Herkkujen korvaaminen proteiinivanukkaalla?
Totaalikielto ei onnistu, mutta olen onnistunut vähentämään herkkujen määrää. Jos syön vaikka yhden suklaapatukan muutaman kerran viikossa, siitä tulee noin 200-300 kcal. Auttaako, jos korvaan tuon patukan/jäätelön proteiinivanukkaalla, jossa on kaloreita vain noin 100, kun kuitenkin makeanhimo lähtee silläkin?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miksi proteiinivanukas? Voisiko sen korvata esim. maustamattomalla rahkalla + marjoilla?
Lisäksi vinkki. Aloin syödä jonkin aikaa sitten B-vitamiinilisää säännöllisesti ja herkkuhimo on kadonnut. Ainakin toistaiseksi, saa nähdä tuleeko takaisin. Mutta olen todella yllättynyt. Pystyin jopa jättämään masennuslääkkeen pois ja ajatukset ovat myös kirkastuneet paljon sokerihimon loppumisen lisäksi.
Kuulostaa yliampuvalta, mutta ajattelin jakaa, jos haluat kokeilla. En yleensä edes jaksa niin luottaa mihinkään vitamiineihin ja niistä saatavaan pysyvään apuun tällaisissa asioissa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun jollakin vitamiini-/ravintolisällä tuntuu olevan hyvin selkeä vaikutus, jonka huomasin jo todella nopeasti aloittamisen jälkeen.
Syön itse apteekin Beko strong B12 + Foolihappo + B6 Purutabletteja. Ja ei, en edusta Orion Pahrmaa😅 Itse asiassa, mummini suositteli tuota valmistetta (ja pitää kuule
Mä syön näköjään ihan samaa vitamiinilisää. En ole erityisemmin huomannut makeanhimon häviämistä, mutta voihan niin olla. Reilu vuosi sitten aloin keventämään ja vähentämään herkuttelua ja sen myötä vähentänyt makeaa ja laihtunut 9kg. Voihan se olla, että kys. Beko strong on tukenut siinä.
Kaloreita vain 50 kcal 👍