Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pitäisi hakea kaupungilta puolen yön aikaan. Mies meni TAAS nukkumaan, ei ikinä kysy kumpi valvoo

Vierailija
28.11.2025 |

Samalla tavalla ulkoisti lastenhoidon aina minulle kun lapset oli pieniä. Ei edes pidä puhelimessa ääniä päällä. Entä jos teinillä olisi joku hätä?

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko matkaa? Pyydä tulemaan taksilla. Mies maksaa.

MIes maksaa jo nyt asumisen,autot ,muut laskut,matkat,ruuat, tekee 50h viikkoja,  naikkonen makoilee päivä tmetatöitä tehden ja napostellen...

Tytär voi tulla bussilla takas tai kävellen,tai pyörällä.

Miten tämä sinun kuvitelmasi liittyy ap:n tapaukseen ja tähän ketjuun, jossa mies loisii kotona, eikä huolehdi lapsestaan? Avaa omalle mielikuviitusarinallesi oma ketju.

miksi keksit mielikuvituksessasi että mies loisii?

Aivan, vihaat miehiä ja polarisoit.

Aivan kuten kaikki naiset

Vierailija
162/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se meni meilläkin. Minä heräsin hakemaan niin lapset kuin isännänkin silloin harvoin kun oli jossain juhlimassa. Minulle se oli ihan itsestään selvää ja kaikkein helpoin ja turvallisin ratkaisu. Sen kerran kun oli minun vuoroni, niin ei hän kyllä ainakaan enää kymmenen jälkeen mihinkään lähde. Aina sai miettiä millähän sitä pääsisi kotiin.

Itse minä kuulemma ne lapsetkin halusin hakea, hänen puolestaan olisivat saaneet hankkia kyytinsä itse. Vetosi siihen, että niin hänkin on joutunut aina tekemään. No niin olen minäkin, ja juuri siksikin haluan itse toimia toisin.

Kunnon "mies on elättäjäsuojelija" - myytti. No tämähän on jo aikaa sitten kumottu.

Lähinnä ihmetyttää, miksi mahdollistatte miehen poikamieselämän jatkumisen suhteessa. 

Vanha kunnon "nainen hoivaa ja rakastaa lapsiaan ja puolisoaan" myytti

Onneksi miehet tietävät nykyään paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIes maksaa jo nyt asumisen,autot ,muut laskut,matkat,ruuat, tekee 50h viikkoja,  naikkonen makoilee päivä tmetatöitä tehden ja napostellen...

Naaras voisi myös itse hakea lapsen.

Ei vain viitsi ja syyttää mielummin miestä asiasta.

Ihan aiheesta syyttää, kun mies on saamaton p aska.

Että sellaiset miesvihat taas tulilla siellä... No, tyypillistä naisille.

Vierailija
164/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Tässä tapauksessa se tarkoittaisi että mies kieltäisi tytärtä osallistumasta tuollaiseen.

Siksi tytär sopi asiasta äitinsä kanssa.

Vierailija
165/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Miehen elättäsuojelija-myytti on kumottu jo aikaa sitten. Mies ei halua olla kumpaakaan.

Selatkaa palstaa ja herätkää viimein rakkausaivopesusta. Se on ansa. 

Miksi haluaisi, modernille naiselle joka itse on luopunut roolistaan.

Vierailija
166/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tästä mitään, minä ulkoista itseni tästä parisuhteesta kun tämä nuorinkin muuttaa omilleen.

Ap

Pienestäpä kamelin niska katkeaa .

Eipä tuo kameli ole alunperinkään ollut parisuhteessa muuten kuin hyötyäkseen miehen resursseista.

Miehillä kun niitä resursseja aina mielestään piisaa. 

Miehillä on niitä lähes poikkeuksetta enemmän kuin parisuhteessa olevalla naisella.

Naisillakin on resursseja, mutta eivät jaa niitä miehille, vaan etsivät niiden avulla miehen jolla on v

Et vastannut kysymykseen. Millaisista resursseista on kyse?

Naisen huolenpito lapsiaan kohtaan on erittäin merkittävää resurssien käyttöä. Sitä vain eivät kaikki miehet ymmärrä arvostaa.

Millä tavalla tuo mies käyttää niitä keräämiään resursseja perheen hyväksi? Nytkin säästää autoaan ja bensaa, ja kuluttaa lähinnä lakanoita.

Miten se bensa säästyy kun nainen hakee lapsen?

Avaa vähän logiikkaasi

Vierailija
167/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko uros joskus omatoimisesti huolehtia perheen asioista ilman naaraan ohjausta? 

Tässä tapauksessa se tarkoittaisi että mies kieltäisi tytärtä osallistumasta tuollaiseen.

Tunnetko heidät henkilökohtaisesti?

Usein isä voi olla lepsumpi kuin äiti. Oma isä sanoi aina kaikkeen nuorten menemiseen kyllä, jotta sai olla kotona rauhassa. Samoin kaverien isät. 

Vierailija
168/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! Siis tytär voi tulla kaupungilta kotiin julkisilla. Tai sitten ei ole siellä puoleen yöhön asti. Oletan, että kyse teini-ikäisestä kun yötä myöten kaupungilla luuhaa. Käsittämätöntä. Olen itse kahden lapsen äiti ja mulla on omakin elämä. Lapset harrastaa ja elää elämäänsä, kuten minäkin. 

Vierailija
169/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se meni meilläkin. Minä heräsin hakemaan niin lapset kuin isännänkin silloin harvoin kun oli jossain juhlimassa. Minulle se oli ihan itsestään selvää ja kaikkein helpoin ja turvallisin ratkaisu. Sen kerran kun oli minun vuoroni, niin ei hän kyllä ainakaan enää kymmenen jälkeen mihinkään lähde. Aina sai miettiä millähän sitä pääsisi kotiin.

Itse minä kuulemma ne lapsetkin halusin hakea, hänen puolestaan olisivat saaneet hankkia kyytinsä itse. Vetosi siihen, että niin hänkin on joutunut aina tekemään. No niin olen minäkin, ja juuri siksikin haluan itse toimia toisin.

Kunnon "mies on elättäjäsuojelija" - myytti. No tämähän on jo aikaa sitten kumottu.

Lähinnä ihmetyttää, miksi mahdollistatte miehen poikamieselämän jatkumisen suhteessa. 

Vanha kunnon "nainen hoivaa

Rikkinäiseen astiaan on huono kaataa. 

Vierailija
170/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko tämän perheen? Vai keksitkö taas paskaa ihan vaan siksi, kun tykkäät haukkua naisia?

Vierailija
171/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska mies, joka ei välitä vaimostaan eikä lapsestaan. Olettaa ilmeisesti, että vaimo hoitaa ja hän saa vapaamatkustaa. Tyypillistä itsekästä käytöstä mieheltä. En tiedä puuttuuko niiltä joku olennainen palikka aivoista, kun eivät osaa huomioida kun itsensä. Ei edes vuosien kouluttamisella onnistu. Mitäpä sitä odottelemaan, kun sian voi jättää jo heti tänään.

Vierailija
172/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni kyllä haki minut mihin aikaan tahansa mistä tahansa. Ei koskaan edes harkinnut muuta. En ollut kovin usein myöhään missään tai käyttänyt alkoholia mutta isäni kyllä kuskasi aina kun oli tarvetta, myös keskellä yötä eikä ikinä valittanut.

En ymmärrä miksi tästä tehdään ensisijaisesti parisuhdeasia tässä keskustelussa. Eihän äitiä tässä olla hakemassa vaan tytärtä. Omat vanhempani olivat molemmat kiinnostuneita menoistani ja isäni oli aina kysymässä mihin aikaan kuskataan ja minne tai mistä. Eivät he keskenään näistä niinkään keskustelleet vaan minun kanssani.

Vierailija
173/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut lapsiani monta kertaa kavereiden luota illanvietosta ja aion hakea vastaisuudessakin kohtuullisissa määrin (en siis joka viikonloppu molempina päivinä). Meille tulee viimeinen bussi klo 22 ja silloin pitäisi lähteä jo tuntia aikaisemmin pois kaupungista. Juna tulee myöhemminkin, mutta silloin pitäisi kävellä yksin 4 km ja aseman seudut tiedetään, mielummin haen lapsiani kuin se, että joutuvat liikkumaan myöhään illalla yksin. Ja miksi nuoret sitten haluavat olla myöhään juhlissa. Siksi kun ovat nuoria. Ja ovat siis lähellä aikuisikää, yläasteella meillä oli kotiintuloaika viimeistään 22. Ei tämä ikuisuutta jatku ja jossain vaiheessahan on sitten itse asuttava omillaan ja itse punnittava riskit ja liikkuminen. 

Ja on lapsilla isäkin. Mutta se menee aina kympiltä nukkumaan ja sitä marinaa ei kestä kuunnella kukaan, jos joutuu valvomaan, niin mielummin haen sitten. Hän sitten hoitaa aamulla koirat ulos, kun mä nukun. 

Vierailija
174/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ja isänä täytyy sanoa etä jo totta niin todella eriskummallista touhua. Päinvastoin, luulisi häntä kiinnostavan tyttären hakeminen, etenkin kun toi touhu kartsalla on nykyään mitä on.

Hieno mies sinulla, ei mulla muuta lisättävää.

Voi olla vaikka sun kaveris. Ja kun hän kertoo oman puolensa asioista, näet asian toisin. Älä ala haukkumaan ihmistä kun et mistään mitään tiedä.

Itse asiassa kaverini neljän tyttären isänä käy hakemassa tyttärensä vaikka maailman ääristä, jotta pääsevät turvallisesti kotiin. Ei kysymystäkään asiasta.

Vierailija
175/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni haki aina lapsensa reissuiltaan yömyöhäänkin, joskus jopa yövuorosta päästyään. Samoin teen minä. On suuren itsekkyyden merkki, jos isä ei välitä missä lapsensa menevät.

Rakastavat terveiset isälle sinne pilvien päälle <3 hyvän miehen mallin annoit. 

Pärjäisit ap varmasti yksinkin lastesi kanssa, oletettavasti olet jo nyt pitkälti yksinhuoltaja. 

Vierailija
176/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärien pitäis olla nukkumassa jo 22.00 aikaan eikä missään ulkona kun ulkomaalaiset vaanii ja panee väkisin teitä naisia. Ja miksi olet sen surkimus miehen kanssa. Onko se niin komea ette halua erota ja teet kaikki kotityöt ja lastenhoidot sen takia? Naisilla ei vaan ole aivoja eikä omaa tahtoa vaan tekevät kuin mies käskee.

Vierailija
177/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko heidät henkilökohtaisesti?

Usein isä voi olla lepsumpi kuin äiti. Oma isä sanoi aina kaikkeen nuorten menemiseen kyllä, jotta sai olla kotona rauhassa. Samoin kaverien isät. 

Sinä siis tunnet heidät henkilökohtaisesti kun alat kumoamaan olettamuksia.

Jännä juttu.

Vierailija
178/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni kyllä haki minut mihin aikaan tahansa mistä tahansa. Ei koskaan edes harkinnut muuta. En ollut kovin usein myöhään missään tai käyttänyt alkoholia mutta isäni kyllä kuskasi aina kun oli tarvetta, myös keskellä yötä eikä ikinä valittanut.

En ymmärrä miksi tästä tehdään ensisijaisesti parisuhdeasia tässä keskustelussa. Eihän äitiä tässä olla hakemassa vaan tytärtä. Omat vanhempani olivat molemmat kiinnostuneita menoistani ja isäni oli aina kysymässä mihin aikaan kuskataan ja minne tai mistä. Eivät he keskenään näistä niinkään keskustelleet vaan minun kanssani.

Tätä mäkin ihmettelen, eikö tää oo puhtaasti lapsen ja hänen kanssaan hakemisesta sopineen vanhemman välinen asia? 

Vierailija
179/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko tämän perheen? Vai keksitkö taas paskaa ihan vaan siksi, kun tykkäät haukkua naisia?

Laitoitko vastaavan kaikkiin viesteihin joissa haukuttiin miehet?

Ai et....

Miksi?

Vierailija
180/217 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska mies, joka ei välitä vaimostaan eikä lapsestaan. Olettaa ilmeisesti, että vaimo hoitaa ja hän saa vapaamatkustaa. Tyypillistä itsekästä käytöstä mieheltä. En tiedä puuttuuko niiltä joku olennainen palikka aivoista, kun eivät osaa huomioida kun itsensä. Ei edes vuosien kouluttamisella onnistu. Mitäpä sitä odottelemaan, kun sian voi jättää jo heti tänään.

Tunnetko tämän perheen? Vai keksitkö taas paskaa ihan vaan siksi, kun tykkäät haukkua miehiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi