Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä töitä voi saada?

Vierailija
05.12.2025 |

Hakemuksia lähetelty keväästä varmaan lähemmäs 100, 4 haastattelua, joista jo 3 hylkyä... miten tätä voi jaksaa ja mitä järkeä tässä on? Olen korkeakoulutettu, rehellinen, luotettava ja ystävällinen kaikille. Mikä juju tässä on? Jotkut haastattelut ovat olleet täysin alaluokkaisia, ei mitään kunnioitusta hakijaa kohtaan. Onneksi en saanut niitä paikkoja. Mutta silti...

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin otetaan sukulaisia, tuttuja, " hyviä tyyppejä" = suulaita itsensä kehujia, mahdollisimman halpoja (opiskelijat, muualta tulleet) työntekijöitä. Myös eläkeläisiä kysytään takaisin töihin. Mutta ei missään nimessä työnhakijaa! Heitä karsastetaan kuin ruttoa, vaikka suurin osa olisi erittäin motivoituneita osaajia töihin.

Niin, siinähän se tuleekin. Kun on introvertti ja arempi, eikä osaa oikein kehua itseään, niin turha kai haaveilla töistä.

Aika lailla noin, valitettavasti. Siihen tulokseen on pakosti päätynyt.

Olen myös pohjimmiltani aika hiljainen ja omissa oloissa viihtyvä, erityisesti inhoan yrittää vääntää jotain palopuheita siitä miten mainio olen. Mutta olemalla puhelias tietyssä porukassa onnistuin sitten myöhemmin saamaan työpaikan koska minut nähtiin varmaan tar

No tätähän se. Ensiksi pitää olla ekstrovertti haastattelussa ja sitten pitää olla suosittelijoita joka lähtöön... kyllä tää on ekstroverttien maailma.

Vierailija
62/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet hakenut myös roskien kerääjäksi ja pihvien paistajaksi hesburgerii ?

Miksi pitäisi, olen korkeastikoulutettu. Jos siitä makksetaan tarpeeksi niin ehkä sitten.

Ylimielinen asenne pois, jos et hakemisesta huolimatta pääse niihin korkeastikoulutetun töihin, niin sinulla ei ole silloin ole riittävää osaamista tai älyä niihin.

Ei se siitä kyllä ole kiinni. Osaamista ja älyä kyllä löytyy.

Sitten se pitää tuoda paremmin esille niille työnantajille. Kyllä ne yleensä palkkaa sen jolla on paras osaaminen haettuun tehtäävään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi, olen korkeastikoulutettu. Jos siitä makksetaan tarpeeksi niin ehkä sitten.

Ylimielinen asenne pois, jos et hakemisesta huolimatta pääse niihin korkeastikoulutetun töihin, niin sinulla ei ole silloin ole riittävää osaamista tai älyä niihin.

Sitten se pitää tuoda paremmin esille niille työnantajille. Kyllä ne yleensä palkkaa sen jolla on paras osaaminen haettuun tehtäävään.

Tai sit kaverin, tai serkun jne jne.

Vierailija
64/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki miten jos haku tehdään lomakkeen kautta missä hakemus+cv ? Ja rekryn tekee barona yms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi