Puolison valehtelu
Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on.
Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta.
Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen.
Kommentit (164)
Eihän se ole ainoa ihminen päällä maan. Uutta matoa koukkuun vaan , ja kireitä siimoja. 👍
Tarkista todellinen ulosottovelka . Sen saa tilattua ulosottorekisteristä.
Maksaa 6 euroa.
Sijoita nyt 6 euroa ulosottorekisteritietoihin.
Säästä näin omat fyrkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa 6 euroa.
Meneekö tieto henkilölle, josta tilattu?
Suurin piirtein saman kokeneena ottaisin asian suoraan puheeksi mahdollisen tulevan siipan kanssa. Jos tää henkilö hermostuu asiasta, sitten anna olla, ja tee päätökset sen mukaan. Jos tämä ihminen tuntuu "sielunkumppanilta", hän pystyy puhumaan asiasta kanssasi. Raha-asioiden kanssa on melkoisen moni vaikeuksissa tällä hetkellä. Itse en ainakaan heittäisi saman tien kirvestä kehään, vaan yrittäisin selvittää asian ensin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein saman kokeneena ottaisin asian suoraan puheeksi mahdollisen tulevan siipan kanssa. Jos tää henkilö hermostuu asiasta, sitten anna olla, ja tee päätökset sen mukaan. Jos tämä ihminen tuntuu "sielunkumppanilta", hän pystyy puhumaan asiasta kanssasi. Raha-asioiden kanssa on melkoisen moni vaikeuksissa tällä hetkellä. Itse en ainakaan heittäisi saman tien kirvestä kehään, vaan yrittäisin selvittää asian ensin.
Hölläämällä kukkaron nyörejä siitä selviäisi. Mut en kyllä lähtis maksamaan peeaan elämistä.
Siinä tulee itku pitkästä ilosta.
Fakta näkyy ketjun perusteella olevan se, että paska on jo osunut ap:n tuulettimeen. Pienet epätarkkuuden rajoilla olevat "valkoiset valheet" ja usein toistuvat sanamuodot kuten "en mä tiedä" sekä "tai jotakin" selostettaessa jotain tapahtunutta ovat varoitusmerkki, jonka jälkeen ei enää kuukausia veivata. Itse olen oppinut kiinnittämään huomiota erityisesti tuohon "tai jotakin" sanontaan. Sillä pyritään salaamaan mitä todella on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa 6 euroa.
Meneekö tieto henkilölle, josta tilattu?
Vain silloin jos se tyyppi itse osaa ja älyää kysyä uo-viranomaiselta sitä, onko tietoja joku tilannut.
Pyynnöstä hänelle on annettava tieto siitä, kenelle on viimeisten kuuden kuukauden aikana annettu häntä koskeva todistus ulosottorekisteristä.
Ethän ap tuhlaa aikaasi toivottomaan tapaukseen, pyydän.
Hurmaava renttu on miestyyppi, jota nautitaan pieni annos huimassa nuoruudessa. Sitten se pannaan kierrätykseen, seuraavalle hoitoon.
Pantteri ei pääse pilkuistaan, voit unohtaa ruusunpunaiset oletukset, "näin normaalit ihmiset toimivat".
Ap jos muutat saman katon alle, niin siitä kehkeytyy selviytymistarina.
Voit unohtaa sitten lomamatkat ja muut huvitukset. Ei ole vaan varaa sellaiseen kun sun pitää elättää tyyppiä.
Eihän se sulta suoraan mitään rahaa pyydä. Ensin vain makselet kiltteyttäsi kaikki elämisen kulut ja extrat kun puolison rahat menneet hänen omiin pakollisiin ja vähemmän pakollisiin menoihin. Sitten maksat ne pakosta kun puolison rahat taas on menneet siihen ties kuinka moneen pakolliseen "autoremonttiin".
Sitten kun olet suunnitellut ja budjetoinut itsellesi jonkun kivan jutun niin hupsista kun puolisolla on taas joku odottamaton megayllärilasku joka nielee hänen rahansa taas seuraavat puoli vuotta.
Usko pois, ne puolison menot ei tasan pienene saman katon alla. Päinvastoin, vastassa on loputon suo jos kerran lapsetkin kuvioissa.
Ulosottolainen ei sitten muista sinua merkkipäivinäsi.
Korkeintaan sanoo, että olisin ostanut sinulle kultariipuksen, mutta kun sitä ja tätä niin se jäi ostamatta.
Sen sijaan kynnet sillä on pitkät.
Ruokakassia se ei tuo kotiisi. Ei osallistu yhteisiin kuluihin. Päinvastoin pyytää sua maksamaan tämän ja tuon asian, koska hän säästää rahaa olemattomista tuloistaan.
Sun raha-asiat eivät tule helpottumaan ap.
Ja tämä on tosi.
Kyse lienee maksullisesta panokaverista?
Sekstailulla ei saa pötyä pöytään.
Noh käytä nyt säästösi ja otapa vielä lainaa sen kumppanisi velkojen maksuun.
Äkkiähän se sitten siirtyy seuraavan lypsettävän nurkkiin loisimaan kun sulta on löysät kupattu.
Tällä tavallahan nää elämäntapahtväksikäyttäjät tekee.
Sano nyt että se on elämänkoululainen Kontulasta.
Onko tyypillä prepaidliittymä puhelimessa? Onko puheaika alati loppu?
Vakuutuksiahan hän ei voi ottaa.
Vietkö aina ruokaa mennessäsi hänen luo?
Ja hän ei tuo tullessaan ruokaa sun luo?
Koska hän säästää ymmärräthän?
Tekeekö koskaan omalla kustannuksella päivällistä teille molemmille?
Onko vastavuoroista? Jos ei ole, niin vastavuoroiseksi tilanne EI muutu koskaan.
Entä jos jättikin paperin sinun löydettäväksesi?
"Elämäni on nyt sinun käsissäsi, oi jalo nainen. Anna rahaa!!"
Ensinnäkään tällainen tyyppi ei ole puoliso. Hän on vaan joku kumppani, jonka kanssa olet vähän aikaa seurustellut. Jos yhteenmuuttoa suunnitellaan, pitää kummankin olla omalta osaltaan raatorehellinen. Sinun pitää kertoa, että tiedät hänen raha-asioistaan, eikä yhteenmuuttoa voi ajatella ennen, kuin ne ovat kunnossa. Et sinä voi ruveta maksamaan toisen vanhoja velkoja. Muuten olette kohta molemmat kaulaanne myöten suossa. Kerro, että hänen epärehellisyytensä on tehnyt ison loven luottamukseen ja senkin vuoksi yhteenmuuttoei vielä ole ajankohtainen. Tämän jälkeen voitte ruveta vähitellen rakentamaan yhteistä tulevaisuuttta, jos molemmat ovat siihen vielä halukkaita.