Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulmasta ne ovat kamikaze-jalankulkijoita, joille omalla hengellä ei selvästikään ole paskakaan merkitystä tai väliä. Toivottavasti niillä on tehtynä kunnon henkivakuutus.
Voi kuule kun se on sinun vakuutus ja sinun vastuu jos suojatiellä ajat päälle.
Minun päälleni ajettiin jalkakäytävällä. Siinä oli ajoneuvoilla ajo kielletty, mutta eihän kusipäinen "automies" noudata liikennesääntöjä. Hänelle auto on kyrvänjatke ja ase. Autolla voi niin kätevästi jyrätä (vammauttaa, tappaa) jalankulkijoita ja sitten sanoa "Oho, sori."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulmasta ne ovat kamikaze-jalankulkijoita, joille omalla hengellä ei selvästikään ole paskakaan merkitystä tai väliä. Toivottavasti niillä on tehtynä kunnon henkivakuutus.
Heh, siinä vaiheessa kun makaat neliraajahalvaantuneena sairaalassa, niin taatusti mieltäsi lämmittää, että olit oikeassa!
Juuri noin puhuu sadisti. Hän syyllistää ja solvaa uhria. Hän saa seksuaalista mielihyvää siitä ajatuksesta, että rikollinen pilasi uhrin elämän (neliraajahalvaus). Ja sitten vielä ihmetellään, miksi Suomessa on niin paljon yksinäisiä miehiä. Ei kukaan täysjärkinen nainen katsele sadistimiestä. :D
Edes suojatielle ei saa mennä sokkona vaan jalankulkijan velvollisuus on varmistaa, että autoilija (tai mikä sieltä tuleekaan) on huomannut kävelijän ja antaa esteettömän kulun. Tämä kerrotaan ihan Suomen laissa.
Sinutkin huomattaisiin liikenteessä paljon paremmin jos suostuisit käyttämään heijastinta.
Minulla on syy miksi en käytä heijastinta. Nyt kysyttiin tekosyytä niin en voi vastata siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun päälleni ajettiin jalkakäytävällä. Siinä oli ajoneuvoilla ajo kielletty, mutta eihän kusipäinen "automies" noudata liikennesääntöjä. Hänelle auto on kyrvänjatke ja ase. Autolla voi niin kätevästi jyrätä (vammauttaa, tappaa) jalankulkijoita ja sitten sanoa "Oho, sori."
Miksi et väistänyt autoa? Oliko taas kuulokkeet korvilla ja huppu silmillä?
Nykyisin on heijastavia pipoja, kaulahuiveja, toppahanskoja, perusheijastimia, heijastin pinnejä, lisäksi on heijstintarroja joita voi itse liimata vaatteisiin eikä tarvita edes ompelukonetta ja sitten sen on heijastinspayta jolla voi minkä vanhan vaatteen vaan speyata ja siihen tulee heijastava pinta esim vanhat hanskat. On oma valinta jos haluaa jäädä auton, rekan tai bussin alle jos liikkuu mustissa vaatteissa ilman heijastinta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on syy miksi en käytä heijastinta. Nyt kysyttiin tekosyytä niin en voi vastata siihen.
EI ole oikeita syitä olla käyttämättä. Kaikki, siis aivan kaikki, on tekosyitä.
Kaikkeen ei voi vaikuttaa, paskan saa pyytämättäkin. Voi vain minimoida riskit sen mikä mahdollista eli tietysti heijastin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska niistä tulee reikiä tai liimaa kankaaseen. Jos kaikille jaettaisi sellaiset rakennustyömaaliivit, niin silloin varmaan käyttäisin silloin, kun en koe tarvettani haluta olla näkymätön.
Nykyään on vaikka millaisia heijastavia asusteita. Heijastinliivit- tai valjaat ovat todella halpoja jos jääräpäisyytesi on rahasta on kiinni.
Itselläni on useampi heijastin. 6 heijastinta housuissa ja 2 olkalaukun molemmilla sivuilla. Nämä housuissa olevat roikkuu ketjun varassa ja ovat kiinni vyötärön vyölenkeissä. Takaheijastimien kohdalla on vähän pidempi ketju, koska perä nostaa jonkun verran ja sivuilla olevat ovat sitten vähän korkeammalla verrattuna taka ja etupuolen heijastimiin. Ja laukussa on tosiaan kaksi ns varaheijastinta, jos unohdan jostain syystä nämä housujen heijastimet.
Liikun sillä oletuksella, että olen näkymätön autoilijalle. Siispä en mene ollenkaan suojatielle, jos auto lähestyy. Kotikulmilla, kun vain pikaisesti käy lähikaupassa, ei viitsi laittaa heijastinta takkiin killumaan yhden suojatien takia.
Takin hihaan laitettava jousivoimalla puristuva heijastin ahdistaa, ja taas roikkuva heijastin pitää ärsyttävää kolinaa ja tarttuu ties minne. Kerran meinasin jäädä kotipysäkilleni bussin kyytiin, kun se hiivatin heijastin oli mennyt penkkien väliin poikittain.
Vierailija kirjoitti:
Takin hihaan laitettava jousivoimalla puristuva heijastin ahdistaa, ja taas roikkuva heijastin pitää ärsyttävää kolinaa ja tarttuu ties minne. Kerran meinasin jäädä kotipysäkilleni bussin kyytiin, kun se hiivatin heijastin oli mennyt penkkien väliin poikittain.
Siis, kotipysäkilleni jäädessä.
Suojateiden kohdalle voisi laittaa niin kirkkaat valot, ettei pelkän tienylityksen takia tarvitsisi niitä killuttimia olla joka ruumiinosassa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on jo todella läpinäkyvää trollaamista.
Sain vaihdettua heijastinliivini leipään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!
Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa.
Jaaha, ja mikäs minä sitten olen, kun olen 57-vuotias NAINEN, enkä HALUA käyttää heijastimia?
No, olet varmaan HAAVOITTUMATON, koska auton alle jääneelle kuolema olisi monessa tapauksessa se miellyttävin vaihtoehto.
Olen sinua 15 vuotta vanhempi NAINEN ja käytän heijastimia, pyöräilykypärää ja valoja pyörässä, koska tähän ikään päästyä olen oivaltanut edullisten henkivakuutusten kannattavuuden.
- autoileva ja pyöräilevä jalankulkija -
Ei ole tekosyytä, olen välinpitämätön kusipää.
Tämmöisillä keleillä ei kannata luottaa siihen, että autoilija näkisi suojatielle astujan. Jos jalankulkija tietäisi miten huonosti sieltä autosta näkee, niin ei kyllä marssisi suojatielle "minulla on oikeus" tyyliin.
Pitäisihän sieltä autosta aina nähdä, mutta kun näin ei aina ole. Lika tuulilasissa ja sade, huonot pyyhkijänsulat syitä esim.
Vierailija kirjoitti:
Liikun sillä oletuksella, että olen näkymätön autoilijalle. Siispä en mene ollenkaan suojatielle, jos auto lähestyy. Kotikulmilla, kun vain pikaisesti käy lähikaupassa, ei viitsi laittaa heijastinta takkiin killumaan yhden suojatien takia.
Sä ajattelet vain autoja. Tuolla on liikenteessä kaikenlaista muutakin. Esim teinit skootilla voi ajaa sut nurin. Toki et loukkaanu niin pahasti kuin auton alle jäädessäsi, mutta loukkaannut silti.
Ja jos haluat olla välillä näkymätön (jostain syystä) ja välillä näkyä, laita heijastin taskun lähelle. Voit sujauttaa sen sinne kun haluat olla näkymätön ja ottaa esille tarvittaessa.
Todennäköisempää kuin se että auto ajaa liikenteessä hereillä olevan on se että joku ryöstää avuttoman heijastin-nössön.