Mikä on mielestäsi maailman kaunein pojan nimi? Auroran veljelle nimi haussa
Esikoisemme sai prinsessa Ruususen mukaan nimen Aurora. Nyt ultrassa on todettu, että kakkonen on poika. Nimestä vain ei ole tietoakaan. Ehdotuksia saa siis heittää.
Meidän kaikkien muiden nimessä on R-kirjain ja ajattelisin, että niin kuopuksenkin nimessä voisi olla. Nimi voisi alkaa esikon tapaan A-kirjaimella, mutta se ei liene pakollista. Se olisi kuitenkin toiveena, että nimessä olisi Auroran tapaan kolme tavua.
Ensin ajattelin myös, että pojan nimi voisi olla jonkun kuninkaallisen/satuolennon nimi samaan tapaan kuin esikonkin nimi.... Mutta vaatimuksia alkaa olla niin paljon, ettei mikään tunnu kelpaavan. Haluaisin nimen olevan söpöinen ja ei ihan tavallinen, mutta ei mikään oikein eksoottinenkaan, kun sukunimi on luokkaa Möttönen. ;-)
Itse olen ehdottanut miehelle nimeä Julius. Mies ei lämpene siihen, vaan on heittänyt vaihtoehdoiksi mm. Ilarin, Ilmarin, Elmerin, Viljamin.... Mikään ei kuitenkaan kolahda. Voitteko auttaa, mikä on mielestänne maailman kaunein pojan nimi?
Kommentit (45)
Jos olisi ollut tyttö annimeea olisi ollut kiva. sen nimen meinasin antaa nooralle ( eleonora 3v ) :)
Miten olis ARTTI. Olis erikoisempi ja ihanan pirteä. :)
-Mimma
Halusin vielä ehdottaa yhtä A:lla alkavaa nimeä;
Armand
Se saattaa kyllä olla liian eksoottinen teidän makuun, mutta mielestäni kuitenkin aika kaunis ja sopiva siskon nimeen :)
olen pitkään pitänyt Aurora-nimestä ja haaveillut sen antamisesta tulevaisuudessa mahdolliselle tyttärelleni. Pommitan sinua muutamilla mielessä pyörineillä kysymyksillä. ;) Aurorahan on tällä hetkellä todella yleinen nimi, mutta luultavasti enimmäkseen toisena nimenä. Onko teillä vastaan tullut jo monta pikku-Auroraa, joilla nimenomaan kutsumanimenä? Onko nimestä vääntynyt lempinimeä, vai kutsuvatko kaikki Auroraksi? Mitkä Auroran toinen/toiset nimet ovat? Pitkään nimeen tuntuu vaikealta keksiä mitään sopivaa... Kiitos jos vastaat. :)
Auroran veljelle mieleeni tulee Eemeli ja Eevert. Teidän vaihtoehdoistanne Ilari tuntuu jonkun verran paremmalta mm. oman alkukirjaimen ja helpomman sanottavuuden vuoksi.
Sopisi mukavasti Auroran veljelle :)
Ilari näyttää olevan lyhennys nimestä Hilarius (kreik. lat iloinen, reipas) ja sellainenhan tuo nimi onkin, iloinen ja reipas!
Kyselit esikon nimestä. Nimen anto oli meille helppoa, nimi oli selvillä jo raskaustestin tekemisestä saakka. Nimi tuli mieleen lomalennolla, jossa luimme lentokoneen lehdestä revontulista eli aurora borealiksista (tai jotain sinnepäin). Nimi ei tuonut kummallekaan mieleen ketään, joten se oli helppo antaa senkin puolesta.
Täällä Pohjanmaalla ei ole vielä tullut vastaan kuin pari Auroraa. Toisena nimenä Aurora kyllä näyttää aika usein olevaan.
Lempinimiä tytöllä ei juuri ole, onneksi kukaan ei ole lyhentänyt nimeä Auraksi. ;-) Joku sanoo likkaa Auroseksi ja joku Auskaksi, mutta yleisesti tyttö on ihan Aurora vaan. Eniten harmittaa, että osa ihan lähituttavistakin kutsuu tyttöä Aurooraksi ja kirjoittaakin (!) nimen kahdella oolla. Hassua! Mutta ehkä se johtuu murteesta, onhan maksalaatikkokin täällä maksaloota... ;-)
Itse ole ollut oikein tyytyväinen tytön nimeen enkä enää ota pulttia tuosta kahdesta oosta. Jos joku ei osaa lausua selvää suomea niin kuin se kirjoitetaan, niin ei se sitten ole mun syy. Eihän miestäkän kukaan kutsu Peetriksi, kun nimi on Petri.
Ristiäisten jälkeen moni sanoi, että kivan vanhan nimen tytölle annoitte. Olin yllättynyt, mutta selvisi, että Aurora on ollut allakassa viime vuosituhannella ja oli sitten pitkään välillä sieltä poiskin. Sekin oli kiva yllätys, että nimi on kansainvälinen, vaikka ei sitäkään osattu itse edes ajatella. Ainakin tv-sarjoissa ja tuttujen tutuilla on Aurora nimisiä kavereita.
Toiseksi nimeksi valittiin Helmi (symbolinimi, Aurora on meille helmi) ja kolmanneksi nimeksi tuli Henriika mummani äidin mukaan. Nyt pojalle ollaan ajateltu toiseksi nimeksi helmen tapaan joko Aarretta tai Onnia.
Neiti on nyt 4-vuotias ja hänelle isosisko on keksinyt kyllä ihan kamalan lempinimen: Aukki. Ja sitä sitten käyttää kaikki pihan lapset. Tulee äidille mieleen Rampe ja Naukkis. Tai Kultsi ja Auvo. tosi kiva.
Täällä pääkaupunkiseudulla ollaan törmätty useampaan alle kouluikäiseen Auroraan. Tiedän yhden, jonka lempinimi on Rora, lausutaan ' Ruura' .
Ilari Onni Oliver
Tuo kuulostaisi kivalta Aurora Helmi Henriikan veljelle!
mutta pakko oli tulla vastaamaan. En edes lukenut koko ketjua läp, mutta kun aloitus on " mikä on mielestäsi maailman kaunein pojan nimi" , niin en totisesti odottanut, että ketjun lopussa on nimet Artturi ja Ilari ! ;o) Siis älköön kukaan pahastuko, nimimakuja on juuri yhtä monta kuin on nimittäjiäkin, ja on vain rikkaus että on erilaisia mielipiteitä.
Tässä vielä mun mielestä muutama maailman kaunein pojan nimi, joka mielestäni sopisi Auroran veikalle
Tristan
Bruno
Emilio
Gabriel
Ehkäpä siksi, että Artturissa ja Aurorassa on tosi paljon samoja kirjaimia ja mulle tulee mieleen, että onko jo hiukan liiankin samankuuloiset?!
Ja jos vielä tulee lisää lapsia niin tuleeko sitten tunne, että pitäis keksiä samaan sarjaan vielä nimi eikä niitä varmasti kovasti ole ;o)!!
Mutta päädyttepä kumpaan vaan (jos päädytte) niin tosi kivan nimen poika saa :o)!
Poika voisi olla myös Alari, siis ilman k:ta. Ennemmin laittaisin kyllä jonkin muun vokaalin alkuun.
Kauri? Kaunissointinen nimi ja sopisi mielestäni loistavasti Auroran pariksi :)
papuliini:
Lempinimiä tytöllä ei juuri ole, onneksi kukaan ei ole lyhentänyt nimeä Auraksi. ;-) Joku sanoo likkaa Auroseksi ja joku Auskaksi, mutta yleisesti tyttö on ihan Aurora vaan. Eniten harmittaa, että osa ihan lähituttavistakin kutsuu tyttöä Aurooraksi ja kirjoittaakin (!) nimen kahdella oolla. Hassua! Mutta ehkä se johtuu murteesta, onhan maksalaatikkokin täällä maksaloota... ;-)
Itse ole ollut oikein tyytyväinen tytön nimeen enkä enää ota pulttia tuosta kahdesta oosta. Jos joku ei osaa lausua selvää suomea niin kuin se kirjoitetaan, niin ei se sitten ole mun syy. Eihän miestäkän kukaan kutsu Peetriksi, kun nimi on Petri.
.
Aurora borealis lausutaan auroora boreaalis. Ja Aurora, kansainvälisenä nimenä, lausutaan suomalaisittain Auroora tai ruotsalaisittain Auruura.
Mun mielestä on vain joitain nimiä joita ei kertakaikkiaan voi lyhyellä vokaalilla lausua vaikka miten yrittäisi ja Aurora on yksi niistä. Muita on esim. Pia, Nina, Tia, ja Nea.
Eli et voi muiden nimenlausumistapaa väheksyä, lähinnä omanne on nyt tällä kertaa pielessä. Kaikkia nimiä ei Suomessakaan todellakaan lausuta juuri niin kuin ne kirjoitetaan. Ei vaikka kuka mitä väittäisi!
terkuin Stine
Aristo on komea ja persoonallinen nimi. Kyse on tietysti Aristoteles-nimen lyhennelmästä. Mutta Aristo on minusta reippaampi ja raikkaampi versio.
mä suosisin itse Aaron nimeä 😊 on suomalaiseen suuhun ja sukunimeen sopiva ja siinä se R ja A myös löytyy... Ei liian erikoinen eikä ihan tavallinenkaan. Komea Aaron
Aurora ja Borea
kävelivät torilla.
Annan ääneni Ilarille jos Artturi on toinen vaihtoehto ja miehesi vankkumaton kannassaan. Mun pikkuveljen toinen nimi on Artturi, ja muistan miten hänelle on aina lällätetty sitä " Artturi puri varvasta varpaasta veri tirisi..." Eikä poikapoloinen siitä ole koskaan ollut kovin hyvillään.
Eikö miehellesi käy mikään sinun ehdottamista nimistä?
Minusta taas on kiva, ettei peräkkäisten lasten nimet alkaisi samalla kirjaimella, mutta valintahan on teidän :D