Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.

Vierailija
20.12.2025 |

Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.

Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.

Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.

Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun iäkäs täti aikoinaan 19-vuotiaana menin 1960-luvulla naimisiin 4 vuotta vanhemman DI-opiskelijamiehen kanssa ja hänne vanhemmat eli mun ukki ja mummo olivat tosi onnellisia, kun olivat saaneet näin ihanan ja kunnollisen vävyn. Sitten he erosivat parin vuoden kuluttua kuulemma tätini hölmöilyjen takia. Ukkini ja mummoni olivat tästä kovin harmissaan ja itse asiassa mummoni oma isä oli kuolemassa syöpään avioeron aikoihin ja mummoni kielsi kertomasta tästä avioerosta isälleen, kun ei halunnut pahoittaa tämän mieltä.

Vierailija
182/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun iäkäs täti aikoinaan 19-vuotiaana menin 1960-luvulla naimisiin 4 vuotta vanhemman DI-opiskelijamiehen kanssa ja hänne vanhemmat eli mun ukki ja mummo olivat tosi onnellisia, kun olivat saaneet näin ihanan ja kunnollisen vävyn. Sitten he erosivat parin vuoden kuluttua kuulemma tätini hölmöilyjen takia. Ukkini ja mummoni olivat tästä kovin harmissaan ja itse asiassa mummoni oma isä oli kuolemassa syöpään avioeron aikoihin ja mummoni kielsi kertomasta tästä avioerosta isälleen, kun ei halunnut pahoittaa tämän mieltä.

Näitä juttuja joita aika on värittänyt paremmaksi riittää vanhojen sukupolvien jutuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat 25 vuoden jälkeen. Isäni intovertti, kotona viihty teeveetä katsellen. Kirjojen lukeminen harrastuksena. Isälle riitti hyvin oman perheen seura. Viikonloppusin otti kännit, makoili sillonkin sohvalla teeveetä katsellen. 

Äitini extroverttina seurallinen. Olisi myös halunnut kutsua enemmänkin ihmisiä kylään ja varmasti mennä isän kanssa kyläilemään, mutta eihän siintä mitään tullut.

Me lapset muutettiin pesästä ja rakkaan koiramme joutuvat lopettamaan, oli jo vanha ja sairas. 

Ymmärrän että varmasti äiti ei saanut enää suhteesta mitää. Isän kanssa elämä oli tylsää.

Itse erosin +30 vee kestäneestä suhteesta mutta johtu exäni sekoilusta muitten naisien kanssa.

Ulkopuoliset luuevat että kasvettiin erilleen.

Ap, ei kukaan ulkopuolinen tiedä mitä niitten kotiseinien sisällä tapahtuu. Totuushan voi olla muuta kun se mitä ulkopuolisille kerrotaan.

Vierailija
184/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiltin ja paperilla hyvin tasokkaan miehen kanssa muutaman vuosikymmenen. Suhde oli alusta asti epätasapainossa, koska itse tykkäsin selvästi enemmän ja osoitin sen arjessa hellyydenosoituksina. Hän oli aina vain vastaanottavana osapuolena, ja muutenkin jätti yksin hoitamaan kaiken. Tunteettomuus näkyi monessa asiassa. Jossain vaiheessa paljastui, että työmatkoilla oli mukana kondomit.

Tuntuu, että kaikki olivat ja ovat vieläkin sitä mieltä, että tein virheen kun jätin miehen, koska oli ihme, että ylipäänsä onnistuin saamaan sellaisen unelmavävyn. Uusissa suhteissa osasi sitten näyttää hellyyttä ja välittämistä, eli oltiin vääriä toisillemme. 

Vierailija
185/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex muija oli koulussa kympin oppilas. Luulin että meillä menee hyvin, asuttiin kaksiossa, käytiin töissä. Rahaa oli ei riitoja. Sitten ex halusi erota. Kuulin että se tapailee jotain alkoholistia joka käytti myös huumeita. Se mies puukotti eksäni kuoliaaksi kuukausi sen jälkeen kun erottiin.

Vierailija
186/200 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle kävi samoin. Erosta on jo aikaa ja miehellä on ollut kauan uusi suhde, mutta ystäväni on vain haahuillut kaikkien hullujen kanssa. Katunut koko ajan, koska erosi, kun ei vaan enää huvittanut🤔

Vierailija
187/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisserkku jätti avioerohakemuksen n. 35-vuotiaana kun oli ollut yhdessä aviomiehensä kanssa n. 15 vuotta. Kuulemma miehessä ei ollut mitään vikaa, heistä oli vaan tullut kaverit eikä enää olleet romanttisia kumppaneita.

Vierailija
188/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle kävi samoin. Erosta on jo aikaa ja miehellä on ollut kauan uusi suhde, mutta ystäväni on vain haahuillut kaikkien hullujen kanssa. Katunut koko ajan, koska erosi, kun ei vaan enää huvittanut🤔

Voi ei! Minkä ikäinen sun ystävät oli erotessaan?

Vierailija
189/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n tarina toistuu enemmissä määrin naisten keskuudessa ja luultavasti kiihtyy vain. Sivusta epäilen että syynä on sinisilmäiset naiset jotka saavat vahvistusta tiktok/Instagram vaikuttajista ja seuraavat heidän puheitaan/ajatuksiaan kuinka mahtavaa on elää sinkkuna jne.. 

Hieno että kokemattomat ja/tai rikkinäiset, tiktok/Instagram vaikuttajat/postaajat saavat sinisilmäiset naiset jatkamaan niiden ideologiaa..

Pidemmän päälle tuota ideologiaa levittävät syrjäytyvät yhteiskunnan reunamille. Eivätkä enää pääse sieltä pois.

Vierailija
190/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n tarina toistuu enemmissä määrin naisten keskuudessa ja luultavasti kiihtyy vain. Sivusta epäilen että syynä on sinisilmäiset naiset jotka saavat vahvistusta tiktok/Instagram vaikuttajista ja seuraavat heidän puheitaan/ajatuksiaan kuinka mahtavaa on elää sinkkuna jne.. 

Hieno että kokemattomat ja/tai rikkinäiset, tiktok/Instagram vaikuttajat/postaajat saavat sinisilmäiset naiset jatkamaan niiden ideologiaa..

Pidemmän päälle tuota ideologiaa levittävät syrjäytyvät yhteiskunnan reunamille. Eivätkä enää pääse sieltä pois.

Niin.

Epärehellisyyden, epäluotettavuuden ja valheellisuuden kun ottaa tavaksi toimia parisuhteissaan niin seuraukset ovat sitten omanlaisiaan.

Vierailija
191/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
192/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipaha

Vierailija
193/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni jätti taannoin aviomiehensä ja lastensa isän, kun tämä oli niin arkisen tylsä ja turvallinen. No, nyt on jännitystä elämässä, kun hän rakastui tulisesti väkivaltaiseen alkoholistiin. Kun siskoni itki äidillemme puhelimessa, että uuden miehen kanssa on rankkaa, hän tokaisi siihen, että niin makaa, kuin petaa, ja löi luurin korvaan. 

Vierailija
194/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tapahtuu tuon tuostakin.

Vierailija
195/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aina halunnut olla Diana Dors.

Vierailija
196/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni jätti taannoin aviomiehensä ja lastensa isän, kun tämä oli niin arkisen tylsä ja turvallinen. No, nyt on jännitystä elämässä, kun hän rakastui tulisesti väkivaltaiseen alkoholistiin. Kun siskoni itki äidillemme puhelimessa, että uuden miehen kanssa on rankkaa, hän tokaisi siihen, että niin makaa, kuin petaa, ja löi luurin korvaan. 

Kuplivaa tunnetta lähti selvästi hakemaan.

Vierailija
197/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani erosivat 25 vuoden jälkeen. Isäni intovertti, kotona viihty teeveetä katsellen. Kirjojen lukeminen harrastuksena. Isälle riitti hyvin oman perheen seura. Viikonloppusin otti kännit, makoili sillonkin sohvalla teeveetä katsellen. 

Äitini extroverttina seurallinen. Olisi myös halunnut kutsua enemmänkin ihmisiä kylään ja varmasti mennä isän kanssa kyläilemään, mutta eihän siintä mitään tullut.

Me lapset muutettiin pesästä ja rakkaan koiramme joutuvat lopettamaan, oli jo vanha ja sairas. 

Ymmärrän että varmasti äiti ei saanut enää suhteesta mitää. Isän kanssa elämä oli tylsää.

Itse erosin +30 vee kestäneestä suhteesta mutta johtu exäni sekoilusta muitten naisien kanssa.

Ulkopuoliset luuevat että kasvettiin erilleen.

Ap, ei kukaan ulkopuolinen tiedä mitä niitten kotiseinien sisällä tapahtuu. Totuushan voi olla muuta kun se mitä ulkopuolisille kerrotaan.

Koittakaa nyt oppia suomenkielen perusteet: sana on siitä ei siintä!

Vierailija
198/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni toisinpäin: mies jättää vaimon ja alle kouluikäiset lapset, kun parisuhde on muuttunut vain vanhemmuudeksi ja kämppäkaveruudeksi. 

Vierailija
199/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuplivaa tunnetta lähti selvästi hakemaan.

J ä n n ä m i e s.

Vierailija
200/200 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno Turhapuro! Ylös ja äkkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän