Herkkujen korvaaminen proteiinivanukkaalla?
Totaalikielto ei onnistu, mutta olen onnistunut vähentämään herkkujen määrää. Jos syön vaikka yhden suklaapatukan muutaman kerran viikossa, siitä tulee noin 200-300 kcal. Auttaako, jos korvaan tuon patukan/jäätelön proteiinivanukkaalla, jossa on kaloreita vain noin 100, kun kuitenkin makeanhimo lähtee silläkin?
Kommentit (58)
Mä en lopeta karkkeilua täysin. Mielummin sit ostan yhden tikkarin. Sitä voi imeskellä pitkään. Versus jos mässyttää ison karkkipussin samassa ajassa.
Siinäpä mainos ja valhe.
Proteiinivanukkaissa on energiaa luokkaa 400 kcal / 100 g.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
no ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-profeel-proteiinivanukas-suklaa/
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se auttaa vähän. Mutta herkkuihinhan tuo vanukas lukeutuu.
Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vaikka se suklaapatukka. Siitä saa sentään jotain ravintoaineitakin.
Minulla on toiminut. Olen hirveä sokerihiiri, varsinkin ilta-aikaan, ja yksi tuollainen vanukas ennen nukkumaanmenoa saa makeahampaani tyydytettyä. Pitää nälkääkin vähän paremmin kuin suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
No esimerkiksi valion proteiinimoussessa on 89kcal /100 g ja profit proteiinivanukkaassa 116kcal /100g, joten en tiedä mistä revit tuon 400 kcal.
Ap, tiedoksesi: yhdessä suklaapatukassa on 200-300 kcal, eli jos syöt "vain" yhden suklaapatukan muutaman kerran viikossa, niin se ei ole yhteensä 200-300 kcal, vaan YLI 1000 kcal per viikko!
Mielummin minä syön sen suklaapatukan kuin keinotekoisilla makeutusaineilla makeutettuja.
Kun lopetat sokeroitujen ja lisäaine mössöjen syömisen kokonaan, niin mm. omena alkaa maistumaan makealle "herkulle".
PROTEIINIVANUKAS ON KEHOPOSITIIVISTEN IHRALÖLLYKÖIDEN "TERVEELLINEN" VÄLIPALA. Röh, röh.
Vierailija kirjoitti:
Kun lopetat sokeroitujen ja lisäaine mössöjen syömisen kokonaan, niin mm. omena alkaa maistumaan makealle "herkulle".
Kyllähän omenat ja esimerkiksi marjat ovat hyviä, mutta ei niillä todellakaan mikään sokerinhimo lähde.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Ap, tiedoksesi: yhdessä suklaapatukassa on 200-300 kcal, eli jos syöt "vain" yhden suklaapatukan muutaman kerran viikossa, niin se ei ole yhteensä 200-300 kcal, vaan YLI 1000 kcal per viikko!
No tätä juuri tarkoitin. Eli varmaan saisin kaloreita vähennettyä, jos suklaapatukan sijasta syön proteeinivanukkaan.
Miksi proteiinivanukas? Voisiko sen korvata esim. maustamattomalla rahkalla + marjoilla?
Lisäksi vinkki. Aloin syödä jonkin aikaa sitten B-vitamiinilisää säännöllisesti ja herkkuhimo on kadonnut. Ainakin toistaiseksi, saa nähdä tuleeko takaisin. Mutta olen todella yllättynyt. Pystyin jopa jättämään masennuslääkkeen pois ja ajatukset ovat myös kirkastuneet paljon sokerihimon loppumisen lisäksi.
Kuulostaa yliampuvalta, mutta ajattelin jakaa, jos haluat kokeilla. En yleensä edes jaksa niin luottaa mihinkään vitamiineihin ja niistä saatavaan pysyvään apuun tällaisissa asioissa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun jollakin vitamiini-/ravintolisällä tuntuu olevan hyvin selkeä vaikutus, jonka huomasin jo todella nopeasti aloittamisen jälkeen.
Syön itse apteekin Beko strong B12 + Foolihappo + B6 Purutabletteja. Ja ei, en edusta Orion Pahrmaa😅 Itse asiassa, mummini suositteli tuota valmistetta (ja pitää kuulemma ehdottomasti olla juuri se), ja hänen vinkistään päätin kokeilla. En siis osaa verrata, onko muilla B-vitamiinilisillä mahdollisesti sama vaikutus (jos tämä ei ole plaseboa), mutta ainakin tuo todella näyttää tehoavan. Paremmin kuin edes mielialalääkkeet.
(Osin vaikutus voi olla siitä, että minulla on taipumusta anemiaan, vaikka syön lihaa, ja siksi kohdallani B-vitamiinin lisäsaannilla voi olla noin suuri vaikutus minun kohdallani)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vaikka se suklaapatukka. Siitä saa sentään jotain ravintoaineitakin.
Minulla on toiminut. Olen hirveä sokerihiiri, varsinkin ilta-aikaan, ja yksi tuollainen vanukas ennen nukkumaanmenoa saa makeahampaani tyydytettyä. Pitää nälkääkin vähän paremmin kuin suklaa.
Eli olet opettanut aivosi huonoille tavoille. Aivomme ovat nimittäin hyvät yhdistämään asioita toisiinsa.
Jos esim illalla sohvalla syö aina herkkuja, aivot saattavat alkaa vaatia sitä aina sohvalle istuessa. Sohva ja herkut kuuluvat nyt aivojen mielestä erottamattomasti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
No esimerkiksi valion proteiinimoussessa on 89kcal /100 g ja profit proteiinivanukkaassa 116kcal /100g, joten en tiedä mistä revit tuon 400 kcal.
Mutta se 100g on yhdessä vanukkaassa monesti vähintään 1,5-kertaisena. Esim. Valio Profeel suklaa-appelsiini, jota yksi annos painaa 150 g on kaloreiksi muutettuna siis 120 kcal. Ja kehopositiiviset ihrakasat intoutuvat vetämään kaikkia mössöjä useamman paketin peräkkäin, eli ihralöllyköille kertyy nopeasti useita satoja, tai jopa yli 1000 kcal näistä "terveellisistä" herkuista vuorokauden aikana. RÖH RÖH, PÖR PÖR.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä mainos ja valhe.
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-profeel-proteiinivanukas-suklaa/
https://ecosupplements.fi/product/proteiinivanukas-vanilja-500g/?kk=a4c…
Proteiinivanukas, Vanilja
Annoskoko: 30g, ravintoarvo per annos: 506 kJ / 120.9369 kcal
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän omenat ja esimerkiksi marjat ovat hyviä, mutta ei niillä todellakaan mikään sokerinhimo lähde.
- eri
Kyllä lähtee. Vain mielisairailla ihrahirviöillä ei terveelliset vaihtoehdot toimi. Ne pitäisi sulkea laihdutusleireille, joissa tarjotaan jälkiruoaksi ainoastaan tuoreita hedelmiä ja marjoja, ja päästettäisiin ulos vasta, kun elintavat on saatu pakotettua kuosiin.
eri
PS. Paljon tsemppiä painonpudotukseen/sokerin vähentämiseen! Itse toivun masennuksesta ja burn outista ja olen huomannut, että (mikä tahansa asia) onnistuu, ehkä ristiriitaisestikin, nopeiten ja parhaiten, kun on kärsivällinen, armollinen ja lempeä itseä kohtaan, ei "piiskaa" itseä koko ajan.
Päivä ja hetki kerrallaan. Pienet (paremmat) valinnat ja muutokset päivittäin alkavat vaikuttaa yllättävänkin nopeasti, jos ne saa tehtyä säännöllisesti. Itseä on auttanut jopa että ikään kuin yritän "unohtaa" koko asian, tai tehdä siitä mahdollisimman luonnollisen osan arkea. Rauhallisesti vain otan sitä rahkaa ja marjoja, esimerkiksi, vaikka ehkä tekisi mieli ensin jotakin makeampaa. Ikään kuin hoksautan itselleni että "ai niin. Rahka ja marjat. Ei makeaa" ja sen enempiä miettimättä ja stressaamatta valitsen sen terveellisemmän vaihtoehdon ja jatkan päivän hommia eteenpäin
T. Beko Strong -tyyppi XD