Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: 530 euron lasku tuli neljän lapsen äidille yllätyksenä

Vierailija
11.05.2026 |

Ylen nettisivuilla on juttu neljän lapsen äidistä, jonka viimeisin lapsi, joutui syntymänsä jälkeen tehohoitoon ja äitikin vietti useamman päivän sairaalassa. Pöyristyi, koska laksu oli 530 euroa?! Siis onko todella niin, että järkytytään tuosta summasta, jolla lapsi on saatu pidettyä hengissä. Näin lemmikin omistajana harvoin pääsee eläinlääkäristä paljon alle tuon summan ja olen kuitenkin sen budjetoinut ja laskenut, että siihen rahani riittää enkä useampaa lemmikkiä hanki. Ehkä lasten kohdalla olisi sama, jos ko. summa vetää budjetin ihan persiilleen.

Kommentit (484)

Vierailija
1/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä linkki uutiseen: https://yle.fi/a/74-20222860

Vierailija
2/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan PÖYRISTYI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella on hintansa..jos meinaa elää..ja tuohan on vaan muutama hassu satanen..

Vierailija
4/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootti laskua joka oli pari sataa vähemmän. Yle tekee jutun 530 euron laskusta. Jos olisi ollut 5300 euroa niin en ihmettelisi ihmettelyä.

Vierailija
5/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa tuohon olis tullut pari kolme nollaa perään lisää.

Vierailija
6/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuo summa ole isokaan. Luulin, että otsikosta olisi jäänyt nolla perästä ja sitten voisin ihmetellä. Jos on neljä lasta tehnyt niin kyllä tuommoinen summa pitää olla varaa laittaa yllättäviin menoihin. Ilmaiseksiko se tehohoito olisi pitänyt saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsi noin halvalla? Mulla oli lapsi kanssa viikon teholla ja lasku oli paljon suurempi. Enkä pöyristynyt. 

Vierailija
8/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten terveydenhoito pitäisi olla maksutonta ja kroonisesti sairaiden pitäisi maksaa terveysenhuollostaan huomattavasti enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tässä meillä taas yksi koiraäiti. Jos sinä et ole saanut synnytyksistäsi isoa sairaalalaskua, pidä nyt saatana turpasi kiinni asiasta josta sinulla ole mitään kokemusta.

Sulla on tainnut nyt mennä vähän pointti ohi..? Mut tuohdu toki, jos se helpottaa.

Vierailija
10/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.

Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelen pääsyä leikkausjonoon. Odotan kauhulla sitä, että leikkaus on vasta ensi vuoden puolella ja joudun maksamaan hoitopäivien lisäksi myös toimenpidemaksun ja leikkausta edeltävät kuvausmaksut. Kyllä tuo äidin saama 530 euron maksu on iso. 

Vierailija
12/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho-hoidon kustannus yhteiskunnalle on + 10 000 €/vrk 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa kerrottiin että nyt pitää miettiä mitä ruokaa kaupasta ostetaan. Siis oikeasti pusketaan maailmaan neljättä lasta ja 500 euron yllätyslaskuun ei ole minkäänlaista puskuria vaan se on ruokarahoista pois?

Vierailija
14/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa tuohon olis tullut pari kolme nollaa perään lisää.

Tää ei ole amerikka vaan suomi. Jännä kyllä sotealueet tuntuu olettavan että asiakkaita voi lypsää aina vaan enemmän omien johtoon nostettujen turhimo-broilerien jättipalkkojen rahoittamiseksi. Muualla (esim. pohjoismaissa) sairaalakäynnistäkin selviää menemättä konkurssiin. Usein nuo on jopa ilmaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teho-hoidon kustannus yhteiskunnalle on + 10 000 €/vrk 

Tässä on kyse siitä, minkä verran sitä veroitetaan hyvinvointivaltion kansalaiselta. 

Vierailija
16/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.

Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä. 

Jos toi on iso summa niin ne lapset jätetään tekemättä.

Vierailija
17/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko oikeasti miettiä siinä vaiheessa, kun lisääntyy, että mitä tahansa odottamatonta saattaa tapahtua ja kuluja saattaa syntyä. Vai ainako oletetaan, että yhteiskunta kustantaa kaikki lapsista tulevat kulut. Parin vuoden päästä tuo äiti pöyristyy, kun harrastamisesta pitäisi itse maksaa ja kun ei päästä edes valtion piikkiin kahta kertaa vuodessa etelään, että kyllähän nyt lapset tarvitsevat elämyksiä.  

Vierailija
18/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kannattaisi olla yhteydessä omaan sote-keskukseensa. Yleensä tollasen isomman summan saa maksaa erissä, kunhan tekee siitä maksusuunnitelman laskuttajan kanssa.

Vierailija
19/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.

Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä. 

Jos toi on iso summa niin ne lapset jätetään tekemättä.

Heh. Ihmiset aikalailla jättää nykyään lapset tekemättä. 

Vierailija
20/484 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.

Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä. 

Miksi hankitaan lisää lapsia jos on jo valmiiksi noin tiukkaa? Entä jos joku lapsi sairastuu ja tarvitsee hoitoa tai silmälasit yms.? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi