Minkä ikäisenä pääset eläkkeelle ja paljon eläkkeesi on?
Minä aikaisintaan 67-vuotiaana ja eläkkeen määrä noin 1600 euroa/kk. Onko työn tekemisessä mitään järkeä?
Kommentit (67)
Eihän töitä tehdä eläkettä vaan nykyhetkeä varten.
Mietipä myös tulojasi nyt, jos et olisi töissä.
Heh, mitä luulet että eläkkeesi olisi jos et kävisi töissä?
Pääsin hulluuden takia tk-eläkkeelle alle 50-vuotiaana. Tai itse asiassa jouduin, kun sain paranoidisen skitsofrenian diagnoosin. En tiennyt tuolloin tietä sisään enkä ulos, enkä tiennyt, että mennäkö vai tulla, ollako vai eikö olla.
Työeläkkeeni on aika tasan 20 000 euroa vuodessa. Muita tuloja minulla ei ole.
No, oloneuvoksena on nyt vapaa herra, eikä tarvitse kiirehtiä enää minnekään. Toivottavasti viikatemies ei ihan heti tule kylään.
Työeläke 3600 e/kk. Jäin eläkkeelle jo 61,5-vuotiaana n. 10 vuotta sitten, koska ikärasismihan kukoistaa kaikilla työpaikoilla, vaikka olisi hyvässä kunnossa ja innokas jatkamaan työssä.
Vierailija kirjoitti:
Joku tollo alapeukuttaa kaikkia vastauksia. Mikään ei hänelle kelpaa: ei pieni eläke, ei iso eläke.
Kyllä sille tuo mun 21 sentin eläke näytti kelpaavan. Ei alapeukkua.
Nyt kolmekymppisillä eläkeikä ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Nostetaan varmaan lähemmäs 100v kohta, ettei vaan tarttis leikata nykyeläkeläisten eläkkeitä.
Kyllä naurattaa kun omat isovanhemmat ovat päässeet 50 vuotiaina eläkkeelle ja viimeiset 30 vuotta ovat nautiskelleet eläkkeestä ja vapaudesta.
64,5v lokakuussa jäin. 1550€/kk. Söin eläkettä useamman vuoden ennakkoon OVElla, 50%.
Ei harmita, vapaa-aika on niin kivaa :)
5 vuotta vielä ja noin 1900 euroa. Ei sillä juhlita, mutta olemme varautuneet eläkeikään jo viisi vuotta. Myimme yli suuren omakotitalon pois ja päivitimme asumismuotomme paremmin tähän päivään ja eläkepäiviin sopivaksi. Samalla kiinteät kustannukset putosivat huomattavasti. Toinen auto myydään myös pois.
Terveyteen panostamme syömällä terveellisesti ja liikkumalla paljon, jotta voisimme nauttia eläkepäivistä mahdollisimman paljon ja pitkään.
en ressaa. Tiiä vaikka koko maapalloa ei ole kun koittaisi eläkeikäni. Pääasia, että pärjään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alin eläkeikä tasan 65. Eläke silloin 5400€/kk.
Miten noita noin hyviä eläkkeitä voi saada?
Hankkimalla erikoisosaamista, josta maksetaan hyvin. Ja tekemällä pitkä ura. Aloitin oman alan vakityöt jo yliopisto-opintojen aikana ja tein tutkinnon ilta- ja viikonloppuhommina. Nyt on työuraa takana reilut 41 vuotta ja vielä reilut 2 vuotta olis jäljellä alimpaan eläkeikään. Palkka nyt reilut 10000€/kk.
Sama
Asun kehäkolmoselta katsottuna kaukana joten en tarvitse isoa eläkettä pari tonnia tulee tilille, menojen jälkeen jää jotain 1200 euroa pelivaraa.
Eläke laskurin mukaan 2032e/kk/brutto. Pääsen eläkkeelle noin viiden vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
70nä ja eläke on tällä hetkellä 70 euroa (JEEEEE!) Kiitos kaikille työnantajille, jotka eivät ole palkanneet minua yrityksistä huolimatta!
Eläkkeelle 64v ja eläke 500€. Kiitos lääkäreille jotka eivät osaa/halua hoitaa minua työkykyiseksi. Kuolen varmaan nälkään, eläkeikään vajaa kymmenen vuotta.
En aio jäädä eläkkeelle lainkaan, tykkään työstäni. Jos sairastun vakavasti sittenhän asia on eri.
Eläkkeitä ei makseta kun venäjä hyökkää Suomee
Työkyvyttömyyseläke 1400€/kk ja tuon lisäksi voi vielä tienata 800€/kk.
Vierailija kirjoitti:
En aio jäädä eläkkeelle lainkaan, tykkään työstäni. Jos sairastun vakavasti sittenhän asia on eri.
Minäpä jäin, koska nyt ei tarvitse enää maksa niitä saatanallisia YEL-maksuja. Työntekoa jatkan vaikka sairastuinkin parantumattomaan syöpään.
Voi hyvinkin olla, että jään vuoden alussa työkyvyttömyyseläkkeelle.