Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkujen korvaaminen proteiinivanukkaalla?

Vierailija
19.11.2025 |

Totaalikielto ei onnistu, mutta olen onnistunut vähentämään herkkujen  määrää. Jos syön vaikka yhden suklaapatukan muutaman kerran viikossa, siitä tulee noin 200-300 kcal. Auttaako, jos korvaan tuon patukan/jäätelön proteiinivanukkaalla, jossa on kaloreita vain noin 100, kun kuitenkin makeanhimo lähtee silläkin?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se auttaa vähän. Mutta herkkuihinhan tuo vanukas lukeutuu.

Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vaikka se suklaapatukka. Siitä saa sentään jotain ravintoaineitakin. 

Minulla on toiminut. Olen hirveä sokerihiiri, varsinkin ilta-aikaan, ja yksi tuollainen vanukas ennen nukkumaanmenoa saa makeahampaani tyydytettyä. Pitää nälkääkin vähän paremmin kuin suklaa. 

Aivot käyttävät sokereita energianlähteinä. Siksi varsinkin pitkä ateriaväli saa aivot janoamaan sokeria, jotta ne saisivat energiaa käyttöönsä. Myös väsymys ja stressi voimistavat makeanhimoa. Makea maku tuo myös mielihyvää, jota ihminen kaipaa, eli lohtu syöt ihan turhaan jotain mössöä ettei yöllä vaan tule nälkä? 

Vierailija
22/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ON HASSUJEN ITSEKONTROLLINSA MENETTÄNEIDEN KEHOPOSITIIVISTEN IHRAKASOJEN KETJU : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vaikka se suklaapatukka. Siitä saa sentään jotain ravintoaineitakin. 

Minulla on toiminut. Olen hirveä sokerihiiri, varsinkin ilta-aikaan, ja yksi tuollainen vanukas ennen nukkumaanmenoa saa makeahampaani tyydytettyä. Pitää nälkääkin vähän paremmin kuin suklaa. 

Aivot käyttävät sokereita energianlähteinä. Siksi varsinkin pitkä ateriaväli saa aivot janoamaan sokeria, jotta ne saisivat energiaa käyttöönsä. Myös väsymys ja stressi voimistavat makeanhimoa. Makea maku tuo myös mielihyvää, jota ihminen kaipaa, eli lohtu syöt ihan turhaan jotain mössöä ettei yöllä vaan tule nälkä? 

Minä nukun kyllä yöllä, oli nälkä tai ei. 

Vierailija
24/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä täällä kukaan on edes sanonut olevansa lihava? 

Vierailija
25/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jotain hyvin huolestuttavaa meneillään:

Prismassa ja kauppakeskuksissa näkee yhä enemmän toinen toistaan lihavampia tursuvan ihraisia löllyköitä. Kuin valtavia hirviömäisiä jättisuuria taaperoita pahimmasta painajaisunesta. Silmät pienenpienet sikkuraiset kuin itämaalaisilla sumopainijoilla, kun pulskat posket puristaa ne kapeiksi viiruiksi. Monella myös keikkuu pään päällä semmoinen epämääräinen nutturansyherö entisestään korostamassa kyseistä vaikutelmaa. Lyllerretään ja pyllerretään ja vaaputaan kuin vaippaikäiset. Sipsiä, suklaalevyjä, burgereita, karkkia, alkoholia, tupakkaa, keksejä, granolaa, jätskiä, juustoja... sitä kaikkea moskaa näiden ihrakasojen ostoskärryt (kuin taaperokärryt) mätettynä täyteen. Ja tästä kaikesta seuraa fyysisten sydän- ja verisuonitautien, ja tuki- ja liikuntaelinvaivojen, syöpien, uniapnean yms. lisäksi myös runsaasti mielenterveysongelmia.

Vierailija
26/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPS. Kauppojen "proteiinirahkat" ovat yksi harhaanjohtavimmista tuotenimistä, joihin olen törmännyt viime vuosien aikana. Niissä ei ole yhtään sen enempää proteiinia kuin ihan "tavallisessa" rahkassa. Tarkistakaa vaikka itse. Pääsee halvemmalla ja on myös terveellisempi vaihtoehto valita se maustamaton rahka (ja lisää esim. marjoja halutessaan)

-Beko Strong -tyyppi

Vierailija
27/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailun jälkeinen sokerin himo poistuu parhaiten tuotteella panimosokeri (rypälesokeri, dextroosi), 5 g annos sellaisenaan rittää, ei kahvin eikä teen seassa, vaan sellaisenaan. 5 g vastaa 18 kcal.

Vierailija
28/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet opettanut aivosi huonoille tavoille. Aivomme ovat nimittäin hyvät yhdistämään asioita toisiinsa.

Jos esim illalla sohvalla syö aina herkkuja, aivot saattavat alkaa vaatia sitä aina sohvalle istuessa. Sohva ja herkut kuuluvat nyt aivojen mielestä erottamattomasti yhteen.

Hyvä uutinen on se, että aivot oppivat nopeasti uutta ja mukautuvat uusiin asioihin, kun niitä jaksaa opettaa. Ensin pitää vain sietää epämukavuutta ja hankalia tunteita jonkin aikaa.

Vierailija
29/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ja kauppakeskuksissa näkee yhä enemmän toinen toistaan lihavampia tursuvan ihraisia löllyköitä. Kuin valtavia hirviömäisiä jättisuuria taaperoita pahimmasta painajaisunesta. Silmät pienenpienet sikkuraiset kuin itämaalaisilla sumopainijoilla, kun pulskat posket puristaa ne kapeiksi viiruiksi. Monella myös keikkuu pään päällä semmoinen epämääräinen nutturansyherö entisestään korostamassa kyseistä vaikutelmaa. Lyllerretään ja pyllerretään ja vaaputaan kuin vaippaikäiset. Sipsiä, suklaalevyjä, burgereita, karkkia, proteiinirahkaa, alkoholia, tupakkaa, keksejä, granolaa, jätskiä, juustoja... sitä kaikkea moskaa näiden ihrakasojen ostoskärryt (kuin taaperokärryt) mätettynä täyteen. Ja tästä kaikesta seuraa fyysisten sydän- ja verisuonitautien, ja tuki- ja liikuntaelinvaivojen, syöpien, uniapnean yms. lisäksi myös runsaasti mielenterveysongelmia.

Vierailija
30/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon sinut on aivopesty. 

Vierailija
31/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä mainos ja valhe.

Proteiinivanukkaissa on energiaa luokkaa 400 kcal / 100 g.

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-profeel-proteiinivanukas-suklaa/

https://ecosupplements.fi/product/proteiinivanukas-vanilja-500g/?kk=a4c…

Proteiinivanukas, Vanilja

Annoskoko: 30g, ravintoarvo per annos: 506 kJ / 120.9369 kcal

"Annoskoko 30g",  sehän on jotain 2 lusikallista. Oikeasti ne annospurkit on n. 150-200g, kuten muutkin vastaavat tuotteet (jogurtit, rahkat jne). Onhan siinä silti vähemmän kaloreita ja enemmän tarpeellisia ravintoaineita, kuin suklaapatukassa. Toisaalta siitä jää puuttumaan pureskelu, joka on monille kuitenkin olennainen osa sitä herkuttelua. Pureskelu myös vaikuttaa joidenkin kylläisyyteen vaikuttavien hormonien tuotantoon.

Vierailija
32/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä mainos ja valhe.

No esimerkiksi valion proteiinimoussessa on 89kcal /100 g ja profit proteiinivanukkaassa 116kcal /100g, joten en tiedä mistä revit tuon 400 kcal.

Syötkö juuri sen 100 gramaa?

Vierailija
33/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon sinut on aivopesty. 

Mieltymys makeaan on kyllä ohjelmoitu ihmisiin jo ennen syntymää

Vierailija
34/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lopetat sokeroitujen ja lisäaine mössöjen syömisen kokonaan, niin mm. omena alkaa maistumaan makealle "herkulle".

Paskapuhetta, herkkuihin ei vain ole enää sitä addiktiota ja himoa.

Vierailija
35/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa haisee isojen lihavien neitosten pieru.

Vierailija
36/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä mainos ja valhe.

No esimerkiksi valion proteiinimoussessa on 89kcal /100 g ja profit proteiinivanukkaassa 116kcal /100g, joten en tiedä mistä revit tuon 400 kcal.

Syötkö juuri sen 100 gramaa?

Ne annospurkit on jotain170-200g. Syötkö itse useamman purkin kerralla?

Vierailija
37/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PPS. Kauppojen "proteiinirahkat" ovat yksi harhaanjohtavimmista tuotenimistä, joihin olen törmännyt viime vuosien aikana. Niissä ei ole yhtään sen enempää proteiinia kuin ihan "tavallisessa" rahkassa. Tarkistakaa vaikka itse. Pääsee halvemmalla ja on myös terveellisempi vaihtoehto valita se maustamaton rahka (ja lisää esim. marjoja halutessaan)

-Beko Strong -tyyppi

Mainostajat keksivät myyvän tuotteen siinä vaiheessa, kun proteiinin syömisestä tuli muotijuttu. Brändättiin vaan maustetut rahkat uudelleen.

Vierailija
38/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi proteiinivanukas? Voisiko sen korvata esim. maustamattomalla rahkalla + marjoilla?

Lisäksi vinkki. Aloin syödä jonkin aikaa sitten B-vitamiinilisää säännöllisesti ja herkkuhimo on kadonnut. Ainakin toistaiseksi, saa nähdä tuleeko takaisin. Mutta olen todella yllättynyt. Pystyin jopa jättämään masennuslääkkeen pois ja ajatukset ovat myös kirkastuneet paljon sokerihimon loppumisen lisäksi.

Kuulostaa yliampuvalta, mutta ajattelin jakaa, jos haluat kokeilla. En yleensä edes jaksa niin luottaa mihinkään vitamiineihin ja niistä saatavaan pysyvään apuun tällaisissa asioissa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun jollakin vitamiini-/ravintolisällä tuntuu olevan hyvin selkeä vaikutus, jonka huomasin jo todella nopeasti aloittamisen jälkeen.

Syön itse apteekin Beko strong B12 + Foolihappo + B6 Purutabletteja. Ja ei, en edusta Orion Pahrmaa😅 Itse asiassa, mummini suositteli tuota valmistetta (ja pitää kuule

Huom. ei siis tarvitse olla juuri purutabletteja, sama tuote löytyy myös perinteisenä nieltävänä tablettina. Molempia on ollut käytössä ja vaikutus samansuuntainen. Eli siis kyse tuosta valmisteesta (Beko strong B12 + Foolihappo + B6), ei merkitystä millainen tabletti

Pieni korjaus. Jos täällä joku kiinnostui myös kokeilemaan, olisiko tuosta apua

Vierailija
39/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ja kauppakeskuksissa näkee yhä enemmän toinen toistaan lihavampia tursuvan ihraisia löllyköitä. Kuin valtavia hirviömäisiä jättisuuria taaperoita pahimmasta painajaisunesta. Silmät pienenpienet sikkuraiset kuin itämaalaisilla sumopainijoilla, kun pulskat posket puristaa ne kapeiksi viiruiksi. Monella myös keikkuu pään päällä semmoinen epämääräinen nutturansyherö entisestään korostamassa kyseistä vaikutelmaa. Lyllerretään ja pyllerretään ja vaaputaan kuin vaippaikäiset. Sipsiä, suklaalevyjä, burgereita, karkkia, proteiinirahkaa, alkoholia, tupakkaa, keksejä, granolaa, jätskiä, juustoja... sitä kaikkea moskaa näiden ihrakasojen ostoskärryt (kuin taaperokärryt) mätettynä täyteen. Ja tästä kaikesta seuraa fyysisten sydän- ja verisuonitautien, ja tuki- ja liikuntaelinvaivojen, syöpien, uniapnean yms. lisäksi myös runsaasti mielenterveysongelmia.

Vierailija
40/58 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi proteiinivanukas? Voisiko sen korvata esim. maustamattomalla rahkalla + marjoilla?

Lisäksi vinkki. Aloin syödä jonkin aikaa sitten B-vitamiinilisää säännöllisesti ja herkkuhimo on kadonnut. Ainakin toistaiseksi, saa nähdä tuleeko takaisin. Mutta olen todella yllättynyt. Pystyin jopa jättämään masennuslääkkeen pois ja ajatukset ovat myös kirkastuneet paljon sokerihimon loppumisen lisäksi.

Kuulostaa yliampuvalta, mutta ajattelin jakaa, jos haluat kokeilla. En yleensä edes jaksa niin luottaa mihinkään vitamiineihin ja niistä saatavaan pysyvään apuun tällaisissa asioissa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun jollakin vitamiini-/ravintolisällä tuntuu olevan hyvin selkeä vaikutus, jonka huomasin jo todella nopeasti aloittamisen jälkeen.

Syön itse apteekin Beko strong B12 + Foolihappo + B6 Purutabletteja. Ja ei, en edusta Orion Pahrmaa😅 Itse asiassa, mu

Ja vielä pieni lisäys, näköjään tuotteesta on myös versioita, joissa on noiden lisäksi myös enemmänkin B-vitamiineja sun muuta. Eli ei tietenkään haittaa mitään, vaikka olisi vahvempikin valmiste. Kunhan on vähintään nuo samat (foolihappo, B12, B6)

Mummini mukaan on tärkeää että juuri tuo foolihappo on mukana. Ja alan uskoa häntä todella tässä asiassa (ei sillä, että erityisesti en olisi uskonut häntä), mutta vaikutus on ollut kohdalla niin selkeä, että pitää todella muistaa kiittää mummia, että hän mainitsi kerran tuon "löytönsä" minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä