Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison valehtelu

Vierailija
16.11.2025 |

Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on. 

Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta. 

Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen. 

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivat sessiot erikaisten sekoboltsien kanssa varmaan.

Vierailija
162/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta parisuhteen yritys on tuhoon tuomittu, jos toinen osapuoli jo lähtökohtaisesti ilman perusteita epäilee toista valehtelijaksi ja pitää toista epärehellisenä. Miten sellaiselle perustukselle rakennetaan mitään hyvää parisuhdetta. Että toinen on jo etukäteen tuomittu valehtelijaksi, että kyllä tuo varmaankin"

Täs tapauksessa suhde on tuhoon tuomittu koska se tyyppi valehteli. Valehtelee jatkossakin. Ei muutu tuo.

Aapeellä on vaikeuksia ottaa asia puheeksi. Odottelee sopivaa rauhallista hetkeä. Miksihän se onkin niin vaikeaa? 

Kyllä mä puhua uskallan. Meillä vaan lapsia sen verran tällä hetkellä läsnä, ettei rauhallisia hetkiä juurikaan ole. Haluan vakavalla keskustelulle rauhaa ja aikaa. Enkä itse väsyneenä työpäivän päälle jaksa. Ei se tilanne siitä muuksi muutu, vaikka täs

Jos haluatte muuttaa yhteen ja perustaa perhettä niin ei kannata opetella siihen että odottelee hetkeä keskusteluille. Sen oikean kumppanin kanssa ne keskustelut käydään siinä arjen lomassa. Yhteistä elämää kun eletään. Ajattelen että jos suhde on hyvä niin harva asia vaatii sellaisen rauhallisen ja häiriöttömän kehyksen. Tulevaisuudessakin te sovitte laina-asioita vauvan vaunulenkillä tai harrastuskuskauksen aikana, keittiötä yhdessä siivotessa tai pihahommien välissä. Jos jotain asiaa ei voi tuosta vaan keskustella, on se itsessään jo hälymerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle vinkki.

Tunsin läheisesti erään patologisen valehtelijan. Kun hän jäi kiinni valehtelusta, eli kun sanoin, että viimeksi sanoit muuta, miksi nyt sanot näin, niin usein tätä kiinni jäämistä seurasi minun syyttely. Ja usein syyttely sisälsi sen mihin hän itse syyllistyi. Eli jos hän valehteli, niin hän syytti minua valehtelijaksi. Jos häneen ei voinut luottaa, niin hän syytti minua siitä, että minuun ei voi luottaa.

Toisin sanoen valehlijasta saa paljon tietoa siten, että kuuntelee mitä hän sanoo. Ja muistaa lasten sanonnan, että "se joka sanoo, on itse". (Lasten tapauksessa se joka sanoo toista tyhmäksi, on itse tyhmä.) Tämä päsee patologisiin valehtelijoihin hyvin. Kun he sanovat toisesta jotain, niin he kertovat sen asian itsestään. Tiedostamattaan tietenkin.

Samaa mieltä tästä. Tämä on hyvä vinkki. Projisoivat muutakin kuin valheitaan. 

Vierailija
164/164 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin eräille olla raha-asioista puhuminen niin vaikeaa ?

Ja varsinkin siinä vaiheessa, kun on kulutusluotoista ja /tai pikavipeistä kysymys.

Häpeäkö se pistää valehtelemaan, ettei pysty elämään palkallansa.

Kyllä on itsetunnottomuutta, jos on heittäytynyt näyttämisen vuoksi trendin huipulle, eikä voi rahoittaa sitä palkkatuloillaan.

Meillä on vaimon kanssa yhteiset tilit, 3 tiliä. Laskimme kaikki vuoden menot yhteen eli mm. asuminen, kiinteistövero, kiinteistövuokra, vakuutukset, sähköt, puhelimet, liittymät ja hieman vielä extra yllättäviä menoja varten, vähän kuin säästöön.

Ne jaettiin palkkatulonsuhteen kuukausieräksi.

Tilipäivä siirtyy laskutilille rahat ja kaikki laskut menee sieltä suoraveloituksella.

Loppu raha, mikä jää kummankin tilille, on ruoka, vaate, huvitus ym. rahaa.

Näin on eletty 40 vuotta, ei olla roisoksia, muttei  ole myöskään tarvinnut riidellä rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi