Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1602)

Vierailija
1581/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo asui samalla tavalla. Kuoli v1985. Asui70v sähköttämässä talossa. Mut ei näitä voi verrata nyky ihmisiin. 

PS. Kun mummo muutti vanhainkotiin talo oli pilalla. Koska sitä ei oltu huollettu.

Millä tavalla taloa ei oltu huollettu? Oliko katto huono ja vesi pääsi sisälle? Siinä vaiheessa, kun 80-luvulla vanhus pääsi vanhainkotiin, hän oli siinä kunnossa, että ei pärjännyt kotona. Ei ne miehetkään sen reippaampia ja jaksavampia olleet loppuvuosina. 

Me ei olla tehty kuin pintaremonttia, mutta ne on tehty miehen kanssa kahdestaan. Tapetoiminen tai maalaaminen ei ole niin vaikeaa etteikö naiset niitä oppisi tekemään. Paljon naisia näkee kolaamassa, joten voi olla, että sinä luulet heidän olevan miehiä.

Vierailija
1582/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö = kaikki naisen korviensa välissä kuvittelema epäolennainen arjen lisähösellys jota puoliso ei pidä tarpeellisena kun asiat saa tehtyä helpomminkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo asui samalla tavalla. Kuoli v1985. Asui70v sähköttämässä talossa. Mut ei näitä voi verrata nyky ihmisiin. 

PS. Kun mummo muutti vanhainkotiin talo oli pilalla. Koska sitä ei oltu huollettu.

Millä tavalla taloa ei oltu huollettu? Oliko katto huono ja vesi pääsi sisälle? Siinä vaiheessa, kun 80-luvulla vanhus pääsi vanhainkotiin, hän oli siinä kunnossa, että ei pärjännyt kotona. Ei ne miehetkään sen reippaampia ja jaksavampia olleet loppuvuosina. 

Me ei olla tehty kuin pintaremonttia, mutta ne on tehty miehen kanssa kahdestaan. Tapetoiminen tai maalaaminen ei ole niin vaikeaa etteikö naiset niitä oppisi tekemään. Paljon naisia näkee kolaamassa, joten voi olla, että sinä luulet heidän olevan miehiä.

Rännit tukossa. Katossa piipun läpivienti vuosi välipohjalle vettä. Sen verran massiiviset vesivahingot ettei kannattanut enää Korjata.

Vierailija
1584/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko joku kertoa mitä kotityöt oma mies tekee vaikka viikossa? Vai vaihtaako vaan renkaita viikoittain edes takas

Tekee kaikki omakotitalon miesten työt. Näitä on suht paljon koska puu/ öljy kattila. Puuta kuluu paljon. Suurimman osan ruuasta. Vahtii lapsia 4 iltana viikossa että pääsen harrastamaan. En valita mulle jää pyykit ja siivoaminen.

Hassua puhua miestentöistä. Mun kaks kaveria a

Taloyhtiöt on eri asia kuin omakotitalot. Mutta ei kukaan ole täällä väittänyt että miehetkään asuisi noissa omakotitaloissa ilman ulkoista apua 100v. Toisin kuin nämä mielikuvitus mummot.

Vierailija
1585/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyö = kaikki naisen korviensa välissä kuvittelema epäolennainen arjen lisähösellys jota puoliso ei pidä tarpeellisena kun asiat saa tehtyä helpomminkin. 

Mä lopetin metatöiden teon. Sitten mies vinkui kun tärkeään tapaamiseen ei ollutkaan puhdasta paitaa. Sitten valitti kun kaapissa ei ollut ruokaa vaan piti lähteä erikseen kauppaan. Kesällä ihmetteli, että eikös meillä olekaan mitään lomasuunnitelmia. Eikö lähdetä taas johonkin reissuun? No ei, kun en jaksa höseltää. Turhaa hommaa. 

Vierailija
1586/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin metatöiden teon. Sitten mies vinkui kun tärkeään tapaamiseen ei ollutkaan puhdasta paitaa. Sitten valitti kun kaapissa ei ollut ruokaa vaan piti lähteä erikseen kauppaan. Kesällä ihmetteli, että eikös meillä olekaan mitään lomasuunnitelmia. Eikö lähdetä taas johonkin reissuun? No ei, kun en jaksa höseltää. Turhaa hommaa. 

Eli sun pitää metatöidä tietääksesi että pyykit pitää pestä ja kaapissa pitää olla ruokaa. Kertoo hyvin nykynaisten tasosta.

Vierailija
1587/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun pitää metatöidä tietääksesi että pyykit pitää pestä ja kaapissa pitää olla ruokaa. Kertoo hyvin nykynaisten tasosta.

Niin, jostain ne ruuat sinne kaappiin ja lautaselle päätyy, samalla tavalla kuin pyykit koneeseen ja sieltä kaappiin. Hyvä, että ymmärrät tämän. Moni mies ei. 

Vierailija
1588/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jostain ne ruuat sinne kaappiin ja lautaselle päätyy, samalla tavalla kui

Meillä tää toimii niin että jompikumpi huomaa jääkaapin olevan tyhjä/ tyhjenevät.  Minä tai vaimo ajaa kauppaan ja tuo sieltä kotiin ruokaa. Jääkaappi on täynnä.  Ei tätä tarvitse suunnitella= metatyöskennellä yhtään koska tämä on vähän niinkuin rutiini.

Vierailija
1589/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten suosittuja nämä aviomies ja talo talkkari palvelut on nykyään. Luulisi että ei tollasilla ole mitään käyttöä. Kun te naiset olette niin päteviä.  Mut kai se osaaminen on sitä että kaikki miesten työt kyllä luonnistuu. Mut lamppua ei saada vaihdettua kun ei tiedetä kumpaan suuntaan kääntää.

Miehet ostaa eineksiä ja syö lounasravintoloissa, koska he eivät osaa tai viitsi laittaa ruokaa.

Aika paljon omalla työpaikalla naisia joiden ainut lämmin ateria on työpaikan lounasravintolassa omien sanojensa mukaan.Wolttikin tuntuu olevan kovaa huutoa nuoremmilla viikonloppuisin. Perheelliset syö paremmin, sekä miehet että naiset. 

Vierailija
1590/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jostain ne ruuat sinne

Meillä tää toimii niin että jompikumpi huomaa jääkaapin olevan tyhjä/ tyhjenevät.  Minä tai vaimo ajaa kauppaan ja tuo sieltä kotiin ruokaa. Jääkaappi on täynnä.  Ei tätä tarvitse suunnitella= metatyöskennellä yhtään koska tämä on vähän niinkuin rutiini.

Te huomaatte jääkaapin tyhjenevän, joten ajattelet, että pitäisi mennä kauppaan. Tuo on juuri sitä metatyötä.

Mieheni ei huomannut jääkaapin tyhjenevän; se oli hänelle aina iso yllätys, että sekin pitää huomata erikseen. 

Vierailija
1591/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo anteeksi .En ymmärtänyt että miehesi ja sinä olette kehitysvammaisia.  

Vierailija
1592/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa itsesi, niin miehen aika ei mene sinun paskajuttuihisi, vaan hän voi senkin energian käyttää lapsiin.

Sairas kommentti

Itse olet sairas kusipää.

Vierailija
1593/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko joku kertoa mitä kotityöt oma mies tekee vaikka viikossa? Vai vaihtaako vaan renkaita viikoittain edes takas

Tekee kaikki omakotitalon miesten työt. Näitä on suht paljon koska puu/ öljy kattila. Puuta kuluu paljon. Suurimman osan ruuasta. Vahtii lapsia 4 iltana viikossa että pääsen harrastamaan. En valita mulle jää pyykit ja siivoaminen.

Hassua puhua miestentöistä. Mun kaks kaveria asuttaa omakotitalojaan  yksin. Ei heillä käy mikään mies siellä mitään tekemässä. Heillä nuo ovat naisentöitä.

&nb

"Niih. Se nyt vaan tuppaa olemaan realismia kun tulee okt huoltokeikka, ei remontti. Tai lumityö tarjouspyyntö. Niin kerta kerrasta siinä talossa asuu nainen yksin. Yleensä aina mies on kuollut. Tai ovat eronneet. Talo on menossa myyntiin. Eli tiedän varsin hyvin että moni mummo asustaa vielä yksin omakotitalossa. Mutta ei todellakaan pärjää siellä itsekseen "

Heh, tiedät, etteivät mammat ja mummot pärjää ilman ostoapuja, koska tiedät mammoja ja mummoja, jotka ostopalveluita ostaa. Et siis käy heidän luona, jotka eivät näitä palveluita osta. Ja siksi mielestäsi tällaisia ei ole. Realismia kerrassaan.

Vierailija
1594/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep. Se vaan on pikkasen eri asia käydä mökillä lämmittämässä sauna muutaman kerran kesässä. Vs vanhassa ok.t asuminen ympäri vuoden."

Niin, siihen tuossa viittasinkin. Jossain aiemmassa ketjussa jo(t)ku mies/t oli ihan varmana siitä, et naiset eivät ilman miestä edes noihin kykene. Edes vedenkantoon...Tämä aina ihmetyttää, kuin avuttomina miehet naisia voi pitää. Ehkä eivät sit vaan tunne...

Vierailija
1595/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei onnistunut mieheltä sit senkään vertaa. Kertoo hyvin nykymiesten tasosta.

Eri

Vierailija
1596/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on sitten parisuhdeuhriutumista ja sitä että teet hommaa tarpeettoman vaikeaksi todistaaksesi oman tyhmän pointtisi. Ei tuolla ole mitään tekemistä metatöiden kanssa.

Vierailija
1597/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei onnistunut mieheltä sit senkään vertaa. Kertoo hyvin nykymiesten tasosta

Yleensä voit päätellä tuollaista vasta jos olet etukäteen sanonut että lopetat noiden töiden tekemisen. Muutenhan sitä saattaa olettaa että teet ne kuten ennenkin. 

Vierailija
1598/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin mitä hittoa on metatyö?

Ilmeisesti naisten keksimä nimi hänelle.

Vierailija
1599/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jostain ne ruuat sinne

Sitten kun teillä on lapset sen ikäisiä, että harrastuksiin lähdetään vielä päiväkodin tai koulun jälkeen, ette ehdi enää lompsia kauppaan siinä vaiheessa, kun välipala pitäisi jo olla pöydällä. Asiat vaativat suunnittelua.

Jos on töissä tärkeä paltsu, ei paitaa ehdi pestä enää siinä hetkessä, vaan olisi pitänyt suunnitella oma asu etukäteen ja huolehtia pesu.

Jos mielitte lähteä vaikka juhannukseksi reissuun, ette enää saa majoitusta varattua viime tipassa, vaan asia vaatii suunnittelua.

Vierailija
1600/1601 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua puhua miestentöistä. Mun kaks kaveria asuttaa omakotitalojaan  yksin. Ei heillä käy mikään mies siellä mitään tekemässä. Heillä

Katsos kun vuosikausia pyörii pitkin pitäjiä siinä tutustuu paljon ihmisiin. Sitä tietää aika hyvin että tuossa talossa asuu/ mies+ nainen. Sitten kun kuulee että mies on kuollut tai erottu , hyvin usein tulee soitto huolloista tai muuttoapu kysely.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi