Minkä ikäisenä pääset eläkkeelle ja paljon eläkkeesi on?
Minä aikaisintaan 67-vuotiaana ja eläkkeen määrä noin 1600 euroa/kk. Onko työn tekemisessä mitään järkeä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70nä ja eläke on tällä hetkellä 70 euroa (JEEEEE!) Kiitos kaikille työnantajille, jotka eivät ole palkanneet minua yrityksistä huolimatta!
Eläkkeelle 64v ja eläke 500€. Kiitos lääkäreille jotka eivät osaa/halua hoitaa minua työkykyiseksi. Kuolen varmaan nälkään, eläkeikään vajaa kymmenen vuotta.
Janoon kuolee nopeammin...
Todennäköisesti olet työkyvytön ennen eläkeikääsi. Sitten saat sen samansuuruisen eläkkeen hieman aikaisemmin.
Tosin indeksi- ja kateusleikkuri, sekä jatkuva eläkkeiden kiristyvä verotus pitää huolen, että elät sitten loppuelämäsi pahenevassa köyhyydessä.
Mutta tätähän te nuoremmat olette koko ajan halunneet ja huutaneet palstoilla.
Mitä jos jakaisi ruotsissa pärsettä eläkkeellä ollessa eikä kertoisi sivutuloista mitään suomen valtiolle kk tulot voisivat nousta tuhansia euroja kun tiukkapylly olen.
Eläkeläisvihaaja slapeukuttaa kaikkia. Varo kakara vain, ettet itse ole koskaan millään eläkkeellä.
Pääsin eläkkeelle 64v 6kk iässä. En viitsinyt opiskella yo-tutkintoa pidemmälle joten eläkkeeni on vain 2200 euroa. Menin töihin heti lukiosta päästyäni.
N65
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eläkkeellä ja eläke on valtava melkein 1000 euroa.
Täällä ihan sama!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai työn tekemisessä on järkeä. Kaikilla vaan ei riitä järki opiskella sellaiseen ammattiin, jossa tienaa yli kiturajan.
Alapeukuttajat ovat näitä, joita tarkoitin.
Mä opiskelin kunnon ammatin ja jouduin eläkkeelle sairauden takia 55 vuotiaana, saan 1700 €/kk. Joten lopeta lässyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suoja, vaatteet ja ruoka. Työnteko mahdollistaa minulle nämä perustarpeet.
Niin mutta se on niin väärin, että jotkut saavat nuo tekemättä yhtään töitä. Tähän epäkohtaan pitäisi puuttua.
Eläke ikä 66v 6k, nyt kertynyt 2210e ja lopullinen eläke siinä 4100e.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mitä luulet että eläkkeesi olisi jos et kävisi töissä?
Se on tällä hetkellä noin 1000€ plus eläkeläisen asumistuki. Oikein hyvin pärjää äitini tuolla rahalla. Tuon saa, vaikka ei tee päivääkään töitä.
eläke jää niin pieneksi että on pakko pyrkiä jatkamaan työn tekoa jollei voita lotossa miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mitä luulet että eläkkeesi olisi jos et kävisi töissä?
Se on tällä hetkellä noin 1000€ plus eläkeläisen asumistuki. Oikein hyvin pärjää äitini tuolla rahalla. Tuon saa, vaikka ei tee päivääkään töitä.
Onhan se epäreilua. Tein 30 vuotta töitä saadakseni tonnin eläkkeen, ja seitsemän vuotta töitä alle 23 vuotiaana,josta ei kertynyt eläkettä . Työurani oli 45 vuotta eli noin kymmenen vuotta kerrytin sitä. Reilua, onko.
Pitkä keskeytymätön ura ja hyvä palkkainen duuni - ei siihen muuta tarvita. Oma tarinani tässä:
Jätin lukion kesken ensimmäisen luokan jälkeen, mutta kävin kuitenkin sen jälkeen kaksivuotisen ammattikoulun ja kolmevuotisen teknikko-tutkinnon teknillisessä oppilaitoksessa. Työurani olen olen tehnyt IT-hommissa. Eläkkeelle pääsen noin 2,5 vuoden kuluttua tasan 65 vuotiaana. Downshiftauksen aloitin reilu kaksi vuotta sitten. Tällä hetkellä saan OVE-eläkettä 1957,40 €/kk, mutta teen samalla töitä yrittäjänä 2 päivää viikossa. Alimman mahdollisen eläkeikäni eläkearvio on 4857 €/kk
eri
Reilu 66 vuotta ja eläkearvio on 3600€.
Kukaan ei voi tietää eläkettään etukäteen. Ensinnäkin voi sairastua ja jäädä aiemmin työkyvyttömyyseläkkeelle. Jäät lasten kanssa hoitovapaalle. Olet pitkällä sairauslomalla. Jäät työttömäksi. Aika monta muuttujaa voi olla matkassa ennen varsinaista eläkeikää.
Pääsen 67v ja eläke 2200-2800e/kk riippuen siitä miten palkka kehittyy tulevaisuudessa. Tuon lisäksi minulla on omia säästöjö tuossa vaiheessa joitain satoja tuhansia, ehkä pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai työn tekemisessä on järkeä. Kaikilla vaan ei riitä järki opiskella sellaiseen ammattiin, jossa tienaa yli kiturajan.
Nooh.
Itse ajattelen työn elämänsisältönäkin olevan hyvä. Kaikkea ei voi mitata rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Eläke ikä 66v 6k, nyt kertynyt 2210e ja lopullinen eläke siinä 4100e.
Sama mulla!
En ole eläkevinkuja. Tehnyt töitä 1979 lähtien. Hyvissä töissä on kivaa