Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?

Vierailija
09.12.2025 |

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua. Olen aikuinen MIES!!

Ja sinulta löytyy elinluovutuskortti, voit pelastaa jonkun hengen.

Sanoinhan: Olen aikuinen mies

Vierailija
162/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua. Olen aikuinen MIES!

Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa. 

Kun pidän huolta omista asioista miehekkäästi ja aikuismaisesti?? Riight?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takin hihaan laitettava jousivoimalla puristuva heijastin ahdistaa, ja taas roikkuva heijastin pitää ärsyttävää kolinaa ja tarttuu ties minne. Kerran meinasin jäädä kotipysäkilleni bussin kyytiin, kun se hiivatin heijastin oli mennyt penkkien väliin poikittain.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Markkinoilla on vaikka minkälaisia muunkinlaisia heijastimia. Ketjussa on lueteltu niitä lukuisia. Heijastinnauhoja, heijastintarroja, pehmeitä roikkuvia heijastimia, heijastavia pipoja, heijastavia käsineitä, heijastavia naruja ja lankoja jne

Vierailija
164/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyytä, olen välinpitämätön kusipää.

Hyvä että ole rehellinen kusipää. Itsesihän sinä siinä loukkaat. Tosin saattaa sun yliajavan auton kuskillekin tulla tunnontuskia hengen viemisestä.

Vierailija
165/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autoileva miesystävä aina kitisee näistä kävelijöistä, joilla ei ole heijastinta. Silti se itsekin kulkee tuolla  ulkona kävellen ilman heijastimia!

Vierailija
166/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laiska käyttämään heijastimia ja takki vaihtuu menon ja kelin mukaan. Toisaalta en odota autoilijoiden väistävän minua. Ei ole ulkoillessa niin kiire ettenkö ehtisi itse venaamaan, että pääsee tien yli turvallisesti.

Hanki sitten vaikka heijastava pipo tai käsineet.

Nekin vaihtuvat yhtälailla. En viitsi laittaa hikistä lenkkipipoa kauppareissulle.

Vierailija
167/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun autoileva miesystävä aina kitisee näistä kävelijöistä, joilla ei ole heijastinta. Silti se itsekin kulkee tuolla  ulkona kävellen ilman heijastimia!

Anna Joulupukin tyylikkäästi hoitaa heijastinpuutokset!

Vierailija
168/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisillä keleillä ei kannata luottaa siihen, että autoilija näkisi suojatielle astujan. Jos jalankulkija tietäisi miten huonosti sieltä autosta näkee, niin ei kyllä marssisi suojatielle "minulla on oikeus" tyyliin.

Pitäisihän sieltä autosta aina nähdä, mutta kun näin ei aina ole. Lika tuulilasissa ja sade, huonot pyyhkijänsulat syitä esim.

No nämä jos mitkä vasta tekosyitä ovat! Vaihda uusiin ne pskat pyyhkijänsulat, osta lasinpesunestettä. 

Vierailija
169/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyytä, vaan syy: En koskaan loiki silmät kiinni edes suojatielle, kuvitellen sen olevan joku taianomainen turvapaikka. Seuraan aina liikennettä ylittäessäni tien. Ylitän tien vasta kun olen varma että autoilija on huomannut minut ja sillä on riittävän hidas vauhti ettei vahinkoa voi sattua.

Nämä reikäpäät mitkä singahtelee silmät kiinni suojateille on oma lukunsa.

Vierailija
170/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laiska käyttämään heijastimia ja takki vaihtuu menon ja kelin mukaan. Toisaalta en odota autoilijoiden väistävän minua. Ei ole ulkoillessa niin kiire ettenkö ehtisi itse venaamaan, että pääsee tien yli turvallisesti.

Nekin vaihtuvat yhtälailla. En viitsi laittaa hikistä lenkkipipoa kauppareissulle.

No voi hyvä jumala. Hanki 2 pipoa. Toinen lenkille, toinen kauppaan.

Vierailija
171/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minulla onkin, mutta ei nyt vain ole heijastimellisia. Ei asiassa ole mitään ongelmaa, kun pystyy joustamaan liikenteessä. Menen suojatielle vain jos auto on selvästi pysähtymässä, enkä kiroille vaikkei hidastaisi.

Vierailija
172/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyytä, vaan syy: En koskaan loiki silmät kiinni edes suojatielle, kuvitellen sen olevan joku taianomainen turvapaikka. Seuraan aina liikennettä ylittäessäni tien. Ylitän tien vasta kun olen varma että autoilija on huomannut minut ja sillä on riittävän hidas vauhti ettei vahinkoa voi sattua.

Nämä reikäpäät mitkä singahtelee silmät kiinni suojateille on oma lukunsa.

Miten voit olla varma, että auto on huomannut sinut? Hän voi hidastaa ja pysähtyä lukemattomien syiden takia, jotka eivät liity sinuun. Esim risteyksen takia, toisen jalankulkijan takia, edessä olevan auton takia, liikennevalon vuoksi, koska on pimeää, koska hän näprää kännykkäänsä jne

Lisäksi näytät huonoa esimerkkiä lapsille.

Olisiko heijastin sinusta nolo? Vai miksi vastustat sitä niin kovasti.

Vierailija
173/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minulla onkin, mutta ei nyt vain ole heijastimellisia. Ei asiassa ole mitään ongelmaa, kun pystyy joustamaan liikenteessä. Menen suojatielle vain jos auto on selvästi pysähtymässä, enkä kiroille vaikkei hidastaisi.

No hanki 2 pipoa, missä on heijastin. Tai kiinnitä pipoosi heijastin. EI tämä ole oikeasti mitään ydinfysiikkaa, lapsikin osaa käyttää heijastinta!

Vierailija
174/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne psykot, jotka yrittävät ajaa autolla päällesi kun kukaan ei ole näkemässä, löytävät sinut heijastimen avulla. Lisäksi heijastimet eivät ole ilmaisia ja pitäisi saada ruokaakin pöytään.

Vierailija
175/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat epämukavia. En pidä siitä, kun heijastin heiluu kävellessä tai niiden kiinnityksestä käden ympäri aina kun lähtee ulos. Havainnoin liikennettä ja jätän tietä ylittäessä niin ison turvavälin, ettei auto ehdi ajaa päälle vaikkei minua näkisikään

Vierailija
176/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne psykot, jotka yrittävät ajaa autolla päällesi kun kukaan ei ole näkemässä, löytävät sinut heijastimen avulla. Lisäksi heijastimet eivät ole ilmaisia ja pitäisi saada ruokaakin pöytään.

Mainosheijastimet ovat ilmaisia. 

Vierailija
177/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat epämukavia. En pidä siitä, kun heijastin heiluu kävellessä tai niiden kiinnityksestä käden ympäri aina kun lähtee ulos. Havainnoin liikennettä ja jätän tietä ylittäessä niin ison turvavälin, ettei auto ehdi ajaa päälle vaikkei minua näkisikään

Heijastinpipo, heijastikäsineet, heijastintarra. Ja miksi se heijastinnauha pitää edes ottaa takista irti?

Vierailija
178/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heijastinpipo, heijastikäsineet, heijastintarra. Ja miksi se heijastinnauha pitää edes ottaa takista irti?

Heijastinpipo = ruma

Heijastinkäsineet = rumat

Heijastintarra = Taas pitäisi tuhota vaatteensa, tällä kertaa tarralla

Vierailija
179/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heijastinpipo = ruma

Heijastinkäsineet = rumat

Heijastintarra = Taas pitäisi tuhota vaatteensa, tällä kertaa tarralla

Olet siis pinnallisuutesi takia valmis jäämään auton alle? ok.

Vierailija
180/241 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieniä roikkuvia heijastimia. Mulla on ollut jo kauan tarkoitus ostaa joku isompi vaikka käsivarteen, mutta en koskaan sopivassa kaupassa muista että sellainen pitäisi ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän