Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hah hah etätyöläiset! Monet vähennykset poistuvat verotuksesta vuoden vaihtuessa! Joko alkaa kiinnostaa lähitöihin paluu?

Vierailija
03.12.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011660885.html

"Palkansaajien työhuonevähennys ja etätyön todellisten kulujen vähentäminen kotona tehtävästä etätyöstä loppuvat vuoden vaihteessa."

Onneksi lähitöihin voi aina tulla, jolloin ei tarvitse itkeä verovähennysten poistumista.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä ja 4 päivää viikossa.  

mikset ap tee itse?

Vierailija
22/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsirukka. Opiskele sinäki niin pääset sit päättämään itse työajoistas

Miten opiskelu siihen vaikuttaa? Se riippuu ihan työn luonteesta ja ennen kaikkea työnantajasta, pääseekö itse päättämään työajoista. Eikä välttämättä pääse edes etätöitä tehdessä. Silloinkin voidaan edellyttää, että töitä tehdään tiettynä kellonaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.

muuten hyvä, mutta kuka nyt niin aikaisin syö?

Vierailija
24/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä herään 7:55, kirjaudun ulos 16:00 ja ruoka onkin valmistunut kivasti töiden lomassa, kun ap joutuu vähintään tunnin enemmän suuntaansa varaamaan aikaa päiväänsä ja ruoka ei ole valmiina.

Olikin todella olennainen kysymys. 

Vierailija
25/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laitapa kirurgi tai hammaslääkäri vaikka etätöihin.

Vierailija
26/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sinkku, kun noin typeriä kyselet.

Vierailija
27/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kateellisia! Mahtaa olla kurjaa elämää sellainen.

Vierailija
28/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan etätöitä ikinä minkään verovähennysten vuoksi ole tehnyt. Siinä vaan säästää aikaa, rahaa ja hermoja. Paras palkinto.

Vierailija
29/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin tekee lähityötä. Nimittäin makaa jalat levällään selällään persujen puoluetoimiston retkipatjana lahnaillen.

Vierailija
30/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 minuuttia per suunta. Mut puhu sä vaan niistä yli tunti suuntaansa, kun itse teen sekä meno- että tulomatkat yhteensä alle puolella siitä ajasta. T. ap.

En minä matka-ajoista puhunut, tollo. Hyppätkö suoraan sängystä vaatteisiisi ja töihin ja töistä ilman kauppareissua suoraan kotiin? Kysymys oli lähinnä retorinen, en odota vastausta.

"Hyppätkö suoraan sängystä vaatteisiisi?"

En. Mutta ei minulla aamutoimet kauan kestä?

"ja töistä ilman kauppareissua suoraan kotiin?"

Useimpina päivinä kyllä. En käy kuin korkeintaan 2 kertaa viikossa kaupassa ja sen mahdollisen toisen kerran viikonloppuna, jolloin työviikolle jää vain 1 kerta käydä kaupassa.

Vierailija
31/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten opiskelu siihen vaikuttaa? Se riippuu ihan työn luonteesta ja ennen kaikkea työnantajasta, pääseekö itse päättämään työajoista. Eikä välttämättä pääse edes etätöitä tehdessä. Silloinkin voidaan edellyttää, että töitä tehdään tiettynä kellonaikana.

Ei ihan amistasolta näihin ponnisteta. Ap lienee siellä kun on sen verran katkeraa

Vierailija
32/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laitapa kirurgi tai hammaslääkäri vaikka etätöihin.

Kirurgit leikkaa jo nyt paljon etänä, tosin samassa tilassa, mutta kauko-ohjatun robotin avulla. Siitä on lyhyt hyppy kotoa käsin etäleikkaamiseen ja saman teknologian soveltamiseen hammaslääkäröintiin.

Vierailija
33/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tähänkään asti ollut mitään vähennyksiä, joten en menetä mitään. Eikä tällä alalla ole edes mahdollisuutta muuhun kuin etätyöhön.

Alan vaihtoa olen kyllä harkinnut palkan pienuuden takia, en vain oikein tiedä olisiko minusta muuhun työhön.

Vierailija
34/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vähennyksen poistuminen ei vaikuta mihinkään. Se oli mitättömän pieni. Säästän polttoaineessa reilusti jatkamalla etätöissä.

Vierailija
35/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikin todella olennainen kysymys. 

taito sekin. ei kysytty jonkun mielipidettä olennaisesta, näin palstatyyliin vastaillen. jos ostan kotimatkalla ruokaa illalliseksi ja valmistan sen rauhassa kello kuuden jälkeen, on kyse olennaisesta erosta ajan käytössä. siitä, onko ruoanlaitolla "kiire", vai "myöhästyykö" ruokailu. teen välillä etää itsekin. 

Vierailija
36/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan sisko ollut kateellinen mun etätöistä, ortopedina tienaa ihan hyvin ja tykkää työstään. 

Vierailija
37/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Kun meillä on esim. palavereita tai workshoppeja tiettyyn kellonaikaan, niin silloin siihen aikaan työskennellään, oltiinpa etänä tai konttorilla. Ei todellakaan voi itse päättää tuolloin työajoista.

Vierailija
38/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, eipä tarvitse parin kympin takia lopettaa etätöiden tekemistä.

Vierailija
39/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 minuuttia per suunta. Mut puhu sä vaan niistä yli tunti suuntaansa, kun itse teen sekä meno- että tulomatkat yhteensä alle puolella siitä ajasta. T. ap.

En minä matka-ajoista puhunut, tollo. Hyppätkö suoraan sängystä vaatteisiisi ja töihin ja töistä ilman kauppareissua suoraan kotiin? Kysymys oli lähinnä retorinen, en odota vastausta.

"Hyppätkö suoraan sängystä vaatteisiisi?"

En. Mutta ei minulla aamutoimet kauan kestä?

"ja töistä ilman kauppareissua suoraan kotiin?"

Useimpina päivinä kyllä. En

Sinä et siis aamulla käy suihkussa saati nauti aamupalaa. Tämä selvä.

Vierailija
40/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sinkku, kun noin typeriä kyselet.

ei minun perheessä syödä noin aikaisin. eivät lapsenikaan.