Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysitkö kumppanisi sattumalta vai pitikö etsimällä etsiä?

Vierailija
08.12.2025 |

Rakkaus ei löydy etsimällä vaan se löytyy kun sitä vähiten odottaa. 

Pitääkö väite paikkansa? 

Kuinkas se teillä meni? 

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häntä koskaan löytynyt. Ainoastaan sydänsuruja ja rikottuja lupauksia. Hetken huvi vaikka muuta vakuuteltiin. Traumat jäi ja vaikea enää luottaa keneenkään. Nyt olen jo niin vanha että oman perheenkin voi unohtaa. n45

Vierailija
82/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsinyt ketään, mutta aivan sattumalta en myöskään kumppanini tavannut. Kaverit houkuttelivat eräs kaunis alkukesän perjantai-ilta terassille ja päätin mennä pikaisesti käymään, kun ehtinyt siinä tilanteessa keksimään mitään hyvää tekosyytä välttää tilanne. Heidän seurassaan oli sitten minulle ennestään tuntematon kaverin kaveri ja pikainen yksillä käyminen vaihtui pilkkuun asti istumiseksi, sen jälkeen tämän kaverin kaverin kanssa yhdessä kesäöisen kaupungin halki kävelyksi kotiini ja lopulta kokonaiseksi viikonlopuksi.

Myöhemmin kuulin, että kaverini olivat juonineet tuon tapaamisen kun ajattelivat meidän sopivan yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän parisuhteen päätyttyä vuoden 2023 lopussa työkaveri seuraavana kesällä käski minut syksyllä alkavalle tanssikurssille. No, minähän menin ja kivaa oli kun miehistä koko ajan pulaa. Tavoitteena oli että kesäksi lavakuntoon.

Saman kurssin jatkuessa tapasin keväällä 2025 siellä mielenkiintoisen naisen, jonka kanssa siis tanssin useita kertoja. Kerran törmäsin häneen kurssikertojen välissä junaa odotellessa. Yhteisen junamatkan aikana tutustuttiin.

Kesällä sitten tavattiin uudelleen lavatansseissa Pavilla ja päätettiin yhteistuumin kokeilla että tulisiko tästä jotakin kun kummatkin oltiin toisistamme kiinnostuneita.

Sillä tiellä ollaan edelleen.

Mimulla ei varsinaisesti ollut haku päällä vaan pikemminkin ovet auki mahdollisuuksille. Kohtaaminen oli lopulta sattuma mutta harrastuksen valinnalla ja ahkeralla osallistumisella tietoisesti pidin huolen siitä että näitä kohtaamisia mahdollisesti kiinnostavien ihmisten kanssa tuli lyhyessäkin ajassa paljon. 

M60

Vierailija
84/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tullut kotoa hakemaan, joten ihmisten ilmoilla on pitänyt liikkua, jos on mielinyt pariutua. Mitä etsimisellä sitten tarkoitetaan, on vähän monitahoinen juttu. Minusta ei ole mikään sattuma, jos minä vaikkapa baarissa olen aloitteellinen jotain ihmistä kohtaan. Vaan onko sattumaa, jos joku lähestyy minua vakkapa opiskelujen parissa, kuten aikoinaan tapahtui?

Mä tapasin kumppanini kotonani, niinkin voi käydä! Pidin bileet kavereille ja paikalle tuli kavereiden kavereitakin. Tapaaminen oli täysin sattumaa.

Vierailija
85/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v mies enkä vieläkään ole löytänyt. Baareista aikoinaan löytyi vain yhden illan juttuja, eikä muualtakaan ole löytynyt. Kyllä mä numeroa tyrkytin ja vaihdoin, mutta aina yleensä naisen toimesta loppunut kun ghostaavat. Naisia aina piirittää niin moni mies, että heti kun löytävät ulkoisesti paremman, niin jättävät muut kuin nallin kalliolle. Olen satavarma, että naisena olisin pariutunut jo ajat sitten. En ole lihava, käyn salilla säännöllisesti yms.

Sä et olisi naisenakaan ulkoisesti hyvännäköinen, etkä olisi pariutunut. Sä olisit saanut irtopanoja, mutta ne miehet olisi sitten ghostanneet sut saatuaan ensin seksiä.

Vierailija
86/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v mies enkä vieläkään ole löytänyt. Baareista aikoinaan löytyi vain yhden illan juttuja, eikä muualtakaan ole löytynyt. Kyllä mä numeroa tyrkytin ja vaihdoin, mutta aina yleensä naisen toimesta loppunut kun ghostaavat. Naisia aina piirittää niin moni mies, että heti kun löytävät ulkoisesti paremman, niin jättävät muut kuin nallin kalliolle. Olen satavarma, että naisena olisin pariutunut jo ajat sitten. En ole lihava, käyn salilla säännöllisesti yms.

Olet vain niin ruma kasvoiltasi. Ehkäpä sun kumppani löytyy vanhuksista tai vammaisista? 

Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten mukaan jo objektiivisesti keskiverto 5/10 mies on r

Paskaa.

Vierailija
87/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten mukaan jo objektiivisesti keskiverto 5/10 mies on ruma, joten aika moni keskiverto mies jää ilman naista. "

Keskivertomiehen pitää olla vain ihan oikeasti mukava ja hyväluonteinen. Silloin ei vain saa niin helposti perseilyä anteeksi. Ei siinä muuta eroa ole.

Eihän tuo nyt auta, kun ei keskiverron näköisenä oikein edes pysty mennä puhumaan naiselle, sillä eihän ne edes halua puhua keskiverrolle miehelle. Aika usein ongelmaksi muodostuu, että kun yrittää mennä puhumaan, niin on totaalihiljaisuus esittäytymisen jälkeen tai sit joku tosi tökerö solvaus tms., elikä voittaa ei voi. Ja joskus käy niin, että kun esittäytyy, niin nainen/naiset vaan vaihtaa paikkaa. Elikä ei

Miten sä oikein niitä naisia lähestyt jos ne eivät halua jutella sulle? 

Vierailija
88/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain niin ruma kasvoiltasi. Ehkäpä sun kumppani löytyy vanhuksista tai vammaisista? 

Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten

Miehet ajattelevat ihan samalla tavalla.

Tästä on ainakin kahta koulukuntaa. Osa miehistä ja naisista ajattelee, että hyvännäköiset naset ja miehet on ihania. Osa taas ajattelee luonnostaan, että kauniit naiset on koppavia ja itsekkäitä  ja komeat miehet hyväksikäyttäjiä ja kusipäitä,

Vierailija
89/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa ainakin kumppanin ja seksi milloin vaan. Naisilla on todella helppoa

Ei saa.

Säkin saat sekiä milloin vaan jos lasket tasoasi ja poistut kotoasi.

Vierailija
90/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta! Lukee näitä kommenttejakin, niin YKSIKÄÄN NAINEN ei ole joutunut tekemään MITÄÄN saadakseen miehen, riittää että ovat olemassa ja odottavat! Niin helppoa se on! Ja sit kun faktat kertoo, niin joku nainen tulee aina haukkumaan ja kertomaan valheita.

EIhän nämä esimerkkien miehetkään ole tehneet mitään. Ovat sattumalta töissä samassa työpaikassa ja juttu alkaa luistaa jne.

Vierailija
91/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*En ole lihava, käyn salilla säännöllisesti yms.*

Naisia viehättää miehen mukavuus ja hyvä itsetunto.

Onko tuo hyvä itsetunto jokin kaikkeen pätevä asia? Onko sinulla hyvä itsetunto, jos pitää alkaa tekemään jotain teknistä ropaamista? Entäpä luuletko, että hyvä itsetunto ihmisten suhteen kehittyy, jos on joutunut nuoresta pitäen kokemaan kiusaamista ja syrjintää? No eipä naiset näitä tällaisia asioita koskaan ajattele, sillä ovat päässeet sosiaalisissa tilanteissa aina helpolla ja vaikka eivät olisikaan, niin aina suuri tukijoukko, suuri määrä verorahaa jolla yksinomaan naisia autetaan! Miesten täytyy aina selviytyä itse ja kukaan ei auta yhtikäs missään! Te naiset ette pärjäisi miehen kengissä päivääkään!

Just joo. Aika paljon yleistämistä. Olen nainen, mua on kiusattu esikoulusta lähtien niin paljon että päädyin kliinisesti masentuneeksi. Ei ole mitään tukiverkkoja kaikilla.

Vierailija
92/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen koira karkasi mun juoksunartun luo, ja kun palautin pojan kotiinsa niin siitä se meidän juttu sitten alkoi. 

Vierailija
93/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa.

Ymmärsin kyseen olevan rakkaudesta ja aviopuolisosta.

Vierailija
94/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa.

Ymmärsin kyseen olevan rakkaudesta ja aviopuolisosta.

Tuo viesti ei ollut osoitettu sinulle, vaan tuolle joka valitti naisilla olevan nin helppoa. 

Vierailija
95/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten mukaan jo objektiivisesti keskiverto 5/10 mies on ruma, joten aika moni keskiverto mies jää ilman naista. "

Keskivertomiehen pitää olla vain ihan oikeasti mukava ja hyväluonteinen. Silloin ei vain saa niin helposti perseilyä anteeksi. Ei siinä muuta eroa ole.

Eihän tuo nyt auta, kun ei keskiverron näköisenä oikein edes pysty mennä puhumaan naiselle, sillä eihän ne edes halua puhua keskiverrolle miehelle. Aika usein ongelmaksi muodostuu, että kun yrittää mennä puhumaan, niin on totaalihiljaisuus esittäytymisen jälkeen tai sit joku tosi tökerö solvaus tms., elikä voittaa ei voi. Ja joskus käy niin, että kun esittäytyy, niin nainen/naiset vaan vaihtaa paikkaa. Elikä ei

Olet liian varautuneella ja negatiivisella asenteella liikenteessä. Yrittänyttä ei laiteta pätee tässäkin, jos et yritä et voi mitään saadakaan, vaihda taktiikkaa ja tekniikka, lähinnä opettele puhumaan mukavia ja olemaan kohtelias. Itse sain jatkuvasti  nuorena miehenä pakit koska olin vaan niin saamaton naisten kanssa, niin puhumisessa ja sängyssäkin. Totaalihiljaisuus on miehen vastuulla, eikä naisen, koska itse aloitit keskustelun naisen kanssa, muista kohteliaisuus ja opettele myös kuuntelemaan, älä puhu vain itsestäsi jos nainen haluaa jotain sinulle sanoa ja kun saat pakit sano kiitos ja näkemiin.

Vierailija
96/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla sattumalta. Olin jo luovuttanut miesten ja perheen perustamisen suhteen, ja sattumalta innostuin trollailemaan eräälle todella komealle miehelle netin keskustelupalstalla. 

Se jostain syystä lämpeni mulle ja näin siinä sit kävi.

Vierailija
97/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tullut kotoa hakemaan, joten ihmisten ilmoilla on pitänyt liikkua, jos on mielinyt pariutua. Mitä etsimisellä sitten tarkoitetaan, on vähän monitahoinen juttu. Minusta ei ole mikään sattuma, jos minä vaikkapa baarissa olen aloitteellinen jotain ihmistä kohtaan. Vaan onko sattumaa, jos joku lähestyy minua vakkapa opiskelujen parissa, kuten aikoinaan tapahtui?

Lähestyminen ei ole sattumaa, mutta se että speksit on molemmin puolisesti niin kohdillaan että jotain vakavampaa syntyisi. Se on sattumaa ja vaatii paljon onnea.

Totta, mutta ihan samalla tavalla onnea vaatii se, että "etsimällä etsivä" löytää kumppanin.

Minä olin vuoden Tinderissä ja näin paljon vaivaa oman profiilin eteen + miesten profiileihin tutustumiseen, ja sitten matchin synnyttyä keskusteluun. Mielestäni minulla kävi silti myös satumainen tuuri, koska lopulta kohdalle osui mies joka tuntuu suorastaan unelmien täyttymykseltä. Emme tosin tunne vielä kovin hyvin, mutta harvinaisen yhteensopivalta hän kuitenkin vaikuttaa ja kaikin puolin poikkeuksellisen ihanalta.

Eli vastaisin otsikon kysymykseen että löysin kumppanini sattumalta etsimällä etsien. :D

Vierailija
98/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa.

Oliko kyse elämänkumppanista ja sitoutumisesta loppuelämäksi?

Vai nussimisesta?

Niin.

Vierailija
99/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä on ainakin kahta koulukuntaa. Osa miehistä ja naisista ajattelee, että hyvännäköiset naset ja miehet on ihania. Osa taas ajattelee luonnostaan, että kauniit naiset on koppavia ja itsekkäitä  ja komeat miehet hyväksikäyttäjiä ja kusipäitä"

Minä taas ajattelen että ihanat miehet on hyvännäköisiä. Siis kun ihastun jonkun miehen persoonallisuuteen, hän alkaa näyttää silmissäni tolkuttoman hyvännäköiseltä. :)

Vierailija
100/165 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsimällä etsinyt, mutta mikään ei auta. Kymmeniä "ei kemiaa" treffejä, satoja tinder viestejä, useita torjuntoja livenä...ei tästä vaan tule mitään. 

Nainen, 40