Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi maailman kaunein pojan nimi? Auroran veljelle nimi haussa

21.04.2007 |

Esikoisemme sai prinsessa Ruususen mukaan nimen Aurora. Nyt ultrassa on todettu, että kakkonen on poika. Nimestä vain ei ole tietoakaan. Ehdotuksia saa siis heittää.

Meidän kaikkien muiden nimessä on R-kirjain ja ajattelisin, että niin kuopuksenkin nimessä voisi olla. Nimi voisi alkaa esikon tapaan A-kirjaimella, mutta se ei liene pakollista. Se olisi kuitenkin toiveena, että nimessä olisi Auroran tapaan kolme tavua.

Ensin ajattelin myös, että pojan nimi voisi olla jonkun kuninkaallisen/satuolennon nimi samaan tapaan kuin esikonkin nimi.... Mutta vaatimuksia alkaa olla niin paljon, ettei mikään tunnu kelpaavan. Haluaisin nimen olevan söpöinen ja ei ihan tavallinen, mutta ei mikään oikein eksoottinenkaan, kun sukunimi on luokkaa Möttönen. ;-)

Itse olen ehdottanut miehelle nimeä Julius. Mies ei lämpene siihen, vaan on heittänyt vaihtoehdoiksi mm. Ilarin, Ilmarin, Elmerin, Viljamin.... Mikään ei kuitenkaan kolahda. Voitteko auttaa, mikä on mielestänne maailman kaunein pojan nimi?

Kommentit (45)

1/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on KRISTO (Monte Kriston kreivi ;o))

muutama muu:

Oliver

Artturi

Alarik

Emerik

Aleksis

Akseli

Akusti

Aaroni

Anttoni

Kasperi

Jasperi

Jesperi

Kristeri

Arimo

Jamiel

Marius

Gabriel

Kaspian

Karolus

Hermanni

ei 3tavuisia, mutta muuten kivoja:

Kaapro

Kaarlo

Rasmus

Eevert

Jeremias

Miro

Emrik

Aslak

Karri

Vierailija
2/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebastianista ja Kaspianista.

Prinsessa Ruususessa prinssin nimi oli Florian, mutta se on ehka liian tyttomainen nimeksi. Entas kompromissina Juliuksesta ja Elmereista merellinen Marius? Olis arrakin!

Tai Adrian mutta se on ehka liian ulkomainen Suomeen. Olis A ja R

Vois miettia kans jotain taivas tai avaruus tai luontoteemaa niin menis merkitys Auroran kanssa samalle linjalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana sisaruspari, Aurora ja Adrian<3

Vierailija
4/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunein pojan nimi on Johannes.

Teille ehdottaisin Albert. Alkaa a:lla ja on r. Ja ehdottoman kuninkaallinen. Pertin ja Paulin kantanimi. Kuitenkin ihan suomalaiseen sukunimeen sopiva mielestäni.

Jos joskus saan itse pojan, nimeksi tulee Johannes Kalle Albert.

Kerro vähän onko mikään kolahtanut, jota on nyt ehdotettu?

Vierailija
5/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tällä palstalla sitä tosiaan jaksetaan auttaa muita! Hyvä niin! Kiitos! :-)

Albert tosiaan täyttäisi kaikki kriteerit. Se vain on veljen kissan nimi, mutta... Itse pidin myös Oskarista, mutta siihenkin liitty jotain ikäviä muistoja. Alfons olisi kans kiva, mutta se on oman kissan nimi...

Meillä tuntuu olevan niin, että aina kun toinen keksii hyvän nimen, niin toinen tyrmää sen sanomalla, että meidän luokalla oli juuri sen niminen ääliö tai mulla oli sen niminen typerä opettaja. Mies sanoo usein, että hänen lapsuuden kodissaan on ollut sen ja sen niminen lehmä tai työkaverilla on samanniminen koira... ;-)

Tällaisia mieleyhtymiä ei voi välttää, mutta toisaalta ei kai saisi antaa niiden rajata liikaakaan. Joku sanoi kauniisti, että lapsi tekee nimen. Tilanne on vain hassu/epätoivoinen, kun esikoisen nimi oli meille selvä jo raskaustestin tekemisestä saakka. Toiselle ei " täydellistä" nimeä tunnu löytyvän, mutta aikaa on vielä, kun la on vasta elokuussa. Eli jos jaksatte, pysykää linjoilla! :-)

Vierailija
6/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohtui sanoa, että olen miettinyt myös nimeä Ilarus. Pienessä merenneidossa on sen niminen prinssi. Lisäksi se olisi jännä sekoitus miehen suosikkia Ilaria ja mun suosikkia Juliusta. Kuulostaako aivan liian kummalliselta?

Vierailija
7/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jotenkin heti mieleen Eemeli. :D

Vierailija
8/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoisin aiemmin ehdotettuja, että eikös kirjallisuudessa ole kuningas Arttur ja Narniassa prinssi Kaspian?

Vierailija
9/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva nimi olisi Artturi.

Pidän myös nimestä Vilhelmi, mutta siinä ei ole r:ää.

Kolmitavuinen kaunis nimi on myös Otava, mutta siitäkin puuttuu r.

Yksi omista suosikeistani on myös Siivertti, mutta se ei taida täyttää

teidän kriteereitänne muissa suhteissa kuin r-puolelta.

Vierailija
10/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi suomen ensimmäinen Ilarus, joten hyväksyminen saattaisi kestää hetken. On niin nimimäinen, että luulisi kuitenkin sen läpi menevän.

Minun mieleeni olisi myös Andreas. Aurora ja Andreas sopisivat mainiosti yhteen. Andreas tarkoittaa kreikaksi miehekästä ja rohkeaa. Varmasti joku prinssikin on nimetty sillä nimellä :)

Anreaksesta on myös kaikenlaisia kivoja muunnoksia: Andres, Antres, Anterus ja saamelaiset (jotka tässä ilman ´-merkkiä): Anda, Andaras, Ande ja Ante.

Artemis on olento jossain saturomaanissa. Suomesta löytyy myös 33 kpl Artemi-nimisiä :)

Onko Aaroni ja Alvari jo mainittu?

Vierailija
11/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro

Aaron

Aarno

Aarre

Armas

Antero

Aleksanteri

Esim. Aurora ja Aarre tai Armas voisi olla kiva sisaruspari.

iida

Vierailija
12/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko liian siskonnimen kaltainen?

Vierailija
13/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiäsi lukiessa muistin että Venäjän viimeisen tsaarin poika oli ALEKSEI, joka sopisi Auroran kanssa hyvin.

Vierailija
14/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora ja Alarik. Nimet sopisivat oikein hyvin yhteen. Alarikissa on r ja se on mielestäni aika kuninkaallisen oloinen nimi.

Vierailija
16/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättikiitokset linkistä! Pitää lukea sitä ihan ajatuksella läpi ja " maistella" nimiä. :-)

Vierailija
17/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät täytä kaikkia teidän kriteerejä, mutta tulivat mieleen otsikosta ja ovat (lähes) kaikki omia suosikkejani. Ehkä kuitenkin sattuisi tärppäämään:

Kristian

Alexander/Aleksanteri (tämä taisi tullakin jo, loistava nimi)

Albin

August/Aukusti

Axel/Akseli

Henrik

Isak/Iisak/Iisakki

Jonatan

Kasimir

Konstantin

Leonard

Leopold

Tristan (tuliko tämä jo?)

Nikolas

Ossian (ihanan satumainen jotenkin)

Rafael

Teodor

Valdemar

Vilhelm

Viktor

Kaius

Myös jo ehdotetut Adrian, Kaspian ja Andreas saavat lisäkannatusta!

Vierailija
18/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä jotain ehdotuksia, jotka sisältävät R - kirjaimen, muut kriteerinne saattaapi uupua, mutta ehdotellaan =)

SAKARI

ILMARI

IIVARI

ANTERO

lyhyempiä:

MAURI

ANRI

IIRO

AARO

MIRO

ROOPE

MIRKO

ja yleisesti kauniita miesten nimiä, ilman kriteereitä:

NUUTTI

ILARI

ONNI

VILJAMI

VENNI

NIKOLAI

TUOMAS

ALEKSI

AKSELI

JUHANA

JOAKIM

KAAPO

JIMI

Vierailija
19/45 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitten syntyi poika ja nimestä ei vieläkään ole varmuutta. Tällä hetkellä miehen ykkösvaihtoehtoina ovat Ilari ja Artturi. Itse en hirveästi lämpene kumpaankaan (Mulle on periaatteessa siis sama kumpi laitetaan, jos näistä pitää valita, mutta Artturi alkaisi A-kirjaimella kuten Aurorakin, mutta lyhentyy varmasti puheessa Artuksi. Ilarista taas olisi vaikempi keksiä lempinimeä eli piste siitä), mutta kai lapselle jokin nimi on annettava, vaikka poikanimissä ei muka niin kauniita vaihtoehtoja olekaan. Apua siis tarvitaan edelleen...

Vierailija
20/45 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aramis...se ainakin alkas a:lla,siinä ois r ja kolme tavuinen..ja sehän oli yks niistä muskettisotureista muistaakseni :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme