Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison valehtelu

Vierailija
16.11.2025 |

Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on. 

Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta. 

Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen. 

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuunsa hioutunut kaasuvalottajahan se on. Manipuloinnin maailmanmestari. Ja sinähän ap pelastat hänet velkaikeestä eikö?

Rakasta hänet ehjäksi. Maailmaa pelastuu, ja sinä saat kirkkaimman kruunun.

Ps. Sarkasmia

Vierailija
122/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukaverini äiti antoi kuulemma sellaisen neuvon, että se jolla on rahaa, pitää maksaa vuokrarästit hänen lapselleen. Tätä sumutti tää tapailukaverini minulle. Sanoi, että naapurinkin vuokravelan maksoi naapurin naisystävä.😮

No minä siihen vastasin, että minä en maksa sun vuokraasi, kun minulla on omat asuinkuluni maksettavana.

Tyypin mutsi sanoi, että hän näkisi minut lapsensa tulevana vakikumppanina. Sanoin suoraan hänelle, että minä en näe niin, vaan sun lapsi on mun kanssa vain rahojeni takia.

Suhde poikki heti kun se perustuu vain taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit tällä luuserilla oli kittikasa auto. Tuumasi, että jos maksan korjauksen siihen romukasaan, niin saan ajaa sillä.

En maksa, kun minulla on oma auto. Tuntuu, että jotenkin jälkeenjäänyttä jengiä koko suku.

(12.23 jatkoi)

Vierailija
124/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta näkyy ketjun perusteella olevan se, että paska on jo osunut ap:n tuulettimeen. Pienet epätarkkuuden rajoilla olevat "valkoiset valheet" ja usein toistuvat sanamuodot kuten "en mä tiedä" sekä "tai jotakin" selostettaessa jotain tapahtunutta ovat varoitusmerkki, jonka jälkeen ei enää kuukausia veivata. Itse olen oppinut kiinnittämään huomiota erityisesti tuohon "tai jotakin" sanontaan. Sillä pyritään salaamaan mitä todella on tapahtunut.  

Valitettavasti on näin, että nämä pitää useimmiten oppia kantapään kautta. Jos joku tuntuu ikävältä tai epämääräiseltä, niin se on sitä. Pitää kuunnella intuitiota ja niitä hälytyskelloja. Lähes aina ne pienet epämääräisyydet ovat vasta alkua. Hyvä kumppani on rehellinen ja avoin hankalistakin asioista. 

Vierailija
125/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä tainnut esittää aplle pohdittavaksi sitä, mitä hänelle tappahtuu, jos tuleekin ero, siis taloudellisesti. 

En tietenkään tiedä apn rahatilanteesta mitään, mutta jos nyt käytät kaikki tulosi itseesi ja huusholliin pyörittämiseen jos muutatte yhteen, niin saatko mitään säästöön tulevaisuutta ja mahdollista erotilannetta varten? On aivan varma, että tulet käyttämään enemmän rahojasi miehen ja lasten kuluihin, mitä nyt kuvittelet. Jos kuvittelet maksavasi vain omat kulusi, olet väärässä. 

Tällä hetkellä ilmeisesti pystyisit säästämään, mutta jos muutatte yhteen, veikkaan, ettei tule onnistumaan, ei ainakaan samassa määrin. 

Entäs jos miehen tulot tippuu vielä nykyisestä (jos mahdollista)? Se on ap joka makselee edellisen rouvan elämää. 

Vierailija
126/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö koskaan omalla kustannuksella päivällistä teille molemmille?

Onko vastavuoroista? Jos ei ole, niin vastavuoroiseksi tilanne EI muutu koskaan.

Todennäköisesti tekee ehkä kerran tai pari kuussa. Sitten voi sanoa, että kyllähän hän osallistuu. Kaupan päälle syyllistää ap:ta kiittämättömyydestä. Yleensä se pahin vaihe alkaa, kun homma on jo lukittu jollain lailla. Eli asutaan vaikka juuri saman katon alla tms. Jotain, mistä voi olla hankalaa päästä pois. 

Vierailija
127/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolet on toki toisinpäin minun tapauksessani mutta avaan mielenmaisemaa, olen valitettavasti jokseenkin narsistinen hyväksikäyttäjä (käyn terapiassa, tunnen itseni ja myönnän todellisuuden) ja omasta kyynisestä näkökulmasta sanoisin että kumppanisi haluaa sinun ottavan asian puheeksi ja on jo valmistellut kuvioonne sopivan tarinan jolla sinusta saa myötätuntoisen reaktion irti sekä halun auttaa. Hiljalleen alkaa taloudellisen avun toiveet, naamioitu haluksi muuttua ja parantaa tilannetta (ei tule muuttumaan, feikkaus sujuu). Toki voi olla vilpitönkin, ihmeiden aikakaan ei ole kaikilta ohi.

Vierailija
128/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä kommentit on vahvistanut mun pelkoa siitä, että ei voi toimia suhde, jos ei olla täysin rehellisiä toisilleen. Täytyy rauhallisen tilaisuuden tullen keskustella asiasta. Ei niinkään asian sisältö ole mulle se juttu, vaan se, ettei puhu mulle rehellisesti asioista. Ja toki, täytyy oma elämä olla edes jollainlailla balanssissa, ennen kuin muuttaisinkaan yhteen. Ei ole missään tapauksessa lähitulevaisuuden asia, ehkä joskus ensi kesänä tms. aikaisintaan.

Ajattelen, että avoimesti vielä keskustelen ja kuuntelen mitä hänellä asiasta sanottavaa, ennen kuin teen päätöksiä suuntaan tai toiseen. Paljon tekee kyllä töitä ja maksaa velkojaan. Toki, yhteiset menot on pääsääntöisesti (mun omasta halusta toki) menneet mun piikkiin. Ruuat ostellaan melkolailla puoliksi, jos yhtäaikaa käydään kaupassa. Että en ihan kyllä heti tuota mun hyväksikäyttämistä tässä kuitenkaan usko. Mutta, en myöskään ole niin sinisilmäinen, ettenkö osaisi myös faktojen puhua puolestaan.

Vierailija
129/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nämä kommentit on vahvistanut mun pelkoa siitä, että ei voi toimia suhde, jos ei olla täysin rehellisiä toisilleen. Täytyy rauhallisen tilaisuuden tullen keskustella asiasta. Ei niinkään asian sisältö ole mulle se juttu, vaan se, ettei puhu mulle rehellisesti asioista. Ja toki, täytyy oma elämä olla edes jollainlailla balanssissa, ennen kuin muuttaisinkaan yhteen. Ei ole missään tapauksessa lähitulevaisuuden asia, ehkä joskus ensi kesänä tms. aikaisintaan.

Ajattelen, että avoimesti vielä keskustelen ja kuuntelen mitä hänellä asiasta sanottavaa, ennen kuin teen päätöksiä suuntaan tai toiseen. Paljon tekee kyllä töitä ja maksaa velkojaan. Toki, yhteiset menot on pääsääntöisesti (mun omasta halusta toki) menneet mun piikkiin. Ruuat ostellaan melkolailla puoliksi, jos yhtäaikaa käydään kaupassa. Että en ihan kyllä heti tuota mun hyväksikäyttämistä tässä kuitenkaan usko. Mutta, en myöskään ole niin sinisilmäinen, e

Niin, sitten sä näet miehen reaktion. Luultavimmin alkaa kiivas puolustus-syyttely, mutta toivotaan parasta, ettei näin käy. 

Vierailija
130/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi ostat ap mukuloillensa ja luuserille lahjat. Katat pöydän koreaksi.

Sinä et saa lahjan lahjaa etkä tarjottavaa yhteiseen pöytään. Tää on aivan selvä.

Epäilyttää myös se, että luuserin lapset olisi 9 kuukaudessa tulleet sinulle tärkeiksi.

Vierailija
131/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi kumppanille mitään ajankohtaa ("ensi kesä"), jolloin voidaan miettiä uudelleen yhteenmuuttoa, vaan antaisin ajan vain kulua ja kun olisin riittävän sinut tilanteen ja eri skenaarioiden kanssa, alkaisin miettimään sitä. Jos asetat jonkun ajankohdan, siihen asti teidän molempien on helppo suorittaa asioita "oikein", mutta se ei siltikään välttämättä kerro todellisuudesta mitään. 

Itse olen hyvin turvallisuushakuinen ihminen, joten en ole koskaan lähtenyt suhteeseen ilman, että on exit-suunnitelmaa ja niin, etten jää täysin tyhjän päälle jos erotaankin. Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa, toinen 27 ja toinen viisi vuotta, ja tämä strategia on pelastanut molemmilla erokerroilla, ja voin vain olla onnellinen että toimin näin. 

Vierailija
132/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tää asian sisältö on se juttu. Olet jo nyt koukussa.

Tyyppi on vaikean rahatilanteensa takia sulle riski rahallisesti, ja monesti luuserit on myös väkivaltaisia siinä kohtaa, kun kala on jo uinut verkkoonsa.

Vierailija
133/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolet on toki toisinpäin minun tapauksessani mutta avaan mielenmaisemaa, olen valitettavasti jokseenkin narsistinen hyväksikäyttäjä (käyn terapiassa, tunnen itseni ja myönnän todellisuuden) ja omasta kyynisestä näkökulmasta sanoisin että kumppanisi haluaa sinun ottavan asian puheeksi ja on jo valmistellut kuvioonne sopivan tarinan jolla sinusta saa myötätuntoisen reaktion irti sekä halun auttaa. Hiljalleen alkaa taloudellisen avun toiveet, naamioitu haluksi muuttua ja parantaa tilannetta (ei tule muuttumaan, feikkaus sujuu). Toki voi olla vilpitönkin, ihmeiden aikakaan ei ole kaikilta ohi.

Mitäpä jos kohtaisit sisälläsi asuvan häpeän ja lopettaisit tuollaisen hyväksikäytön. Ikään kuin ylpeilet asialla. Sinun sietäisi hävetä käytöstäsi. 

Vierailija
134/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et saa lahjan lahjaa etkä tarjottavaa yhteiseen pöytään. Tää on aivan selvä.

Epäilyttää myös se, että luuserin lapset olisi 9 kuukaudessa tulleet sinulle tärkeiksi.

No jos ne lapset olleet ap:n hoidettavina..

Vierailija
135/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hoitaa lapsensa. Ei tapailukumppanit.

Vierailija
136/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta näkyy ketjun perusteella olevan se, että paska on jo osunut ap:n tuulettimeen. Pienet epätarkkuuden rajoilla olevat "valkoiset valheet" ja usein toistuvat sanamuodot kuten "en mä tiedä" sekä "tai jotakin" selostettaessa jotain tapahtunutta ovat varoitusmerkki, jonka jälkeen ei enää kuukausia veivata. Itse olen oppinut kiinnittämään huomiota erityisesti tuohon "tai jotakin" sanontaan. Sillä pyritään salaamaan mitä todella on tapahtunut.  

Minun mieheni toisti aina, että "jostain syystä" asia meni näin. Tai "jostain syystä" minä sitten reagoin niin. Eihän mies sitä syytä halunnut kertoa, kun se syy oli valehteleminen. Valehtelu-sana korvattiin "jostain syystä" -fraasilla.

Toinen mikä toistui paljon, oli se, että ei hän ole valehdellut, vaan tässä on väärinkäsitys. Minä olin aina ymmärtänyt väärin. Väärinkäsityksellä kuitattiin tilanteet, joissa huomasin, ettei juttu ole totta, ja piti selitellä aiemmat valheet uudella valheella.

Kovin paljon mielikuvitusta tuollaisilla valehtelijoilla ei näytä olevan. Vaan kun jokin selitys on todettu toimivaksi, niin sitä samaa käytetään toistuvasti.

Vierailija
137/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni toisti aina, että "jostain syystä" asia meni näin. Tai "jostain syystä" minä sitten reagoin niin. Eihän mies sitä syytä halunnut kertoa, kun se syy oli valehteleminen. Valehtelu-sana korvattiin "jostain syystä" -fraasilla.

Toinen mikä toistui paljon, oli se, että ei hän ole valehdellut, vaan tässä on väärinkäsitys. Minä olin aina ymmärtänyt väärin. Väärinkäsityksellä kuitattiin tilanteet, jois

Tuttua tuo, että se olikin nainen, joka oli vain ymmärtänyt väärin. Loppuvaiheessa oli sitten jo ihan tyhmäkin, kun ymmärsi niitä asioita muka väärin. Hyi. 

Vierailija
138/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hoitaa lapsensa. Ei tapailukumppanit.

Ehkä jotkut on niin avarakatseisia että hoitaa, ja hankkii lahjoja, ja vie kivoihin paikkoihin. Siitäkin voi sitten saada ns. paskaa niskaan lapsen toiselta huoltajalta. Mutta jokainenhan ne omat ristinsä valitsee, pysyisin kaukana ihan ekaks lapsellisesta miehestä. Aina se exä siellä taustalla kuitenkin kuikuilee. 

Vierailija
139/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että avoimesti vielä keskustelen ja kuuntelen mitä hänellä asiasta sanottavaa, ennen kuin teen päätöksiä suuntaan tai toiseen. Paljon tekee kyllä töitä ja maksaa velkojaan. Toki, yhteiset menot on pääsääntöisesti (mun omasta halusta toki) menneet mun piikkiin. Ruuat ostellaan melkolailla puoliksi, jos yhtäaikaa käydään kaupassa. Että en ihan kyllä heti tuota mun hyväksikäyttämistä tässä kuitenkaan usko. Mutta, en myöskään ole niin sinisilmäinen, e

Sanot jo toisen kerran, että maksat omasta halustasi molempien puolesta tai että maksat molemmille omasta aloitteestasi.

Näissä tapauksissa yleensä on kyse siitä, että rahanlypsäjä saa surkuttelullaan ja uhriutumisellaan toisen vapaaehtoisesti maksamaan ja ehdottamaan maksamista. Vai maksatko kaikille kahvilan jonossa oleville asioita omasta halustasi? Vai sittenkin vain niille, jotka ovat säälittäviä? Entä maksatko muille läheisillesi asioita? Niille, jotka ovat sinulle rakkaita? Miksi et halua heille maksaa?

Vierailija
140/164 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo on ainoa asia missä mies on valehdellut. Se on vain tähän mennessä ainoa valhe mikä ap:lle on paljastunut. Mutta ei ole mitenkään todennäköistä, että miehen elämässä olisi vain tämä yksi ainoa asia, josta hän kykenee valehtelemaan, mutta mistään muusta ei kykenisi, vaan omatunto kolkuttaisi. Mutta tämän yhden valheen ja omatunnon kanssa pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi