Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison valehtelu

Vierailija
16.11.2025 |

Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on. 

Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta. 

Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen. 

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen pitkään ulosotossa ollut tyyppi varasteli mun laukusta rahaa kun selkäni käänsin.

Pölli minkä kerkesi.

Kerran se sanoi, että miksi et pidä enää käteistä mukana. Kerjäsi lainaksi tämän tästä ja naama norsun vturalla maksoi pyydettäessä takaisin. Kerjäsi sitä ja tätä.

Lopulta oli pakko panna tapailu poikki. Olis pitänyt tehdä aiemmin se.

Jep. Nämä myös loisivat naisten asunnoissa osallistumatta vuokriin, jne. 

Vierailija
82/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis suostu kertomaan mitä laskuja ulosotossa on. No, itsepä elämääsi elät. Mutta muista, että sinua ollaan täällä varoitettu mitä tuleman pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen pitkään ulosotossa ollut tyyppi varasteli mun laukusta rahaa kun selkäni käänsin.

Pölli minkä kerkesi.

Kerran se sanoi, että miksi et pidä enää käteistä mukana. Kerjäsi lainaksi tämän tästä ja naama norsun vturalla maksoi pyydettäessä takaisin. Kerjäsi sitä ja tätä.

Olin yhdessä tapauksen kanssa, joka varasti minulta kerran noin 700 euroa. Olin saanut vanhemmaltani lomamatkaa varten rahaa. Yhteiseltä ystävältä kuulin myöhemmin, että sama henkilö oli varastanut jopa ravintolaillan jälkeen ystäväporukan pöytään jättämät tippirahat. Ja tämä fiasko lähti siitä käyntiin, että alussa jotkin pienet asiat eivät pitäneet paikkansa. Painoin villaisella, koska parhaimmillaan oli niin hurmaava. Olkaa tee muut viisaampia. 

Vierailija
84/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei ole hyvä loppuelämän ihminen, johon ei voi luottaa. Piste. 

Vierailija
85/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölli minkä kerkesi.

Multa ei kysele rahaa, eikä pyydä makselemaan mitään puolestaan. Jos sen teen, teen ihan omasta halusta. 

Yhteenmuuttoa puhuttiin ihan mun aloitteesta ensin, helpottaisi molempien raha-asioita. Tai näin ajattelin, ennen kuin kävi ilmi, ettei tän hetkiset raha-asiat ole kunnossa. Miltei kaikki yöt ollaan nimittäin saman katon alla, joko hänen tai minun luonani. Ja itse pärjään siis hyvin, kaikin puolin.

En tiiä, miksi elämä ei voisi joskus mennä helposti ja onnellisesti

Menestyvät miehet eivät takerru naisiin, ymmärrä tämä. Ne ovat nimenomaan näitä luuserimiehiä, jotka yleensä raan kiilu silmässä leikkivät paita- ja perse-parisuhdetta. Usein myös päihde- tai muita ongelmia taustalla. Menestyvät miehet pyörivät yleensä poikaporukoissa, matkustelevat ja harrastelevat, eivät nyhvää naisen pillussa.

Vierailija
86/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis suostu kertomaan mitä laskuja ulosotossa on. No, itsepä elämääsi elät. Mutta muista, että sinua ollaan täällä varoitettu mitä tuleman pitää.

"Aiemman elämän" lainat muuttuneen elämäntilanteen takia johti siihen, ettei pystynyt maksamaan lyhennyksiä. Ja kyse ei ole pikavipeistä yms, vaan yhteisen entisen elämän rakentamiseen otettuja lainoja.

Vierailija
87/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölli minkä kerkesi.

Olin yhdessä tapauksen kanssa, joka varasti minulta kerran noin 700 euroa. Olin saanut vanhemmaltani lomamatkaa varten rahaa. Yhteiseltä ystävältä kuulin myöhemmin, että sama henkilö oli varastanut jopa ravintolaillan jälkeen ystäväporukan pöytään jättämät tippirahat. Ja tämä fiasko lähti siitä käyntiin, että alussa jotkin pienet asiat eivät pitäneet paikkansa. Painoin villaisella, koska parhaimmillaan oli niin hurmaava. Olkaa tee muut viisaampia. 

Jep ja siinä missä mies on ollut lapsena pikku ongelma ja pikku varas, aikuiselle ei tee tiukkaa viedä isoja rahoja. Jos kasvatusta ei ole saatu lapsena niin se ei ilmiinny mieheen mitenkään maagisesti taivaasta vaan mies on mitä on sitten loppuelämänsä, käy välillä vankilassa tai sitten ei. 

Vierailija
88/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölli minkä kerkesi.

Multa ei kysele rahaa, eikä pyydä makselemaan mitään puolestaan. Jos sen teen, teen ihan omasta halusta. 

Yhteenmuuttoa puhuttiin ihan mun aloitteesta ensin, helpottaisi molempien raha-asioita. Tai näin ajattelin, ennen kuin kävi ilmi, ettei tän hetkiset raha-asiat ole kunnossa. Miltei kaikki yöt ollaan nimittäin saman katon alla, joko hänen tai minun luonani. Ja itse pärjään siis hyvin, kaikin puolin.

Siksi, että tilastojen valossa me retkahdetaan vääriin ihmisiin. Tarkoitan, että suurin osa alkaneista suhteista loppuu parin-kolmen vuoden sisällä, mikä mistäkin syystä. Ja ihan taatusti näissäkin jokainen kuvitteli löytäneensä kultakimpaleen suhteen alussa. 

Miksette vain jatka suhdetta kuten tähänkin asti, siis pidätte omat asunnot? Mietitte yhteen muuttoa uudelleen parin vuoden päästä jos siltä vielä tuntuu. 

Vierailija
89/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölli minkä kerkesi.

Parempi nyt ajan kanssa katsoa ettei tarvi sitten katua.

En suosittele yhteenmuuttoa missään nimessä. Sittenhän sulla olisi käsi kyynärpäätä myöden siinä itsessään.

Minulla kävi onni onnettomuudessa, että en muuttanut peeaan kans kimppaan.

Vierailija
90/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aiemman elämän" lainat muuttuneen elämäntilanteen takia johti siihen, ettei pystynyt maksamaan lyhennyksiä. Ja kyse ei ole pikavipeistä yms, vaan yhteisen entisen elämän rakentamiseen otettuja lainoja.

Niitä otetaan vakuuksia vastaan, ellei kyseessä ole todellakin pikavippi. Kuulostaa valheilta.

Vierailija
91/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli muutatte avoliittoon, niin tyyppihän pitää itsestään selvänä sitä, että sinä kustannat hänen elämäänsä.

Vierailija
92/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olisi tavannut eksääni.. Niitä lainoja otettiin siksi, että ryyppäämiseen meni liikaa rahaa. Jollain piti maksaa vuokrakin. Ryyppääminen ja kalliit harrastukset tuli ensin. Tietysti kuulostaa paremmalta, että lainaa otettiin yhteiseen elämään. 

Vierailija
93/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölli minkä kerkesi.

Herra isä, ei TIETENKÄÄN pyydä sulta rahaa nyt. Ota nyt laput pois silmiltasi!!!!!

Jos muutatte yhteen, sulla on velvollisuus alkaa makselemaan ja yhtä ja toista.

Vierailija
94/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen, jos sulla raha-asiat kunnossa. 

Vierailija
95/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyypillä ei ole palkkatuloja, niin ei se sitä velkaansa pysty lyhentämään. Kasvaa korkoa vaan vauhdilla.

Ja jos on tuloja, niin vouti vie joka kk tuloista ison osan.

Että tällaista kituutuselämääkö oot vailla ap?

Vierailija
96/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä ex-rouva elelee nyt jossain huoletonta elämää, ja sä otat hoivataksesi hänen ex-miehensä ja lapset? Jep jep. 

Vierailija
97/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siinä käy niin, että yhdessä asuessa ap maksaakin kaikki ruoat ja kulut. Mies vetoaa velkoihinsa ja ap heltyy, koska on empatiakykyinen. Todellisuudessa se mies on todennäköisesti pelkkä loinen ja parasiitti. 

Vierailija
98/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan kannata ennen muuttaa yhteen, ennen kuin vanha elämä on maksettu pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
99/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että avoliitossa avopuolisot ovat elatusvelvollisia toisistaan?

Jos on, niin kerjäätkö ap itsellesi rahareikää? Onko sulla liikaa löysää rahaa?

Vierailija
100/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä sitten kyselet täällä tilannettasi jos kaikki on hyvin ?

Se jos alkaa hälytyskellot soimaan on ensimmäinen merkki ja sitä kannattaa kuunnella. Joskus sitä ei huomaa mutta jos noin selkeästi huomaa niin se kertoo jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän