Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.
En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Jeesus juuta*ainen vain äitinsä Marian puolelta? Hänhän sikisi Pyhästä Hengestä, eikä minkään maallisen, kuten esim. juutal.miehen siittiöstä.
Jeesus oli Jumalan poika, eikä Jumala kaiketi ole "minkään maalainen", vaan universaali ja Kaikkein korkein. Jeesus oli puolijuutalainen.
Niin olen käsittänyt, että Jumala on koko maailman Luoja ja Jeesus on Hänen Poikansa. Ei ollut Hän mikään tavallinen juutalaisheppu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Ei saa sekoittaa hinduihin . Mutta 2026 vuotta sitten oli sellaisia kääntymiseen liittyviä kuin parannukseen että hylkää pahan tekeminen ja lähde Jeesuksen seuraajiiin jätä kaikki siis niille jotka ei vielä ollut kristittyjä vaan muissa jumalissa tai uskonnoissa tai pahuudessa . Mutta eihän kristitty käänny kristityksi eikä kristitty hylkää kristittyä perhettään eikä koulutodistuksia eikä tavaroitaan kuten astioita tai muutakaan . Kristitty on jo kristitty perheineen. Kun sä käännyt toisesta uskonnosta kristityksi silloin tulee se jätä pahat teot kohta eteen. Mutta kristitty ei kääntyile. Siihen aikaan Jeesus kehotti joitakin vertauskuvallisesti myymään kaiken ja seuraamaan häntä. Mutta ne ei ollut kristittyjä. Ja taas hengessä köyhä on ihan eri asia kuin maallisessa mielessä.
Kirkosta eronnut on luultavasti naimisissa muu uskoiset kanssa tai vaihtanut toiseen lahkouskontoon . Eksytetty johonkin jehoviin tai vapareihin. Tai ortodokseihin tai synagogalle . Tai pakotettu lahkoon hellareihin . Kyllä suurin osa pysyy ristiinnaulittussa vaikka muut miten kiroaa erottaa tuomitsee . Moni ottaa ehtoollisen kotona tai käy muissa kirkoissa kuin siinä omassa.
Myllynkiven sai se joka erotti Jeesuksesta Ilmestyskirjan mukaan.
Ortodokseissa on omat eksytyshaarat lähinnä kabbalaa selvänäkijää ja joitakin jotka väittää ettei luterilaiset ole kristittyjä tai pidä Maria neitsyttä vaikka pitää. Turhia riitoja on . Jeesus ei sen paremmin käskenyt erotella ihmisiä vaan kutsua hänen luokseen. Jeesus lajittelee sitten itse vuohet ja lampaat . Kukot ja oinaat.
Jeesus on se ylipappi joka heittää pahikset toiselle hyvikset toiselle puolelle . Elämän ylösnousemus ja kuoleman alasmeno . Ortodoksit hellarit vaparit tekee myös syntejä kuin aviottomia kuin sutenöörin hommia kuin huijaa . Väkivaltaa väärennettyjä.
Cityseurakunta oli kai ihan oikea pahisten eksytys Intian Gurujen Juudas linjaa hokkuspokkus joga.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Jeesus juuta*ainen vain äitinsä Marian puolelta? Hänhän sikisi Pyhästä Hengestä, eikä minkään maallisen, kuten esim. juutal.miehen siittiöstä.
Jeesus oli Jumalan poika, eikä Jumala kaiketi ole "minkään maalainen", vaan universaali ja Kaikkein korkein. Jeesus oli puolijuutalainen.
Niin olen käsittänyt, että Jumala on koko maailman Luoja ja Jeesus on Hänen Poikansa. Ei ollut Hän mikään tavallinen juutalaisheppu.
Juutalaisten mielestä Jeesus oli juurikin se turha heppu, joka piti ristillä tapettaman.
Kristikunnalle Jeesus on Jumalan Poika, joka toi armon maailmaan.
Hyvää Joulunaikaa kaikille! <3
Jeesuksen ihmisyys tuli esiin siinä kun hän otti synnin orjan muodon ja asui ihmisten keskellä . Hän söi kuin itki kuin vihastuu kuin suri ikäänkuin ihmiset vaan enemmän kuin luoja . Itki Siionin vuorta kuin kuin pahojen tekojen tekijöitä. Rukoili niiden puolesta jotka häntä vainosi . Väsyi ja rukoili.
Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen taas Jeesus lapsi syntyy uudelleen. No Jeesusta ei voi enää synnyttää eikä tappaa . Mutta muistamme häntä ! Jeesuksessa oli myös joukko taivaallista väkeä kuten enkelit . Kun luet uutta testamenttia voit lukea enkeleistä .
Eihän aviottomat lapset ole huoraamista kaikissa uskonnoissa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Ei saa sekoittaa hinduihin . Mutta 2026 vuotta sitten oli sellaisia kääntymiseen liittyviä kuin parannukseen että hylkää pahan tekeminen ja lähde Jeesuksen seuraajiiin jätä kaikki siis niille jotka ei vielä ollut kristittyjä vaan muissa jumalissa tai uskonnoissa tai pahuudessa . Mutta eihän kristitty käänny kristityksi eikä kristitty hylkää kristittyä perhettään eikä koulutodistuksia eikä tavaroitaan kuten astioita tai muutakaan . Kristitty on jo kristitty perheineen. Kun sä käännyt toisesta uskonnosta kristityksi silloin tulee se jätä pahat teot kohta eteen. Mutta kristitty ei kääntyile. Siihen aikaan Jeesus kehotti joitakin vertauskuvallisesti myymään kaiken ja seuraamaan häntä. Mutta ne ei ollut kristittyjä. Ja taas hengessä
Eli kristityt ovat hylänneet Jeesuksen opetukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova äiti ja isoäiti. Minua ahdistaa Gazan lasten ja äitien kohtalo. Israelia en kiroa, mutta tunnen sydämessäni, että se on tehnyt hirveän teon tap pamalla noin paljon viattomia.
Yhtä paljon olen surrut juu talaisten kohtaloa kes kitysleireillä. Silloin Saksa teki kauheuksia.
Tap paminen ei voi olla poliittinen kysymys, vaan mitä mieltä Jeesus olisi kansanmur hista.
Ketäpä ei ahdistaisi? Ihan hirvittävää jälkeä. Vain paatuneimmat hyväksyvät nuo julmuudet.
Luterilaiset katoliset anglikaanit on ainakin lähi idässä ihan yhtä kristittyjä . Sama isämeitää rukous monella kielellä. Rukousta johtaa ylipappi Jeesus itse yhdessä omiensa kanssa. ( Mutta paljon on pielessä muuten isäJeesus onkin joku isäjaakko tai isä Mitro tai isäkalle . ) Jos sun isä ei olekaan Jeesus isä niin hukassa olet .
Vierailija kirjoitti:
Asun Espanjassa ja täällä joulu todella näkyy ja kuuluu. Seimet on laitettu jokaiseen kotiin ja kauppaan. Se on mielestäni hienoa!
Sääliksi käy Suomea, kun siellä lapsetkaan eivät saa enää viettää kristillistä joulujuhlaa ja puhua Jeesuksen syntymästä.
Feliz Navidad con Jesus!🌟
Juu, meil on tääl Suomes semmoset mu sut, jot hyö tahtoo korvauksii jos kuulee joululaului.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus on kuvattu usein blondiksi ja valkoihoiseksi, sinisilmäiseksi mieheksi. Hänhän oli lähi-idästä?
Sisältömarkkinointiahan tuo vain on: Eurooppalaiset oli helpompi saada mukaan osaksi seurakuntaa, kun palvottu pääjehu on heidän näköisensä sen sijaan, että olisi autenttinen otos Antiikin ajan arabimiehestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kuvittelee erinäisiä mahdollisuuksia. Mutta todellisuudessa ihmisten kohtalot on lyöty lukkoon jo ennen aikojen alkua, kun Jumala suunnitteli tulevan maailmankaikkeuden luomista.
Kristityt eivät koskaan tunnu käsittävän kaikkivaltiuden ja kaikkitietävyyden merkitystä. Se tarkoittaa ettei ihmisillä ole kerrassaan mitään omaa tahtoa, kaikki on ohjelmoitu.
Eri
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Olen pahoillani, mutta todellisuudenkäsityksesi on hämärtynyt.
Ei ole. Olen vahvasti todellisuudessa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Espanjassa ja täällä joulu todella näkyy ja kuuluu. Seimet on laitettu jokaiseen kotiin ja kauppaan. Se on mielestäni hienoa!
Sääliksi käy Suomea, kun siellä lapsetkaan eivät saa enää viettää kristillistä joulujuhlaa ja puhua Jeesuksen syntymästä.
Juu, meil on tääl Suomes semmoset mu sut, jot hyö tahtoo korvauksii jos kuulee joululaului.
Voi mahoton , mitä meininkiä. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.