Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä töitä voi saada?

Vierailija
05.12.2025 |

Hakemuksia lähetelty keväästä varmaan lähemmäs 100, 4 haastattelua, joista jo 3 hylkyä... miten tätä voi jaksaa ja mitä järkeä tässä on? Olen korkeakoulutettu, rehellinen, luotettava ja ystävällinen kaikille. Mikä juju tässä on? Jotkut haastattelut ovat olleet täysin alaluokkaisia, ei mitään kunnioitusta hakijaa kohtaan. Onneksi en saanut niitä paikkoja. Mutta silti...

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pulloja ja lopeta valitus

Niinhän minä teenkin. Älä sitten itse valita työttömistä.

Vierailija
22/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet duunari hommiin. Korosta duunarihommia.

Hain 3 kertaa puistomaalarin hommiin. Välillä pääsin toimis hommiin ja muihin 3 viikon pätkiin.

Lopulta. Puistomaalariksi valittiin ammattitaidoton. Mut valittiin roskiksia ja penkkejä korjaamaan. Olen monipuolinen ja tein kesän aikana muitakin hommia. Lopulta korjasin puistomaalarin hommia ja sain kk jatkopestin. Jona aikana korjattiin alkuperäisen maalarin jälkiä ja tehtiin tekemättömät työt.

Voisin uskoa, et ens keväänä. Käytyjen keskusteluiden turvin. Säästetään

Miljoona firman rahaa.mennään eteenpäin. Vaikka itse olisin töissä muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoita osaamisesi työnantajalle ja se että olet hyvä tyyppi. Maailma on täynnä korulauseita mutta mikä kiinnostuksen herättää on se miten taitava olet ja osoitat sen.

Vierailija
24/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu alalle, jossa on työvoima pulaa. Olen itsekin näin tehnyt ja työtä riittänyt heti valmistumisen jälkeen.

Vierailija
25/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee yrittäjäks

Vierailija
26/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 hakemusta, 0 haastattelua. Ei oo helppoa koulusta valmistuneella. Sulla sentää haastatteluja

Vierailija
27/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu alalle, jossa on työvoima pulaa. Olen itsekin näin tehnyt ja työtä riittänyt heti valmistumisen jälkeen.

Mikä sellainen ala on?

Vierailija
28/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sellainen ala on?

Ja millä rahalla?

Vierailija
29/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupee yrittäjäks

Pitää ryhtyä kansainvälisesti menestyneen yrityksen yrittäjäksi. 5 miljoonaa pihiä kuluttajaa ei menestystäsi takaa. Sen takaa hullaantunut joukkio joka näkee potentiaalia ideoissasi.

Vierailija
30/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse en ole edes korkeakoulutettu joten tilanne on vielä heikompi. Tuntuu et kaikissa lukee "edellytämme aikaisempaa kokemusta" jopa kassatöistä. 

Vierailija
31/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan , olen eläkkeellä, muistaakseni minäkin jotain touhusin kun eläkettä saan vaivaiset 3200 euroa kk, muisti alkaa pätkinään.

Vierailija
32/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME-NE TÖI-HIN.

Vierailija
33/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse en ole edes korkeakoulutettu joten tilanne on vielä heikompi. Tuntuu et kaikissa lukee "edellytämme aikaisempaa kokemusta" jopa kassatöistä. 

Mikä on paska kun kokemusta ei saa ilman töitä

Vierailija
34/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet työtön mene vain töihin.

jos olet koditon osta koti.

jos olet sokea, niin katso ja näe.

jos sinulla on unettomuutta niin nuku.

jos sinulla Alzheimerin tauti, niin unohda se.

jos olet kuollut niin herää vain henkiin

Vierailija
35/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet hakenut myös roskien kerääjäksi ja pihvien paistajaksi hesburgerii ?

En ole ap, mutta minä olen hakenut siivoojaksi ja pihvien paistajaksi. Sen lisäksi myyjäksi erinäisiin kauppoihin, joihin ei mukamas tarvitse koulutusta. Puhumattakaan puhelinmyyjän, parkkipirkon ja tarjoilijan töistä. Koskaan ei ole tullut edes haastattelukutsua, tosin minulla on vain amistausta. Ilmeisesti korkeakoulutetut ovat noissakin töissä etusijalla

Emme ole. En minäkään ole saanut edes kutsua haastatteluun tarjoilijaksi, vaikka on siitä kokemustakin.  

Vierailija
36/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet työtön mene vain töihin.

jos olet koditon osta koti.

jos olet sokea, niin katso ja näe.

jos sinulla on unettomuutta niin nuku.

jos sinulla Alzheimerin tauti, niin unohda se.

jos olet kuollut niin herää vain henkiin

Jos jalkasi ovat poikki, lähde silti kävelylle.

Vierailija
37/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Katselen siivousalan paikkoja.... "sinulla pitää olla aikaisempaa kokemusta siivoustöistä". "sinulla tulee olla ajokortti" "sinulla tulee olla koulutus". Eli kukaan ei jaksa enää perehdyttää? tai ole henkilöä siihen? Kyllähän nyt joku siivous onnistuisi jos pari viikkoa perehdytetään miten laite toimii?

Sitten katselen kassatyöhakemuksia, yhdessä oli jopa varoitus "älä hae tähän jos sinulla ei ole kahta kuukautta kokemusta ruokakaupan kassalla olosta""!! mitä h**lvettiä? Eli ongelma, että perehdyttäjiä ei ole tarpeeksi vai mitä?

Vierailija
38/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Ai sun työpaikalle?

Vierailija
39/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden kokemus ja "soveltuva tutkinto". Ei mikä tahansa korkeakoulututkinto vaan just joku tietty.

Vierailija
40/64 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo "korkeakoulutettu" tarkoita amk?

Mistä niin päättelet ja onhan se ammattiKORKEAKOULU

Yleensä amk-laiset jättävät tuon ammatti-sanan pois, ihan kuin häpeäisivät koulutustaan itsekin. Se myös selittänee ongelmallisen työtilanteen. Itse maisterina hain viimeksi viittä työpaikkaa ja pääsin kaikissa haastatteluun ja lopulta minulle tarjottiin neljää työpaikkaa. Otin mieluisimman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan