Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysitkö kumppanisi sattumalta vai pitikö etsimällä etsiä?

Vierailija
08.12.2025 |

Rakkaus ei löydy etsimällä vaan se löytyy kun sitä vähiten odottaa. 

Pitääkö väite paikkansa? 

Kuinkas se teillä meni? 

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsinyt eikä ollut toiveissakaan. Vaihdoin alaa ja uudessa työpaikassa oli älyttömän mukava mies, josta ajattelin vaan että tuosta saa joku hyvän puolison, huomioi ja huolehtii ja kohtelee kaikkia kauniisti. En kuitenkaan itselleni ajatellut.

Oltuani uudessa työpaikassa vajaan vuoden tuli ero vuosikymmenen kestäneestä suhteesta yhteisellä päätöksellä. Minä halusin naimisiin, lapsia ja talon, eksä halusi tavoitella unelmiaan. Piti olla hot girl summer mutta muutaman sattuman kautta päädyin sitten yhteen tämän työkaverin kanssa ja sillä tiellä ollaan edelleen...

Vierailija
102/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa ainakin kumppanin ja seksi milloin vaan. Naisilla on todella helppoa

Höpöhöpö, toteaa yksinäinen nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunppani on sinpanssi.

Vierailija
104/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes yhtään yhdenillan juttua saanut vaikka ikäisellä miehelläni niitä kuuluisi olla jo kymmeniä, mieluiten satoja.. baaritkaan ei enää kiinnosta niin minkäs teet. Ei voi muuta kuin odottaa.

Vierailija
105/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän olen elämäni aikana tehnyt väärin kun en ole saanut mahdollisuutta elää ja olla parisuhteessa mutta mitään ongelmaa ei ole ollut luoda ja ylläpitää vastavuoroisia ihmssuhteita niin naisten kuin miesten kanssa. 

Merkittäviä ja paljon antavia ja "jo" antaneita ihmissuhteita jokaine yhdessä ja erikseen. - Mutta olen kai vähän konservatiiviko (mies) kun koen ja tunnen vahvasti, että on myös asioita, jotka minusta, korjaan kuuluvat minulla parisuhteeseen; ei kenellekään muulle. 

En tuomitse tai halveks esiaviollista  seksiiä tai yhden yön suhteita. En myöskään friends with benefits tyyppsiä suhteita mutta tiedän myös, etteivät ne ole minua varten. 

Tiedän jo, että pikkuhiljaa minun on todennäköisesti sanottava hyvästit haaveelleni ja unelmalleni laps(i)en saamisesta. Alan jo olla ni-in vanha. Mutta vielä haaveilen ja unelmoin ja toivon saavani vielä josku mahdollisuuden elää ja olla rakastavssa ja välittävässsä parisuhteessa. En niinkään hoitosuhteessa, joka aina joskus tulee mieleen kun lukee mm. täällä kuinka osalla, luullakseni enempi meistä miehistä osalla on fiksaatio löytää itseä vähintään 10 vuotta nuorempi kumppani. 

Vuodet vierii,eikä kumppanin löytämien ainakaan mitenkään erityisesti ole helpottunut vuosien saatossa. Toisaalta saan syyttää asiasta osaksi itseäni kun en ole saanut aikaiseksi Tinderin lataamista. Baareissa ja yökerhoissa käyn harvoin; en siksi, ettenkö niistä löytäsi hetkellsitä seuraakin itselleni vaan koska useammin mieluummin valitsen ilta seuraukseni jonkun kirjan tai suuntaan vaikka teatterissa ja tai konserttiin.

Liikun säännöllisesti  eritavoin, Mutta esim. silloin kun juoksen tai hiihdän tai vaikka pyöräilen tai ratsasttan (, jota myös teen säännöllsiesti)    ja tai muutoin liikun niin en minä osaa "iskeä" ketään.

Saatan jonkun sanan vaihtaa, joskus pidempäänkin joskus lyhempäänkin mutta tällaiset rupattelut (small tak) ole mihinkään syvällisempään ole johtanut, enkä ole odottanutkaan. Vaikka joiskus sellainen on saattanut antaa yllättävämn paljon.

Esimerkiksi viimeisin onnistunut rupattelu hetki kirjastossa tapahtui ihan sattumalta mutta sen seurauksena sain useammankin kirjavinkin, joista osa odotaa minua Joulun pyhiksi ja osaan olen ennäöttänyt tarttua jo nyt. 

En tiedä pitäisikö minun osata olla onnellinen siitä, että en tieä mikä minussa on, että en ole saanut mahdollsiuutta elää parisuhteessa. Vai surullinen, että olen niin kömpelö ja tunnoton, että en oikeasti tiedä kun tuntuu niin erinomaisen tylsältä sanoa, että no kun en vain ole löytänyt ja kohdannut sitä oikeaa; tai jos olen hetken jo kuvitellut ja uskonut häne laisensa kohdannut, niin viimiestään joitain aikoja myöhemmin olen saattanut havaita,että kaikki mitä uskoin ja luulin olleeni varma,- jos nyt tällaisesta asiasta voi koskaan olla täysin varma-, onkin ollut vain omaa haavettani, tau unelmaa ja untani pettävää. 

Miten varjella ja suojella itseäni, ettäen kyynistyisi ja katkeroituisi? - No onneksi on jo mainitsemiani muita läheisiä ja monin tavoin merkittäviä ihmissuhteita. Kun en kuitenkaan ole mikään erakko tai kovin sen paremmin intro- kuin ekstro -verttikaan, vaan jotain näiden ääripäien välistä, niin kuin kai useimmat.

Vierailija
106/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan etsinyt seurustelukumppania, on kohdattu ihan normielämässä, eka bänditreeneissä, toinen klubilla ja kolmas keikalla. Kolmannesta tuli pitkäaikainen aviomieheni.

Vierailija
107/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut.netistä aikoinaan, monet 1. Treffit jäivät siihen, mutta tässä tapauksessa oli jotain heti toimivaa. Lopullinen suhteen alkaminen oli selvä homma ehkä kolmen tapaamisen jälkeen

Nyt yhdessä onnellisesti jo yli 20 vuotta.

Vierailija
108/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa ainakin kumppanin ja seksi milloin vaan. Naisilla on todella helppoa

Ei saa.

Säkin saat sekiä milloin vaan jos lasket tasoasi ja poistut kotoasi.

Oliko kyse elämänkumppanista ja sitoutumisesta loppuelämäksi?

Vai nussimisesta?

Niin.

Se kenelle sä vastasit, vastasi sille, joka valitti että naiset saa seksiä milloin vaan, eikä puhunut mistään elämänkumppanista tai sitoutumisesta loppuelämäksi.

Niin.

Vierailija
109/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tästä on ainakin kahta koulukuntaa. Osa miehistä ja naisista ajattelee, että hyvännäköiset naset ja miehet on ihania. Osa taas ajattelee luonnostaan, että kauniit naiset on koppavia ja itsekkäitä  ja komeat miehet hyväksikäyttäjiä ja kusipäitä"

Minä taas ajattelen että ihanat miehet on hyvännäköisiä. Siis kun ihastun jonkun miehen persoonallisuuteen, hän alkaa näyttää silmissäni tolkuttoman hyvännäköiseltä. :)

Mulla käy samoin, ihan naisten ja miesten kohdalla, vaikka olen hetero. Hyvä käytös ja positiivinen luonne kaunistaa ihmistä.

Vierailija
110/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tuli hakemaan minut kotoa. Tuli siis  työtehtävälle kotiini.

Onnekas sinä!

Vierailija
111/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes yhtään yhdenillan juttua saanut vaikka ikäisellä miehelläni niitä kuuluisi olla jo kymmeniä, mieluiten satoja.. baaritkaan ei enää kiinnosta niin minkäs teet. Ei voi muuta kuin odottaa.

Kenelläkään ihmisellä ei kuulu olla yhtäkään kymmentä yhdenillan juttua.

Vierailija
112/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän olen elämäni aikana tehnyt väärin kun en ole saanut mahdollisuutta elää ja olla parisuhteessa mutta mitään ongelmaa ei ole ollut luoda ja ylläpitää vastavuoroisia ihmssuhteita niin naisten kuin miesten kanssa. 

Merkittäviä ja paljon antavia ja "jo" antaneita ihmissuhteita jokaine yhdessä ja erikseen. - Mutta olen kai vähän konservatiiviko (mies) kun koen ja tunnen vahvasti, että on myös asioita, jotka minusta, korjaan kuuluvat minulla parisuhteeseen; ei kenellekään muulle. 

En tuomitse tai halveks esiaviollista  seksiiä tai yhden yön suhteita. En myöskään friends with benefits tyyppsiä suhteita mutta tiedän myös, etteivät ne ole minua varten. 

Tiedän jo, että pikkuhiljaa minun on todennäköisesti sanottava hyvästit haaveelleni ja unelmalleni laps(i)en saamisesta. Alan jo olla ni-in vanha. Mutta vielä haaveilen ja unelmoin ja toivon saavani vielä josku mahdollisuuden elää ja olla rakas

Kirjoitat kivasti ja tekstisi perusteella sinussa ei ainakaan ole mitään vikaa. Missäpäin Suomea asut? Monella pienemmällä paikkakunnalla on vähemmän sinkkunaisia kuin miehiä, naisia taas on isoissa kaupungeissa enemmän. Jo se voi selittää asiaa osaltaan.

Jos asut pk-seudulla tai niin suosittelen OkCupid-sovellusta (muualla käyttäjiä voi olla harmillisen vähän). Siellä pystyy laatimaan pidemmän profiilitekstin ja vastailemaan erilaisiin kysymyksiin joiden pohjalta yhteensopivuutta voi arvioida. Sinun kannattaa kertoa itsestäsi juuri samoja asioita joita tuossa yllä kerroit. Älä yritä "myydä" itseäsi kuin jotain tuotetta vaan kertoile vain rauhalliseen sävyyn minkälainen ihminen olet ja mistä asioista elämässä tykkäät. Kuvaa parisuhdekäsitystäsi, voit ehkä mainita että et ole ollut paljon suhteissa koska et halua hypätä niihin suin päin. On naisia, joiden mielestä tämä on erinomaisen hyvä asia. Kerro myös ihan muista asioista elämässäsi ja tulevaisuuden haaveista.

Kiva että mainitset haluavasi välttyä kyynistymiseltä. Mielestäni et ainakaan vielä vaikuta katkeralta, joten varmaan jo tietoisuus tuosta riskistä suojelee sinua. Mitään patenttiratkaisuahan pariutumisjuttuihin ei voi antaa, mutta oikeasti hyvä neuvo on se että keskittyy elämään parasta mahdollista elämää sellaisena (sinkkuna) ihmisenä kuin on, koska kun itsellä on hyvä olla niin sellaisen ihmisen seurassa viihtyvät muutkin. Onnea tarvitaan myös. Toivon että kohdallesi vielä onni osuu.

Paljon tsemppiä!

N47

Vierailija
113/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän jo, että pikkuhiljaa minun on todennäköisesti sanottava hyvästit haaveelleni ja unelmalleni laps(i)en saamisesta. Alan jo olla ni-in vanha. Mutta vielä haaveilen ja unelmoin ja toivon saav

Kaunis kiitos rohkaisevista ja kauniista sanositasi. Hyvää Joulunaikaa ja onnellsita tulevaa vuotta! - En ole voinut valita elämääni mutta hieman uskon voivani vaikuttaa siihen, miten suhtaudun siihen. Toki minun on helpohkoa sanoa näin kun vaikka en ole saanut mahdolllsuutta elää ja olla parisuhteessa on montta muuta asiaa joita olen saanut eläessäni kokea ja kohdata. Itse varmasti olen suurin kriitikkoni ja arvostelijani mutta mysö kirittäjäni ja haastajani.  Mutta olen myös yrittänyt viime vuosina opetella tekemään valintoja ja päätöksiä, joista nautin ja jotka tuottavat tyydytystä ja iloa itselleni.

Elämä on liian lyhyt pelkkään sitkutteluun. Paljon auttanut myös sen tajuaminen, että parisuhde on enempi mahdollsiuus kuin velvollisuus; enkä nyt tarkoita, että pitäsi parisuhdetta itsestään selvyytenä.

Ei vaan sitä, että itse kullakin meillä on vastuu omasta elämästämme; vähemmsätäkin tulisi löytää ja kohdata itselle kumppani, jos vasta hänen kauttaa voisin elämäni mielekkääksi ja tyydytetyksi. - Kuten joku edellä taisi kirjoittaa minäkin koen, että haluaisin löyttä hänet jonka me kaksi hyvää vosimme olla yhdessä paremmat kuin kumpikaan yksin.   

Vierailija
114/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset löytäneet joko nettideittisovelluksilla tai käymällä baareissa. Nyt onnelliset suhteet ja useampi lapsi. Minä olen ajatellut aina, että elämä menee painollaan. Ei ole miestä, vaikka kohta kolkuttelen neljääkymppiä.

Vierailija
115/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v mies enkä vieläkään ole löytänyt. Baareista aikoinaan löytyi vain yhden illan juttuja, eikä muualtakaan ole löytynyt. Kyllä mä numeroa tyrkytin ja vaihdoin, mutta aina yleensä naisen toimesta loppunut kun ghostaavat. Naisia aina piirittää niin moni mies, että heti kun löytävät ulkoisesti paremman, niin jättävät muut kuin nallin kalliolle. Olen satavarma, että naisena olisin pariutunut jo ajat sitten. En ole lihava, käyn salilla säännöllisesti yms.

Olet vain niin ruma kasvoiltasi. Ehkäpä sun kumppani löytyy vanhuksista tai vammaisista? 

Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten mukaan jo objektiivisesti keskiverto 5/10 mies on r

Sitten nämä ulkonäön pohjalta valitut miehet osoittautuukin ihan muuksi kuin luuli. Sitten alkaa solvaus ja uhriutuminen. Vaikka kaikki olisi ollut ennalta arvattavissa.

Vierailija
116/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista se löytyi. Useamman kerran oltiin nähty. Itse pidin häntä hyvän näköisenä naisena, jonka voisi viedä kotiin. Oletin hänen mulkoilevan minua halveksuvasti joten en olettanut olevan mitään mahdollisuuksia. Kunnes sattumalta oli eräänä iltana yhteinen tuttu samassa baarissa, jolta tämä kaunotar oli kysynyt että mikä tyyppi minä olen. Loppu on historiaa ja tulevaisuutta. Ei se mulkoillutkaan halveksien😂😂

Vierailija
117/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta käveli ohi, kun oltiin kaverin kanssa jäätelökiskalla. Tuumasin kaverille, että olipa siinä komea herra. Tämä mieshän sitten oli jäänyt jonoon mun taakseni ja kuuli meidän jutut. Hän tiesi, että puhun hänestä, kun olin niin reippaasti ilmehtinyt, kun ekan kerran näin hänet.

Tehtiin tilaukset ja takana ollut herra vaati saada maksaa... siinä vaiheessa mä vasta tajusin tyypin ja kikattelin ja punottelin ja ties mitä.. Sitten se vielä kehtas kysästä, että maistuisko mulle jäätelö jonain toisenakin päivänä?

Tehtiin treffit sille samalle kioskille paria päivää myöhemmin. 32 vuotta myöhemmin ollaan yhä yhdessä. Hän on yhä komea ja lutunen ja tykkää jäätelöstä. 

Vierailija
118/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sattumalta 🙏

Vierailija
119/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppania ei ole ollut, mutta olen löytänyt sattumalta kaikki ne ihmiset joihin olen ollut rakastunut. Treffeillä en ole käynyt.

Vierailija
120/176 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v mies enkä vieläkään ole löytänyt. Baareista aikoinaan löytyi vain yhden illan juttuja, eikä muualtakaan ole löytynyt. Kyllä mä numeroa tyrkytin ja vaihdoin, mutta aina yleensä naisen toimesta loppunut kun ghostaavat. Naisia aina piirittää niin moni mies, että heti kun löytävät ulkoisesti paremman, niin jättävät muut kuin nallin kalliolle. Olen satavarma, että naisena olisin pariutunut jo ajat sitten. En ole lihava, käyn salilla säännöllisesti yms.

Olet vain niin ruma kasvoiltasi. Ehkäpä sun kumppani löytyy vanhuksista tai vammaisista? 

Kerrankin joku joka ehkäpä puhuu asiaa! Naisille tosiaan ulkonäkö = luonne, joten hyvännäköisellä miehellä on naisten mukaan automaattisesti hyvä luonne ja huononnäköisellä huono. Tosin naisten

Sitten nämä ulkonäön pohjalta valitut miehet osoittautuukin ihan muuksi kuin luuli. Sitten alkaa solvaus ja uhriutuminen. Vaikka kaikki olisi ollut ennalta arvattavissa.

Sinä siis yleistät, että komeat miehet ovat huonoluonteisia? Tuo on rasismia. Miksi vihaat komeita miehiä? Miksi haluat halventaa komeita miehiä ja puhua heistä pahaa?