Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä, että aikuinen perheellinen ihminen menee AINA päiväunille töiden jälkeen?

Vierailija
21.11.2025 |

Vaikka olisi kaikenlaista puuhaa esim. lasten kanssa, niin silti väh. tunniksi täytyy päästä nukkumaan ja kaikki kasaantuu toisen vanhemman päälle!? 

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on 6.30-14. Nukun joka päivä iltapäiväkahvin jälkeen 30min. Näin ollut jo silloin kun lapset oli päiväkodissa. En tiedä ketä tämä haittaa. Nyt lapset jo teinejä ja tietävät, että äiti on tirsoilla, kun tulevat koulusta kolmen jälkeen. Mulla soi kello puolen tunnin kohdalla.

Vierailija
102/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No fiksut vanhemmat,niin toinen voi ottaa tunnin levon kun toinen herää. Vai miksi kaikki pitäs kasaantua just siinä tunnin aikana? Toinen voi olla liikasuorittaja. Ainakin minä en tykkää hetkeäkään kattoa ruokailun jälkeen tiskikasaa vaan se pitää saada heti pois. Toki voisin mennä ruuan jälkeen ruokalevolle,mut haluan heti tiskit koneeseen.

Jos ollaan kotona kaikki noin klo 16, niin aika myöhäiseksi menee kyllä sen toisen päikkärit sitten... Ja kyllä siinä tunnissa nyt tapahtuu kaikenlaista pienten lasten kanssa, kun päästään koulusta/päiväkodista kotiin.

No jos on vaikka ruokaa tehty niin, et jonain päivänä vaan mikroon lämpenemään. Mut kai pariskunnat osaa itse sopia jos toinen vaikka ottaa aina tapansa mukaan päikkärit,niin hän sitten herää aikaisemmin ja hoitaa lasten aamutoimet että se toinen saa nukkua pidempään. 

Meillä ainakin toinen vei hoitoon ja toinen haki,yhdessä tehty,yhdessä hoidetaan.

Aika vahvasti haiskahtaa siltä että ap:n perheessä ei ole mitään tasajakoa. Ap tekee kaiken ja venyy kun toinen elää kuin hotellissa mennen ja tullen miten haluaa. Sekä ottaa päikkyjä vaikka pitäisi olla perheelle/jälkikasvulle läsnä.

Itse usuttaisin mukelot iskänsä kimppuun tyyliin menkääs lapset herättelemään isiä pelaamaan jne. XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No fiksut vanhemmat,niin toinen voi ottaa tunnin levon kun toinen herää. Vai miksi kaikki pitäs kasaantua just siinä tunnin aikana? Toinen voi olla liikasuorittaja. Ainakin minä en tykkää hetkeäkään kattoa ruokailun jälkeen tiskikasaa vaan se pitää saada heti pois. Toki voisin mennä ruuan jälkeen ruokalevolle,mut haluan heti tiskit koneeseen.

Jos ollaan kotona kaikki noin klo 16, niin aika myöhäiseksi menee kyllä sen toisen päikkärit sitten... Ja kyllä siinä tunnissa nyt tapahtuu kaikenlaista pienten lasten kanssa, kun päästään koulusta/päiväkodista kotiin.

No jos on vaikka ruokaa tehty niin, et jonain päivänä vaan mikroon lämpenemään. Mut kai pariskunnat osaa itse sopia jos toinen vaikka ottaa aina tapansa mukaan päikkärit,niin hän sitten herää aikaisemmin ja hoitaa lasten aamutoimet että se 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on vaikka ruokaa tehty niin, et jonain päivänä vaan mikroon lämpenemään. Mut kai pariskunnat osaa itse sopia jos toinen vaikka ottaa aina tapansa mukaan päikkärit,niin hän sitten herää aikaisemmin ja hoitaa lasten aamutoimet että se toinen saa nukkua pidempään. 

Meillä ainakin toinen vei hoitoon ja toinen haki,yhdessä tehty,yhdessä hoidetaan.

Aika vahvasti haiskahtaa siltä että ap:n perheessä ei ole mitään tasajakoa. Ap tekee kaiken ja venyy kun toinen elää kuin hotellissa mennen ja tullen miten haluaa. Sekä ottaa päikkyjä vaikka pitäisi olla perheelle/jälkikasvulle läsnä.

Itse usuttaisin mukelot iskänsä kimppuun tyyliin menkääs lapset herättelemään isiä pelaamaan jne. XD

Vierailija
104/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen lepää kun tuntee tarvitsevansa lepoa. 

Vierailija
105/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksi, ette opeta niitä lapsia siihen, että töiden ja koulun jälkeen levätään hetki. Kaikki. Itse ainakin tein niin, että kun tuli töistä kotiin, niin lapset saivat tulla kainaloon, mutta hetki täytyi olla hiljaa. Minä njokuin, joskus lapsetkin. Tämän jälkeen vasta alkoi loppu päivän ohjelma. Lapset sai olla lähellä sylissä, ja minä levätä. 

Tuo ruoka on myös itse aiheutettu ongelma. Edellisen iltana seuraavan päivän päivällinen valmiiksi. Voila, ei tarvitse heti alkaa tekemään, vaan levolle on aikaa. Ihmisen pitää saada levätä silloin kun väsyttää silloin kun ei ole aivan pakottava tarve olla hereillä. 

T: tunnin päikkärit tänään, joskus riittää 15min. 

Vierailija
106/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun biologinen kellosi on tottunut nukkumaan tiettyyn aikaan, voit säätää sitä itse esimerkiksi menemällä nukkumaan aina tuntia aikaisemmin illalla.

Vierailija
107/107 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lapset jätetään hoitamatta, kun molempia väsyttää. Ukot eivät tajua, että myös naiset ovat väsyneitä.