Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.
En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus on kuvattu usein blondiksi ja valkoihoiseksi, sinisilmäiseksi mieheksi. Hänhän oli lähi-idästä?
Sisältömarkkinointiahan tuo vain on: Eurooppalaiset oli helpompi saada mukaan osaksi seurakuntaa, kun palvottu pääjehu on heidän näköisensä sen sijaan, että olisi autenttinen otos Antiikin ajan arabimiehestä
Pilkkaajat ei pelastu. Herjaa vaan. Mutta Jeesus kuvataan ihmiset näköisenä ruskeat hiukset ja usein mustat koska oli Betlehemissä syntynyt.
Meillä on myös SYNAGOGAT kuin moskeijat kuin. Budhien temppelit luostarit kaikissa maissa . Vietnamin kielisiä Kiinan Thaimaan meditaatikeskukset jogakundalin ja gurut . Wiccanoidat reikihoitajanlidat woodoo orjakauppa ja SUTENÖORIT.
Harva käy Helsingin synagogalla mutta Kampissa se on tai moskeijassa siinä sekin on Bulevardin lähellä roban mitä fredaa se nyt on.
Jehovan todistajien valtakunnan saleja on ympäri Helsinkiä myös Töölössä. Ja helluntailaisten Siion City Metro Risteyspaikka Salem siiloan kuin Vapaakirkon arkki seurakuntia on pitkin ja adventistien . AIKA TURHA KUVITELLA OLEVANSA JOKU YKSINVALTIAS TÄÄLLÄ. Venäjällä on miljoonia eri uskontoja myös hellareita lahkoja kuitteja kuin moskeijoissa synagogia jne. SHAMAANEJA . Monia eri heimoja ja maattomia . Sitä mennään uskonnosta toiseen miehitetään taloja tiloja ja lopulta ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova äiti ja isoäiti. Minua ahdistaa Gazan lasten ja äitien kohtalo. Israelia en kiroa, mutta tunnen sydämessäni, että se on tehnyt hirveän teon tap pamalla noin paljon viattomia.
Yhtä paljon olen surrut juu talaisten kohtaloa kes kitysleireillä. Silloin Saksa teki kauheuksia.
Tap paminen ei voi olla poliittinen kysymys, vaan mitä mieltä Jeesus olisi kansanmur hista.
Ketäpä ei ahdistaisi? Ihan hirvittävää jälkeä. Vain paatuneimmat hyväksyvät nuo julmuudet.
Israelin Ystävät hekumoivat ja lähettävät kuvia ja videoita joissa Gazan pienokaisia tap.etaan ja kidu.tetaan.
Em. ihan järkyttävän kylmäävää sakkia, vaikka ovat omasta mielestään uskovaisia.😰
Venäjällä on synagogia . Tämäkin on asia mitä ortodoksit ei myönnä ei näe ei kuule .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova äiti ja isoäiti. Minua ahdistaa Gazan lasten ja äitien kohtalo. Israelia en kiroa, mutta tunnen sydämessäni, että se on tehnyt hirveän teon tap pamalla noin paljon viattomia.
Yhtä paljon olen surrut juu talaisten kohtaloa kes kitysleireillä. Silloin Saksa teki kauheuksia.
Tap paminen ei voi olla poliittinen kysymys, vaan mitä mieltä Jeesus olisi kansanmur hista.
Ketäpä ei ahdistaisi? Ihan hirvittävää jälkeä. Vain paatuneimmat hyväksyvät nuo julmuudet.
Israelin Ystävät hekumoivat ja lähettävät kuvia ja videoita joissa Gazan pienokaisia tap.etaan ja kidu.tetaan.
Em. ihan järkyttävän kylmäävää sakkia, vaikka ovat omasta mielestään uskovaisia.😰
Nää ei nyt mitenkään liity jouluun mikä on Jeesuksen syntymän muisto juhla 2026 vuodelta .
Joulu on Jeesuksen syntymä juhla . Mutta hänet murhattiin syyttömänä Siionin vuorella 2000 vuotta sitten .
On kyllä hyvä pitää ihan erillään nämä MESSIAS KRISTUS SYNTYMÄ MUISTO JUHLAT MUISTA MAAPALLON TAPAHTUMISTA USKONNOISTA . Ei liity nykyajan sotiin eikä ihmisten tappeluihin nämäkään mitenkään. Tuskin Gazasta löytyy kristittyjä tai muualta kuin Betlehemissä niitä käy syntymäpaikalla muistamassa 2000 vuotta vanhaa tapahtumaa . Toiset käy Davidin haudassa tai Abrahamin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus on kuvattu usein blondiksi ja valkoihoiseksi, sinisilmäiseksi mieheksi. Hänhän oli lähi-idästä?
Sisältömarkkinointiahan tuo vain on: Eurooppalaiset oli helpompi saada mukaan osaksi seurakuntaa, kun palvottu pääjehu on heidän näköisensä sen sijaan, että olisi autenttinen otos Antiikin ajan arabimiehestä
Pilkkaajat ei pelastu. Herjaa vaan. Mutta Jeesus kuvataan ihmiset näköisenä ruskeat hiukset ja usein mustat koska oli Betlehemissä syntynyt.
Koska Jeesus oli JUMALAN POIKA, eikä maallista siementä, saattoi hänen silmänsä hyvinkin olla taivaansiniset, kuten monissa maalauksissa kuvataan.
Hän eli ihmisen elämän, mutta ilman syntiä. Siihen ei tavallinen Lähi-idän äijä kykene.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on Jeesuksen syntymä juhla . Mutta hänet murhattiin syyttömänä Siionin vuorella 2000 vuotta sitten .
Ja vieläpä omiensa toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
Kyllä Israelin Ystävät viettävät kristillistä joulua vaikka hyväksyvät lastenmu*hat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole olemassa ns. ihmisen vapaata tahtoa uskoa, koska kaikki eivät pysty uskomaan, vaikka haluaisivatkin. Esim. itse olen tällainen. En kertakaikkiaan pysty. Voidaanko minua syyttää siitä tai voidaanko puhua vapaasta tahdosta, jos ja kun kerran ei vain pysty uskomaan?
Jos haluat muutosta, sinun kannattaisi muuttaa toimintaasi. Suosittelen jumalanpalveluksiin osallistumista säännöllisesti. Sinun on mahdollista kävellä kirkkoon joka sunnuntai. Et voi väittää, ettei se olisi sinulle mahdollista (jos olet terve).
Miksi joku haluaisi muutosta käymällä palvomassa olentoa, jonka tietää olevan olematon?
Sitä oon ihmetellyt, että miten katoliset pitävät Mariaa ikuisena neitsyenä, vaikka hän synnytti lapsen. Kristityistä suurin osa maapallolla on juuri näitä roomalaiskatolilaisia.
Miksi et kykene ottamaan kriittisiä kysymyksiä vastaan? Ne eivät ole automaattisesti mitään pilkkaa tai halventamista, vaan usein tähtäävät asialliseen keskusteluun uskon perusteista. Paljon asiattomampaa on olla huomioimatta vastapuolen pointteja ja puhua puuta heinää päälle. Sitä se näissä keskusteluissa yleensä on. Jos haluat saarnata ja käännyttää kritiikittä, olet väärässä paikassa keskustelupalstalla.
Onko Jeesuksen ulkonäössä isänsä piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.
Jeesus kääntyisi haudassaan, jos ei olisi ylösnoussut, sillä mammona on maailmasta, ei Hengestä Vain köyhä on vanhurskas Jumalan silmissä (Joh. 16:11).
VT: "Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää". Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hopeapäällystyksen ja valettujen jumalankuviesi kultakuoren; sinä viskaat ne pois kuin inhotuksen, sinä sanot niille: "Ulos!" (Jes. 30:20,22) Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle. (Saarn. 10:2) "Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia." (Sananl. 3: 16). "Ja Jumala sanoi Salomolle: "Koska sinulla on tämä mieli etkä anonut rikkautta, tavaraa ja kunniaa, et vihamiestesi henkeä, etkä myöskään anonut pitkää ikää, vaan anoit itsellesi viisautta ja taitoa tuomitaksesi minun kansaani, jonka kuninkaaksi minä olen sinut tehnyt, niin annetaan sinulle viisaus ja taito; ja lisäksi minä annan sinulle rikkautta, tavaraa ja kunniaa, niin ettei sitä ole ollut niin paljoa kenelläkään kuninkaalla ennen sinua eikä tule olemaan sinun jälkeesi." (2. Aik. 1: 11,12). "Kun Saban kuningatar näki kaiken Salomon viisauden, linnan, jonka hän oli rakentanut, ruuat hänen pöydällänsä, kuinka hänen palvelijansa asuivat ja hänen palvelusväkensä palveli ja kuinka he olivat puetut, ja näki hänen juomanlaskijansa ja hänen polttouhrinsa, jotka hän uhrasi Herran temppelissä, meni hän miltei hengettömäksi." (1. Kun. 10: 4,5). "Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa." (1. Kun. 10: 14)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän hommat voivat mennä pieleen niin että pitää katua ja ruveta korjaamaan? Miksi kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän korjauksetkaan eivät onnistu?
Kaikkivaltias Jumala on jotain enemmän kuin me ihmiset pystymme ymmärtämään. Jumalan oikeudenmukaisuus on esimerkiksi sellainen, että yksittäisen ihmisen oikeudenmukaisuudentaju ei aina riitä sitä ymmärtämään. Jumala katsoo asioita monelta kantilta. Jumalan oikeudenmukaisuus voi aueta ihmiselle myöhemmin, jolloin ihminen käsittää, miksi Jumala toimii niin kuin toimii. Ei se välttämättä aina aukea, tai tässä maanpäällisessä elämässä.
Pitkä kiertelevä selitys, kun voisi vain sanoa ettei ole mitään järkevää perustetta vakuuttaa mokoman olennon olevan olemassa. Lähetystyön kompastuskiviä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jeesuksen ulkonäössä isänsä piirteitä?
Uskon, että on tullut enempi Isä Jumalaan, kuin kasvatti-isäänsä Jooseppiin.
Saksankielinen luterilainen ja ortodoksikirkko on ihan oma juttunsa kuin ruotsin Suomen kieliset taas nimittäin kullekin kielelle julistetaan evankeliumia . Joka maassa myös Venäjällä on Monenkielisiä luterilaisia katolisia anglikaanit kirkkoja . Samoin on lähi idässä että erikielisiä kirkkoja on miljoonia . Ei se mitään tarkoita että joku maa on sen ja sen pääkielinen . Niissä asuu kaikissa eri kielisiä paljon. Jumalan palvelus ja evankeliumi julistetaan kaikilla kielillä. Kaikessa maailmassa eikä ortodoksit ole ainoa haaraliike imperiumi vaan kaikki muutkin evankeliumin kirkot on imperiumi. Niin myös muut uskonnot ja lahkot on samoin. Sä löydät joka maasta monenkieliset jehovat kuin hellarit kuin Vapaakirkon kuin lessulahkot kuin babitstit kuin metodistit.