Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä, että aikuinen perheellinen ihminen menee AINA päiväunille töiden jälkeen?

Vierailija
21.11.2025 |

Vaikka olisi kaikenlaista puuhaa esim. lasten kanssa, niin silti väh. tunniksi täytyy päästä nukkumaan ja kaikki kasaantuu toisen vanhemman päälle!? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi levännyt vanhempi kuin väsyneen kärttyisä vttusaatna. Päikkärivanhempi voi sitten hoitaa lasten yönukutukset niin toinen saa silloin omaa aikaa.

Minä olen se väsynyt vittusaatana. Ja kyllä tunnissa ehtii paljon. Ap

Juu, tunnissa ehtii paljon, mutta nyt on kysymys siitä, ettei tarvi tunnissa ehtiä paljon. Eikä ainakaan juuri sinä tuntina, kun se toinen ei ole siinä auttamassa.

Jos ajatellaan, että normaalien työaikojen puitteissa niin perhe on kotona tyypillisesti noin viideltä ja nukkumaanmenon valmistelut alkavat seitsemän - kahdeksan maissa. En ymmärrä missä todellisuudessa ihmiset elävät, koska tunti arki-illasta on iso osa koko illasta.

Kokeile edes viikkon olla ilman ruutua huomaat, että illat on aika pitkiä. 

Vierailija
62/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmies on päikkärit ansainnut! 

Entä työnainen? Molemmat vaan nukkumaan, niin mukulat olkoot keskenään. Eiku...

Lapsen hoitoajaksi voi ilmoittaa klo 7-18. Vanhemmat tulevat kotiin klo 16.30, nukkuvat tunnin ja toinen menee noutamaan lapset, toinen ryhtyy laittamaan ruokaa. 

Toinen nukkuu ja toinen huolehtii ruuasta. Ja lasten pitäisi kitua hoidossa myöhään iltaan. 

Eiköhän tässä se varsinainen ongelma ole edelleen olemassa, en usko että ongelma ovat kotona olevat lapset vaan aikuinen, joka jättää puolison tekemään illalla työt. Kaikella todennäköisyydellä päikkäripuoliso kaikenlisäksi tarvitsee päikkäreitä koska tykkää valvoa myöhään rauhassa rentoutuen. Se tarinassa kiinnostaakin, ap voisi kertoa miten hän nukkuu yöt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi levännyt vanhempi kuin väsyneen kärttyisä vttusaatna. Päikkärivanhempi voi sitten hoitaa lasten yönukutukset niin toinen saa silloin omaa aikaa.

Minä olen se väsynyt vittusaatana. Ja kyllä tunnissa ehtii paljon. Ap

Juu, tunnissa ehtii paljon, mutta nyt on kysymys siitä, ettei tarvi tunnissa ehtiä paljon. Eikä ainakaan juuri sinä tuntina, kun se toinen ei ole siinä auttamassa.

Jos ajatellaan, että normaalien työaikojen puitteissa niin perhe on kotona tyypillisesti noin viideltä ja nukkumaanmenon valmistelut alkavat seitsemän - kahdeksan maissa. En ymmärrä missä todellisuudessa ihmiset elävät, koska tunti arki-illasta on iso osa koko illasta.

Se on käsittämätöntä paljon saa aikaiseksi kaikkea hyödyllistä ja kivaa kun sallii itselleen leffailtoja ja muuta ruudun zombituijottelua vain viikonloppuisin.

Vierailija
64/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile edes viikkon olla ilman ruutua huomaat, että illat on aika pitkiä. 

Sieltäpä tuli erikoinen vastaus jostain erikoisesta todellisuudesta. Ai ruudutko ovat teilläpäin ainoa mihin aikaa menee? Varmaan aika tuntuu myös pitkältä jos on esim. yksi lapsi ja yksiö tai kodinhoitohenkilökunta. Mutta kyllä tyypillisellä  perheellä useamman lapsen kanssa arki-iltaisin on aika kortilla. 

Vierailija
65/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan sama jos toinen ottaa päikkärit JOS saan itse myös omaa aikaa myöhemmin niin, ett puoliso on vastuussa lapsista. Jos mies haluaa nukkua tunnin päikkärit vaikka viisi kertaa viikossa, niin minäkin saan sitten viisi tuntia omaa aikaa esim. viikonloppuna. 

Miten muka 1 tunti kerallaan 5 päivänä vastaa 5 tuntia 2 päivän aikana? Tasapuolisuus tarkoittaa, että otat saman ajan päivittäin itsellesi kuin mies.

Minä teen mielummin niin, että otan viikonloppuna enemmän aikaa itselleni kuin joka päivä vähän. Tapaan yleensä lauantaisin ystäviä, ja sunnuntaina pitkälle juoksulenkille. Eiköhän jokainen osaa päättää parhaiten itse, miten tuo jako pitäisi tehdä. 

Vierailija
66/66 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa määräillä muiden nukkumisia ja heräämisiä. 

Okei. Minäkin olen väsynyt ja haluan nukkua, mutta ei molemmat voi nukkua, kun on lasten juttuja hoidettavana! Ap

Nuku kun toinen herää.

Järkeä mennä lähes puoli 6 päikkäreille? Ja siinä on kanssa kaikkea kuskaamista ym., mihin tarvitaan molempia vanhempia. Ap

No miksi pitää olla niin paljon kaikkea kuskaamista? Se on aivan itse tehty valinta, sen suorittamisen voi jättää poiskin ja rentoutua vähän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme