Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.

Vierailija
20.12.2025 |

Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.

Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.

Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.

Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina paljon deittaillut ja tulee mieleen ainakin 7-8 kunnollista miestä, jotka ovat tulleet vaimonsa jättämiksi ja osalla on ollut pieniäkin lapsia vielä eron aikaan.  Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella he ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta, kilteiltä, kunnollisilta ja isotuloisilta miehiltä. Juuri sellaisilta "unelmavävyiltä". Ainakin itse olen ihmetellyt, että miksi heidän vaimonsa on halunnut erota? Toki voihan olla, että nämä miehet ovat jättäneet minulle jotain olennaista kertomatta...

Yksikin 47-vuotias mies oli vuosi sitten eronnut 20 vuoden parisuhteesta ja hänellä oli vuoroviikoin 2- Ja 7-Luokkalaiset lapset. Hän kertoi, että vaimo oli jättänyt hänet. Sekin mies oli isopalkkaisessa johtotehtävissä oleva DI, varsin komea ja kiltin oloinen.

Aina ei vaihtamalla parane ja ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.

Vierailija
82/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse eronneena naisena kummastelen tuota otaksuntaa, että olerusarvoisesti eron jälkeen kiirehdittäisiin deittailemaan ja etsimään äkkiä uutta kumppania.

Elämä liki 40v. sinkkuna on ollut ainakin itselleni sillä tavalla erilaista kuin parikymppisenä, että koen ajatuksen parisuhteesta lähinnä ahdistavana. 

Ihmiset on erilaisia. Jotkut kaipaa sitä, että vierellä on jatkuvasti JOKU.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä sinkkuäitien ongelmia.

Vierailija
84/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nelikymppinen miesserkku, jolla on alakouluikäinen lapsi vaimonsa kanssa. Tämä on vaimolle jo kolmas avioliitto elämänsä aikana ja kaksi aikuista lasta edellisestä suhteesta myös. Vaimo on kertaalleen jo hakenut avioeroa, mutta palasi häntä koipien välissä takaisin, kun ei se yhteiselo uuden miehen kanssa ollutkaan kivaa 

Vierailija
85/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin hän saa munaa oikein Porvoon mitalla.

Vierailija
86/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin eronnut "tylsästä" miehestä. Ulkopuolisin silmin varmasti näytti täydelliseltä mutta ei se parisuhde sitä ollut. 

Ja erosin koska miehen kanssa elämä kävi ankeaksi. Minulle ei valitettavasti riitä parisuhteeksi että suoritetaan pakolliset arkirutiinit ja muuten ollaan arjet, vapaat ja lomat kotona telkkarin ääressä. Kaikki muu tekeminen tapahtui vain minun aloitteesta ja rahoitteesta ja mies piti niihinkin vielä houkutella mukaan. Alkoi siinä ilo kadota elämästä kun mies vaikutti enemmän kivireeltä kun kumppanilta. Joillekin ehkä sopii tuollainen elämä mutta minulle ei. 

Vierailija
87/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat liian erilaiset. Minkä sille mahtaa. Ero tuosta suhteesta olisi ennemin tai myöhemmin seurannut. Nyt on molemmilla mahikset löytää sopivampi kumppani ja ehkä oppia uusia asioita itsestään. 

Niin, mutta jos se lapsen isä on kuitenkin ihan ok, eikä ole suurempia ongelmia, niin miksi pitäisi erota? Muuttuuko sun ja sun lapsen arki paremmaksi eron jälkeen? 

Vierailija
88/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Minkä ikäinen tämä sun kaverin lapsi on? Kuinka kauan hän oli yhdessä lapsen isän kanssa? Onko tällä ex-miehellä uutta naista?

Vierailija
89/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nainen ei ehkä kykene pitkään parisuhteeseen. Seuraavassa parisuhteessa haasteita tuo sitten uusperhemeininki, jos hänellä on ajatuksena muuttaa yhteen uuden miehen ja tämän lasten kanssa.

Vierailija
90/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime vuosina paljon deittaillut ja tulee mieleen ainakin 7-8 kunnollista miestä, jotka ovat tulleet vaimonsa jättämiksi ja osalla on ollut pieniäkin lapsia vielä eron aikaan.  Ainakin lyhyen tuttavuuden perusteella he ovat vaikuttaneet ihan tavallisilta, kilteiltä, kunnollisilta ja isotuloisilta miehiltä. Juuri sellaisilta "unelmavävyiltä". Ainakin itse olen ihmetellyt, että miksi heidän vaimonsa on halunnut erota? Toki voihan olla, että nämä miehet ovat jättäneet minulle jotain olennaista kertomatta...

Yksikin 47-vuotias mies oli vuosi sitten eronnut 20 vuoden parisuhteesta ja hänellä oli vuoroviikoin 2- Ja 7-Luokkalaiset lapset. Hän kertoi, että vaimo oli jättänyt hänet. Sekin mies oli isopalkkaisessa johtotehtävissä oleva DI, varsin komea ja kiltin oloinen.

Nojaa, eipä ne sullekaan kelvanneet. Muutenhan et ei olisi noin monesti vaihtanut seuraavaan.

Vierailija
91/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Minkä ikäinen tämä sun kaverin lapsi on? Kuinka kauan hän oli yhdessä lapsen isän kanssa? Onko tällä ex-miehellä uutta naista?

Lapsi on nyt 6-vuotias poika, tosi suloinen ja fiksu, mutta eron jälkeen on ollut vaikeuksia nukkumisessa ja kiukkuilussa (kaverini kertoo että lapsi kyselee usein "miksi isi ei asu enää täällä"). He olivat yhdessä ex-miehen kanssa about 8 vuotta, joista 5 naimisissa. Tapasivat töiden kautta, kaikki alkoi hyvin, lapsi tuli suunnitellusti, mutta sitten kaverini alkoi valittaa siitä "tylsyydestä" ja halusi ulos.

Ja joo, ex-miehellä ON uusi nainen. 10 vuotta nuorempi työkaveri, joka ei halua lapsia (ainakin vielä). He ovat olleet yhdessä puoli vuotta, ja kaverini näki heidät yhdessä kaupassa viime viikolla. Se oli kuulemma viimeinen niitti, itki koko illan mulle että "se on niin kaunis ja nuori, miksi mä olin noin tyhmä että jätin hänet". Ex-mies näyttää instakuvista tosi onnelliselta, matkustelevat yhdessä ja kaikkea.

Tää herättääkin hyvän pointin: miksi naiset (ja ehkä miehetkin) kuvittelee että deittimarkkinat on loppumaton buffet, ja varsinkin jos on lapsi vielä mukana paketissa? Mun kaveri luuli että "jännittävät" miehet on parempia, mutta päätyi saamaan herpeksen jostain yhden illan jutusta ja nyt kukaan ei halua edes kahville kun kertoo taudista etukäteen.

Vierailija
92/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  kaveri, joka jätetään jatkuvasti, kun on liian kiltti ja kunnollinen. Tää mies sanoikin, että pitääkö niitä naisia alkaa läpsimään, jotta olis tarpeeksi jännää. No, ei. Jospa nyt ensin hankkisit yhdenkin oman mielipiteen! Aloittaisit siitä. 

Tuo on syy miksi mä en ole hänestä koskaan ollut kiinnostunut. Raivostuttava Yes mies, perässä kulkija. Kaverina aivan ihana ja luotettava. 

Oma mieheni on kanssa ns kiltti mies, mutta hänellä on omat harrastuksensa ja mielipiteensä. Hänellä on terveitsetunto, ei kulje kynnysmattona ja eikä uhoa.

Tää kaverimies toisinaan pienessä sievässä intoutuu naljailemaan, että he ovat ihan samanlaisia mieheni kanssa. Mies valikoitui, kun hän on pitkä ja komea. Ei vaan hän harrastaa lukemista (etenkin scifi ja fantasia) ja saatiin tuntien keskustelut aikaiseksi samoista mielenkiinnon kohteista. Hänkin voi lukea kirjoja ja jutella aiheesta... Ei vaan suostu tajuamaan, mikä hänessä on "vikana". 

Moni pitää itseään saaliina ja siltä se voi muillekin näyttää. Sitten on joku tietty todella silmiinpistävä piirre, joka häiritsee koko pakettia.

Vierailija
93/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 6-vuotias poika, tosi suloinen ja fiksu, mutta eron jälkeen on ollut vaikeuksia nukkumisessa ja kiukkuilussa (kaverini kertoo että lapsi kyselee usein "miksi isi ei asu enää täällä"). He olivat yhdessä ex-miehen kanssa about 8 vuotta, joista 5 naimisissa. Tapasivat töiden kautta, kaikki alkoi hyvin, lapsi tuli suunnitellusti, mutta sitten kaverini alkoi valittaa siitä "tylsyydestä" ja halusi ulos.

Ja joo, ex-miehellä ON uusi nainen. 10 vuotta nuorempi työkaveri, joka ei halua lapsia (ainakin vielä). He ovat olleet yhdessä puoli vuotta, ja kaverini näki heidät yhdessä kaupassa viime viikolla. Se oli kuulemma viimeinen niitti, itki koko illan mulle että "se on niin kaunis ja nuori, miksi mä olin noin tyh

Et ole AP.

Vierailija
94/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on nykypäivänä.

Vierailija
95/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on toisaalta hupaisaa toisaalta surullista, että kumppani(ehdokas) koetaan tylsäksi vaikka itse ollaan ihan tasan yhtä tylsiä. Siinä tylsyydessä ei edes ole mitään pahaa mutta jostain syystä sitä silti hävetään, halutaan peitellä ja jopa kiistää.

Vierailija
96/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arkihan on yleensä tappavan tylsää. Ainakin talviaikaan tulee vaan möllötettyä kotona. Ja monella ei nykypäivänä ole esim. Fyrkkaa , jotta voisi käydä virkistäytymässä elämyksissä jne.

Vierailija
97/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet opetetaan insinöörin hommiin ja ajattelutapaan. Kaikessa mietitään vain hyötysuhdetta ja kytätään sen vaivaisen osaketilin saldoa. Kaikesta sniiduillaan, luovuus on poissa. Tällainen ihminen palvelee hyvin amerikkalaisia pääomasijoittajia. M46

Vierailija
98/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein näillä eronneilla kunnollisen oloisilla on jokin addiktio, josta ei ulospäin huudella.

Vierailija
99/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktioista päätelleen moneen tuo aivan selkeä provo kuitenkin osui ihon alle. 

Mistä sellainen oikein kumpuaa?

Vierailija
100/200 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksulla sulle vastaus. Mies on paljon pois. Kilttinä hän on  tunnollinen työn suhteen ja tekee uraa tyytyväisenä, kun tietää lasten olevan turvassa ja hyvässä hoidossa vaimon kanssa. 

Vaimo taas aivan loppu, kun oman työnsä lisäksi hoitaa kodin ja lapset. 

Suht yleistä ja sitten kun ei osata kommunikoida ja tehdä asialle mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä