Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (316)
Pyrin ajamaan varovasti, mutta näin pimeillä syyskeleillä toivoisi kaikkien käyttävän heijastinta. Suojatien lähestyminen stressaa, kun joutuu varomaan, ettei "pimeä" jalankulkija tule eteen, yst. terv. mies 62 vee
Just tänään näin jonkun mummelin, jolla pimeällä puistoalueella roikkoheijastimet heiluivat takissa kuin kuusenkoristeet. Oli siis niin typerän näköistäkin. Eikä siellä edes kulje autot kuin ehkä huoltotöissä päiväsaikaan. Kun alueelta tulee sillan yli kaupunkiin, ollaan hyvin valaistussa keskustassa. Heijastin on ihan tarpeeton.
Jossain landella, missä ainoa lenkkireitti kulkee pimeää maantien laitaa, heijastin on perusteltu. Täällä keskikaupungin kävelykaduilla ja jalkakäytävillä heijastinvaljaat on pelkästään typerät. Ehkä ne onkin muotia. Kuten junttimiesten heijastintakit ja -liivit.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin ajamaan varovasti, mutta näin pimeillä syyskeleillä toivoisi kaikkien käyttävän heijastinta. Suojatien lähestyminen stressaa, kun joutuu varomaan, ettei "pimeä" jalankulkija tule eteen, yst. terv. mies 62 vee
Totta kai sun pitää varoa, kun lähestyt suojatietä.
Haluaisit että jalan liikkuvat tekisi työn sun puolesta.
Ehei!
Tottahan se kivempi on tyylikkäänä heittää henkensä. Kaikki sit muistelee, et kuoli, mut sentään muodin mukaisena.
On heijastin, useitakin
Silti viimeksi tänään autoilija ei pysähtynyt suojatien eteen kun olisin astunut sille. Seuraava auto pysähtyi.
Mikä on tekosyysi sille?
Entä mikä on tekosyysi ettet pysäytä kesälläkään suojatien eteen vaikka toinen auto on antamassa tilaa jalankulkijalle joka ylittää tietä?
Ja hei, mikä on tekosyysi ajaa humalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!
Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa.
Jaaha, ja mikäs minä sitten olen, kun olen 57-vuotias NAINEN, enkä HALUA käyttää heijastimia?
Tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!!
Ja sinulta löytyy elinluovutuskortti, voit pelastaa jonkun hengen.
Sanoinhan: Olen aikuinen mies
Kuulostat kuitenkin viisivuotiaalta :"MÄ EN HALUU!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma ulosantisi on 12v veetin tasolla... tuleva mopojonne joka päätyy tilastoihin
Onneksi
Vierailija kirjoitti:
Onko autoilijoilla heijastimet mukana. Muututte autosta ulostuttuanne tuollaiseksi kävelijäksi.
Minulla on ihanat pinkit heijastinvaljaat, lapsella samanväriset.
Lapsen hoitopaikan piha on pimeällä vaarallinen ja osalla lapsista on vain vaatteissa valmiina heijastimia (mikäli tulevat päälivaatteet päällä hoitoon).
Lapset puikkelehtivat autojen väleissä erittäin varomattomasti, mateleminenkin tuntuu olevan liian kova vauhti tuolla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä itkuporu vauva aikuisia aika paljon, paljon enemmin halutaan että joku ajaa autolla päälle tai pyöräilijä kuin käyttäis mitään heijastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!
Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa.
Jaaha, ja mikäs minä sitten olen, kun olen 57-vuotias NAINEN, enkä HALUA käyttää heijastimia?
Tyhmä.
Niinpä ja se että toikin vauva aikuinen korostaa ikäänsä ettei tartte tehdä tiettyjä asioita kertoo mt ongelmista.
Vaan mamikset käyttää niitä
t.lihaa syövä valkoinen heteromies
Vierailija kirjoitti:
Typerä aloitus.
Minä en tietoisesti käytä heijastimia, kun haluan liikkua ulkona in cognito.
Olen vastuullinen, aikuinen ihminen, joka ei hypi autojen alle. Pidän itse huolen hengestäni.
En ymmärrä, miksi autoilijoiden pitäisi nähdä minut.
Jotta voisit uhriutua, kun joudut sairaalaan
Vierailija kirjoitti:
Vaan mamikset käyttää niitä
t.lihaa syövä valkoinen heteromies
Löytyykö sulta myös kaljamaha?
Typerä aloitus.
Minä en tietoisesti käytä heijastimia, kun haluan liikkua ulkona in cognito.
Olen vastuullinen, aikuinen ihminen, joka ei hypi autojen alle. Pidän itse huolen hengestäni.
En ymmärrä, miksi autoilijoiden pitäisi nähdä minut.