Mikä on mielestäsi maailman kaunein pojan nimi? Auroran veljelle nimi haussa
Esikoisemme sai prinsessa Ruususen mukaan nimen Aurora. Nyt ultrassa on todettu, että kakkonen on poika. Nimestä vain ei ole tietoakaan. Ehdotuksia saa siis heittää.
Meidän kaikkien muiden nimessä on R-kirjain ja ajattelisin, että niin kuopuksenkin nimessä voisi olla. Nimi voisi alkaa esikon tapaan A-kirjaimella, mutta se ei liene pakollista. Se olisi kuitenkin toiveena, että nimessä olisi Auroran tapaan kolme tavua.
Ensin ajattelin myös, että pojan nimi voisi olla jonkun kuninkaallisen/satuolennon nimi samaan tapaan kuin esikonkin nimi.... Mutta vaatimuksia alkaa olla niin paljon, ettei mikään tunnu kelpaavan. Haluaisin nimen olevan söpöinen ja ei ihan tavallinen, mutta ei mikään oikein eksoottinenkaan, kun sukunimi on luokkaa Möttönen. ;-)
Itse olen ehdottanut miehelle nimeä Julius. Mies ei lämpene siihen, vaan on heittänyt vaihtoehdoiksi mm. Ilarin, Ilmarin, Elmerin, Viljamin.... Mikään ei kuitenkaan kolahda. Voitteko auttaa, mikä on mielestänne maailman kaunein pojan nimi?
Kommentit (45)
Sebastianista ja Kaspianista.
Prinsessa Ruususessa prinssin nimi oli Florian, mutta se on ehka liian tyttomainen nimeksi. Entas kompromissina Juliuksesta ja Elmereista merellinen Marius? Olis arrakin!
Tai Adrian mutta se on ehka liian ulkomainen Suomeen. Olis A ja R
Vois miettia kans jotain taivas tai avaruus tai luontoteemaa niin menis merkitys Auroran kanssa samalle linjalle.
Olisi ihana sisaruspari, Aurora ja Adrian<3
kaunein pojan nimi on Johannes.
Teille ehdottaisin Albert. Alkaa a:lla ja on r. Ja ehdottoman kuninkaallinen. Pertin ja Paulin kantanimi. Kuitenkin ihan suomalaiseen sukunimeen sopiva mielestäni.
Jos joskus saan itse pojan, nimeksi tulee Johannes Kalle Albert.
Kerro vähän onko mikään kolahtanut, jota on nyt ehdotettu?
Voi, tällä palstalla sitä tosiaan jaksetaan auttaa muita! Hyvä niin! Kiitos! :-)
Albert tosiaan täyttäisi kaikki kriteerit. Se vain on veljen kissan nimi, mutta... Itse pidin myös Oskarista, mutta siihenkin liitty jotain ikäviä muistoja. Alfons olisi kans kiva, mutta se on oman kissan nimi...
Meillä tuntuu olevan niin, että aina kun toinen keksii hyvän nimen, niin toinen tyrmää sen sanomalla, että meidän luokalla oli juuri sen niminen ääliö tai mulla oli sen niminen typerä opettaja. Mies sanoo usein, että hänen lapsuuden kodissaan on ollut sen ja sen niminen lehmä tai työkaverilla on samanniminen koira... ;-)
Tällaisia mieleyhtymiä ei voi välttää, mutta toisaalta ei kai saisi antaa niiden rajata liikaakaan. Joku sanoi kauniisti, että lapsi tekee nimen. Tilanne on vain hassu/epätoivoinen, kun esikoisen nimi oli meille selvä jo raskaustestin tekemisestä saakka. Toiselle ei " täydellistä" nimeä tunnu löytyvän, mutta aikaa on vielä, kun la on vasta elokuussa. Eli jos jaksatte, pysykää linjoilla! :-)
Niin, unohtui sanoa, että olen miettinyt myös nimeä Ilarus. Pienessä merenneidossa on sen niminen prinssi. Lisäksi se olisi jännä sekoitus miehen suosikkia Ilaria ja mun suosikkia Juliusta. Kuulostaako aivan liian kummalliselta?
Mulle tuli jotenkin heti mieleen Eemeli. :D
Kommentoisin aiemmin ehdotettuja, että eikös kirjallisuudessa ole kuningas Arttur ja Narniassa prinssi Kaspian?
sopiva nimi olisi Artturi.
Pidän myös nimestä Vilhelmi, mutta siinä ei ole r:ää.
Kolmitavuinen kaunis nimi on myös Otava, mutta siitäkin puuttuu r.
Yksi omista suosikeistani on myös Siivertti, mutta se ei taida täyttää
teidän kriteereitänne muissa suhteissa kuin r-puolelta.
Olisi suomen ensimmäinen Ilarus, joten hyväksyminen saattaisi kestää hetken. On niin nimimäinen, että luulisi kuitenkin sen läpi menevän.
Minun mieleeni olisi myös Andreas. Aurora ja Andreas sopisivat mainiosti yhteen. Andreas tarkoittaa kreikaksi miehekästä ja rohkeaa. Varmasti joku prinssikin on nimetty sillä nimellä :)
Anreaksesta on myös kaikenlaisia kivoja muunnoksia: Andres, Antres, Anterus ja saamelaiset (jotka tässä ilman ´-merkkiä): Anda, Andaras, Ande ja Ante.
Artemis on olento jossain saturomaanissa. Suomesta löytyy myös 33 kpl Artemi-nimisiä :)
Onko Aaroni ja Alvari jo mainittu?
Aaro
Aaron
Aarno
Aarre
Armas
Antero
Aleksanteri
Esim. Aurora ja Aarre tai Armas voisi olla kiva sisaruspari.
iida
Vai onko liian siskonnimen kaltainen?
Viestiäsi lukiessa muistin että Venäjän viimeisen tsaarin poika oli ALEKSEI, joka sopisi Auroran kanssa hyvin.
Aurora ja Alarik. Nimet sopisivat oikein hyvin yhteen. Alarikissa on r ja se on mielestäni aika kuninkaallisen oloinen nimi.
Jättikiitokset linkistä! Pitää lukea sitä ihan ajatuksella läpi ja " maistella" nimiä. :-)
Nämä eivät täytä kaikkia teidän kriteerejä, mutta tulivat mieleen otsikosta ja ovat (lähes) kaikki omia suosikkejani. Ehkä kuitenkin sattuisi tärppäämään:
Kristian
Alexander/Aleksanteri (tämä taisi tullakin jo, loistava nimi)
Albin
August/Aukusti
Axel/Akseli
Henrik
Isak/Iisak/Iisakki
Jonatan
Kasimir
Konstantin
Leonard
Leopold
Tristan (tuliko tämä jo?)
Nikolas
Ossian (ihanan satumainen jotenkin)
Rafael
Teodor
Valdemar
Vilhelm
Viktor
Kaius
Myös jo ehdotetut Adrian, Kaspian ja Andreas saavat lisäkannatusta!
tässä jotain ehdotuksia, jotka sisältävät R - kirjaimen, muut kriteerinne saattaapi uupua, mutta ehdotellaan =)
SAKARI
ILMARI
IIVARI
ANTERO
lyhyempiä:
MAURI
ANRI
IIRO
AARO
MIRO
ROOPE
MIRKO
ja yleisesti kauniita miesten nimiä, ilman kriteereitä:
NUUTTI
ILARI
ONNI
VILJAMI
VENNI
NIKOLAI
TUOMAS
ALEKSI
AKSELI
JUHANA
JOAKIM
KAAPO
JIMI
Meille sitten syntyi poika ja nimestä ei vieläkään ole varmuutta. Tällä hetkellä miehen ykkösvaihtoehtoina ovat Ilari ja Artturi. Itse en hirveästi lämpene kumpaankaan (Mulle on periaatteessa siis sama kumpi laitetaan, jos näistä pitää valita, mutta Artturi alkaisi A-kirjaimella kuten Aurorakin, mutta lyhentyy varmasti puheessa Artuksi. Ilarista taas olisi vaikempi keksiä lempinimeä eli piste siitä), mutta kai lapselle jokin nimi on annettava, vaikka poikanimissä ei muka niin kauniita vaihtoehtoja olekaan. Apua siis tarvitaan edelleen...
Aramis...se ainakin alkas a:lla,siinä ois r ja kolme tavuinen..ja sehän oli yks niistä muskettisotureista muistaakseni :)
Ja se on KRISTO (Monte Kriston kreivi ;o))
muutama muu:
Oliver
Artturi
Alarik
Emerik
Aleksis
Akseli
Akusti
Aaroni
Anttoni
Kasperi
Jasperi