Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pitäisi hakea kaupungilta puolen yön aikaan. Mies meni TAAS nukkumaan, ei ikinä kysy kumpi valvoo

Vierailija
28.11.2025 |

Samalla tavalla ulkoisti lastenhoidon aina minulle kun lapset oli pieniä. Ei edes pidä puhelimessa ääniä päällä. Entä jos teinillä olisi joku hätä?

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraat ovat liian usein laakereillaan lepääviä kuhnureita.

Miksi tuokin naaras on siis porsinut miehelle?

Vierailija
142/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi se taas kerran on naisen tehtävä organisoida ja muistuttaa miestä että lapsi on senkin lapsi. Eikö miestä jaksa oma-aloitteisesti mikään kiinnostaa. 

Ja jos olis toisinpäin, hirvee vinkuminen, että miksei mies voi kertoa jos tietää missä tytär on. Miksi sitä pitäis kysyä erikseen?!?! Taas joutuu metatöihin, kun pitää selvittää..

Ei näissä mies voita koskaan.

No tuo ap:no mies näyttäisi voittavan. Ei piittaa asiasta pätkääkään, vaan koisaa monttu auki kalsareissaan.

Aivan, mies ei ole tosiaan edes tietoinen naaraan ongelmasta.

Miten voit piitata jostain kun et tiedä ongelmaa? Haluatko avata logiikkaasi?

Kyseessä ei ole naaraan eli vaimon ongelma. Lapsi on yhteinen, ja hänet olisi hyvä saada yöksi kotiin. Yhteinen ongelma.

Mies on tullut kotiin. Hän on havainnut, että lapsi ei ole kotona, ja mennyt asiaa sen enempää ajattelematta nukkumaan. Tai sitten hän ei ole välittänyt katsoa tai kysyä missä lapsi on, vaan on mennyt suoraan nukkumaan. Tai sitten hän on tiennyt, että lapsi on mennyt kaverilleen ja hänet pitäisi jossain vaiheessa hakea, mutta mies on siitä huolimatta jättänyt asian muitta mutkitta naiselle ja mennyt nukkumaan.

Eli ei ole piitannut. Ei se, että ei tiedä ongelmaa, ole mikään selitys, vaan tekosyy. Välittävä isä tietää lapsensa kulkemiset. Jos ei tiedä, ottaa selvää.

Naaras on sopinut reissusta, mies voi aivan hyvin olettaa silloin että naaras on myös sopinut noudosta.

Varsinkin kun naaras ei saa suutaan auki ennen kello 22 samana iltana.

Naaraan ongelma on siinä, ettei naaras viitsi noutaa lastaan. Yhteinen ongelma se ei ole ennen kuin naaras tekee siitä miehen ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Kerrotko, millä tavoin ap on hyötynyt. Missä kommentissa/millä sivulla.

Suunnittelee jättävänsä miehen kunhan lapset lähtevät.

Miksi siis vasta silloin, jos kyse ei ole miehen resursseista?

Eli TAAS keksit itse omassa mielikuvituksessasi hyötymisen ja resurssit. Hirmu vaikea keskustella sinun kanssa, kun keskit omia sivuraiteita, mitkä eivät liity mitenkään ap:n caseen.

Vierailija
144/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Kerrotko, millä tavoin ap on hyötynyt. Missä kommentissa/millä sivulla.

Suunnittelee jättävänsä miehen kunhan lapset lähtevät.

Miksi siis vasta silloin, jos kyse ei ole miehen resursseista?

Eli TAAS keksit itse omassa mielikuvituksessasi hyötymisen ja resurssit. Hirmu vaikea keskustella sinun kanssa, kun keskit omia sivurait

ap itse sanoo jättävänsä miehen kun lapset lähtee.

Ja kenen kanssa kuvittelet keskustelevasi kun TAAS keksin jotain?

Vierailija
145/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Miehillä on niitä lähes poikkeuksetta enemmän kuin parisuhteessa olevalla naisella.

Naisillakin on resursseja, mutta eivät jaa niitä miehille, vaan etsivät niiden avulla miehen jolla on vielä enemmän resursseja.

Avaatko, että millaisista resursseista on kyse?

Sehän ei ole miehelle kunniaksi, että hän on jättänyt vastuun perheestä naiselle, ja käyttää itse elämänsä vain "resurssien" keräämiseen itsellensä. Sellainen mies on vapaamatkustaja.

Vierailija
146/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko matkaa? Pyydä tulemaan taksilla. Mies maksaa.

MIes maksaa jo nyt asumisen,autot ,muut laskut,matkat,ruuat, tekee 50h viikkoja,  naikkonen makoilee päivä tmetatöitä tehden ja napostellen...

Tytär voi tulla bussilla takas tai kävellen,tai pyörällä.

Vierailija
147/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehillä on niitä lähes poikkeuksetta enemmän kuin parisuhteessa olevalla naisella.

Naisillakin on resursseja, mutta eivät jaa niitä miehille, vaan etsivät niiden avulla miehen jolla on vielä enemmän resursseja.

Avaatko, että millaisista resursseista on kyse?

Mies kerää resursseja perheyksikölle, ei itselleen. Nainen kerää niitä itselleen.

Se selviää kun katsoo miten resursseja jaetaan ja kuinka nainen ottaa eron saatuaan haluamansa.

Vierailija
148/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uhriutumista.

Olen hakenut ja vienyt omia lapsiani aikoinaan. Senhän tekee lapsensa turvallisuuden vuoksi. Nuorten täytyy saada olla kavereiden kanssa ja kokeilla siipiään. Minulle oli tärkeää, että he uskalsivat puhua ja pyytää kyytiä tai apua tarvittaessa.

Olen sanonut tyttärelle, että aina saa soittaa, jos tulee jotain. Nyt nuori aikuinen ja olen pari kertaa hypännyt sängystä rattiin, kun on tarvinnut apua. Hän on fiksu ja pärjää kyllä mutta äitinä haluan olla apuna.  Kyllä poikaakin tuli kuskailtua aikoinaan tosi paljon. 

Tuo on rankkaa aikaa, kun on nuoria, jotka tarvitsevat kyytiä ja huolenpitoa. Se on kuitenkin lyhyt vaihe. Saat taas nukkua yösi, kun he ovat omillaan.

Isänsä on ex ja ihan aiheesta.

Vierailija
149/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIes maksaa jo nyt asumisen,autot ,muut laskut,matkat,ruuat, tekee 50h viikkoja,  naikkonen makoilee päivä tmetatöitä tehden ja napostellen...

Naaras voisi myös itse hakea lapsen.

Ei vain viitsi ja syyttää mielummin miestä asiasta.

Vierailija
150/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme uhriutumista.

Olen hakenut ja vienyt omia lapsiani aikoinaan. Senhän tekee lapsensa turvallisuuden vuoksi. Nuorten täytyy saada olla kavereiden kanssa ja kokeilla siipiään. Minulle oli tärkeää, että he uskalsivat puhua ja pyytää kyytiä tai apua tarvittaessa.

Olen sanonut tyttärelle, että aina saa soittaa, jos tulee jotain. Nyt nuori aikuinen ja olen pari kertaa hypännyt sängystä rattiin, kun on tarvinnut apua. Hän on fiksu ja pärjää kyllä mutta äitinä haluan olla apuna.  Kyllä poikaakin tuli kuskailtua aikoinaan tosi paljon. 

Tuo on rankkaa aikaa, kun on nuoria, jotka tarvitsevat kyytiä ja huolenpitoa. Se on kuitenkin lyhyt vaihe. Saat taas nukkua yösi, kun he ovat omillaan.

Isänsä on ex ja ihan aiheesta.

Menit kuitenkin avaamaan haarasi sille miehelle. Etkö saanut parempaa vai oletko typerä?

Vierailija
151/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä sinun kuvitelmasi liittyy ap:n tapaukseen ja tähän ketjuun, jossa mies loisii kotona, eikä huolehdi lapsestaan? Avaa omalle mielikuviitusarinallesi oma ketju.

Vierailija
152/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se meni meilläkin. Minä heräsin hakemaan niin lapset kuin isännänkin silloin harvoin kun oli jossain juhlimassa. Minulle se oli ihan itsestään selvää ja kaikkein helpoin ja turvallisin ratkaisu. Sen kerran kun oli minun vuoroni, niin ei hän kyllä ainakaan enää kymmenen jälkeen mihinkään lähde. Aina sai miettiä millähän sitä pääsisi kotiin.

Itse minä kuulemma ne lapsetkin halusin hakea, hänen puolestaan olisivat saaneet hankkia kyytinsä itse. Vetosi siihen, että niin hänkin on joutunut aina tekemään. No niin olen minäkin, ja juuri siksikin haluan itse toimia toisin.

Kunnon "mies on elättäjäsuojelija" - myytti. No tämähän on jo aikaa sitten kumottu.

Lähinnä ihmetyttää, miksi mahdollistatte miehen poikamieselämän jatkumisen suhteessa. 

Vierailija
153/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitä odottamaan jos mies ei nytkään kuulu perheeseen?

Vierailija
154/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naaras voisi myös itse hakea lapsen.

Ei vain viitsi ja syyttää mielummin miestä asiasta.

Ihan aiheesta syyttää, kun mies on saamaton p aska.

Vierailija
155/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et nyt taida olla ap:n mies. Älä satuile.

Vierailija
156/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehen elättäsuojelija-myytti on kumottu jo aikaa sitten. Mies ei halua olla kumpaakaan.

Selatkaa palstaa ja herätkää viimein rakkausaivopesusta. Se on ansa. 

Vierailija
157/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Vierailija
158/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies kerää resursseja perheyksikölle, ei itselleen. Nainen kerää niitä itselleen.

Se selviää kun katsoo miten resursseja jaetaan ja kuinka nainen ottaa eron saatuaan haluamansa.

Et vastannut kysymykseen. Millaisista resursseista on kyse?

Naisen huolenpito lapsiaan kohtaan on erittäin merkittävää resurssien käyttöä. Sitä vain eivät kaikki miehet ymmärrä arvostaa.

Millä tavalla tuo mies käyttää niitä keräämiään resursseja perheen hyväksi? Nytkin säästää autoaan ja bensaa, ja kuluttaa lähinnä lakanoita.

Vierailija
159/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet ne lapset synnyttänyt, tottapa hoidatkin.

Vierailija
160/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi se taas kerran on naisen tehtävä organisoida ja muistuttaa miestä että lapsi on senkin lapsi. Eikö miestä jaksa oma-aloitteisesti mikään kiinnostaa. 

Ja jos olis toisinpäin, hirvee vinkuminen, että miksei mies voi kertoa jos tietää missä tytär on. Miksi sitä pitäis kysyä erikseen?!?! Taas joutuu metatöihin, kun pitää selvittää..

Ei näissä mies voita koskaan.

No tuo ap:no mies näyttäisi voittavan. Ei piittaa asiasta pätkääkään, vaan koisaa monttu auki kalsareissaan.

Aivan, mies ei ole tosiaan edes tietoinen naaraan ongelmasta.

Miten voit piitata jostain kun et tiedä ongelmaa? Haluatko avata logiikkaasi?

Eikö mies tiedä mitä perheessä tapahtuu? Miksi? Eikö miestä kiinnosta mitä perheessä tapahtuu?

Faija voisi soittaa teinille ennen nukkumaan menoa, jotta tietäisi missä mennään. Siten faijat usein toimivat. Tai ainakin näin faijan tulisi toimia.

Liian usein mies on perheessä oma yksikkönsä. Moderni nainen haluaa tähän muutosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi