Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1631)

Vierailija
1601/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jep. Se vaan on pikkasen eri asia käydä mökillä lämmittämässä sauna muutaman kerran kesässä. Vs vanhassa ok.t asuminen ympäri vuoden."

Niin, siihen tuossa viittasinkin. Jossain aiemmassa ketjussa jo(t)ku mies/t oli ihan varmana siitä, et naiset eivät ilman miestä edes noihin kykene. Edes vedenkantoon...Tämä aina ihmetyttää, kuin avuttomina miehet naisia voi pitää. Ehkä eivät sit vaan tunne...

Eiköhän suurin osa naisista saa sen saunan lämmitettyä kun vähän opastaa peltien käytöstä. Osa ei kyllä onnistu tuossakaan. 

Mutta se pointti on just se että moni nainen tässäkin keskustelussa puhuu asioista mistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään.  Puhutaan paskaa sen takia että oma agenda ei mene läpi. 

Kuten sanoin jo aiemmin mä olen tehnyt asuntojen/ mökkien huoltoja ja remppoja vuosikausia. Mä tunnen ja tiedän erittäin hyvin millaisia on tyypilliset asiakkaat

Vierailija
1602/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jep. Se vaan on pikkasen eri asia käydä mökillä lämmittämässä sauna muutaman kerran kesässä. Vs vanhassa ok.t asuminen ympäri vuoden."

Niin, siihen tuossa viittasinkin. Jossain aiemmassa ketjussa jo(t)ku mies/t oli ihan varmana siitä, et naiset eivät ilman miestä edes noihin kykene. Edes vedenkantoon...Tämä aina ihmetyttää, kuin avuttomina miehet naisia voi pitää. Ehkä eivät sit vaan tunne...

Eiköhän suurin osa naisista saa sen saunan lämmitettyä kun vähän opastaa peltien käytöstä. Osa ei kyllä onnistu tuossakaan. 

Mutta se pointti on just se että moni nainen tässäkin keskustelussa puhuu asioista mistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään.  Puhutaan paskaa sen takia että oma agenda ei mene läpi. 

Kuten sanoin jo aiemmin mä olen tehnyt asuntojen/ mökkien huoltoja ja remppoj

Tyypillinen asiakas on yksinäinen nainen. Yleensä mies menehtynyt tai erottu. Myös näitä jonkun verran että miehellä joku sairaus eikä voi enää tehdä miesten töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin jo aiemmin 

Valehtelet. Ei naiset apua tarvii mihinkään. Minunkin 108v mummo käy vielä kokopäivä töissä. Ojankaivajana. Parhaillaan rakentaaa omakotitaloa Suomeen ja Saksaan yhtäaikoo

Vierailija
1604/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten suosittuja nämä aviomies ja talo talkkari palvelut on nykyään. Luulisi että ei tollasilla ole mitään käyttöä. Kun te naiset olette niin päteviä.  Mut kai se osaaminen on sitä että kaikki miesten työt kyllä luonnistuu. Mut lamppua ei saada vaihdettua kun ei tiedetä kumpaan suuntaan kääntää.

Miehet ostaa eineksiä ja syö lounasravintoloissa, koska he eivät osaa tai viitsi laittaa ruokaa.

Aika paljon omalla työpaikalla naisia joiden ainut lämmin ateria on työpaikan lounasravintolassa omien sanojensa mukaan.Wolttikin tuntuu olevan kovaa huutoa nuoremmilla viikonloppuisin. Perheelliset syö paremmin, sekä miehet että naiset. 

Minä päätin, että kun nuorempikin lapsi muuttaa pois kotoa, minä lopetan ruuanlaiton. Minulle riittää oikein hyvin se, että käyn syömässä päivällä lounasravintolassa ja illalla keittelen vain teetä ja otan leipää. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä on ihan liikaa enkä enää viitsi eväillä mennä. Mies melkein suuttui kun tajusi, että enää ei häntä odotakaan lämmin ruoka töistä palatessa. Liukuman turvin muutin työaikaanikin, että menen töihin yhdeksään ja olen siellä viiteen. On ihana, kun saa aamulla nukkua pitempään eikä töistä ole kiire kotiin kokkaamaan. Muutama tuttukin innostui tekemään samoin.

Vierailija
1605/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen huoltomies, kun ylenkatsoo ja pilkkaa asiakkaitaan. Jos he tietäisi mitä huoltomies heistä ajattelee, he varmaan etsisi jonkun toisen tilalle. Olen itsekin kannustanut vanhempiani ulkoistamaan tehtäviä luullen, että yrittäjät ovat lisääntyneistä töistä iloisia, mutta pitääpä harkita. Sellaisilta paskiaisilta ei tilaa yhtään mitään.

Vierailija
1606/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen huoltomies, kun ylenkatsoo ja pilkkaa asiakkaitaan. Jos he tietäisi mitä huoltomies heistä ajattelee, he varmaan etsisi jonkun toisen tilalle. Olen itsekin kannustanut vanhempiani ulkoistamaan tehtäviä luullen, että yrittäjät ovat lisääntyneistä töistä iloisia, mutta pitääpä harkita. Sellaisilta paskiaisilta ei tilaa yhtään mitään.

Missä sä näet ylenkatsomista ja pilkkaamista. Totuuden kertominen ei ole sitä.

Vierailija
1607/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä sitä hoideta itse. Sekin on varmasti sinusta ihan väärin ja osoitus minun (= naisen) laiskuudesta ja avuttomuudesta, vai mitä?

Vierailija
1608/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä sitä hoideta itse. Sekin on varmasti sinusta ihan väärin ja osoitus minun (= naisen) laiskuudesta ja av

Ihme kiukuttelua. En tiedä tunnenko. Pitäis kertoa nimet. Mut samanlaisia naisia tunnen kymmenittäin tai ehkä jopa sadoittain...  Ja ne naiset ketä mä tunnen käyttävät mun palveluita sen takia koska eivät pysty kaikkia juttuja tekemään itse. 

Se mikä tässä keskustelussa v.......a niin toi lässytys. Suomessa ei kovin montaa +70v naista ole ketkä loskalunta pystyy kolaamaan. Saati tekemään kattolumitöitä. Tai edes niiitä pieniä remontteja ja huolto tarpeen kartoituksia.

Näitä supernaisia voi hyvin olla. Tiedän itsekkin miehen joka teki peltikatto remontin. Uusi koko paskan itse ja ikää 87v. Ulkopuolista apua käytti peltien nostoon katolle. 

Mutta yritä ymmärtää että nämä ovat 1 tai 2 käden sormissa laskettavia erityis tapauksia. Näitä ei todellakaan ole joka kylällä kymmenittäin 

Vierailija
1609/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä sitä hoideta itse. Sekin on varmasti sinusta ihan vä

Kyllä tähän kohta taas tulee mielikuvitus mummoja liuta.

Vierailija
1610/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne leskeksi jääneet miehetkään pärjää. Jos uutta eukkoa ei heti löydy, ne tilaa siivousfirman siivoamaan tai elävät paskassa. Ruokia ne ei osaa laittaa, joten kaupasta ostetaan vain eineksiä. Muutama poikkeus koko Suomessa saattaa olla, mutta ne on todella harvinaisia.

Vierailija
1611/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne leskeksi jääneet miehetkään pärjää. Jos uutta eukkoa ei heti löydy, ne tilaa siivousfirman siivoamaan tai elävät paskassa. Ruokia ne ei osaa laittaa, joten kaupasta ostetaan vain eineksiä. Muutama poikkeus koko Suomessa saattaa olla, mutta ne on todella harvinaisia.

Kyl ne taitaa jollain tasolla pärjätä. Toki moni heistäkin muuttaa kaupunkiin.

Vierailija
1612/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo niin huono et naurattaa.

Vierailija
1613/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais pikkasen sujahtaa tunteisiin

Vierailija
1614/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katsos kun vuosikausia pyörii pitkin pitäjiä siinä tutustuu paljon ihmisiin. Sitä tietää aika hyvin että tuossa talossa asuu/ mies+ nainen. Sitten kun kuulee että mies on kuollut tai erottu , hyvin usein tulee soitto huolloista tai muuttoapu kysely."

Mä oon kans vuosikymmeniä seurannu naapuureiden toimintaa. Usein näen naisen kantavan kauppakasseja. Ja ihmetelly, eikö kukaan mies tässä maassa käy kaupassa. Sit usein oon nähny naisen lenkittävän koiraa, eiks miehet ikinä ota vastuuta koirasta, lapsista puhumattakaan. Siis kukaan koskaan missään, koska olen tilanteita seurannut. 

Ja jos joku kukaan mies päinvastaista väittäis, sanoisin et olen kyl tilanteita seurannut ja tilastot. Ei siis voi pitää paikkansa ja valehtelevat.

Ps. Sarkasmia (varoitus ihan varmuuden vuoksi)

Vierailija
1615/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin jo aiemmin mä olen tehnyt asuntojen/ mökkien huoltoja ja remppoj

Voi hyvänen aika taas!! Miehetkö syntyvät peltitietous päässään tähän maailmaan? Meillä naiset ovat olleet aina ne, jotka kaikki mökkihommat on hoitanut. Anoppi on todellinen teräsmummo, käsisahalla pätkinyt alusta loppuun kaatuneet puut. Myönnän, minä en käsisahalla tekis. Siihen on tehokkaampiakin välineitä käytössä.

Mitähän paskaa kukaan muu täällä on nyt puhunut, paitsi sinä?? Ihmettelen, et noin ylimielinen kaveri saa mitään keikkaa missään.

Mikä on ollut naisten agenda? Todeta, et naiset voivat asuttaa omakotitaloa ilman miestä. Voi jee sun juttujas.

Vierailija
1616/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus?

Vierailija
1617/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä sitä hoideta itse. Sekin on varmasti sinusta ihan väärin ja osoitus minun (= naisen) laiskuudesta ja av

Me olemme tehneet melkein kaikki remontit itse ja muutot. Mut enää en aio. Loppuelämän tilaan ostopalveluna. Ihan vaan, koska voin.

Ai niin, on mulla mieskin. Hänkään ei aio enää tehdä ite. On ihka ehta mies silti.

Vierailija
1618/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä sitä hoideta itse. Sekin on varmasti sinusta ihan vä

Vauva.fi

Vierailija

1608/1617

|

15.12.2025 | 21:04

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihme kiukuttelua. En tiedä tunnenko. Pitäis kertoa nimet. Mut samanlaisia naisia tunnen kymmenittäin tai ehkä jopa sadoittain... Ja ne naiset ketä mä tunnen käyttävät mun palveluita sen takia koska eivät pysty kaikkia juttuja tekemään itse. 

Se mikä tässä keskustelussa v.......a niin toi lässytys. Suomessa ei kovin montaa +70v naista ole ketkä loskalunta pystyy kolaamaan. Saati tekemään kattolumitöitä. Tai edes niiitä pieniä remontteja ja huolto tarpeen kartoituksia.

Näitä supernaisia voi hyvin olla. Tiedän itsekkin miehen joka teki peltikatto remontin. Uusi koko paskan itse ja ikää 87v. Ulkopuolista apua käytti peltien nostoon katolle. 

Mutta yritä ymmärtää että nämä ovat 1 tai 2 käden sormissa laskettavia erityis tapauksia. Näitä ei todellakaan ole joka kylällä kymmenittäin "

Niin on kyl ihme kiuluttelua. Sinua siia jopa v...ttaa. Erikoinen asia noin hermostua.

Ymmärrätkö, että se, ettet sinä näitä teräsmammoja tunne, ei tarkoita sitä, ettei heitä ole. Tunnet lähinnä heidät, jotka ostavat niitä palveluita. Miksi kävisit sellaisten luona, jotka eivät sinun palveluksiasi halua?

Tämä keskustelu alkoi siitä, kun täällä useampi kertoi tuntevansa naisia, jotka asuvat yksin omakotitaloissa ja huoltavat ne itse (väittäessäsi ensin jotain muuta). Siinä kohtaa ei puhuttu edes siitä, minkä ikäisiä ovat. (Minun tutut ovat 60-70v). Sitten aloit haukkua muita valehtelijoiksi. 

Ottaako noin koville miespäässä myöntää olevansa väärässä, vai myöntää, et kaikki naiset eivät ole avuttomia? Sinulle tiedoksi, osa miehistäkään ei hoida ja huolla, vaan OSTAVAT palvelut.

Vierailija
1619/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vertautuu tähän naisten pilkkaamiseen. Tässä kuitenkin totuusen siemen.

Vierailija
1620/1630 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin jo aiemmin mä

Paskaa= tarinat  naisista jotka asuttavat isoja omakotitaloja ilman miehiä. Pitävät ne hyvässä kunnossa ja tekevät kaikki tarvittavat remontit/ huollot/ lumityöt/ puutyöt ym itse ilman ostopalveluja tai kaverin/ sukulaisen apua.

Poislukien uudet omakotitalot jossain taajamassa..

Tää on todella harvinaista livenä.  Mutta vauvalla tää on ihan arkipäivää ja kaiken kruunaa se että tekijät ovat +70vuotiaita naisia