Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tapahtui. Minulla ei ole enää ystäviä

Vierailija
11.12.2025 |

Viimeisenkin ystävän kanssa meni välit. Sentään olimme kummatkin samaa mieltä, ettei ystävyyttä ole järkeä jatkaa, kun ei ikinä tapaamisetkaan onnistuneet.

Olo on haikea. Tuntuu oudolle, ettei minulla ole enää ainottakaan ystävää. On minulla sentään kumppani ja perhe. Olen kiitollinen heistä, kun joillain ei ole edes heitäkään. Silti on outo fiilis, kun pitkään oli aina joku kaveti ja nyt ei sitten yhtään.

Miltä teistä muista tuntui, kun ainotkin ystävä lähti? Tai ylipäätään se, ettei ole ystävää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä en itse aio enää hankkia. Minulle riittää hyvin perheeni ja muutenkin viihdyn hyvin itsekseni, niin aitoa tarvetta ystävälle ei ole. Olo on vain erikoinen nytten. Varmasti tuntuu helpommalle, kun ajatukseen on tottunut.

Ap

Vierailija
2/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan minulla aina vauvapalstan väki, joille saan jutella. Kiitos siitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen nainen, mulla ei ole ikinä ollut ystäviä tai kavereita. Ei ole puolisoa tai lapsiakaan. Onhan siihen jo tähään ikään mennessä tottunut, eikä enää kaipaakaan moisia. Sen verran erakoitunut jo. Teininä kyllä otti koville kun ei ollut kavereita, ja opiskeluaikana jossain määrin myös. 

Vierailija
4/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan minulla aina vauvapalstan väki, joille saan jutella. Kiitos siitä.

Ap

Oletko seko?

Vierailija
5/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ovat yliarvostettuja. Lopulta olet vain sinä itse.

Vierailija
6/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävyyttä tartte lopettaa sen takia, jos ei livenä nähdä.

Oisitte jatkaneet kuulumisten vaihtoa vain puhelimitse / viestein.

Outoa.

Mullakin on vain muutamia kavereita, enkä näe niitä montaa kertaa vuodessa. Mutta sitä ahkerammin puhutaan puhelimessa, lähetetään ääniviestejä, viestejä jne. valokuvia.

Vierailija
7/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo oikeastaan monta vuotta, että joku päivä ei oikeasti ole ystävää ja varsinkaa tuota viimeista, koska en ollut tyytyväinen ystävyys suhteeseen. Silti tuntuu ankealta.

Ap

Vierailija
8/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anko ap kovin nuori, kolmekymppinen? Ei ole sisaruksia tai muuta sukua?

Vierailija
9/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ihmiset ovat pääosin outoja. 

Vierailija
10/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävyyttä tartte lopettaa sen takia, jos ei livenä nähdä.

Oisitte jatkaneet kuulumisten vaihtoa vain puhelimitse / viestein.

Outoa.

Mullakin on vain muutamia kavereita, enkä näe niitä montaa kertaa vuodessa. Mutta sitä ahkerammin puhutaan puhelimessa, lähetetään ääniviestejä, viestejä jne. valokuvia.

Edellinen ystävä halusi sellaisen ystävän, jonka kanssa mahdollista nähdä ja ei me kumpikaan oikein jaksettu viestitellä

Ap

Vierailija
11/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa. Ystävyys ajoittain vaatii kompromisseja ja joustoja, mutta jos vain toinen antaa aina myöten ja muuttaa omia aikataukujaan sopiviksi, se ei ole oikein.

Toinen peruuttaa viimehetkillä jo ennalta sovitun jutun. Toisinaan aiheutui rahallisia menetyksiä / käyttämättä jääneet  liput kun yksin ei huvittanut mennä.

Näistä syistä katkesi yksi ystävyys, jäljellä on toisella paikkakunnalla olevia ja satunnaisten viestittelyjen varassa olevia 

hieman jo vieraantuneita ystäviä. Uusia ei ole niin helppo enää aikuisena saada. Sukulaisetkin ovat kauempana, kaikkeen tottuu jopa yksin olemiseenkin.

Vierailija
12/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anko ap kovin nuori, kolmekymppinen? Ei ole sisaruksia tai muuta sukua?

Pian täytän 25v ja on mulla sisko, jonka kanssa ollaan läheiset. Ja on sukuakin

Ap

Vierailija
13/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ghoustaajat on kamalia, minullakin oli muutama tälläinen joka muka etsi ystäviä, no ei etsineet. 

Vierailija
14/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa. Ystävyys ajoittain vaatii kompromisseja ja joustoja, mutta jos vain toinen antaa aina myöten ja muuttaa omia aikataukujaan sopiviksi, se ei ole oikein.

Toinen peruuttaa viimehetkillä jo ennalta sovitun jutun. Toisinaan aiheutui rahallisia menetyksiä / käyttämättä jääneet  liput kun yksin ei huvittanut mennä.

Näistä syistä katkesi yksi ystävyys, jäljellä on toisella paikkakunnalla olevia ja satunnaisten viestittelyjen varassa olevia 

hieman jo vieraantuneita ystäviä. Uusia ei ole niin helppo enää aikuisena saada. Sukulaisetkin ovat kauempana, kaikkeen tottuu jopa yksin olemiseenkin.

Hyvin siihen tottuu ja säästyypähän rahaa, kun ei tarvitse ketään tavata

Ap

Vierailija
15/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ghoustaajat on kamalia, minullakin oli muutama tälläinen joka muka etsi ystäviä, no ei etsineet. 

Mullakin on ollut noita. Varsinkin jos on läheinen, niin sillon reilua kertoa syy, miksi ei halua enää pitää yhteyttä.

Ap

Vierailija
16/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mää on 40 ja mulla ei ole ikinä ollut yhtään ystävää. Nykyään en edes huolisi, vaikka tarjottaisiin "paikkaa" jossain 10 hengen kaveriporukassa

Vierailija
17/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävät ovat yliarvostettuja. Lopulta olet vain sinä itse.

Vaikka on saanutkin alapeukkuja, niin monilla se kuitenkin menee noin, kuten minulla.

Ap

Vierailija
18/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mää on 40 ja mulla ei ole ikinä ollut yhtään ystävää. Nykyään en edes huolisi, vaikka tarjottaisiin "paikkaa" jossain 10 hengen kaveriporukassa

Olet säästynyt paljolta

Ap

Vierailija
19/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin normaali tilanne ettei sopivaa ole. Ja suku vähissä. Ei miestä kaikilla tosiaan, ei edes koiraa. Riippuu kai miten erikoinen on että tarviiko omanlaista seuraa, vai sopiiko moni.

Vierailija
20/20 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten yksin asumiseen tottuu. En ole yksinäinen vaikka elänkin yksin. Omat tutut/sukulaiset ovat joko kuolleet ja/tai nuoruuden ystävät muuttaneet aikojen kuluessa kauas pois. Mutta minkäs teet. Hankkinen taas kissan kunhan pääsen eläkkeelle niin on jotain seuraa. Hyviä kuuntelijoita ja aina tunteiltaan rehellisiä, kehräävä kissa antaa iloa meille kummallekin.

M60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä