Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pitäisi hakea kaupungilta puolen yön aikaan. Mies meni TAAS nukkumaan, ei ikinä kysy kumpi valvoo

Vierailija
28.11.2025 |

Samalla tavalla ulkoisti lastenhoidon aina minulle kun lapset oli pieniä. Ei edes pidä puhelimessa ääniä päällä. Entä jos teinillä olisi joku hätä?

Kommentit (217)

Vierailija
181/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ja isänä täytyy sanoa etä jo totta niin todella eriskummallista touhua. Päinvastoin, luulisi häntä kiinnostavan tyttären hakeminen, etenkin kun toi touhu kartsalla on nykyään mitä on.

Hieno mies sinulla, ei mulla muuta lisättävää.

Voi olla vaikka sun kaveris. Ja kun hän kertoo oman puolensa asioista, näet asian toisin. Älä ala haukkumaan ihmistä kun et mistään mitään tiedä.

Itse asiassa kaverini neljän tyttären isänä käy hakemassa tyttärensä vaikka maailman ääristä, jotta pääsevät turvallisesti kotiin. Ei kysymystäkään asiasta.

Miksi äiti ei tee sitä? Vihaa lapsiaan, alkoholisti?

Miehelle tulee emakonjättöaika.

Vierailija
182/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni kyllä haki minut mihin aikaan tahansa mistä tahansa. Ei koskaan edes harkinnut muuta. En ollut kovin usein myöhään missään tai käyttänyt alkoholia mutta isäni kyllä kuskasi aina kun oli tarvetta, myös keskellä yötä eikä ikinä valittanut.

En ymmärrä miksi tästä tehdään ensisijaisesti parisuhdeasia tässä keskustelussa. Eihän äitiä tässä olla hakemassa vaan tytärtä. Omat vanhempani olivat molemmat kiinnostuneita menoistani ja isäni oli aina kysymässä mihin aikaan kuskataan ja minne tai mistä. Eivät he keskenään näistä niinkään keskustelleet vaan minun kanssani.

Tätä mäkin ihmettelen, eikö tää oo puhtaasti lapsen ja hänen kanssaan hakemisesta sopineen vanhemman välinen asia? 

Ei ole koska asiasta sopinut alkoi ulkoistaa asian.

Ja spermaviemärit lähti mukaan haukkumaan miehet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
184/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pääsee julkisilla. Harrastukseen kuskasin lapsen kavereineen, koska harrastus loppui aika myöhään ja julkisilla yöuni olisi jäänyt liian lyhyeksi. Puolilleöin en antanut teinin keikkua alaikäisenä, vaan ihan itse oli tultava ajoissa kotiin julkisilla. Täysi-ikäisenä tuli välillä myöhäänkin, jopa aamuyöllä, mutten todellakaan hakenut. Ei sitä myöskään pyytänyt. Vanhempi ei ole mikään lastensa palvelija. Ymmärrän tämän stoorin miestä. Myös minä käyn kymmeneltä nukkumaan. Se on minun unirytmini. Niin ja olen nainen.

Vierailija
185/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu, kun sanot miehelle hyvissä ajoin, että hän hakee tänään Leenu-Liinun kaupungilta klo 24

No mun piti tuossa kymmenen aikoihin kysyä että mites tehdään mutta herra veteli jo pelkissä kalsareissaan sikeitä 🙎

Ap

Etkö tosiaan näe omassa käytöksessäsi mitään ongelmaa? 

Miksi naisen pitää aina sopia nuo asiat? Miksi mies menee nukkumaan tietäen että lapsi pitää hakea kotiin yöllä? 

Vierailija
186/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu, kun sanot miehelle hyvissä ajoin, että hän hakee tänään Leenu-Liinun kaupungilta klo 24

No mun piti tuossa kymmenen aikoihin kysyä että mites tehdään mutta herra veteli jo pelkissä kalsareissaan sikeitä 🙎

Ap

Etkö tosiaan näe omassa käytöksessäsi mitään ongelmaa? 

Miksi naisen pitää aina sopia nuo asiat? Miksi mies menee nukkumaan tietäen että lapsi pitää hakea kotiin yöllä? 

Miksi nainen on sopinut asiasta tyttärensä kanssa? Kenties sen vuoksi että tytär tietää isän kieltävän asian?

Vierailija
187/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Tässä tapauksessa se tarkoittaisi että mies kieltäisi tytärtä osallistumasta tuollaiseen.

Siksi tytär sopi asiasta äitinsä kanssa.

Tunnetko heidät henkilökohtaisesti?

Usein isä voi olla lepsumpi kuin äiti. Oma isä sanoi aina kaikkeen nuorten menemiseen kyllä, jotta sai olla kotona rauhassa. Samoin kaverien isät. 

Sinä siis tunnet heidät henkilökohtaisesti kun alat kumoamaan olettamuksia.

Jännä juttu.

Eli et tunne. 

Vierailija
188/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme uhriutumista.

Olen hakenut ja vienyt omia lapsiani aikoinaan. Senhän tekee lapsensa turvallisuuden vuoksi. Nuorten täytyy saada olla kavereiden kanssa ja kokeilla siipiään. Minulle oli tärkeää, että he uskalsivat puhua ja pyytää kyytiä tai apua tarvittaessa.

Olen sanonut tyttärelle, että aina saa soittaa, jos tulee jotain. Nyt nuori aikuinen ja olen pari kertaa hypännyt sängystä rattiin, kun on tarvinnut apua. Hän on fiksu ja pärjää kyllä mutta äitinä haluan olla apuna.  Kyllä poikaakin tuli kuskailtua aikoinaan tosi paljon. 

Tuo on rankkaa aikaa, kun on nuoria, jotka tarvitsevat kyytiä ja huolenpitoa. Se on kuitenkin lyhyt vaihe. Saat taas nukkua yösi, kun he ovat omillaan.

Isänsä on ex ja ihan aiheesta.

Menit kuitenkin avaamaan haarasi sille miehelle. Etkö saanut parempaa vai oletko typerä?

Heh. Tähän on pakko vastata. 

Halusin lapseni ja mies samoin. Hän oli hyvä isä mutta parisuhteeseen tuli ongelmia myöhemmin. Siksi ero.

En tuossa huomannut sanoa, että mieskin kuskasi lapsia siihen asti, kun asui kotona.

Pointtini oli, että kuskasin, ja tarvittaessa kuskaan vieläkin, lapsiani tarvittaessa. Koska rakastan heitä.

Ap ei saanut suutaan auki ajoissa. Kyyti olisi pitänyt sopia jo ennen kuin tytär sai luvan lähteä. Jos ap antoi luvan isän ohi, tottakai hän hoitaa haun. Jos haku oli sopimatta ja tytär jo menossa, ap:n olisi pitänyt avata suunsa ennen kuin mies meni nukkumaan. "Jennicajannica on pikkujouluissa, voisitko hakea hänet tänään?" 

Veikkaan, että ap antoi luvan ja sitten alkoi väsyttää tai viinahammasta kolottaa ja päätti sitten uhriutua täällä.

sama

Vierailija
189/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Miehillä on niitä lähes poikkeuksetta enemmän kuin parisuhteessa olevalla naisella.

Naisillakin on resursseja, mutta eivät jaa niitä mie

Miten se bensa säästyy kun nainen hakee lapsen?

Avaa vähän logiikkaasi

Jos sillä miehellä on niitä kuuluisia resursseja, niin hänellä on varmaankin ihan ikioma tai työsuhdeauto ja siellä auton bensatankissa bensaa, joka säästyy kun nainen hakee lapsen autollaan.

Vierailija
190/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämän kevät! Siis tytär voi tulla kaupungilta kotiin julkisilla. Tai sitten ei ole siellä puoleen yöhön asti. Oletan, että kyse teini-ikäisestä kun yötä myöten kaupungilla luuhaa. Käsittämätöntä. Olen itse kahden lapsen äiti ja mulla on omakin elämä. Lapset harrastaa ja elää elämäänsä, kuten minäkin. 

Julkisilla ei pääse tuohon aikaan enää kaikkialle. Ap sanoi, että asuvat maaseudulla. Sinne ei HSL yllä. Eikä se ole aina turvallistakaan.

Toivottavasti sinun lapset ei päädy uutisotsikoihin kun olet noin välinpitämätön...

Vierailija
191/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo keskustelu. Yksinhuoltajaäidilläni oli 80-luvulla neljä lasta. Hän kävi silloin noutamassa lapsiaan ja näiden humalaisia kavereita milloin mistäkin yöaikaan, heitti kaverit omaan kotiinsa. Itse en kyytiä koskaan tarvinnut tai pyytänyt, koska kuljin yöbusseilla tai jäin kavereiden luo yöksi, mutta tiedän että äiti olisi koska vana tullut hakemana mistä vaan. Se oli turvallista.

Nuoruuteen kuuluu kaikenlainen meneminen ja kokeileminen. Minusta on tärkeää, että vanhempiin voi aina luottaa. En tajua niitä, jotka kylmästi vaan toteavat, että oma on nuoren asia.

Vierailija
192/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo keskustelu. Yksinhuoltajaäidilläni oli 80-luvulla neljä lasta. Hän kävi silloin noutamassa lapsiaan ja näiden humalaisia kavereita milloin mistäkin yöaikaan, heitti kaverit omaan kotiinsa. Itse en kyytiä koskaan tarvinnut tai pyytänyt, koska kuljin yöbusseilla tai jäin kavereiden luo yöksi, mutta tiedän että äiti olisi koska vana tullut hakemana mistä vaan. Se oli turvallista.

Nuoruuteen kuuluu kaikenlainen meneminen ja kokeileminen. Minusta on tärkeää, että vanhempiin voi aina luottaa. En tajua niitä, jotka kylmästi vaan toteavat, että oma on nuoren asia.

Minullakin oli yksinhuoltajaäiti. Autolla hänellä oli varaa ajaa vain vapaapäivinä. Yli 30 asteen pakkasillakin hän pyöräili 10 km töihin. Ei puhettakaan lasten kuskailusta yhtään minnekään. Liikuin pyörällä, myös myöhäisestä iltavuorosta kesätöissä reilun 10 kilsan matkan. Mitään teinien juopottelua hän ei tosiaan tukenut millään lailla kuskailemalla kuten ei pidäkään. Hän kuoli nuorena syöpään. Kävin yliopiston. Kiitän kasvatuksestani. 

Vierailija
193/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tytär pitää hakea yöllä kaupungilta? 

Vierailija
194/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia päästät tyttäresi ulos myöhään illalla ylipäätään? Se ei ole lasten aikaa olla ulkona. Mitä se tekee jossain pikkujouluissa? Myönnät suoraan että hyväksyt alaikäisen viinanjuonnin? Tulkoot kakara itse sieltä mihin menikin kun kerran halusi.

Vierailija
195/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tulisi kuuloonkaan että kakarat luuhaisi ympäri kyliä keskellä yötä. Eikö sinulla ole mitään auktoriteettiä?

Vierailija
196/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimiksella ryyppy päällä eikä ole ajokunnossa oikeen koskaan ?

Vierailija
197/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia päästät tyttäresi ulos myöhään illalla ylipäätään? Se ei ole lasten aikaa olla ulkona. Mitä se tekee jossain pikkujouluissa? Myönnät suoraan että hyväksyt alaikäisen viinanjuonnin? Tulkoot kakara itse sieltä mihin menikin kun kerran halusi.

Niin. Se luetun ymmärtäminen. Ap:n oma tytär on viihteellä ja tämän teini-ikäinen lapsensa on nyt ap:n kontolla sen aikaa.

Vierailija
198/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ja isänä täytyy sanoa etä jo totta niin todella eriskummallista touhua. Päinvastoin, luulisi häntä kiinnostavan tyttären hakeminen, etenkin kun toi touhu kartsalla on nykyään mitä on.

Hieno mies sinulla, ei mulla muuta lisättävää.

Voi olla vaikka sun kaveris. Ja kun hän kertoo oman puolensa asioista, näet asian toisin. Älä ala haukkumaan ihmistä kun et mistään mitään tiedä.

Olen eri, mutta mikä asia puolustaa tuollaista, ettei isää kiinnosta oman lapsensa kuskaaminen ja on jo ihan pikkulapsiaikanakin sysännyt äidin vastuulle? Alkoholismi? 

Aika monikin asia. Vaikka se että isä on herännyt kuudelta töihin, eikä lapsen äiti ole kertonut sopineensa lapsensa menoja. Lapsen äiti voi vaikka maata kotona päivät pitkät kotona...  ym ym ym. Jos aikuinen ihminen on niin väsynyt että nukahtaa kympiltä, niin jostain se kertoo. 

Vierailija
199/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka täällä vetoavat siihen, että isälle ei ehkä kerrottu mitä on sovittu, olisiko viimein hyvä normalisoida isän/miehen kiinnostuminen perheestä ja osallistuminen perhe-elämään? Mies voisi ihann oma-aloitteisesti kysyä missä perheenjäsenet menevät ja mitkä ovat illan suunnitelmat. Tällä tavalla toimitaan kun läheisten asiat kiinnostavat ja haluaa olla mukana asioissa.

Suhteessa tai perheessä ei voi enää elää kuin poikamies. Ja naisten pitää lopettaa miehen poikamieselämän mahdollistaminen parisuhteessa. 

Normaalia on se, että se joka lapsen menoista sopii, kertoo toiselle ja samalla ilmoittaa, jos lapsi pitää hakea ja käydään keskustelu kumpi hakee lapsen siinä yhteydessä.

Vierailija
200/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Miehillä on niitä lähes poikkeuksetta enemmän kuin parisuhteessa olevalla naisella.

Na

Jos sillä miehellä on niitä kuuluisia resursseja, niin hänellä on varmaankin ihan ikioma tai työsuhdeauto ja siellä auton bensatankissa bensaa, joka säästyy kun nainen hakee lapsen autollaan.

just just

tuossa paras ulína mihin pystyt?

Ei hääviä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi