Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pitäisi hakea kaupungilta puolen yön aikaan. Mies meni TAAS nukkumaan, ei ikinä kysy kumpi valvoo

Vierailija
28.11.2025 |

Samalla tavalla ulkoisti lastenhoidon aina minulle kun lapset oli pieniä. Ei edes pidä puhelimessa ääniä päällä. Entä jos teinillä olisi joku hätä?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo keskustelu. Yksinhuoltajaäidilläni oli 80-luvulla neljä lasta. Hän kävi silloin noutamassa lapsiaan ja näiden humalaisia kavereita milloin mistäkin yöaikaan, heitti kaverit omaan kotiinsa. Itse en kyytiä koskaan tarvinnut tai pyytänyt, koska kuljin yöbusseilla tai jäin kavereiden luo yöksi, mutta tiedän että äiti olisi koska vana tullut hakemana mistä vaan. Se oli turvallista.

Nuoruuteen kuuluu kaikenlainen meneminen ja kokeileminen. Minusta on tärkeää, että vanhempiin voi aina luottaa. En tajua niitä, jotka kylmästi vaan toteavat, että oma on nuoren asia.

Minun äidilläni, myöskin yksinhuoltaja, ei ollut ajokorttia. Varmaan olisi pitänyt ajaa jotta pääsee kuskaamaan kännisiä teinejä.

Tai sit meidät kasvatettiin toisella tapaa.

Vierailija
202/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Tässä tapauksessa se tarkoittaisi että mies kieltäisi tytärtä osallistumasta tuollaiseen.

Siksi tytär sopi asiasta äitinsä kanssa.

Tunnetko heidät henkilökohtaisesti?

Usein isä voi olla lepsumpi kuin äiti. Oma isä sanoi aina kaikkeen nuorten menemiseen kyllä, jotta sai olla kotona rauhassa. Samoin kaverien isät. 

Sinä siis tunnet heidät henkilökohtaisesti kun alat kumoamaan olettamuksia.

Jännä juttu.

Eli et tunne. 

eli et tunne sinäkään

silti haukut miehet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär pääsi kotia turvallisesti. Joku poika nimeltä Kareem oli tuonut hänet. Tai no, ikää oli kuulemma 27 eli todella kiva että oli tuonut 15v tytön kotia. Tyttärelläni oli ollut todella niukat vaatteet, ei yhtään säähän sopivat. Oli aamulla hieman huonovointinen ja alapääpesussa meni todella kauan kun käytiin saunassa, mutta sitähän se nuorten elämä on.

-Ap

Vierailija
204/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär pääsi kotia turvallisesti. Joku poika nimeltä Kareem oli tuonut hänet. Tai no, ikää oli kuulemma 27 eli todella kiva että oli tuonut 15v tytön kotia. Tyttärelläni oli ollut todella niukat vaatteet, ei yhtään säähän sopivat. Oli aamulla hieman huonovointinen ja alapääpesussa meni todella kauan kun käytiin saunassa, mutta sitähän se nuorten elämä on.

-Ap

nam

Vierailija
205/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko matkaa? Pyydä tulemaan taksilla. Mies maksaa.

Ei etenkään yöllä uskalla teini-ikäistö tyttöä laittaa taksilla kulkemaan!!!!  Se onnistui vielä 15v sitten turvallisesti, ei enää.

Vierailija
206/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette jo sovi hakijaa silloin kun teinin kanssa sovitaan iltamenosta.

Vierailija
207/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo keskustelu. Yksinhuoltajaäidilläni oli 80-luvulla neljä lasta. Hän kävi silloin noutamassa lapsiaan ja näiden humalaisia kavereita milloin mistäkin yöaikaan, heitti kaverit omaan kotiinsa. Itse en kyytiä koskaan tarvinnut tai pyytänyt, koska kuljin yöbusseilla tai jäin kavereiden luo yöksi, mutta tiedän että äiti olisi koska vana tullut hakemana mistä vaan. Se oli turvallista.

Nuoruuteen kuuluu kaikenlainen meneminen ja kokeileminen. Minusta on tärkeää, että vanhempiin voi aina luottaa. En tajua niitä, jotka kylmästi vaan toteavat, että oma on nuoren asia.

Minun äidilläni, myöskin yksinhuoltaja, ei ollut ajokorttia. Varmaan olisi pitänyt ajaa jotta pääsee kuskaamaan kännisiä teinejä.

Tai sit meidät kasvatettiin toisella tapaa.

Onko sulla ajokortti ja hakisitko teinisi juhlista?

Vierailija
208/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osasivat kulkea bussilla, ihan itse jo ala-aste ikäisenä 

Vierailija
209/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Tässä tapauksessa se tarkoittaisi että mies kieltäisi tytärtä osallistumasta tuollaiseen.

Usein isä voi olla lepsumpi kuin äiti. Oma isä sanoi aina kaikkeen nuorten menemiseen kyllä, jotta sai olla kotona rauhassa. Samoin kaverien isät. 

Jännä juttu.

Eli et tunne. 

eli et tunne sinäkään

Teet olettamuksen ja kun toinen kirjoittaja tekee samoin, riehaannut. Samat säännöt ne on molemmilla.

Tämä on tosin tyypillistä palstamiehille. Ei ihme jos ihmissuhteissa irl on vaikeaa. 

Vierailija
210/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niiden ylipäätään kotoaan lähteä yötä myöten 

Vierailija
211/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille pääsee julkisilla. Harrastukseen kuskasin lapsen kavereineen, koska harrastus loppui aika myöhään ja julkisilla yöuni olisi jäänyt liian lyhyeksi. Puolilleöin en antanut teinin keikkua alaikäisenä, vaan ihan itse oli tultava ajoissa kotiin julkisilla. Täysi-ikäisenä tuli välillä myöhäänkin, jopa aamuyöllä, mutten todellakaan hakenut. Ei sitä myöskään pyytänyt. Vanhempi ei ole mikään lastensa palvelija. Ymmärrän tämän stoorin miestä. Myös minä käyn kymmeneltä nukkumaan. Se on minun unirytmini. Niin ja olen nainen.

Meidän perheessä mies hakee minut juhlista, minä haen miehen juhlista, teinit haetaan juhlista, yhdessä tehdään ja kaikkia autetaan, koska meidän perhe vain toimii näin. 

Vierailija
212/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu.

Eli et tunne.&nbs

Teet olettamuksen ja kun toinen kirjoittaja tekee samoin, riehaannut. Samat säännöt ne on molemmilla.

Tämä on tosin tyypillistä palstamiehille. Ei ihme jos ihmissuhteissa irl on vaikeaa. 

Ensimmäinen olettamus oli spermaviemärin toimesta uroksiin liittyen.

Eli te spermaviemärit tässä riehaannuitta.

Tyypillistä spermaviemäreille. Ei ihme jos ei parisuhteet kestä.

Vitsi vitsi, et sä parisuhteeseen edes pääsisi

Vierailija
213/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niiden ylipäätään kotoaan lähteä yötä myöten 

Äippä antoi luvan

Kyllä äippä muistaa miltä tuntuu olla kolmen nussittavana teinibileissä. Vaniljaseksi kotosalla on haalea muisto nuoruuteen verrattuna.

Vierailija
214/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä ulkona ollaan puolille öin..? Omat nuoret kotonajo 21. Aivan hyvin voivat

Ei se missään ulkona ole 😅 Pikkujoulut kavereiden kesken (kaverit asuu siellä kaupungissa, me asutaan maalla) 

Ap

Olis sopinut yökyläily mahdollisuudesta kaverin luona.

Vierailija
215/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noita tarttis kysellä kuka hakee. Eikö teini voi jo ennen lähtöä kysyä vaikka tuletko iskä sitten hakemaan yöllä? Mut jos perhe ei kommunikoi keskenään, kaikki vaan olettelee ja yrittää lukea ajatuksia.

Vierailija
216/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä osasivat kulkea bussilla, ihan itse jo ala-aste ikäisenä 

Taisivat aloituksen perhe asua syrjemmässä. Bussithan ei kaikkialle kulje, vaikka niitä käyttää osaisikin 

Vierailija
217/217 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä mies ja sen jälkeen huomenna ota ero k-päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä