Kristinuskolle naureskelijat, jotka uskovat horoskooppeihin, energioihin jne.
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä. Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Hömppäähän ne kaikki on. Mutta toki on ihmisiä, jotka hakevat sitä hengellisyyttä muualta, kuin siitä pakkokastetusta kristillisyydestä. He ovat sentään itse ajatelleet jotain, eivätkä suoraan ole ottaneet vastaan sitä uskontoa, mikä sattui heidän vanhemmillaan olleen. Eli sillä tavalla sentään parempi asia.
Kuvittelevat tehneensä itse valintansa, mutta melkoisen aivopesun kohteenahan me ollaan jo lapsesta lähtien. Sinun ajatuksesi eivät välttämättä ole sinun ajatuksiasi, sinä luulet niin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta muistan, että Raamattu varoittaa näistä numeroselityksistä? Eikö numeroselitykset mene vähän salatieteen puolelle, kun Jeesus sanoi, että hän ei peittele mitään?
Viittaus näihin numeroihin vain nousi mieleeni enkä niitä itse sen suuremmin kaivele. Mutta onhan pedon luvustakin sanottu, että se jolla viisaus on, laskekoon ja selvittäköön. Raamattu on täynnä vuosiviikkoja, ajanjaksoja ja numeroita, temppelin mittoja, Nooan arkin mitat jne jne. joista minua viisaammat löytävät Jumalan meille kertomaa viisautta. Joillekin on annettu tehtäväksi niitä pohtia ja me muut voimme kuunnella mitä löytöjä muut ovat esille tuoneet. Ja ne, jotka nostavat Jumalan kunniaa, on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla ne hihhulit naureskelee muiden uskomisille ja uskomatta olemisille, pilkaten, uhoten tuomiota tulisessa pätsissä jne. eli kumpikaan ei ole toistaan parempi eikä ylempänä.
Kukin tulkoon uskollaan tai uskomatta olemisellaan autuaaksi, kunhan ei vahingoita muita, ei syyllisty suomen lain silmissä rikokseen eikä tuputa omaansa muille.
Oikeat uskovat eivät sorru pilkkaamiseen.
Myös ne "oikeat uskovat" räkyttävät ja rääpivät päätänsä muiden uskomisiin sekä uskomatta olemisiin, omasta mielestään tietävät paremmin, koska omasta mielestään paremmat "tietolähteet" ymv.
Se, että ap:n keho on tietoinen ja pystyy toimimaan, perustuu massan "muuttumiseen" energiaksi eli mitokondrioiden adenosiini-TRI-fosfaatin transformoitumiseen(?) adenosiini-DI-fosfaatiksi??
Vierailija kirjoitti:
Se, että ap:n keho on tietoinen ja pystyy toimimaan, perustuu massan "muuttumiseen" energiaksi eli mitokondrioiden adenosiini-TRI-fosfaatin transformoitumiseen(?) adenosiini-DI-fosfaatiksi??
Ihmisen keho on kyllä viisas ja se toimii yhdessä ihmisen kanssa mutta terveyden osalta ihminen ei pysty kontrolloimaan itseään 100%. Voimme tehdä kuitenkin paljon itse terveytemme sekä hyvinvointimme eteen. Se mille emme voi itse mitään on vain hyväksyttävä. Mieli on voimakas työkalu ja meillä on mahdollisuus ajatella asioita joten kannattaa hyödyntää kaikki omakin potentiaali terveydentilan parantamisessa sekä ylläpitämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta muistan, että Raamattu varoittaa näistä numeroselityksistä? Eikö numeroselitykset mene vähän salatieteen puolelle, kun Jeesus sanoi, että hän ei peittele mitään?
Viittaus näihin numeroihin vain nousi mieleeni enkä niitä itse sen suuremmin kaivele. Mutta onhan pedon luvustakin sanottu, että se jolla viisaus on, laskekoon ja selvittäköön. Raamattu on täynnä vuosiviikkoja, ajanjaksoja ja numeroita, temppelin mittoja, Nooan arkin mitat jne jne. joista minua viisaammat löytävät Jumalan meille kertomaa viisautta. Joillekin on annettu tehtäväksi niitä pohtia ja me muut voimme kuunnella mitä löytöjä muut ovat esille tuoneet. Ja ne, jotka nostavat Jumalan kunniaa, on hyvä.
Huhhuh, mitä tuubaa. Sitä se indoktrinaatio teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa horoskooppi-intoilijat tyhmälle kuinka joku tähti vaikkapa 10 valovuoden päässä kykenee vaikuttamaan. Maan pinnalla planeettamme gravitaatiokenttä on dominoiva, joten tähtien ja jopa oman galaksimme gravitaatiokenttää ei täällä havaita näppituntumalla.
En ole horoskooppeihin uskova mutta kannattaa tutustua siihen miten avaruus vaikuttaa tähän planeettaamme, olemmehan osa sitä. Kuu varsinkin mielenkiintoinen Jos usko antaa luvan lukea.
Vaikka avaruus vaikuttaisi, niin horoskooppiin uskovat eivät ole niin älykkäitä että osaisivat siitä mitään tulkita oikein.
No eipä ne muutkaan hihhulit osaa tulkita tätä maailmaa oikein joten mikä oli pointtisi?
Siinä vain typerehditään toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli uskonnolliset salaliittoteoreetikot laskemaan ylöstempauksen päivämääriä vastaan tulevan auton rekisterikilvestä, kerrottuna siitä pääteltävästä raamatun kappaleessa esiintyvästä numerosta, jaettuna heidän peniksen pituudella, ja muut hihhulit seuraamaan heitä niin hyvä tulee. Eikö tullutkin?
Humpuukia on uskonnot ja horoskoopit.
Vierailija kirjoitti:
No, en minä ole kirjoittanut mitään tiedekirjoista.
Raamatussa Mooseksen lait kirjoitettiin meille ohjeeksi hyvään, oikeaan ja Jumalan mieleiseen elämään, Mooseksen jälkeen ihminen lankesi taas palvomaan epäjumalia ja seuraavaksi Joosua teki uuden liiton Jumalan kanssa. Ja ihminen lankesi taas. Jumala kuitenkin rakasti ja sääli lapsiaan, ja siksi hän teki ihmisen kanssa uuden liiton Jeesuksesssa.
Yksittäisillä sanojen muutoksilla saadaan uusia merkityksiä, jotenkin itsellä sellainen käsitys, että 1700-luvun lopulta on lähtenyt jonkinlainen kristinuskon vääristely?
Miten tämä liittyy ehdotukseen perehtyä avaruuden vaikutukseen planeetassamme ihan uteliaisuuttaan? Siihen ei raamattu riitä, pakko avata useampi tietokirja, etsiä tietoa, kysyä itseään viisaammilta.
Jotenkin tuntuu että hihhuleilta puuttuu joko kyky ymmärtää lukemaansa tai vastata rehellisesti suoraan esitettyihin kysymyksiin ja aiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hihhulit hoitoon suljetulle osastolle. Joukkopsykoosien aika on ohi.
Keitähän nämä "hihhulit" tässä yhteydessä ovat? Suljetut osastot ovat nykyisellään täynnä niitä, jotka ovat todella syvällä ja sekaisin omien ajatustensa, ajatusmalliensa ja vääristyneen kehonkuvan kanssa, kuulevat ja näkevät harhoja. Niistäkin Jeesus parantaa ja vapauttaa. Jos hihhulina oleminen on sitä että vapaudutaan addiktioista ja parannutaan jopa mielen alueen sairauksista, niin parempi olla hihhuli kuin pysyä psykooseissaan. "Jeesus-psykoosi" on lopulta hyvin vapauttavaa ja muuttaa elämää paremmaksi ja jaksetaan auttaa muitakin ihmisiä, joten sen kaltainen joukkopsykoosi tuskin häiritsee ketään muuta kuin palstakahjoa, joka ei käsitä Jeesuksesta yhtään mitään.
Tarkoittaa juuri sinua. Olet sairas päästäsi vaikka et sitä itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hömppäähän ne kaikki on. Mutta toki on ihmisiä, jotka hakevat sitä hengellisyyttä muualta, kuin siitä pakkokastetusta kristillisyydestä. He ovat sentään itse ajatelleet jotain, eivätkä suoraan ole ottaneet vastaan sitä uskontoa, mikä sattui heidän vanhemmillaan olleen. Eli sillä tavalla sentään parempi asia.
Kuvittelevat tehneensä itse valintansa, mutta melkoisen aivopesun kohteenahan me ollaan jo lapsesta lähtien. Sinun ajatuksesi eivät välttämättä ole sinun ajatuksiasi, sinä luulet niin.
Yleistät. Minä olen ateistiperheestä, hyvinkin tieteellisen kasvatuksen saanut, itse akateeminen. Vuosi sitten liityin ortodoksiseen seurakuntaan. Tie oli pitkä ja kivinen, mutta tunnen löytäneeni kotiin. Ei kannata väheksyä hengellistä tarvetta ihmisyydessään. Minä tein niin pitkään, ensin etsimättä, sitten etsien.
Siksi koska kristinusko on totta mutta haastavaa ja kaikki muu sokerikuorrutettua 💩 joka miellyttää eikä haasta yhtään mihinkään.
Tää oli itseasiassa ihan hyvä pohdinta.
Suurinta osaa ihmisistä pohdituttaa yliluonnollisuuden mahdollisuus ja siihen suhtaudutaan hyvin eri tavoin.
Mä luulen, että tässä on taustalla ikiaikaista kapinaa. Kristinusko on "ylhäältä annettua", eli yhteiskunnan, koulun ja vanhempien tarjoilemaa. Siksi se on halveksittavaa.
Nuori ihminen ei kuitenkaan ole argumenteissaan looginen, vaan niihin sekoittuvat kavereilta ja ehkä vanhemmilta kuultu. Menee itseasiassa aika pitkään ennen kuin ihminen on mielipiteissään täysin omilla jaloillaan. Siksi, siinä missä kristinusko tuomitaan-, niin siinä samat teesit uudessa paketissa tarjoiltuna voivat kiinnostaa, koska se vastaa tuohon uteliaisuuteen yliluonnollisuutta kohtaan, mutta ne eivät ole ylhäältä tarjoiltuja vaan perustuvst yksilön omaan valintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, että esim. Ilmestyskirjassa sanotaan näin. Toisaalta taas kielletään ennustelemasta. En osaa tuosta pedon merkistä sanoa, mutta monet numerot Ilmestyskirjassa voivat symboloidakin vaan esimerkiksi sitä, että jotain asiaa on paljon. Esimerkiksi seitsemän trumpettia tarkoittaakin, että trumpetteja on paljon. Tällaisen tulkinnan olen jostain lukenut, ja monessa yhteydessä se tuntuisi loogiselta. Kuka osaisi Ilmestyskirjan oikein tulkita. Jumalan kunnian nostaminen on tietenkin hyvä merkki. Niiden viisaiden pitäisi tietenkin tulkita meille muille Raamatun tekstiä, mutta meitä varotetaan myös eksyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistät. Minä olen ateistiperheestä, hyvinkin tieteellisen kasvatuksen saanut, itse akateeminen. Vuosi sitten liityin ortodoksiseen seurakuntaan. Tie oli pitkä ja kivinen, mutta tunnen löytäneeni kotiin. Ei kannata väheksyä hengellistä tarvetta ihmisyydessään. Minä tein niin pitkään, ensi
Hyvä puheenvuoro. Neutraali, toteava, omakohtainen. Ole siunattu veli/sisar Kristuksessa!
Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä.
Vaikka naureskelu yms. harmittaakin, niin eikö sinun kristittynä pitäisi sellainen kestää ja enemmänkin sääliä pilkkaajia, koska teidät, että se nauru hyytyy eräänä päivänä mitä kauheimmalla tavalla.
Pidän uskovaisia todella yksinkertaisina. Ja jokainen saa pitää minua minkälaisena haluaa.
Uskon henkisyyteen, kaikkialla läsnä olevaan hengelliseen voimaan, mutta huvitun raamatullisesta jumalasta.
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Oman uskon hierominen toisten naamaan on vaan vastenmielistä.
Oikeat uskovat eivät sorru pilkkaamiseen.