Kävin eilen InBody-mittauksessa ja olen järkyttynyt.
Viimeiset pari vuotta ollut todella kova stressi ja tästä syystä olen syönyt huonosti ja kärsinyt pahasta unettomuudesta. Arkea kuormitti kriisi joka laittoi kaiken uusiksi. Kriisiapu ohjeisti huolehtimaan ravinnosta ja kehottivat ostamaan valmisruokia. Ohjeistus oli hyvä ja söin paljon mm Kokkikartanon valmisruokia. Makeaa söin jatkuvaan väsymykseen. Tämän lisäksi aiemmat päivittäiset 5km kävelylenkit jäivät kokonaan tauolle.
Nyt arki on hieman rauhoittunut ja on vihdoin aika tehdä muutoksia. Tiesin että tulokset ovat kaameat koska olen huonossa kunnossa ja ylipainoinen. En silti odottanut että viskeraalinen rasva olisi ennätysmäiset 187!?.
Onko vinkkejä millä tavalla lähteä korjaamaan tätä? Aloitin viikko sitten kävelylenkit ja jaksan jo tehdä itse ruokaa. Tarkoituksena on jättää sokeriherkut pois. Korjaantuuko näin paha tilanne näillä?
Kommentit (3)
Peili ei kertonut sulle aikaisemmin mikä tilanne on?
Tiedätkö mitkä oli verenpaineesi ja kolesteroliarvosi ennen tuota tilannetta ja entä nyt? Onko niissäkin tapahtunut muutoksia huonoon suuntaan, mikä on isolla keskivartalorasvalla ihan mahdollista?
Suunnittelemasi muutokset kuulostavat hyvältä alulta, ja hyvin olitkin kärryillä mitä liikunnan ja ruokavalion suhteen oli aiemmin mennyt pieleen. Sitähän ei kukaan voi taata sinulle mitkä toimenpiteet "riittävät". Painoa ja vyötärönympärystä voi yleensä seurata itse helposti ja vaikka päivittäin, muita mitattavia arvoja kannattaa sitten myöhemmin seurata kun noissa on tapahtunut jo positiivisia muutoksia.
Tsemppiä!
Ja ketoilu on poissuljettu perussairauden vuoksi. Ap