Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1632)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen huoltomies, kun ylenkatsoo ja pilkkaa asiakkaitaan. Jos he tietäisi mitä huoltomies heistä ajattelee, he varmaan etsisi jonkun toisen tilalle. Olen itsekin kannustanut vanhempiani ulkoistamaan tehtäviä luullen, että yrittäjät ovat lisääntyneistä töistä iloisia, mutta pitääpä harkita. Sellaisilta paskiaisilta ei tilaa yhtään mitään.
Missä sä näet ylenkatsomista ja pilkkaamista. Totuuden kertominen ei ole sitä.
Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan kerran muutetaan, muuttoon otetaan muuttofirma eikä si
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä olen myös hyvin usein se henkilö jolle otetaan yhteyttä kun jonkun puoliso kuolee ja tarvitaan apua kiinteistön huollossa.
Varmasti niitä teräs mummojakin on (olihan oma mummonikin sellainen) mutta kyllä se vaan ihan pirun harvinaista on. Ettei tosiaan osteta palveluja jotka mahdollistavat asunnon kunnossa pysymisen ja helpottavat asumista.. Tyypillisesti esim lumityöt pihalta/ katolta + polttopuiden toimitus kuuluvat soppariin jota nämä naiset haluavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatyö = kaikki naisen korviensa välissä kuvittelema epäolennainen arjen lisähösellys jota puoliso ei pidä tarpeellisena kun asiat saa tehtyä helpomminkin.
Voi sille miehellekin tulla nälkä kun jääkaapissa ei ole ruokaa, ja suru puseroon kun ei ole hankittu äitinsä hautajaisiin kukkia tai juhlavaatteita lapsille ym.
Mutta ehkä naisten pitäisi tosiaan lopettaa metatyöt. On laskettu, että kaikki raha maailmassakaan ei riittäisi, jos tekemämme metatyö pitäisi ostaa ammattilaisilta sen sijaan. Toisaalta palstaukot nyt on niin osaavia ja hyvätuloisia, että tätä voisi testata paikallisesti...
Missä laskettu. Laita linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Se vaan on pikkasen eri asia käydä mökillä lämmittämässä sauna muutaman kerran kesässä. Vs vanhassa ok.t asuminen ympäri vuoden."
Niin, siihen tuossa viittasinkin. Jossain aiemmassa ketjussa jo(t)ku mies/t oli ihan varmana siitä, et naiset eivät ilman miestä edes noihin kykene. Edes vedenkantoon...Tämä aina ihmetyttää, kuin avuttomina miehet naisia voi pitää. Ehkä eivät sit vaan tunne...
Eiköhän suurin osa naisista saa sen saunan lämmitettyä kun vähän opastaa peltien käytöstä. Osa ei kyllä onnistu tuossakaan.
Mutta se pointti on just se että moni nainen tässäkin keskustelussa puhuu asioista mistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Puhutaan paskaa sen takia että oma agenda ei men
"Paskaa= tarinat naisista jotka asuttavat isoja omakotitaloja ilman miehiä. Pitävät ne hyvässä kunnossa ja tekevät kaikki tarvittavat remontit/ huollot/ lumityöt/ puutyöt ym itse ilman ostopalveluja tai kaverin/ sukulaisen apua."
En tiedä, mikä sinusta on iso omakotitalo. Mut harmillista nyt näin sinun hattaroitasi romuttaa. Olen pahoillani, et näin ikävän päteviä naisia satun tuntemaan. Minä en ole. Asun mielelläni taloyhtiössä, jossa oma talkkari.
Tosin kyllä me saatetaan olla myös auttamassa remonteissa. Ihan vaan talkoina tehdä helppoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatyö = kaikki naisen korviensa välissä kuvittelema epäolennainen arjen lisähösellys jota puoliso ei pidä tarpeellisena kun asiat saa tehtyä helpomminkin.
Voi sille miehellekin tulla nälkä kun jääkaapissa ei ole ruokaa, ja suru puseroon kun ei ole hankittu äitinsä hautajaisiin kukkia tai juhlavaatteita lapsille ym.
Mutta ehkä naisten pitäisi tosiaan lopettaa metatyöt. On laskettu, että kaikki raha maailmassakaan ei riittäisi, jos tekemämme metatyö pitäisi ostaa ammattilaisilta sen sijaan. Toisaalta palstaukot nyt on niin osaavia ja hyvätuloisia, että tätä voisi testata paikallisesti...
Missä laskettu. Laita linkki?
Varmaan vauva palstalla näiden fiksujen yyhoiden toimesta.
Mutta asiaan.. kukahan ostaisi ulkopuoliselta metatyöt?
Tänään sun pitää mennä kauppaan. Tänään sun pitää tehdä ruokaa. Tänään sun pitää pestä vaatteita. = 50€. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen huithapeli-isyydestä puhutte. Miehellä ja naisella ei ole lain mukaan mitään eroa vanhempina. Älkääpäs nyt olko ennakkoluuloisia vaan kunnioittakaa miehiä vanhempina.
Ajatukset muuttuu heti kun käytännössä isät näyttävät, että hommat sujuu, halutaan tehdä, ollaan kiinnostuneita metatyöstä, ei jätetä puolisoa pulaan, otetaan puheeksi asiat mitä pitäisi tehdä, osallistutaan ja arvostetaan oikeasti tasavertaista kumppanuutta.
Sitä ennen, huithapeli mikä huithapeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep. Se vaan on pikkasen eri asia käydä mökillä lämmittämässä sauna muutaman kerran kesässä. Vs vanhassa ok.t asuminen ympäri vuoden."
Niin, siihen tuossa viittasinkin. Jossain aiemmassa ketjussa jo(t)ku mies/t oli ihan varmana siitä, et naiset eivät ilman miestä edes noihin kykene. Edes vedenkantoon...Tämä aina ihmetyttää, kuin avuttomina miehet naisia voi pitää. Ehkä eivät sit vaan tunne...
Eiköhän suurin osa naisista saa sen saunan lämmitettyä kun vähän opastaa peltien käytöstä. Osa ei kyllä onnistu tuossakaan.
Mutta se pointti on just se että moni nainen tässäkin keskustelussa puhuu asioista mistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään.&nbs
Et sä mun hattaroita romuta. Entistä enemmän vaan naurattaa. Nyt jo tehdäänkin talkoilla juttuja. Kohta varmaan sitten kerrotaan se totuus että joku setä tulee pakulla kerran viikkoon tsekkaamaan talon ja samalla tekee "miesten " työt. Kuten kolaa ne loskalumet veks. Hoitaa polttopuut liiteriin ja käyt tiputtamassa katolta lumet ennenkuin ne tulee lumiesteineen alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen huoltomies, kun ylenkatsoo ja pilkkaa asiakkaitaan. Jos he tietäisi mitä huoltomies heistä ajattelee, he varmaan etsisi jonkun toisen tilalle. Olen itsekin kannustanut vanhempiani ulkoistamaan tehtäviä luullen, että yrittäjät ovat lisääntyneistä töistä iloisia, mutta pitääpä harkita. Sellaisilta paskiaisilta ei tilaa yhtään mitään.
Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole vain naisia varten perustettu. Kun me seuraavan ker
"Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä olen myös hyvin usein se henkilö jolle otetaan yhteyttä kun jonkun puoliso kuolee ja tarvitaan apua kiinteistön huollossa.
Varmasti niitä teräs mummojakin on (olihan oma mummonikin sellainen) mutta kyllä se vaan ihan pirun harvinaista on. Ettei tosiaan osteta palveluja jotka mahdollistavat asunnon kunnossa pysymisen ja helpottavat asumista.. Tyypillisesti esim lumityöt pihalta/ katolta + polttopuiden toimitus kuuluvat soppariin jota nämä naiset haluavat..."
Ymmärrätkö sinä, ettei sinun pientalokokemus ole koko maailma. Eikä edes koko Suomi. Mutta aloitit väittämällä, ettei naiset voi yksin omakotitaloa huoltaa. Ja aloit kiukutella, kun palstalaiset tällaisia tunteekin. Kukaan ei ole sanonut, et lähes kaikki naiset tmv. Vaan että tällaisia tunnemme, ja tämä oli sinusta oli valetta.
Erikoista, ettei yksikään vanha mies sinun palvelujasi kaipaa. Väitätkö, että he kykenevät talonsa huoltaa aina kuolemaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen huithapeli-isyydestä puhutte. Miehellä ja naisella ei ole lain mukaan mitään eroa vanhempina. Älkääpäs nyt olko ennakkoluuloisia vaan kunnioittakaa miehiä vanhempina.
Ajatukset muuttuu heti kun käytännössä isät näyttävät, että hommat sujuu, halutaan tehdä, ollaan kiinnostuneita metatyöstä, ei jätetä puolisoa pulaan, otetaan puheeksi asiat mitä pitäisi tehdä, osallistutaan ja arvostetaan oikeasti tasavertaista kumppanuutta.
Sitä ennen, huithapeli mikä huithapeli.
Oon just kylässä tällaisen perheen luona, missä hommat hoidetaan ja ne hoituu. Isä kotona ja äiti töissä. Molemmat osallistuvat kaikkeen, eikä kumpikaan valita. Onnellinen perhe siis. Ja painotan: molemmat tekevät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se pointti on just se että moni nainen tässäkin keskustelussa puhuu asioi
"Et sä mun hattaroita romuta. Entistä enemmän vaan naurattaa. Nyt jo tehdäänkin talkoilla juttuja. Kohta varmaan sitten kerrotaan se totuus että joku setä tulee pakulla kerran viikkoon tsekkaamaan talon ja samalla tekee "miesten " työt. Kuten kolaa ne loskalumet veks. Hoitaa polttopuut liiteriin ja käyt tiputtamassa katolta lumet ennenkuin ne tulee lumiesteineen alas."
Ei nää naiset mitään setiä kaipaa tai huoli. Katsos, naiset osaa pilkkoa puut, kolata lumet, ajaa pakua, maalata seinää, laatoittaa, käydä sienessä, tehdä ruokaa, lämmittää saunaa...kolata lumet ...sanoinko jo, et kolata lumet. Ihmeellistä, eikö??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko sinä minun äidin? Tai kolme miehen tätiä? Ei he muuttaneet minnekään puolison kuoleman jälkeen. Remontteihin tilaa miehetkin ulkopuolisen tekijän, ei ne remppafirmat ole
Ymmärrätkö että mä olen tehnyt tätä vuosikymmeniä. Sen verran aikaa että voin kokemuksen perusteella sanoa mikä on normaalia ja mikä ei ole. Se että mun työalue kattaa noin 300km säteen Suomesta. Antaa jo aikapaljon varmuutta.
Miksi sä valehtelet? En ole missään vaiheessa sanonut ettei vanhat miehet tarvitse mun palveluja tai ulkopuolista apua. Olen vaan useasti sanonut että todella moni vanhus/ varsinkin yksin asuvat naiset tarvitsevat ulkopuolista apua. Pystyäkseen asumaan omakotitalosssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se pointti on just se et
Ohis. Nii ossoohan ne. Joku ku tuo puut pihalle niin kyllä ne saunaklapit järjestyypi. Mualaaminenkin onnistuu kuhan ei tarvi paljon mualata. Sienien poiminta ja piirakan teko sehän kyl passaa, saa miehet tauolla ruokaa. Kun tehdään oikeita töitä. Kova täti laatottaa. Pihaako laatottanee. Lumen kollauskin onnistuu ainakin etelässä melekei ain. Käyhä ne armeijatakin tosi sielläkin helpotettu hommia työttsille