Mitä mieltä siitä, että aikuinen perheellinen ihminen menee AINA päiväunille töiden jälkeen?
Vaikka olisi kaikenlaista puuhaa esim. lasten kanssa, niin silti väh. tunniksi täytyy päästä nukkumaan ja kaikki kasaantuu toisen vanhemman päälle!?
Kommentit (63)
Jos se on alkanut vasta vastikään, niin voi olla terveydessä jokin muutos, että tarvitsee lisää unta. Jos on aina nukkunut päikkärit töiden jälkeen, voi syyttää vain itseään, että on tehnyt lapset sellaisen kanssa, joka ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa määräillä muiden nukkumisia ja heräämisiä.
Okei. Minäkin olen väsynyt ja haluan nukkua, mutta ei molemmat voi nukkua, kun on lasten juttuja hoidettavana! Ap
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku sairaus, mikä väsyttää noin? Diabetes, uniapnea tms
Eri ihmisillä on erilainen unentarve. Harvoin ehtii arkena nukkua sen 9-10 tuntia yöllä, minkä itse tarvitsisin jos aikaa olisi. Tietysti on hyvä käydä verikokeissa, jos epäilyttää että voisi johtua sairaudesta ja unentarve on olennaisesti lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Parempi levännyt vanhempi kuin väsyneen kärttyisä vttusaatna. Päikkärivanhempi voi sitten hoitaa lasten yönukutukset niin toinen saa silloin omaa aikaa.
Minä olen se väsynyt vittusaatana. Ja kyllä tunnissa ehtii paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minäkin olen väsynyt ja haluan nukkua, mutta ei molemmat voi nukkua, kun on lasten juttuja hoidettavana! Ap
Nuku kun toinen herää.
Että ei taida olla kovin hyvässä kunnossa. Ruokavalio viturallaan ja saattaa jo diabetes olla alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuku kun toinen herää.
Järkeä mennä lähes puoli 6 päikkäreille? Ja siinä on kanssa kaikkea kuskaamista ym., mihin tarvitaan molempia vanhempia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin otan nokoset kun kotiudun, ei vaan pysy luomi auki ja hirveä aivosumu. Joku alkaisi siitä mussuttamaan niin ottaisin eron heti, 15min ei voi olla mussuttamisen arvoista.
15 min eri kuin väh. tunti!
Tuntikin on kuitenkin vain tunti.
Ehkä voisit puhua sille miehelle, että hän menisi tuntia aikaisemmin nukkumaan iltaisin. Jos edes lyhenisi se päiväunitarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin otan nokoset kun kotiudun, ei vaan pysy luomi auki ja hirveä aivosumu. Joku alkaisi siitä mussuttamaan niin ottaisin eron heti, 15min ei voi olla mussuttamisen arvoista.
15 minuutin päikkärit on eri asia kuin tunnin!
Kuka vetää tunnin päikkäreitä??? Siinä mennään jo syvään uneen ja koko ilta on pilalla sitten. 15-20min max. Sillä on käsittämätön vaikutus ainakin mulla, aivan kuin olisi buutannut tietsikan ja kaikki turha paska poistunut muistista. Ajatus täysin kirkas ja energiat ylhäällä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmies on päikkärit ansainnut!
Entä työnainen? Molemmat vaan nukkumaan, niin mukulat olkoot keskenään. Eiku...
Naisen pitää valita työ tai lapset, jos yrittää molempia, elämästä tulee helvettiä ja luultavasti tulee erot ja huono elämä lapsille ja kaikkea muuta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No fiksut vanhemmat,niin toinen voi ottaa tunnin levon kun toinen herää. Vai miksi kaikki pitäs kasaantua just siinä tunnin aikana? Toinen voi olla liikasuorittaja. Ainakin minä en tykkää hetkeäkään kattoa ruokailun jälkeen tiskikasaa vaan se pitää saada heti pois. Toki voisin mennä ruuan jälkeen ruokalevolle,mut haluan heti tiskit koneeseen.
Jos ollaan kotona kaikki noin klo 16, niin aika myöhäiseksi menee kyllä sen toisen päikkärit sitten... Ja kyllä siinä tunnissa nyt tapahtuu kaikenlaista pienten lasten kanssa, kun päästään koulusta/päiväkodista kotiin.
No jos on vaikka ruokaa tehty niin, et jonain päivänä vaan mikroon lämpenemään. Mut kai pariskunnat osaa itse sopia jos toinen vaikka ottaa aina tapansa mukaan päikkärit,niin hän sitten herää aikaisemmin ja hoitaa lasten aamutoimet että se toinen saa nukkua pidempään.
Meillä ainakin toinen vei hoitoon ja toinen haki,yhdessä tehty,yhdessä hoidetaan.
No opetettiin muksukin siihen että ruuan jälkeen voi ottaa rennosti, tehdä palapeliä, piirtää, lukea, katsoa dvd ja antaa vanhempien huilata. Olihan lapsikin hiljaisuuden tarpeessa pitkän hälyisen tarha-/koulupäivän jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä sanallakaan siihen viitannut, että sinäkin nukkuisit päikkärit. Valitit vaan, että kaikki työt jää sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 min eri kuin väh. tunti!
En usko et sillä ajalla on mitään merkitystä tässä tapauksessa, ei vaan käy aloittajan maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku sairaus, mikä väsyttää noin? Diabetes, uniapnea tms
vai fyysinen työ 5vuorossa. etätyö sakin on niin vaikee hahmottaa kuinka raskasta työ voi olla
Työ, joka vaatii keskittymistä ja ajattelua. Aivot kuluttavat eniten energiaa kehossa.
joltain on henkipois jos en ole skarppina työssäni. mitkäs seuraukset siitä on ku pilkku on väärässä paikassa.
Minusta ihan sama jos toinen ottaa päikkärit JOS saan itse myös omaa aikaa myöhemmin niin, ett puoliso on vastuussa lapsista. Jos mies haluaa nukkua tunnin päikkärit vaikka viisi kertaa viikossa, niin minäkin saan sitten viisi tuntia omaa aikaa esim. viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuku kun toinen herää.
Järkeä mennä lähes puoli 6 päikkäreille? Ja siinä on kanssa kaikkea kuskaamista ym., mihin tarvitaan molempia vanhempia. Ap
No teillä on liikaa härdelliä arjessa joskumpikaan vanhempi ei jaksa. Miettikää mistä ottaa aikaa lepäämiseen. Palkattu siivoojaa, ostokset kotiin tuotuna, vähemmän kuormittavat harrastukset....
Vierailija kirjoitti:
Työmies on päikkärit ansainnut!
Tavoin työnainen. Pakko hetki levätä om niin raskas työ.
Tunnissa ei kyllä "kaikki" asiat kasaudu toisen niskaan. Onpa paskantärkeä asenne. Vai teetkö kaikki asiat sen miehen nokosten aikana, että saat sitten marmattaa, miten joudut yksin kaiken tekemään?
Eikä semmoisesta väsyneestä kumppanista mitään irti edes saisi, ihan suotta se siinä olisi tunnin jalkeilla ja jaloissa hortoilemassa.