Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison valehtelu

Vierailija
16.11.2025 |

Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on. 

Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta. 

Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen. 

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa asiassa kannattaa miettiä siihen liittyvää häpeää. Ota puheeksi ja selvittäkää yhdessä, etenkin käytännön hommeli. Minut on hylätty rehellisyyden vuoksi, vaikka omat ongelmani eivät vaikuttaisi toiseen mihinkään. Tuomituksi tuleminen tuntuu pas kalta, ja menettämisen pelko voi saada aikaan kaikenlaista outoa, etenkin jos löytyy loppuelämän ihminen ja on tottunut tulemaan hylätyksi.

Vierailija
62/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 9kk tapailun jälkeen ap on varma, että mies on hänen loppuelämän ihminen. 

Annu mun kaikki kestää 😂

Ps. Ap voisi miettiä, millaista on todellisuus kahden elintason perheessä. Koska miehellä ei ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen, on myös ap jumissa tilanteessa. Vai ajattelitko jättää miehen ja lapset kotiin, kun itse lähdet lomamatkalle seuraavat x vuotta? 

Tilannehan on tässä sellainen että miehellä ei ole rahulia, ja lapsia on, eli aapee voi aivan hyvällä omallatunnolla mennä itsekseen reissuille. Eihän hänen kuulu miehen saati miehen lasten matkoja maksella. Mä ainakin olen lähtenyt yksin tai kaverin kanssa jos ei puolisolla ole ollut varaa/intoa lähteä. 

Kyllä, voin myös kavereiden kanssa reissata, sitä olenkin tehnyt, jos niin olen halunnut.

Miehelle onkin varmasti ollut ok, että teet kavereittesi kanssa juttuja, kun ette asu yhdessä. Tilanne voi olla aivan toinen, kun susta tulee yhteenmuuton myötä avopuoliso, jolle kumppanin pitäisi olla ykkösihminen, ja hän saa päivittäin seurata, miten sun rahat riittää, samalla kun hän stressaa rahasta joka päivä. Tai sitten sä makselet miehen ja lasten elämisiä, mutta ei mua ainakaan huvita maksella toisen hölmöilyistä seurannutta rahapulaa, joka on ihan itseaiheutettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa asiassa kannattaa miettiä siihen liittyvää häpeää. Ota puheeksi ja selvittäkää yhdessä, etenkin käytännön hommeli. Minut on hylätty rehellisyyden vuoksi, vaikka omat ongelmani eivät vaikuttaisi toiseen mihinkään. Tuomituksi tuleminen tuntuu pas kalta, ja menettämisen pelko voi saada aikaan kaikenlaista outoa, etenkin jos löytyy loppuelämän ihminen ja on tottunut tulemaan hylätyksi.

Luen rivien välistä, että sun mielestä asioita pitäisi pimittää puolisolta, jotta itse välttyy häpeältä ja tuomituksi tulemisesta? 

Vierailija
64/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vajaa 600 000 ihmistä ulosotossa ja työttömiä liki 300 000. Ei täällä pärjääminen ole mitenkään helppoa. Juttele miehesi kanssa, mistä sitä tietää minkä vuoksi talous kuralla, jos ette käy sitä lävitse. Ole armollinen kuitenki ja auta häntä vaikka taloudellisesti jos voit. 

Et todellakaan auta taloudellisesti yhtään ketään! Naiset auttaa liikaa ja miehet kusettaa koko ajan! Älkää ottako mitään nyhjäkeluusereita naiset, kunnon mies voi löytyä vaikka 5-kymppisenä ja elämää riittää. Tavallisin luonnon ohjaama syy typeriin valintoihin löytyy lisääntymisvietistä ja kun naisilla aika on rajallinen tyydytään vaistonvaraisesti kehnoon laatuun. Niin tein itsekin, nyt koitan vain neuvoa nuorempia.

Vierailija
65/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annu mun kaikki kestää 😂

Ps. Ap voisi miettiä, millaista on todellisuus kahden elintason perheessä. Koska miehellä ei ole varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen, on myös ap jumissa tilanteessa. Vai ajattelitko jättää miehen ja lapset kotiin, kun itse lähdet lomamatkalle seuraavat x vuotta? 

Minä olin 3 kuukauden tapailun jälkeen varma, että mies on loppuelämäni ihminen. Naimisiin menimme vajaan vuoden tapailun jälkeen. Nyt on 35-vuotishääpäivä jo mennyt, ja edelleen olen yhtä varma (toki ymmärtäen, että kuolema erottaa meidät jossain vaiheessa). Tosin meillä ei ole koskaan ollut sellaisia talousongelmia kuin mistä ap kertoo.

Vierailija
66/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siis ulosotossa? Jos tää on sulle ongelma, niin lopeta suhde. 

Tähän liittyvää kyllä, mutta pääosin olen tietoinen näistä ongelmista kyllä. Kun on avoimesti kertonut. Siksi en ymmärrä, miksi ei kaikesta ole kertonut avoimesti, kun erikseen asiasta kysyin. 

Onko kyse jostain laskusta? Ei kai toiselle kuulu jos ei joudu maksamaan?

Jos kyse on siitä ettei puolisolla olekaan varaa asuntoon tms vaikka on luvannut, silloin tärkeää tietää saako rehellisesti rahaa jostain vai mitä on väittänyt.

Vierailija
67/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies on parasiitti ja petturi, eikä tuo ole varmastikaan ainoa asia, josta valehtelee sinulle kirkkain silmin päästäkseen imemään sinut kuiviin. 

Vierailija
68/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minut on hylätty rehellisyyde vuoksi" kaikilla on oikeus päättää kenen kanssa laittaa sukuelimensä yhteen, eikä edes omista lapsistaan ole suomen valtiossa velvollisuus huolehtia. Sinua ei myöskään ole jätetty "rehellisyyden" vaan niiden virheidesi vuoksi, joista olit rehellinen. Hoida ne pois päiväjärjestyksestä ja yritä uudestaan, äläkä syytä muita omista virheistäsi tai yritä mustamaalata heitä vapaudestaan valita.

Vierailija
69/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vajaa 600 000 ihmistä ulosotossa ja työttömiä liki 300 000. Ei täällä pärjääminen ole mitenkään helppoa. Juttele miehesi kanssa, mistä sitä tietää minkä vuoksi talous kuralla, jos ette käy sitä lävitse. Ole armollinen kuitenki ja auta häntä vaikka taloudellisesti jos voit. 

Et todellakaan auta taloudellisesti yhtään ketään! Naiset auttaa liikaa ja miehet kusettaa koko ajan! Älkää ottako mitään nyhjäkeluusereita naiset, kunnon mies voi löytyä vaikka 5-kymppisenä ja elämää riittää. Tavallisin luonnon ohjaama syy typeriin valintoihin löytyy lisääntymisvietistä ja kun naisilla aika on rajallinen tyydytään vaistonvaraisesti kehnoon laatuun. Niin tein itsekin, nyt koitan vain neuvoa nuorempia.

Jep ja kuunnelkaa tarkasti mitä mies kertoilee eksistään. Eksä vaatii rahaa "epäreilusti" tai syyttää miestä jostakin, mitä hän "ei tehnyt"? Eksä on hullu? Miehellä on ongelmia koska 500 ulkoista syytä? Nämä ovat pelkkiä valheita ja kusetusta. Mies on se ongelma.

Vierailija
70/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9kk parisuhde ja yhteenmuutto suunnitteilla?

Mä sanon että älä mene tohon ansaan. Sulle on nyt muka avoimesti kerrottu osa asioista ja loput on ihan tietoisesti jätetty kertomatta. Yhteenmuuton jälkeen alkaa pikkuhiljaa paljastumaan lisää outouksia miehen raha-asioista ja ennen pitkää se olet sä joka maksaa kaiken yksin ja pahimmillaan vielä olet kusessa itsekin. 

On nimittäin tuttu kuvio itsellenikin. Yksikään mies ei ole niin ihmeellinen että sen vuoksi kannattaa ottaa minkäänlaista taloudellista riskiä. Siinä nainen vain häviää aina. 

OT Mikä sit on "oikea" aika muuttaa yhteen? Exän kanssa muutettiin puolen vuoden tuntemisen jälkeen ja "kestettiin" 10v. Nykyisen puolison kanssa 2,5v tuntemisen jälkeen, ja oltiin oltu jo vuosi naimisissakin ennen yhteenmuuttoa. 

Näihin ilmestyy aina, joku joka kertoo, että muuttivat yhteen kahden viikon tuntemisen jälkeen ja edelleen ollaan onnellisia. Se, että näin tapahtuu jollekulle, ei poista sitä faktaa, että samaan aikaan miljardi muuta suhdetta kaatuu. 

Jokainen yhtään järkevä ihminen ymmärtää, että toiseen kannattaa yrittää tutustua mahdollisimman hyvin ja eri tilanteissa, ennen kuin muuttaa yhteen. Ketään ei opi tuntemaan muutamassa kuukaudessa, ja se on ihan eri asia kun asutaan erillään tai yhdessä. 

Vierailija
71/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt syy että miksi mies on ulosotossa?

Se kertoo jo paljon.

Vierailija
72/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minut on hylätty rehellisyyde vuoksi" kaikilla on oikeus päättää kenen kanssa laittaa sukuelimensä yhteen, eikä edes omista lapsistaan ole suomen valtiossa velvollisuus huolehtia. Sinua ei myöskään ole jätetty "rehellisyyden" vaan niiden virheidesi vuoksi, joista olit rehellinen. Hoida ne pois päiväjärjestyksestä ja yritä uudestaan, äläkä syytä muita omista virheistäsi tai yritä mustamaalata heitä vapaudestaan valita.

On manipulointia pitää toinen suhteessa valehtelemalla tai ettei ole rehellinen/pimittää oleellisia asioita.

Vierailija
73/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, kun vielä voit. Suuri riski, että käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen. Olen tavannut miehiä, jotka ovat feikanneet jopa vuosikymmenen kestävän suhteen, vain taloudellinen hyöty mielessään. Juokse. 

Vierailija
74/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annu mun kaikki kestää 😂

Minä olin 3 kuukauden tapailun jälkeen varma, että mies on loppuelämäni ihminen. Naimisiin menimme vajaan vuoden tapailun jälkeen. Nyt on 35-vuotishääpäivä jo mennyt, ja edelleen olen yhtä varma (toki ymmärtäen, että kuolema erottaa meidät jossain vaiheessa). Tosin meillä ei ole koskaan ollut sellaisia talousongelmia kuin mistä ap kertoo.

Käsi sydämellä, miten sinä neuvoisit omaa lastasi? Neuvoisitko tosiaan, että koska äidillä ja isällä meni näin hyvin, niin ehdottomasti sinun kannattaa tehdä samalla tavalla kuin me? Että yhteenmuuttoa ja naimisiinmeno vaan heti pois alta.

Vierailija
75/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pitkään ulosotossa ollut tyyppi varasteli mun laukusta rahaa kun selkäni käänsin.

Pölli minkä kerkesi.

Kerran se sanoi, että miksi et pidä enää käteistä mukana. Kerjäsi lainaksi tämän tästä ja naama norsun vturalla maksoi pyydettäessä takaisin. Kerjäsi sitä ja tätä.

Lopulta oli pakko panna tapailu poikki. Olis pitänyt tehdä aiemmin se.

Vierailija
76/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t u i k s tulee menemään,jos jatkat suhdetta..

Vierailija
77/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks juu että äijän eksä teki velkaa eiks juu?

Vierailija
78/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt syy että miksi mies on ulosotossa?

Se kertoo jo paljon.

Tämä. Sillä on aika paljon merkitystä onko ulosotossa konkurssin vai maksamattomien vuokrien takia. 

Vierailija
79/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuviossa on mukana lapsia, tekee siitä sata kertaa monimutkaisemman. Lapsista on varmasti oikein kiva seurata, miten ap tekee kaikkea kivaa, kun heille vuoden kohokohta on retki traktorimuseoon naapurikylään polkupyörillä. Tai että jääkaapissa on erikseen hylly Paula-tädin ruuille. 

Tämä on esimerkki elävästä elämästä, tälleen kaverini elää kun meni ja muutti yhteen kumppanin, jolla kolme lasta, kanssa muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen. Nyt todella katuu tekoaan. Kumppani ja lapset vattuilee päin naamaa yhteen liittoutuneina. 

Vierailija
80/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen pitkään ulosotossa ollut tyyppi varasteli mun laukusta rahaa kun selkäni käänsin.

Pölli minkä kerkesi.

Kerran se sanoi, että miksi et pidä enää käteistä mukana. Kerjäsi lainaksi tämän tästä ja naama norsun vturalla maksoi pyydettäessä takaisin. Kerjäsi sitä ja tätä.

Lopulta oli pakko panna tapailu poikki. Olis pitänyt tehdä aiemmin se.

Multa ei kysele rahaa, eikä pyydä makselemaan mitään puolestaan. Jos sen teen, teen ihan omasta halusta. 

Yhteenmuuttoa puhuttiin ihan mun aloitteesta ensin, helpottaisi molempien raha-asioita. Tai näin ajattelin, ennen kuin kävi ilmi, ettei tän hetkiset raha-asiat ole kunnossa. Miltei kaikki yöt ollaan nimittäin saman katon alla, joko hänen tai minun luonani. Ja itse pärjään siis hyvin, kaikin puolin.

En tiiä, miksi elämä ei voisi joskus mennä helposti ja onnellisesti eteenpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi