Sinä jota oikeasti kiinnostaa kristinusko etkä halua vain haukkua ja halventaa, kysy jotain mitä haluat tietää. Yritän vastata.
En ole pappi enkä saarnaaja mutta luulen pystyväni vastaamaan moneen kysymykseen ihmisille jotka tietävät itseäni vähemmän.
Kommentit (532)
Minkä tähe monet uskikset himoitsevat maallista mammonaa nii kauhia paljo? Eihä hyö saa sitä mukkaa kuitekaa. Siit Jeeus nimeommaa varotti, hää ku rakasti köyhii ihmisii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova äiti ja isoäiti. Minua ahdistaa Gazan lasten ja äitien kohtalo. Israelia en kiroa, mutta tunnen sydämessäni, että se on tehnyt hirveän teon tap pamalla noin paljon viattomia.
Yhtä paljon olen surrut juu talaisten kohtaloa kes kitysleireillä. Silloin Saksa teki kauheuksia.
Tap paminen ei voi olla poliittinen kysymys, vaan mitä mieltä Jeesus olisi kansanmur hista.
Ketäpä ei ahdistaisi? Ihan hirvittävää jälkeä. Vain paatuneimmat hyväksyvät nuo julmuudet.
Israelin Ystävät hekumoivat ja lähettävät kuvia ja videoita joissa Gazan pienokaisia tap.etaan ja kidu.tetaan.
Em. ihan järkyttävän kylmäävää sakkia, vaikka ovat omasta mielestään uskovaisi
Kyllä Israelin Ystävät viettävät kristillistä joulua vaikka hyväksyvät lastenmu*hat.
Huom.! "Viaton pikkulapsi" = 17,99v hampaisiin asti aseistautunut terrorisotilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.
Jeesus kääntyisi haudassaan, jos ei olisi ylösnoussut, sillä mammona on maailmasta, ei Hengestä Vain köyhä on vanhurskas Jumalan silmissä (Joh. 16:11).
UT:"Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne t*pett*isiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin
Rikkaus on luotua ja katoavaista, epäjumala.
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät (Room. 1:22 - 32).
Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua". Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta. (Matt. 4:8 - 11)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole olemassa ns. ihmisen vapaata tahtoa uskoa, koska kaikki eivät pysty uskomaan, vaikka haluaisivatkin. Esim. itse olen tällainen. En kertakaikkiaan pysty. Voidaanko minua syyttää siitä tai voidaanko puhua vapaasta tahdosta, jos ja kun kerran ei vain pysty uskomaan?
Jos haluat muutosta, sinun kannattaisi muuttaa toimintaasi. Suosittelen jumalanpalveluksiin osallistumista säännöllisesti. Sinun on mahdollista kävellä kirkkoon joka sunnuntai. Et voi väittää, ettei se olisi sinulle mahdollista (jos olet terve).
Miksi joku haluaisi muutosta käymällä palvomassa olentoa, jonka tietää olevan olematon?
En suosittele järjen hylkäämistä. Suosittelen tekemään jotain sellaista, mikä on itsestä järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ev.lut kirkko ei tunne köyhyyslupausta, vaikka se on keskeinen osa Jeesuksen opetuksia? Se on myös se tie, josta Jeesus puhui.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyslupaus ei ole tie.
Jeesus kääntyisi haudassaan, jos ei olisi ylösnoussut, sillä mammona on maailmasta, ei Hengestä Vain köyhä on vanhurskas Jumalan silmissä (Joh. 16:11).
VT: "Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää". Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hope
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Köyhyyden tavoittelulla ei saavuta mitään. Olennaista on pyrkiminen Jumalan tahdon noudattamiseen.
Miksi jeesus homoili opetuslastensa kanssa?
Miksi kristityksi itseään väittävät vaikutusvaltaiset päättäjät vievät leskeltä viimeisen rovon ja köyhän lapselta jouluaterian?
no joo kun kyse on yhteisestä uskosta ja sanatarkka lainaus. Onko kristillistä sanomaa kun kirjoittaa palatessaan harharetkiltä kaikkivaltiaan luokse ja pannaan asumaan kaamoksen keskelle vaikka ramadanin hienot säännökset on luotu. Näin oikeaoppiset kuolevat nälkään ja janoon. Nälän vielä jotenkuten kestäisi mutta että jano...
Miksi yrität vastustaa jumalattomien haukkumista ja pilkkaa? Miksi et ymmärrä että Herran mukaan se on kristityn osa tässä maailmassa?
Se joka itsensä ylentää se alennetaan. Mitä nämä sanat sinulle puhuvat ap.?
Miksi ihmiset ei ajattele syvällisesti kun ne lukee Raamattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala loi Aatamille kivekset jos Eeva ei ollut alun perin suunnitelmissa? Varren ymmärrän koska pitäähän sitä kusta ja runkata mutta miksi kivekset?
Eeva ja Aadam on todellisuudessa saman asian kaksi puolta, kuin pariovien puoliskot. Raamattu on vaan kirjoitettu miesnäkökulmaa korostaen tietyiltä osin.
Mitä?
Kyllä. Sana joka on käännetty miehen kylkiluuksi, käännetään yli 40 kertaa muulla sanalla, joissa se osoittaa saman asian toista osaa, eli vaikka liiton arkin vasenta ja oikeaa puolta. Muistaakseni vain kahdesti se sana esiintyy tarkoittaen kylkiluuta. Joka tapauksessa, mies ei ole yhtä kuin ihminen, vaan nainen ja mies yhdessä on yhtä kuin ihminen.
Ei, vaan nainen on ihminen sellaisenaan. Mies ei kykene lisääntymään ilman naista, mutta nainen kykenee ilman miestä. Mies (adama) on epäonnistunut ja häviävä rotu
Adama on hepreaa, tarkoittaen maasta otettu/luotu.
Vierailija kirjoitti:
Asun Espanjassa ja täällä joulu todella näkyy ja kuuluu. Seimet on laitettu jokaiseen kotiin ja kauppaan. Se on mielestäni hienoa!
Sääliksi käy Suomea, kun siellä lapsetkaan eivät saa enää viettää kristillistä joulujuhlaa ja puhua Jeesuksen syntymästä.
Feliz Navidad con Jesus!🌟
Suomessa saa kuka tahansa viettää kristillistä joulujuhlaa. Mistä olet kuullut tuollaisia valheita?
Vierailija kirjoitti:
Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen taas Jeesus lapsi syntyy uudelleen. No Jeesusta ei voi enää synnyttää eikä tappaa . Mutta muistamme häntä ! Jeesuksessa oli myös joukko taivaallista väkeä kuten enkelit . Kun luet uutta testamenttia voit lukea enkeleistä .
Kun luet Aku Ankkaa voit lukea Superhessusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Espanjassa ja täällä joulu todella näkyy ja kuuluu. Seimet on laitettu jokaiseen kotiin ja kauppaan. Se on mielestäni hienoa!
Sääliksi käy Suomea, kun siellä lapsetkaan eivät saa enää viettää kristillistä joulujuhlaa ja puhua Jeesuksen syntymästä.
Feliz Navidad con Jesus!🌟
Juu, meil on tääl Suomes semmoset mu sut, jot hyö tahtoo korvauksii jos kuulee joululaului.
Miksi levittelet paskapuheita? Ei kyllä Jeesus arvosta tuollaisia valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Miks viattomat eläimet kärsivät? Senkinhän pitäis olla Jumalan kädessä?
Eipä oo tähänkään vastattu.
Kolminaisuusopin laativat uskosta osattomat piispat ja kirkkoisät. Raamatusta et löydä oppia kolmiyhteisestä Jumalasta, päinvastoin Sana ilmoittaa yksiselitteisesti: Herra meidän Jumalamme on yksi ja ainoa.
Jeesus ristiinnaulittiin Jerikon tien varteen, ei Siionin vuorella, vaan Öljymäelle.
Jeesus oli äitinsä, Marian, puolelta kuningas Daavidin sukua.
UT:"Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne t*pett*isiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi." (Ilm. 13: 15 - 18) "Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin". Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki." (Matt. 12: 38,39 ) "Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin." (Matt. 5: 30) "Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas. Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo." (Matt. 12: 41,42) "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." (Matt. 19: 23,24) "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste ra*skaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste ra*skaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." (Matt. 6: 19 - 24) Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? (Matt. 6: 27) Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.(Matt. 5:8) Jolla on korvat, se kuulkoon. (Matt. 13: 9) Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. (Jaak. 4: 4)