Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pitäisi hakea kaupungilta puolen yön aikaan. Mies meni TAAS nukkumaan, ei ikinä kysy kumpi valvoo

Vierailija
28.11.2025 |

Samalla tavalla ulkoisti lastenhoidon aina minulle kun lapset oli pieniä. Ei edes pidä puhelimessa ääniä päällä. Entä jos teinillä olisi joku hätä?

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos teinillä olisi hätä, eikö hän osaa soittaa äidilleen?

Tai isälleen?

Vierailija
102/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tytär olla samanlainen kyläpyörä kuin äitinsä kun, kyllä käy miestä sääliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on ohjelmoitu ajattelemaan aina ensin itseään. Mies koki tarvitsevansa unta ja lapsen kuskaaminen häiritsisi tätä. 

Vierailija
104/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka täällä vetoavat siihen, että isälle ei ehkä kerrottu mitä on sovittu, olisiko viimein hyvä normalisoida isän/miehen kiinnostuminen perheestä ja osallistuminen perhe-elämään? Mies voisi ihann oma-aloitteisesti kysyä missä perheenjäsenet menevät ja mitkä ovat illan suunnitelmat. Tällä tavalla toimitaan kun läheisten asiat kiinnostavat ja haluaa olla mukana asioissa.

Suhteessa tai perheessä ei voi enää elää kuin poikamies. Ja naisten pitää lopettaa miehen poikamieselämän mahdollistaminen parisuhteessa. 

Vierailija
105/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiliin katsomisen paikka. Itse olet lastesi isän valinnut. 

Vierailija
106/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä ulkona ollaan puolille öin..? Omat nuoret kotonajo 21. Aivan hyvin voivat

Ei se missään ulkona ole 😅 Pikkujoulut kavereiden kesken (kaverit asuu siellä kaupungissa, me asutaan maalla) 

Ap

Semmoista se on kun asuu kaukana elämästä. Mitä jos muuttaisit 

Vierailija
107/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole edes myöhään. Ja viikonloppu kuitenkin, eikä arki kyseessä.

Minä hain mielelläni lapsen kotiin kun hänellä ei ollut vielä ajokorttia. Kiva, että lapsella ystäviä ja kavereita.

Voihan puolisolla olla raskas viikkocm takana? Tekeekö fyysistä työtä? Työmatkatkin vaikuttaa.

Vierailija
108/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Vierailija
109/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanalta (ja niin vieraalta) tuntuu kun vanhempi suostuu hakemaan isompaa lastaan myös yöllä menoistaan! Meillä ei olisi tullut kuuloonkaan, äiti julisti aina kovaan ääneen että minä en ainakaan rupea valvomaan ja kuskaamaan, kerrankin oli niin vihainen kun joutui arkena vähän ennen yheksää illalla hakemaan minut teatterista, jonne lukion äikän kurssin puolesta menimme. 

Maailma muuttuu. Näin oli muös omassa nuoruudessani kasari-ysärillä. 

Vierailija
110/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko liian yksinkertainen ratkaisu herättää se mies ja sanoa, että mene nyt vuorostasi hakemaan lapsi bileista.

Olisi varmaan. Koska vaihtoehto on vinkua mammapalstalla sen sijaan, että itse tekisi jotain.

Ja tuollaisella maaseudulla on varmaan taksejakin, jotka eivät ole kovin todellinen vaara lapselle.

Vierailija
111/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän suunnitteli kertovansa miehelle asiasta kymmenen aikaan.

Mikäli miehen kanssa olisi sovittu noudosta, se tuskin tarvitsis asiaa tietoonsa kymmeneltä samana iltana."

Millainen isä ei huomaa tyttärensä olevan poissa ja menee nukkumaan varmistamatta asiaa? Minun puolisoni kävi AINA toivottamassa lapsillele hyvää yötä. Outo mies ap:llä.

Sellainen jolla on luotto lapsiinsa ja puolisoonsa.

Eikö miehesi ollut koskaan poissa kotoa, esimerkiksi työmatkalla? Kuinka mies valvoo lapsiaan ja vaimoaan tällöin? 

Vierailija
112/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ohjelmoitu ajattelemaan aina ensin itseään. Mies koki tarvitsevansa unta ja lapsen kuskaaminen häiritsisi tätä. 

MIes ei tiennyt että lapsi tarvitsee kuskaamista, eikä äiti ole halukas hoitamaan asiaa.

Naaraat voisivat opetella kommunikoimaan.

Vierailija
113/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi se taas kerran on naisen tehtävä organisoida ja muistuttaa miestä että lapsi on senkin lapsi. Eikö miestä jaksa oma-aloitteisesti mikään kiinnostaa. 

Niin tyttö sopi äitinsä kanssa asiasta, kukaan ei puhunut miehelle mitään ennen kuin pitäisi startata auto ja lähteä hakemaan kakaraa 100km päästä.

Jos taksimatka on 70€, matka on noin puolet tuosta.

Vierailija
114/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Vierailija
115/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko liian yksinkertainen ratkaisu herättää se mies ja sanoa, että mene nyt vuorostasi hakemaan lapsi bileista.

Olisi varmaan. Koska vaihtoehto on vinkua mammapalstalla sen sijaan, että itse tekisi jotain.

Ja tuollaisella maaseudulla on varmaan taksejakin, jotka eivät ole kovin todellinen vaara lapselle.

Vielä yksinkertaisempaa olisi ollut avata suunsa ajoissa, esimerkiksi siinä vaiheessa kun äippä on sopinut lapsen kanssa ko. reissusta.

Ehkä tytärkin oppii kun pohtii miten päästä kotia, eikä jatka äitinsä oppeja omille lapsilleen.

Vierailija
116/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse mene?

Tuliko otettua muutama yömyssy? Ja mitä asutte siellä helvatan korvessa lapsen autokuskeina. 

Ja eikö sinne kyläpaikkaan olisi voinut jäädä yöksi?

Vierailija
117/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIes ei tiennyt että lapsi tarvitsee kuskaamista, eikä äiti ole halukas hoitamaan asiaa.

Naaraat voisivat opetella kommunikoimaan.

Mies voisi omatoimisesti osallistua, huomioida, kysyä. 

Miksi urokset ovat niin itsekeskeisiä? 

Vierailija
118/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se meni meilläkin. Minä heräsin hakemaan niin lapset kuin isännänkin silloin harvoin kun oli jossain juhlimassa. Minulle se oli ihan itsestään selvää ja kaikkein helpoin ja turvallisin ratkaisu. Sen kerran kun oli minun vuoroni, niin ei hän kyllä ainakaan enää kymmenen jälkeen mihinkään lähde. Aina sai miettiä millähän sitä pääsisi kotiin.

Itse minä kuulemma ne lapsetkin halusin hakea, hänen puolestaan olisivat saaneet hankkia kyytinsä itse. Vetosi siihen, että niin hänkin on joutunut aina tekemään. No niin olen minäkin, ja juuri siksikin haluan itse toimia toisin.

Vierailija
119/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse mene?

Tuliko otettua muutama yömyssy? Ja mitä asutte siellä helvatan korvessa lapsen autokuskeina. 

Ja eikö sinne kyläpaikkaan olisi voinut jäädä yöksi?

Abdullah ei halua että siellä on alaikäisiä yön yli. Poliisi sanoa ettei se olla ok

Vierailija
120/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi