Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä töitä voi saada?

Vierailija
05.12.2025 |

Hakemuksia lähetelty keväästä varmaan lähemmäs 100, 4 haastattelua, joista jo 3 hylkyä... miten tätä voi jaksaa ja mitä järkeä tässä on? Olen korkeakoulutettu, rehellinen, luotettava ja ystävällinen kaikille. Mikä juju tässä on? Jotkut haastattelut ovat olleet täysin alaluokkaisia, ei mitään kunnioitusta hakijaa kohtaan. Onneksi en saanut niitä paikkoja. Mutta silti...

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ME-NE TÖI-HIN.

TÖITÄ EI OLE

Vierailija
62/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, työnantajalla ei ole mitään velvollisuuksia mutta kuitenkin työttömällä on velvollisuus vain "mennä töihin". Jokin ristiriita tässä nyt on.

Ei työttömälläkään taida olla mitään velvollisuutta mennä töihin, mutta jos ei mene tai ei kykene menemään, niin elintaso ei tietenkään nouse yhtä korkeaksi kuin sellaisella, joka kykenee elättämään itsensä. Nykyään on paljon muitakin mahdollisuuksia itsensä elättämiseen kuin tarjolla olevat työpaikat. Rahaa voi ansaita vaikkapa olemalla somejulkkis.

Ei vi**u mikä uuvatti :D

Somejulkkiksen asemaan onkin todella helppoa päästä. Ja siinä muuten menee aikaa ennen kuin somella voi alkaa ansaitsemaan rahaa sillä tasolla että voi elättää itsensä. Monelle sitä ei koskaan edes tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet hakenut myös roskien kerääjäksi ja pihvien paistajaksi hesburgerii ?

Miksi pitäisi, olen korkeastikoulutettu. Jos siitä makksetaan tarpeeksi niin ehkä sitten.

Ylimielinen asenne pois, jos et hakemisesta huolimatta pääse niihin korkeastikoulutetun töihin, niin sinulla ei ole silloin ole riittävää osaamista tai älyä niihin.

Ei se siitä kyllä ole kiinni. Osaamista ja älyä kyllä löytyy.

Sitten se pitää tuoda paremmin esille niille työnantajille. Kyllä ne yleensä palkkaa sen jolla on paras osaaminen haettuun tehtäävään.

Tai sit kaverin, tai serkun jne jne.

Eikö sinulla ole yhtään kaveria tai serkkua, jotka käyvät töissä? Vai on, mutta he eivät suosittelisi sinua omalle työnantajalleen?

Vierailija
64/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevyys, motivaatio ja ahkera hakeminen ovat toki tärkeitä, mutta kukaan ei voi sanoa ääneen (muuta kuin täällä anonyyminä), että kiinnitä huomiota myös ulkonäköön. Ryhti, siistit, tilanteeseen sopivat vaatteet ja olemus, hymy, normaali paino. Näillä osoitat, että pystyt huolehtimaan itsestäsi ja todennäköisesti myös töistäsi. Haastattelijalla on käytössään vain rajallinen määrä seikkoja, joiden perusteella hän valitsee tekijät. Ulkonäkö on yksi niistä, jollet ole yksi maan viidestä parhaasta ydinfyysikosta tai sydän kirurgista.

Vierailija
65/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätevyys, motivaatio ja ahkera hakeminen ovat toki tärkeitä, mutta kukaan ei voi sanoa ääneen (muuta kuin täällä anonyyminä), että kiinnitä huomiota myös ulkonäköön. Ryhti, siistit, tilanteeseen sopivat vaatteet ja olemus, hymy, normaali paino. Näillä osoitat, että pystyt huolehtimaan itsestäsi ja todennäköisesti myös töistäsi. Haastattelijalla on käytössään vain rajallinen määrä seikkoja, joiden perusteella hän valitsee tekijät. Ulkonäkö on yksi niistä, jollet ole yksi maan viidestä parhaasta ydinfyysikosta tai sydän kirurgista.

Kaikki mainitsemasi asiat on kunnossa, toisin kuin monella työssäolijalla tai rekrypuolen väellä.

Vierailija
66/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti ammatinvalinta kysymys. Minä en ole koskaan ollut päivääkään työtön. 

Vierailija
67/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi meidän päättäjien pohtia, miten yhteiskuntaa ylläpidetään oikeudenmukaisesti, kun töitä ei riitä kaikille. Tarjotaanko edelleen kaikille toimeentulo ja mahdollisesti jokin roolikin osana yhteisöä vai annetaanko ihmisten pudota yhteiskunnan tukiverkoista omilleen ja vielä syyllistetään päälle kuten nykyään. Ja on hirveää, että ne joilla vielä töitä on, uuvutetaan kohtuuttomalla työtaakalla ja ylitehostamisella, kun työvoimaa olisi kyllä taakkaa jakamaan.

Vierailija
68/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu alalle, jossa on työvoima pulaa. Olen itsekin näin tehnyt ja työtä riittänyt heti valmistumisen jälkeen.

Tein juuri kuten neuvot ja valitsin alan jossa oli vahva työllisyys. Nimenomaan OLI. Koska nyt kun opiskeluja on takana kohta 3,5v on työtilanne muuttunut vuoden sisällä aivan täysin ja tulen valmistumaan suoraan kortistoon. Luettelepa tähän ne alat joissa on satavarmasti töitä myös 5v kuluttua, kiitos! 

Vierailija
69/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppyytys. Pidetään väestönosa hiljaisina pakertamassa hakemuksia työpaikkoihin, joista osa avoinna tekoälyllä tehdyissä olemattomissa firmoissa, jotka vie henkilötiedot huijareille. Tsekkaa firman tiedot, ei ole toimintaa, liikevaihtoa, rekisteritietoja. Ja TE-palvelut tyytyväisinä esittelee sivuillaan työpaikkana.

Vierailija
70/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI suomessa saakkaan töitä. Ei suomessa ole töitä. Nim viimeksi töissä 2013.

Vierailija
71/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit tärkeimmän: ikä.

Entä jos mainitsemasi ovat tiptop mutta äiti synnytti ennen aikojaan?

Vierailija
72/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tavallissilta markkinoilta saa. Itse olen tehnyt pimeitä töitä jo vuosia. Olen onnekas kun on paljon tuttuja työnantajia jotka soittelee että teetkö yhden urakan ja minä olen aina tehnyt. Sitten on yksi sukulainen jolla on hevostila ja siellä ollut paljon hommia, olen siellä käynyt 10 vuotta välillä tekemässä kaikkea. Palkka on aina hyvä koska ne sukulaiset on rikkaita.

Vierailija
73/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mainitsemasi asiat on kunnossa, toisin kuin monella työssäolijalla tai rekrypuolen väellä.

Jos rekrypuoli mielestään onnistuu noilla kriteereillä työssään, niin miksi työpaikoilla osaamattomat vakituiset tahkoaa, tappelee ja tuskailee, ja lopulta lykkäävät epäkivat työt määräaikaisille tai harjoittelijoille? Nimimerkki muiden sotkujen ammattiselvittäjä.

Vierailija
74/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti ammatinvalinta kysymys. Minä en ole koskaan ollut päivääkään työtön. 

Mikä ala? Verokortilla vai ilman?

Vierailija
75/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet hakenut myös roskien kerääjäksi ja pihvien paistajaksi hesburgerii ?

Miksi pitäisi, olen korkeastikoulutettu. Jos siitä makksetaan tarpeeksi niin ehkä sitten.

Sitten ei tarvitse vinkua ettei pääse töihin.

Vierailija
76/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei ole järkeä. Kellään ei ole mitään velvollisuutta palkata sinua, ja jos oikeasti olet osaava ja älykäs ihminen, joka pystyy tuottamaan suurta lisäarvoa jossain asiassa, ei silloin kannata ryhtyä tekemään töitä pientä palkkaa vastaan niin, että joku toinen taho kerää siitä suurimman hyödyn. Voit vaikkapa perustaa oman yrityksen ja myydä sitä kautta tuotteita tai palveluita, joita kykenet tuottamaan.

Näin myös muualla mailmassa toimitaan. Mutta onneksi Suomessa tuo on tehty kulu ja sääntörakenteella mahdottomaksi. Täähän on se korkeasti koulutettujen superälykköjen maa.

Vierailija
77/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla, sattuman kautta. Näin sain itse työpaikan pitkän työttömyyden jälkeen. Olin tehnyt paljon hakemuksia ja aina tarkasti kuhunkin työpaikkaan sopivaksi, avoimia hakemuksia ja viestejä verkostolle. Pääsin kyllä haastatteluihin, mutta aina joku muu vei voiton. 

Aluksi hain kaikkea, joka liippasi omaa osaamista, mutta niihin en päässyt edes haastatteluihin. Paremmat tulokset tulivat vasta, kun hain ainoastaan tehtäviä, jotka osuivat täydellisesti tai lähes täydellisesti omiin taitoihin. Nyt on niin kovat työnhakumarkkinat, että työnantajilla on pitkä lista täydellisiä hakijoita, joista valita, joten käytännössä turha hakea, jos et täytä kaikkia kriteerejä. Näin se nyt vaan on. 

Ei mulla ole mitään viisautta tähän antaa, muuta kuin että hakemusten haulikkoammunta ei todellakaan kannata. Sut palkataan, jos palkataan, jos osaat antaa just sitä mitä tarvitaan. Tsemppiä, tiedän todella miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
78/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain on mahdollista niin muuttakaa pois suomesta. Suomessa ei ole työtä. Kukaan ei palkkaa suomessa. Poistukaa tästä paskamaasta.

Vierailija
79/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut autoni tekemällä pimeitä töitä. Auto maksoi 25000 euroa.

Vierailija
80/87 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa että työnhaku ei ole jonottamista jossa sitkeästi odottamalla pääsee jonon kärkeen, vaan jokainen työnhaku on erillinen tapahtuma. Minä ainakaan en kuvittele olevani paras valinta mihinkään avoinna olevaan työpaikkaan vaikka sopiva ja pätevä olisinkin. Koska vain yksi valitaan niin työnhakijoiden keskinäinen kilpailu on nollasummapeliä josta hyötyvät vain työnantajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän