Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jätti miehen joka mielestäni oli ihan täydellinen hänelle, koska "elämä oli tylsää". Nyt hän on ihan rikki ja katuu päivät pitkät.

Vierailija
20.12.2025 |

Mä oon ihan järkyttynyt yhden parhaan ystäväni puolesta (tai ehkä jo entisen, kun en enää jaksa kuunnella sen valitusta). Me ollaan oltu kavereita vuosia, ja hänellä oli unelmien mies: vakaa duuni, hoiti kotityöt ilman narinaa, rakasti häntä yli kaiken, oli luotettava, hellä ja vieläpä ihan hyvännäköinenkin. Ei mikään draamakuningas, ei pettänyt, ei juonut liikaa, ei mitään ongelmia. Perus hyvä mies, sellainen josta monet naiset unelmoivat.

Pari vuotta sitten hän ilmoitti että "suhteessa on tylsää, ei tunnu miltään, tarvitsen jotain jännitystä elämään". Ero tuli, mies oli täysin järkyttynyt ja suri kuukausia. Ystäväni hehkutti silloin sinkkuelämää, deittailua, bileitä ja miten "vihdoin elää täysillä". Sanoi että ei kadu mitään ja että hyvä mies on tylsä mies.

Nyt tilanne: hän on yksin, deittimarkkinoilla pyöriminen on ollut yhtä pettymystä. Kaikki uudet miehet haluaa lähinnä vaan pitää hauskaa - seksiä, bileitä, viikonloppureissuja - mutta kun puhe kääntyy arkeen, kotitöihin tai lapsenhoitoon (hänellä on yksi pieni lapsi edellisestä liitosta), niin ne katoaa saman tien. Kukaan ei halua auttaa imuroinnissa, tiskikoneen tyhjennyksessä tai lapsen kanssa puuhastelussa. Taloudellisesti tilanne on vielä pahempi: monet näistä "hauskanpitäjistä" kyselee vaan rahaa tai apua laskuihin, vaikka itse elää päivät pitkät baarissa tai pelikoneella. "Lainaa vähän, maksan kun saan palkkaa" ja sitten ei maksa ikinä.

Erityisen varoittava esimerkki on ne ulkomaalaiset miehet, joita hän on Tinderistä kalastellut (eteläeurooppalaisia, afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä enimmäkseen). Aluksi hurmaavia, romanttisia viestejä, lahjoja ja lupauksia ikuisesta rakkaudesta. Myöhemmin selviää että monella on jo vaimo ja lapsia, tai ne on täällä vaan "lomalla" ja hakee viisumia/avioliittoa Suomen passin takia. Yksi jopa pyysi suoraan rahaa "perheeni auttamiseen kotona" ja toinen yritti muuttaa hänen kämpilleen viikossa. Pettymys pettymyksen perään, ja nyt hän sanoo että "kaikki miehet on huijareita".

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa. Mitä voimme oppia tästä? 

Opiskele draaman kaarta, niin tarinoista tulee uskottavampia.

Vierailija
62/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on täydellisiä eivätkä tee virheitä, mutta samalla uhreja koska miehet on sikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo Raamatun luomiskertomuksesta voidaan todeta, niin nainen etsii syyllistä muualta kuin itsestään.

Varjelkoon,  uskotko, että luomiskertomus on totta? Käärme puhuu ja kun Eeva häntä uskoo, kaikki ihmiset maailmassa saavat päälleen perisynnin, josta voi vapautua vain, kun Jumala uhraa itsensä itselleen? Mitenkäs tämä 2 -6% neandertalien perimää ihmisissä? Uskotko myös Nooan arkki.-tarinaan?

Kaikki naiset ovat kuin Eeva ja kaikki miehet kuin Aatami: Eeva antoi, ja minä söin.

Vierailija
64/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex appi julkaisi neljä omakustannetta, joissa kertoi työurastaan ympäri maailman, välillä jopa kiinnostavasti mutta olihan niistäkin saagoista 80% silkkaa huonosti kirjoitettua ja epäkiinnostavaa soopaa.

Ap tarttisi kustannustoimittajan editoimaan. Sepustuksesta jäisi muokattuna jäljelle kaksi lausetta: 

"Minä olen mies ja olen aivan yksin "

Vierailija
65/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko trollin trollauksia. Just tuollaisia ne on 😌

Vierailija
66/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tähän ole jo kirjoittanut se pullea rintalihasmies?

Vierailija
67/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko myös herpeksen?

Vierailija
68/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei kelpaa kiltti mies. Check.

Nainen pyörii karusellissa jännittävien kulta munien kanssa. Check.

Naiselle käy huonosti. Check.

Nainen on yksihuoltaja ja saasta. Check.

Lähi itäläiset ja afrikkalaiset ovat roskaa. Check.

Lähi itäläiset rahoittavat terro ristejä. Check.

Mies löytää thaimaasta nuoren ja kauniin naisen. Check.

Miehellä menee hyvin. Check.

Vierailija
69/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä,  kateelliset naapurinäijät haukkuvat tätä taikkua rumaksi mopsiksi. Ooooh!

Vierailija
70/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella boring story. Jaksoin kuitenkin lukea loppuun. Happy end.

Vierailija
71/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko myös herpeksen?

Varmasti, ihan kumpaankin päähän. 

Vierailija
72/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 💯🤣🤣🤣👍

Vierailija
73/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vastaavanlaisen tapauksen. Eipä se nainen ollut miettinyt että deittimarkkinat 40+ naisena kahden teinin kanssa eivät ole yhtä helppoja kuin silloin parikymppisenä. 

Itse eronneena naisena kummastelen tuota otaksuntaa, että olerusarvoisesti eron jälkeen kiirehdittäisiin deittailemaan ja etsimään äkkiä uutta kumppania.

Elämä liki 40v. sinkkuna on ollut ainakin itselleni sillä tavalla erilaista kuin parikymppisenä, että koen ajatuksen parisuhteesta lähinnä ahdistavana. Ei vaan ole sellaista fiilistä, että parisuhdetta elämääni tarvitsisin.

Sen toteaminen itselleni, ettei oikeasti ole mikään pakko etsiä ketään, jotta voi sanoa olevansa parisuhteessa, oli helpotus. Nyt elän omaa elämääni, ei sen ihmeempää kuin tavallista arkea. 

Huonossa parisuhteessa ei kannata jatkaa ainakaan sen takia, että murehtisi löytyykö uutta. Saattaa hyvin huomata, että elämä yksin on oikeasti mukavaa.

Vierailija
74/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat liian erilaiset. Minkä sille mahtaa. Ero tuosta suhteesta olisi ennemin tai myöhemmin seurannut. Nyt on molemmilla mahikset löytää sopivampi kumppani ja ehkä oppia uusia asioita itsestään. 

Vierailija
75/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo Raamatun luomiskertomuksesta voidaan todeta, niin nainen etsii syyllistä muualta kuin itsestään.

Varjelkoon,  uskotko, että luomiskertomus on totta? Käärme puhuu ja kun Eeva häntä uskoo, kaikki ihmiset maailmassa saavat päälleen perisynnin, josta voi vapautua vain, kun Jumala uhraa itsensä itselleen? Mitenkäs tämä 2 -6% neandertalien perimää ihmisissä? Uskotko myös Nooan arkki.-tarinaan?

Kaikki naiset ovat kuin Eeva ja kaikki miehet kuin Aatami: Eeva antoi, ja minä söin.

Tietysti uskon. Sehän on kertomus. Kertomuksen tarkoitus on muuttaa todellisuuskäsitystä (uskomuksia).

Nainen syytti käärmettä ja mies taas Jumalaa, joka antoi naisen, koska mies tätä tahtoi. Niin kauan kuin ihminen syyttää Jumalaa, ei Jumala anna anteeksi.

"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi".

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"

"Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

"Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi."

Jos taas ei usko Jumalaan (rakkauteen), niin ei usko myöskään ihmiseen (itseensä), onhan ihminen luotu Jumalan kuvaksi.

Vierailija
76/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni kyllä ihan överiksi. Voisin luulla miehen kirjottamaksi.

Itse erosin +30 vee suhteesta koska ukko pyöritti muita naisia ja oli ahkera  Tinderin käyttäjä.

Virallinen versio oli että kasvettiin erilleen.

Ap paremmat satuilut ens kerralla kiitti.

Vierailija
77/77 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen tarvitsee apua tavalliseen arkeen? Jos sellainen tarve on, apu kannattaa hakea muualta kuin deittipalstalta. 

Itsekin erosin, koska parisuhteessa oli "tylsää". Mies ei tuonut mitään lisäarvoa elämääni ja yksin saan rauhassa tehdä minulle tärkeitä asioita. Jos sohvalla makaaminen jonkun kanssa olisi minulle tärkeää, en olisi koskaan eronnut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän