Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1944)

Vierailija
1641/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen huoltomies, kun ylenkatsoo ja pilkkaa asiakkaitaan. Jos he tietäisi mitä huoltomies heistä ajattelee, he varmaan etsisi jonkun toisen tilalle. Olen itsekin kannustanut vanhempiani ulkoistamaan tehtäviä luullen, että yrittäjät ovat lisääntyneistä töistä iloisia, mutta pitääpä harkita. Sellaisilta paskiaisilta ei tilaa yhtään mitään.

Missä sä näet ylenkatsomista ja pilkkaamista. Totuuden kertominen ei ole sitä.

Tunnetko sinä minun äidin? T

"Mistä tämä miesten ja naisten eroavaisuus johtuu on ihan yhteiskunta. Vasta viimeisen 10-20v on puhuttu tasa-arvosta. Ei mun lapsuudessa tytöt tehneet miesten hommia. Pojat taas pakotettiin niihin."

Johtuu siitä, et miehet kuolee aiemmin. Vanhoja naisia on pitkään ollut enemmän.

Vierailija
1642/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on niin pirun yleisiä yksinasujia omakotitaloissa et heistä tehdään oikein lehtijuttuja. Missä voivat kertoa millaista se on asua omakotitalossa yksin.

Aika harvoin olen nähnyt lehdessä juttua 45v Pertistä joka asuu omakotitalossa yksin.

Miksi heistä pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja? Mikä tää vääntö oikein on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntäkää metatyöt hanuriinne.

Yksin hoidan ihan kaikki työt, metat ja muut, en tarvitse mitään vauva-mammaa tähän säätämään, kontrolloimaan ja haukkumaan. Kaikki kausivaatteet on ostettu aikaa sitten, järjestelmällisesti läpikäyty vanhemmat vaatteet, vaihdettu uusiin ja isompiin, korjattu ne mitä voi korjata.

YH-isänä pärjään ihan hyvin, varmasti paremmin kuin esim. päiväkotiin lapsiaan tympeän näköisenä roudaavat naisihmiset, joilla on joku älylaite kourassa ja kontakti omaan lapseen pyöreä nolla.

Mies, isä 45v

Hienoa että teet ja pärjäät. Kuten monet naisetkin. Miksi ihmeessä sinun pitää haukkua naiset, jotka tekevät samaa kuin sinä?

Vierailija
1644/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntäkää metatyöt hanuriinne.

Yksin hoidan ihan kaikki työt, metat ja muut, en tarvitse mitään vauva-mammaa tähän säätämään, kontrolloimaan ja haukkumaan. Kaikki kausivaatteet on ostettu aikaa sitten, järjestelmällisesti läpikäyty vanhemmat vaatteet, vaihdettu uusiin ja isompiin, korjattu ne mitä voi korjata.

YH-isänä pärjään ihan hyvin, varmasti paremmin kuin esim. päiväkotiin lapsiaan tympeän näköisenä roudaavat naisihmiset, joilla on joku älylaite kourassa ja kontakti omaan lapseen pyöreä nolla.

Mies, isä 45v

Juuri näin! Hatun nostot. 

Pakko nyt kysyä. Kuinka usein havahdut siihen ettei jääkaapissa ole mitään ruokaa. Vaatteet kaikki likaisina ja lapsella ei harrastus/ muita välineitä?

Vauva mummojen perusteella tän pitäisi olla jokapäiväistä ilman metatöitä

Niin, hän siis hoitaa ne metatyöt myös. Kuten tuossa selosti. 

Vierailija
1645/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä että minä pyörin  pientalo alueilla päivästä toiseen.  Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.

Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsinkin, kun sinun alue on 300 km suuntaansa.

Palvelujen ostamisessa ei ole mitään vikaa olipa ostaja nuori hyväkuntoinen tai kasikymppinen rollaatt

Niinpä! Samoilla linjoilla. 

Kaverille tuli kans tällainen kattokauppias selittämään ummet ja lammet kaverin katosta, miten siitä näkee heti, et pitää uusia kokonaan. Ja todella reippaalla hinnalla oli valmis sen hoitamaan ensi tilassa. Kaveri tiesi katoista kyllä kaiken riittävän, mut aikansa kuluksi tätä kiertävää kattokauppiiasta jututti. 

Katossa ei ollut mitään vikaa.

Vierailija
1646/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä että minä pyörin  pientalo alueilla päivästä toiseen.  Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.

Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsinkin, kun sinun alue on 300 km suuntaansa.

Palvelujen ostamisessa ei ole mitään vikaa olipa os

"Niin sä et halua ymmärtää et sitten millään. Tyypillinen mies asiakas on +60v liikuntarajoitteinen. Joka tilaa ne raskaimmat ja vaaralliset hommat ostona. Tyypillinen nais asiakas on 30-70v joka tilaa huomattavasti laajemmalti talon ylläpitoa ja huoltoa. Eli rautalangasta väännettyä he pärjäävät siinä okt.ssä koska joku muu tekee ne "miesten" hommat. Mitä tän palstan perusteella ei enää nykyään kuulemma ole. Tää on jotenkin ihan älyttömän huvittava keskustelu. Kun ei vaan haluta ymmärtää."

Ymmärtänet, että tässä on useampi kommentoimassa?

Ihan varmasti on joo monenlaista asiakasta. Edelleen siihen on tartuttu, et sinun mielestä kukaan nainen ei pärjää omakotitalonsa kanssa ja sen huollosta. Josssin syystä mielestäsi vain pippelillä se pidetään kunnossa. Väität toisin tietäjiä valehtelijoiksi. Ei mulla muuta.

Vierailija
1647/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tuossa naisissa omakotitaloissa myös sitä, että kertaluonteiset tai harvoin tehtävät hommat on todella helppo ulkoistaa. Jostain syystä kaikki miesten hommat ovat sellaisia. Ellei asu jossain lehtikuusimetsässä missä rännejä on putsattava päivittäin. Mistäs minä kaupunkilaisena tiedän. 

Mut muuten on äiti, nyt 78, opettanut laatoittamaan ja myös vinolaatoittamaan. Pirunmoinen homma mittailla ja leikellä niitä kolmionmuotoisia pikkupalasia nurkkiin yksi kerrallaan, jotta saumat menevät linjassa nurkan yli. Ei olisi moni ammattilainenkaan lähtenyt tuohon, totesi putkari poiketessaan. Muori säästi kylppärirempassa ja teki laatoitukset itse. Kerrostalossa, tosin. Meille molemmille ok on ollut kuin Opel, kerta elämässä on riittänyt.

Vierailija
1648/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kärsii kun isi ja äiti eivät osaa keskustella keskenään. Miksi demonisoit miestäsi, kun samaan aikaan tulet mussuttamaan vauva.fi foorumeille arjen hankaluuksista? Koita keskustella puolisosi kanssa, jos ei nappaa, niin erotkaa. Parisuhteessa toisen toimet aina välillä ketuttaa, mutta sitten pitää miettiä minkä takia sitä toiseen rakastui. Älä ole sijaiskärsijä, lapsi kärsii kaikista eniten vanhempien epävarmuudesta.

Miksi luulet, ettei ap ole yrittänyt puhua? Miten täällä avautuminen haittaa heidän liittoaan tai lasta? Eikö ole parempi tänne purkaa paha mieli, kuin sielä kotona?

Vierailija
1649/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti oon tarttunu imuriin ja siivonnu koko kämpän että illalla olIsi tiedossa herkkua makkarii. Monesti on joutunu pettyä kun ei ole ollutkaan vaikutusta. Syö motivaatiota.

Vierailija
1650/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti oon tarttunu imuriin ja siivonnu koko kämpän että illalla olIsi tiedossa herkkua makkarii. Monesti on joutunu pettyä kun ei ole ollutkaan vaikutusta. Syö motivaatiota.

Imuroitko sinä vessanpytyn, kylppärin, saunan, sähköhellan ja jääkaapinkin? Pelkkä imurointi ei ole kummoista siivousta.

Vierailija
1651/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tuossa naisissa omakotitaloissa myös sitä, että kertaluonteiset tai harvoin tehtävät hommat on todella helppo ulkoistaa. Jostain syystä kaikki miesten hommat ovat sellaisia. Ellei asu jossain lehtikuusimetsässä missä rännejä on putsattava päivittäin. Mistäs minä kaupunkilaisena tiedän. 

Mut muuten on äiti, nyt 78, opettanut laatoittamaan ja myös vinolaatoittamaan. Pirunmoinen homma mittailla ja leikellä niitä kolmionmuotoisia pikkupalasia nurkkiin yksi kerrallaan, jotta saumat menevät linjassa nurkan yli. Ei olisi moni ammattilainenkaan lähtenyt tuohon, totesi putkari poiketessaan. Muori säästi kylppärirempassa ja teki laatoitukset itse. Kerrostalossa, tosin. Meille molemmille ok on ollut kuin Opel, kerta elämässä on riittänyt.

Tunnen parikin pariskuntaa , joissa laatoittaja on ollut nimenomaan nainen. Se kun on sellaista pikkutarkkaa hommaa, jotenkkin sopii naisille. Ei sillä, kait ne miehetkin siihen voivat kyetä

Vierailija
1652/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kun inuroin ihan säännöllisesti, ei ole tullut mieleenkään, et siitä seuraisi seksiä. Sitä imurointia olen tehnyt ihan vaan, et olis siistimpää.

Vierailija
1653/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillu pillu muutako ei ole mielessä

Vierailija
1654/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä kun miehen kuuluu maksaa kaiken, miehen kuuluu tehdä kaikki ja ilmeisesti miehen kuuluu suunnitellakin kaikki niin mitä naisen kuuluu tehdä?

Ja kun miehen kuuluu naisten mielestä tehdä ne kuuluisat metatyötkin niin alkaako naiset vihdoin hyväksymään myös miehen tava suunnitella ja tehdä asipita vai kuuluuko miehen tehdä se metatyökin juuri niin kuin nainen haluaa niin kuin niin kuin ihan kaikki muutkin asiat mitkä on tapahduttava juuri niin kuin nainen haluaa ilman että naisen itse tarvii sitä tehdä tai edes suunnitella?

Vierailija
1655/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä kun miehen kuuluu maksaa kaiken, miehen kuuluu tehdä kaikki ja ilmeisesti miehen kuuluu suunnitellakin kaikki niin mitä naisen kuuluu tehdä?

Ja kun miehen kuuluu naisten mielestä tehdä ne kuuluisat metatyötkin niin alkaako naiset vihdoin hyväksymään myös miehen tava suunnitella ja tehdä asipita vai kuuluuko miehen tehdä se metatyökin juuri niin kuin nainen haluaa niin kuin niin kuin ihan kaikki muutkin asiat mitkä on tapahduttava juuri niin kuin nainen haluaa ilman että naisen itse tarvii sitä tehdä tai edes suunnitella?

Ei todellakaan!! Ainoa oikea tapa on naisen tapa niin kyllä miesten kuuluu tehdä niin mikä on oikein!!!

Vierailija
1656/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja naisten pakonomainen sairas tarve vaatia ihan joka asiassa etukäteissuunnittelua vaikka sille ei olisi muuta tarvetta kuin naisen mieleterveys oireiden tyydyttäminen. Ei se ruoka lopu vaikka ei olisi ruoka asioita suunnitellut viikkoja eteenpäin. Lapselle saa vaatteita kaupasta kun niitä tarvii eikä se tarvi etukäteen suunnittelua. Aina kuka tarvi etukäteen suunnittelua ja rytmitystä on naiset itse kun naiset mielenterveys ei kestä sitä jos ei olla suunniteltu etukäteen asioita valmiiksi että nainen kykenisi suunnittelemaan pukeutumistaan ja meikkaamistaan niiden suunnitelmien ympärille

Vierailija
1657/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelujen ostamisessa ei ole mitään vikaa olipa os

Eipä ne naiset pärjää ihan oikeissa töissäkään, töissä, jossa hiukan voimaa tarvitaan - ei riitä voimat.

Meillä oli nainen töissä, mutta kun piti avata pari-kolme pulttiliitosta, jäi avaamatta - mies avasi.

Ei nainen yksi pärjää omakotitalossa ellei se ole vanhanaikainen kamina talo, missä puita poltellaan.

Vierailija
1658/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on niin pirun yleisiä yksinasujia omakotitaloissa et heistä tehdään oikein lehtijuttuja. Missä voivat kertoa millaista se on asua omakotitalossa yksin.

Aika harvoin olen nähnyt lehdessä juttua 45v Pertistä joka asuu omakotitalossa yksin.

Miksi heistä pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja? Mikä tää vääntö oikein on? 

Jos näitä naisia olisi pilvin pimein. Tuskin heistä tehtäisiin lehtijuttuja.

Vierailija
1659/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P

Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia.  Miksi et ymmärrä tätä?

Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et.

Vierailija
1660/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsink

Niin ja ennenkuin taas kiellät kaiken niin tiedätkö mitä nää naiset tilaa ?

Nimenomaan työmiehen tekemään niitä Miesten juttuja. Joita naisten mielestä ei enää ole.