Jalankulkija - tekosyysi miksi et käytä heijastinta?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Olen laiska käyttämään heijastimia ja takki vaihtuu menon ja kelin mukaan. Toisaalta en odota autoilijoiden väistävän minua. Ei ole ulkoillessa niin kiire ettenkö ehtisi itse venaamaan, että pääsee tien yli turvallisesti.
Hanki sitten vaikka heijastava pipo tai käsineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Heijastinliivit on kyllä maailman helpoin asuste. Eivät paina mitään, näkyvät edestä, sivulta ja takaa, eivät hankaloita liikkumista. Ja usein niissä sun takeissa on varmaan vetoketjulliset taskut, jonka vetoketjuun voi kiinnittää sen roikkuvan heijastimen. Mutta toki jos reikiä vaatteissa pelkää enemmän kuin henkensä menettämistä tai halvaantumista niin mikäs siinä.
Heijastimia voi kiinnittää klipseilläkin, ei niissä kaikissa ole hakaneuloja. Eikä niitä tarvi kiinnittää takkiin. Änkyrä voi ripustaa ne roikkumaan vaikka pipostaan tai korvalehdistään, jos piponkin käyttäminen on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!
Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa.
Jaaha, ja mikäs minä sitten olen, kun olen 57-vuotias NAINEN, enkä HALUA käyttää heijastimia?
Miksi et halua käyttää heijastinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Olen aikuinen MIES!
Joskus kysytään, että mitä se "toksinen maskuliinisuus" oikein käytännössä on. No esimerkiksi tuollaista se tuottaa.
Jaaha, ja mikäs minä sitten olen, kun olen 57-vuotias NAINEN, enkä HALUA käyttää heijastimia?
Sinä olet typerä. Typeryytesi aste riippuu siitä syystäsi, miksi et käytä heijastinta.
En käytä, koska niistä tulee reikiä tai liimaa kankaaseen. Jos kaikille jaettaisi sellaiset rakennustyömaaliivit, niin silloin varmaan käyttäisin silloin, kun en koe tarvettani haluta olla näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Salaa toivon että joku auto ajaisi ylitseni että ei tarvitsisi mennä töihin.
Älä manaa. Jos onnettomuuden seurauksena saat kamalat hermo ym kivut muistat kuinka hyvin oli kun kipuja ei vielä ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulmasta ne ovat kamikaze-jalankulkijoita, joille omalla hengellä ei selvästikään ole paskakaan merkitystä tai väliä. Toivottavasti niillä on tehtynä kunnon henkivakuutus.
Voi kuule kun se on sinun vakuutus ja sinun vastuu jos suojatiellä ajat päälle.
Tieto tästä varmasti lämmittää, kun makaat siellä obduktioliedellä.
T. autoileva jalankulkija
En halua elää siten, että kun on pelko jostain, niin sitten pyrin sen pelon karkoittamiseen ja siitä irtipääsemiseen kaikenlaisilla turvallisuusratkaisuilla ja pahimman ennakoimisella. Jos alkaa pelätä, sitä riittää äärettömästi. Sen sijaan olen pelon kanssa, jolloin se tietenkin laimenee.
Vierailija kirjoitti:
Ulkovaatteiden valmistajat eivät osaa tehdä vaatteisiin lenkkejä tai muita ratkaisuja, joilla niihin saisi heijastimen tekemättä reikiä kankaaseen, jonka tarkoitus on suojata. Ranteeseen lyötävät heijastimet haittaavat hanskojen kanssa puljatessa ja heijastinliivit on kamalat yhtään pidemmässä käytössä.
Oikein tekosyiden tekosyy. Harkitset takuulla it.se.mur.haa.
Kaikkien turvallisuuden kannalta olisi äärimmäisen tärkeää, että jokainen näkyy liikenteessä. Suurimmalle osalle kävelijöistä se on ilmeisesti kuitenkin täysin mahdoton ymmärtää. Sen verran paljon tuolla taas liikkuu tummiin pukeutuneita ihmisiä ilman minkäänlaista heijastinta (tai vaihtoehtoisesti valoa).
Ei autoilijan ketään tarvitse nähdä kun ei pysähtymiseen voi luottaa, joten heijastimen käytöllä ei ole merkitystä. Varaudun väistämään kaikkia autoja ja näen ne kyllä, usein autoilijat eivät näe toisia ajoneuvoja vaikka on valot päällä, ainakin ajoneuvossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellanen vilkkuva koiranpanta Se näkyy paremmin
Tää onkin LOISTAVA idea, askartelen siitä sädekehän pään päälle!
sellaisia muuten oli myynnissä jossain muutama vuosi sitten. siis ihan heijastimena. Näin samassa paikassa myös heijastimina toimivat enkelin siivet. harmi etten muista kyseisen kaupan nimeä, jossian netissä oli, mutta niitä sädekehäheijastimia näin jossain syksyisessä valotapahtumassa kaupungilla myynnissä. maksoi jtoain 5 e tai vastaavaa. katukuvassa niitä tosin ei ainakaan täälä ole näynyt. Ehkä ostajia nolostutti käyttää sädekehää :D
Niin tyypillistä suomalaista turhaa vaatimattomuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulmasta ne ovat kamikaze-jalankulkijoita, joille omalla hengellä ei selvästikään ole paskakaan merkitystä tai väliä. Toivottavasti niillä on tehtynä kunnon henkivakuutus.
Voi kuule kun se on sinun vakuutus ja sinun vastuu jos suojatiellä ajat päälle.
Heh, siinä vaiheessa kun makaat neliraajahalvaantuneena sairaalassa, niin taatusti mieltäsi lämmittää, että olit oikeassa!
Juuri noin puhuu sadisti. Hän syyllistää ja solvaa uhria. Hän saa seksuaalista mielihyvää siitä ajatuksesta, että rikollinen pilasi uhrin elämän (neliraajahalvaus). Ja sitten vielä ihmetellään, miksi Suomessa on niin paljon yksinäisiä miehiä. Ei kukaan täysjärkinen nainen katsele sadistimiestä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranteeseen lyötävät heijastimet voi nostaa ylemmäs tai laittaa vaikkapa jalkojen ympäri. Sä voit kiinnittää heijastimen sun laukkuun tai vetoketjuun. Tai hankkia vaikka heijastavan pipon.
Ranneheijastinta ei voi laittaa ylemmäs käteen kun hauis on niin paksu 💪🏻 ettei heijastin pysy kiinni.
Pyydä äitiltä joululahjaksi heijastinlangasta käsinkudotut miehenkokoiset asusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heijastinvaljaat ovat paremmat kuin liivi. Monesti näissä on usbllä ladattava akku ja led valot. Heijastinvaljaissa on myös se hyvä puoli, että kun sen säätää suurimmalle mahdolliselle koolle, sen voi pukea sen repun päälle.
Näytätte kyllä niin ylikasvaneilta taaperoilta typerine heijastinliiveinenne!! 😂 Muttta jostain kai teidänkin on sitä valheellista elämänhallinnan tunnetta ammennettava.
Ei elämänhallinta ole mikään poikkeustila.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska niistä tulee reikiä tai liimaa kankaaseen. Jos kaikille jaettaisi sellaiset rakennustyömaaliivit, niin silloin varmaan käyttäisin silloin, kun en koe tarvettani haluta olla näkymätön.
Ai jonkun muun pitäisi sulle jakaa tai hankkia? Ihan itse voit ostaa.
Vierailija kirjoitti:
On heijastimia, joista ei tule reikiä eikä liimaa kankaaseen. Ollut jo vuosikymmeniä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on heijastinpipon näkyvyys? Entä heijastinkassin? Autoilijat?
Parhaiten näkyvät heijastinkankaasta tehnyt käsineet. Ne ovat juuri oikealla korkeudella ja ne liikkuvat, joten ne näkyvät joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TV:ssä ja netissä pitäisi olla heijastimen käyttämisestä valistuskampanjoita kuten ennenkin, nykyään on vaan mainoksia.
Heijastimet on myös liian söpöjä, suunnattu lapsille. Pitäisi olla raavaille miehille pentagrammeja, rekkoja ja kitaroita.
Onhan niitä vaikka mitä, jos osaat etsiä