Mikä on mielestäsi maailman kaunein pojan nimi? Auroran veljelle nimi haussa
Esikoisemme sai prinsessa Ruususen mukaan nimen Aurora. Nyt ultrassa on todettu, että kakkonen on poika. Nimestä vain ei ole tietoakaan. Ehdotuksia saa siis heittää.
Meidän kaikkien muiden nimessä on R-kirjain ja ajattelisin, että niin kuopuksenkin nimessä voisi olla. Nimi voisi alkaa esikon tapaan A-kirjaimella, mutta se ei liene pakollista. Se olisi kuitenkin toiveena, että nimessä olisi Auroran tapaan kolme tavua.
Ensin ajattelin myös, että pojan nimi voisi olla jonkun kuninkaallisen/satuolennon nimi samaan tapaan kuin esikonkin nimi.... Mutta vaatimuksia alkaa olla niin paljon, ettei mikään tunnu kelpaavan. Haluaisin nimen olevan söpöinen ja ei ihan tavallinen, mutta ei mikään oikein eksoottinenkaan, kun sukunimi on luokkaa Möttönen. ;-)
Itse olen ehdottanut miehelle nimeä Julius. Mies ei lämpene siihen, vaan on heittänyt vaihtoehdoiksi mm. Ilarin, Ilmarin, Elmerin, Viljamin.... Mikään ei kuitenkaan kolahda. Voitteko auttaa, mikä on mielestänne maailman kaunein pojan nimi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
papuliini:
Lempinimiä tytöllä ei juuri ole, onneksi kukaan ei ole lyhentänyt nimeä Auraksi. ;-) Joku sanoo likkaa Auroseksi ja joku Auskaksi, mutta yleisesti tyttö on ihan Aurora vaan. Eniten harmittaa, että osa ihan lähituttavistakin kutsuu tyttöä Aurooraksi ja kirjoittaakin (!) nimen kahdella oolla. Hassua! Mutta ehkä se johtuu murteesta, onhan maksalaatikkokin täällä maksaloota... ;-)
Itse ole ollut oikein tyytyväinen tytön nimeen enkä enää ota pulttia tuosta kahdesta oosta. Jos joku ei osaa lausua selvää suomea niin kuin se kirjoitetaan, niin ei se sitten ole mun syy. Eihän miestäkän kukaan kutsu Peetriksi, kun nimi on Petri.
.
Aurora borealis lausutaan auroora boreaalis. Ja Aurora, kansainvälisenä nimenä, lausutaan suomalaisittain Auroora tai ruotsalaisittain Auruura.
Mun mielestä on vain joitain nimiä joita ei kertakaikkiaan voi lyhyellä vokaalilla lausua vaikka miten yrittäisi ja Aurora on yksi niistä. Muita on esim. Pia, Nina, Tia, ja Nea.
Eli et voi muiden nimenlausumistapaa väheksyä, lähinnä omanne on nyt tällä kertaa pielessä. Kaikkia nimiä ei Suomessakaan todellakaan lausuta juuri niin kuin ne kirjoitetaan. Ei vaikka kuka mitä väittäisi!
terkuin Stine
Olet väärässä ja todennäköisesti et Suomessa.
Nimet lausutaan just niin kuin ne satutaan lausumaan, ongelma on kuulijalla.
Toivottavasti Auroran vanhemmat ovat oppineet lausumaan murusensa nimen oikein 14 vuodessa.
Aurora nimittäin todellakin lausutaan Auroora.
Rafael on kaunis. Ja mun mielestä voi sopia suomalaisen nimen kanssa ihan hyvin. Kaspian on kiva myös ja sadunomainen, tulee mieleen Natnian tarinoiden Prinssi Kaspian. Tykkään myös nimistä Kristian, Robert, Aamos, Kaius, Elmer ja Anton.
Ai tää olikin 14 vuotta vanha keskustelu 😅 poika on varmaan jo saanut nimensä.
Olet väärässä ja todennäköisesti et Suomessa.
Nimet lausutaan just niin kuin ne satutaan lausumaan, ongelma on kuulijalla.