Lapsilisät tulosidonnaisiksi!
Näinä aikoina ei tarvitse veronmaksajien rahoilla lihottaa rikkaiden lasten sijoitussalkkuja.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä jatkuvasti vingutaan täällä. Köyhät kitisee verorahojen käytöstä, vaikka itse eivät edes veroja maksa.
Yli 4000/kk tienaavana ja 3 lapsen vanhempana voin sanoa että ei todellakaan mene mihinkään sijoitustilille lapsilisät kun täytyy kustantaa harrastukset yms. Ja vaikka menisikin niin mitä sitten? Täällä samat ihmiset narisee että miksi on niin kamalaa jos köyhän lapsi pääsee verorahoilla lintsille tms ja sitten kun hyvätuloinen käyttäisikin ne rahat oman lapsen hyväksi niin se on väärin. Ei kyllä suomessa työnteko palkitse
Kyllä ihan jokainen matalapalkkainen köyhä maksaa veroja. Vai elätkö jossa mielikuvitusvaltiossa jossa on vaan työttömiä ja suurituloisia, mitään muuta sillä välillä ei ole? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä jatkuvasti vingutaan täällä. Köyhät kitisee verorahojen käytöstä, vaikka itse eivät edes veroja maksa.
Yli 4000/kk tienaavana ja 3 lapsen vanhempana voin sanoa että ei todellakaan mene mihinkään sijoitustilille lapsilisät kun täytyy kustantaa harrastukset yms. Ja vaikka menisikin niin mitä sitten? Täällä samat ihmiset narisee että miksi on niin kamalaa jos köyhän lapsi pääsee verorahoilla lintsille tms ja sitten kun hyvätuloinen käyttäisikin ne rahat oman lapsen hyväksi niin se on väärin. Ei kyllä suomessa työnteko palkitse
Vain 4000e tienaava on juuri se köyhä ja kirjoituksesi vahvistaa sen. 4000e on pikkuhiluja ja toivottavasti kukaan ei kuvittele olevansa hyvätuloinen tuollaisilla tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta. Mun sijoitus kämpässä on vuokralla pariskunta. Kumpikaan ei käy töissä 6 lasta. Kyseessä 200 neliöinen okt. Vuokra 1200€/kk tulee Kelalta. Asunnossa suorasähkö lämmitys joka vie noin 24000kw/vuosi. Sossu maksaa sen ja veden.
Välillä töissä käyvänä tää tuntuu todella väärältä.
Ihan kiva. 1200€ vuokra + 2-300€ / kk sähkö. 8 hengen vedet. 100€/kk.
1500-1600€ ilmaiseksi. Siihen lapsilisät 900? 2400-2500€. Toimeentulotuet x 2 paljon lie heitän 1000€ yhteensä= 3400-3500€ netto. Varmaan myös muita lisiä mistä en tiedä.
Tuossahan sitten jää työssäkäynnin kulut veks. Sanotaan vaikka 400€ yhteensä 2 aikuiselta. Eli 4000€ nettona pelkästään lapsia tekemällä. Ei paha.
Yhteiskunnan ei pitäisi maksaa noin isoa asuntoa, vaikka sellainen onkin kiva. Jos on köyhä ja elää yhteiskunnan tuella, pitää tyytyä vaatimattomaan asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta. Mun sijoitus kämpässä on vuokralla pariskunta. Kumpikaan ei käy töissä 6 lasta. Kyseessä 200 neliöinen okt. Vuokra 1200€/kk tulee Kelalta. Asunnossa suorasähkö lämmitys joka vie noin 24000kw/vuosi. Sossu maksaa sen ja veden.
1500-1600€ ilmaiseksi. Siihen lapsilisät 900? 2400-2500€. Toimeentulotuet x 2 paljon lie heitän 1000€ yhteensä= 3400-3500€ netto. Varmaan myös muita lisiä mistä en tiedä.
Tuossahan sitten jää työssäkäynnin kulut veks. Sanotaan vaikka 400€ yhteensä 2 aikuiselta. Eli 4000€ nettona pelkästään lapsia tekemällä. Ei paha.
Yhteiskunnan ei pitäisi maksaa noin isoa asuntoa, vaikka sellainen onkin kiva. Jos on köyhä ja elää yhteiskunnan tuella, pitää tyytyä vaatimattomaan asumiseen.
8 henkilön asumukselle 1200e vuokra on halpa ja vaatimaton. Jossain maaseudulla ehkä löytyy asumus tällä hinnalla, mutta siellä ei sitten tosiaan ole töitäkään. Kaupungeissa jo pieni 60m2 kolmio on tuon 1200e eikä semmoiseen mahdu 8 henkilöä asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät vain työssäkäyville. Ei ilmaisrahaa kenellekään. Olisi hyvä täky saada kiinnostumaan vanhemmat lastensa elättämisestä ja hyvän esimerkin näyttämisestä. "Näin me pärjätään omalla työllä".
Riittääks jos käyn tossa meän pihaasa lumitöissä? Tulis käytävät kolattus ja määä saisin ilmastarahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki symboliset sosiaalituet pois tällaisina aikoina. Me emme lapsilisiä tarvitse. T. Varakas perhe
Sitten mä heräsin ja täytin mun työttömyyskorvaushakemukseni
Kannattaa täyttää jatkossakin, niin et tipu toimeentulotuelle. Kannustan kyllä sinua menemään töihin.
Kannustat? Sillee perskokkaretyyliin? Keppiä? Karenssia? Sata työhakemusta viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laskennallinen 4 tonnia 8 hengen toimeentulolle per kk?? Ei tolla normaali perskokkarekkaan mitään kulutusjuhlia vietä. Ja vaikka menis toinen töihin, ei se noita tukia leikkaisi juurikaan. Mutta hommaa säkin kuus lasta niin tarvitaan vähemmän pakolaisia pitään suomee pystyssä, eikä tarvii kadehtia tukiakaan.
Mitenkäs menisi esim. siinä tilanteessa, että pienituloinen yh muuttaa varakkaan kanssa yhteen? Tai varakas yh menee yhteen pienituloisen lapsettoman kanssa. Olisiko lapsilisä ruokakuntaan sidonnainen, koska sehän elintason määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 4000e tienaava on juuri se köyhä ja kirjoituksesi vahvistaa sen. 4000e on pikkuhiluja ja toivottavasti kukaan ei kuvittele olevansa hyvätuloinen tuollaisilla tuloilla.
En ole tuo aiempi, mutta kaikki on suhteellista. En kuvittele, että olen yleisellä tasolla hyvätuloinen, mutta tienasin vielä muutama vuosi sitten kokopäivätyöstä vähän reilu 2000 euroa lisien kanssa. Tuntipalkka oli 12 euroa. Nyt tienaan vähän päälle 4000 euroa bruttona ja vaikka verotus jyrkkenee kovasti näillä tuloilla, pidän itse itseäni hyvätuloisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sitten jää työssäkäynnin kulut veks. Sanotaan vaikka 400€ yhteensä 2 aikuiselta. Eli 4000€ nettona pelkästään lapsia tekemällä.
Älä odota noilta perskokkareilta mitään suhteelllisuudentajua saati objektiivisuutta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aiempi, mutta kaikki on suhteellista. En kuvitte
Mulla sama palkka eli vähän yli 4000e enkä pidä itseäni hyvätuloisena. 2800e käteen. Miten sillä summalla voisi olla hyvätuloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei p
Niin? Minkäkokoiseen koirankoppiin olisit itse valmis asettumaan asumaan jos persheesi olisi 8 henkeä? Ja mitä se saisi maksaa/kk yhteensä?
8-henkinen perhe voi aivan mainiosti asua 4h+k kerrostaloasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs menisi esim. siinä tilanteessa, että pienituloinen yh muuttaa varakkaan kanssa yhteen? Tai varakas yh menee yhteen pienituloisen lapsettoman kanssa. Olisiko lapsilisä ruokakuntaan sidonnainen, koska sehän elintason määrää.
Kelalle annettaisiin tietysti valtuus laskea tulo yhteen, ja mahdollinen etuisuuksilla huijaaminen sanktioitaisiin siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhiä pitäisi rohkaista tekemään lapsia?
Itse tiputtaisin koko lapsilisän pois kaikilta.
Köyhät hakevat sitten harkinnanvaraista tukea tarvekohtaisesti. Sen kriteereitä tulee myös kiristää huomattavasti.
Lapsivero rikkaille? köyhiltä kokonaan pois.
Kun nämä rikkaat aina dissaa köyhiä, ja toitottavat tuota omillaan toimeentuloa ilman yhteiskunnan tukea niin: Oletteko koskaan kuulleet yhdenkään rikkaan luopuneen lapsilisästään? Eihän sitä väkisin makseta, vaan siitä voi luopua jos sille ei koe tarvetta. No joo, empä ole kuullut minäkään 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lapsilisät tulo- ja varallisuussidonnaisiksi vanhempien tulojen ja varallisuuden mukaan. Onhan selvää, että meillä parempituloisten ja varakkaampien lapsilla on suuremmat menotkin kuin köyhän rupusakin kersoilla.
Köyhälistön kakaroille esim. kelpaa käpäset kirppiskuteet, mutta meidän lapsemme ansaitsevat muodikkaat merkkivaatteet suoraan Lontoosta tai Pariisista. Eivätkä perheen ostosmatkat joka sesonki ole lentolippuineen ja hotelleineen läheskään ilmaisia. Varsinkaan jos kummit ja/tai isivanhemmat haluavat makutuomareiksi mukaan. Yhdellä kummeista on keliakikin !
Aivan oikein. Lapsilisien pitäisi myös auttaa lapsia harrastamaan. Köyhälistön kakarat voivat aivan hyvin käydä kävelyllä kesäisin ja luistella talvella kirppisluistimilla. Samankokoiset jopa vuorotellen samoilla luistimilla. Mutta tietäisittepä paljonko piti maksaa tyttöjen ratsastusleiristä ja poikien purjehdusleiristä. Niiden lisäksi kokoomusnuorille järjestetty matka Washington DC:n Rebublikaaninuorisoa tapaamaan ! Siinä eivät vähät rahat riitä. Vai antaisiko joku duunari muka viikon palkkansa kakaroittensa harrastuksiin ? PYH, sanon minä !
Meikäläisten, oikean lääketieteen tohtorin, sen sijaan pitää uhrautua lastemme hyväksi kun yhteiskunta ei tule vaikeuksissa vastaan :( Vaimoparkakin valvoi kiihdyksissään kokonaisen yön !
Vierailija kirjoitti:
8-henkinen perhe voi aivan mainiosti asua 4h+k kerrostaloasunnossa.
Kyllä voi mutta tällaista ei löydy mistään 1200e hinnalla
Vierailija kirjoitti:
Otitko työttömät vain siksi vuokralle, että kela on varma vuokranmaksaja? Vai oletko muuten vaan tekopyhä? Raha ei haise, sanotaan.