Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat epämukavia. En pidä siitä, kun heijastin heiluu kävellessä tai niiden kiinnityksestä käden ympäri aina kun lähtee ulos. Havainnoin liikennettä ja jätän tietä ylittäessä niin ison turvavälin, ettei auto ehdi ajaa päälle vaikkei minua näkisikään
Heijastinpipo, heijastikäsineet, heijastintarra. Ja miksi se heijastinnauha pitää edes ottaa takista irti?
Heijastinpipo = ruma
Heijastinkäsineet = rumat
Heijastintarra = Taas pitäisi tuhota vaatteensa, tällä kertaa tarralla
Heijastinpipoja ja -käsineitä on ties minkänäköisiä. Varmasti osa on nätimpiä kuin sun omasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieniä roikkuvia heijastimia. Mulla on ollut jo kauan tarkoitus ostaa joku isompi vaikka käsivarteen, mutta en koskaan sopivassa kaupassa muista että sellainen pitäisi ostaa.
No sä et ole sitten ilman heijastimia. Kyllä niistä pienistäkin on apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne psykot, jotka yrittävät ajaa autolla päällesi kun kukaan ei ole näkemässä, löytävät sinut heijastimen avulla. Lisäksi heijastimet eivät ole ilmaisia ja pitäisi saada ruokaakin pöytään.
Mainosheijastimet ovat ilmaisia.
Naurattaa aina ihmisten selitykset heijastimet ei paljoa maksa ja heijastinliivikin 2-3 euroa
Tervetuloa tänne Poriin, täällä on vaarassa ne jotka noudattaa liikennesääntöjä ja lakeja, vaikka sulla olis tyyliin jouluvalot päälläsi silti autoilijat tai ainakin suurin osa ei siitä huolimatta pysähdy, sitten on mustiin pukeutujia joita ei erota taustasta, saattavat ponkaista mihinkään suuntaan katsomatta auton eteen/toisen pyöräilijän. Myös suurimmassa osassa pyörässä ei mitään etu tai takavaloja, lapset kulkee pimeässä kouluaamuisin koko mustissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat epämukavia. En pidä siitä, kun heijastin heiluu kävellessä tai niiden kiinnityksestä käden ympäri aina kun lähtee ulos. Havainnoin liikennettä ja jätän tietä ylittäessä niin ison turvavälin, ettei auto ehdi ajaa päälle vaikkei minua näkisikään
Heijastinpipo, heijastikäsineet, heijastintarra. Ja miksi se heijastinnauha pitää edes ottaa takista irti?
Heijastinpipo = ruma
Heijastinkäsineet = rumat
Heijastintarra = Taas pitäisi tuhota vaatteensa, tällä kertaa tarralla
Semmonen rinsessa siellä.
Rinsessalle on tärkeämpää hyvä ulkonäkö kuin oma henki, eikä ole edes ainoa joka näin ajattelee 😂
Kuljen vain päivänvalon aikana, joten heijastin on tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laiska käyttämään heijastimia ja takki vaihtuu menon ja kelin mukaan. Toisaalta en odota autoilijoiden väistävän minua. Ei ole ulkoillessa niin kiire ettenkö ehtisi itse venaamaan, että pääsee tien yli turvallisesti.
Hanki sitten vaikka heijastava pipo tai käsineet.
Nekin vaihtuvat yhtälailla. En viitsi laittaa hikistä lenkkipipoa kauppareissulle.
No voi hyvä jumala. Hanki 2 pipoa. Toinen lenkille, toinen kauppaan.
Niinhän minulla onkin, mutta ei nyt vain ole heijastimellisia. Ei asiassa ole mitään ongelmaa, kun pystyy joustamaan liikenteessä. Menen suojatielle vain jos auto on selvästi pysähtymässä, e
Miksi hankkisin? Kolmanteen keraan, ei autoilijoiden tarvitse pysähtyä minun takia. Ilmeisesti pitäisi ostaa heijastimillinen takki missä lukee ei tarvitse jarruttaa minun takiani.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne Poriin, täällä on vaarassa ne jotka noudattaa liikennesääntöjä ja lakeja, vaikka sulla olis tyyliin jouluvalot päälläsi silti autoilijat tai ainakin suurin osa ei siitä huolimatta pysähdy, sitten on mustiin pukeutujia joita ei erota taustasta, saattavat ponkaista mihinkään suuntaan katsomatta auton eteen/toisen pyöräilijän. Myös suurimmassa osassa pyörässä ei mitään etu tai takavaloja, lapset kulkee pimeässä kouluaamuisin koko mustissa.
Taitaa korreloida pitkälti sen suhteen missä asuu. Hyväosaisten asuinalueella aniharva ei hidasta ja päästä jalankulkijoita.
Minulla ei ole tekosyitä mutta on syitä. Sitten on eri asia mitä mieltä siitä muut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne psykot, jotka yrittävät ajaa autolla päällesi kun kukaan ei ole näkemässä, löytävät sinut heijastimen avulla. Lisäksi heijastimet eivät ole ilmaisia ja pitäisi saada ruokaakin pöytään.
Mainosheijastimet ovat ilmaisia.
Naurattaa aina ihmisten selitykset heijastimet ei paljoa maksa ja heijastinliivikin 2-3 euroa
Kuka ilkeää pitää heijastinliiviä? Maailman rumin keksintö, joka sopii vain alle 10-vuotiaille.
Jännintä on, että autoilijat ei itse käytä heijastinta autosta ulos astuttuaan vaikka ajon aikana murisevat toisten heijastumattomuutta,
Vierailija kirjoitti:
Kuljen vain päivänvalon aikana, joten heijastin on tarpeeton.
Tuokin on varmaan ap'n ja valtaosan kommentoijien mielestä tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tekosyitä mutta on syitä. Sitten on eri asia mitä mieltä siitä muut ovat.
Eivät palstalaiset ymmärrä syyn ja tekosyyn eroa. Se olisikin liikaa vaadittu.
Aiheuttaa vaaratilanteen jos autoilija keskittyykin heijastimeen tien sijaan. Pahimmillaan johtaa jopa kuolemaan.
Suojatien yli käveli aamulla mustissa vaateissa henkilö ja oli katuvalot mutta en meinannut huomata kun oli pimeää ja märkää . Ei kannatta luottaa suojaviivojen turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Suojatien yli käveli aamulla mustissa vaateissa henkilö ja oli katuvalot mutta en meinannut huomata kun oli pimeää ja märkää . Ei kannatta luottaa suojaviivojen turvaan.
Turhapa tätä on toistella; kävelijällä silmät tottuvat silkkaan säkkipimeäänkin (esim. pk-seutu ollut nyt), mutta sen voi taata että auton ratista et sateisena iltana näe ketään heijastitonta tummiin pukeutujaa, joka yhtäkkiä hyppää suojatielle. Näitä on nyt ollut useampia taas viime iltoina.
Pahimpia ihan pienet lapset, kuten eilen. Mikä taas on vanhempiensa vastuulla.
Aikanaan tuli tietoiskuja, en tiedä tuleeko enää, mutta vielä kerran: ilman heijastinta et näy tuolla yhtään mihinkään vaikka mitä luulet, eli jos arvostat henkeäsi, hankit jotain. Pienetkin riittävät, mutta kyllä joku heijastinliivi on oikeasti paras ellei vaatteissa ole heijastavia elementtejä valmiina.
Eilen just iltakävelyllä. Säkkipimeä, tihkusade. Vastaan tuli useitakin pyöräilijöitä ja lenkkeilijöitä - kaikki nähdäkseni nuoria miehiä - joillla ei ollut minkäänlaista valoa tai kunnon heijastinta missään. Pyörillä vielä aika kova vauhti, kun asuntoalueemme kaduilla kurvailivat.
Olin itse liikkeellä jalkaisin, mutta ajattelin siinä, että autolla jos olisin ajellut, niin noitahan ei siis näe - ei ollenkaan. Ehkä siinä vaiheessa, kun kolahtavat konepellille.
Onko autoilijoilla heijastimet mukana. Muututte autosta ulostuttuanne tuollaiseksi kävelijäksi.
Semmonen rinsessa siellä.