Kristinuskolle naureskelijat, jotka uskovat horoskooppeihin, energioihin jne.
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä. Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Pidän uskovaisia todella yksinkertaisina. Ja jokainen saa pitää minua minkälaisena haluaa.
Uskon henkisyyteen, kaikkialla läsnä olevaan hengelliseen voimaan, mutta huvitun raamatullisesta jumalasta.
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Oman uskon hierominen toisten naamaan on vaan vastenmielistä.
Veit sanat suustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hömppäähän ne kaikki on. Mutta toki on ihmisiä, jotka hakevat sitä hengellisyyttä muualta, kuin siitä pakkokastetusta kristillisyydestä. He ovat sentään itse ajatelleet jotain, eivätkä suoraan ole ottaneet vastaan sitä uskontoa, mikä sattui heidän vanhemmillaan olleen. Eli sillä tavalla sentään parempi asia.
Kuvittelevat tehneensä itse valintansa, mutta melkoisen aivopesun kohteenahan me ollaan jo lapsesta lähtien. Sinun ajatuksesi eivät välttämättä ole sinun ajatuksiasi, sinä luulet niin.
Tästä asiasta kirjoitetaan ihan monissa psykologiaa ja sosiologiaa käsittelevissä kirjoissa. Ei sitä faktaa millään alapeukuilla voi mitätöidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän uskovaisia todella yksinkertaisina. Ja jokainen saa pitää minua minkälaisena haluaa.
Uskon henkisyyteen, kaikkialla läsnä olevaan hengelliseen voimaan, mutta huvitun raamatullisesta jumalasta.
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Oman uskon hierominen toisten naamaan on vaan vastenmielistä.
Veit sanat suustani.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi Jumalaan uskovien :D?
Vierailija kirjoitti:
Jeesus käski evankeliumin kertoa kaikille. Päätös jää silti ihmiselle itselleen, haluaako ihminen mieuummin kadotukseen.
Itsekin olen entinen uushenkinen ja okkultisti ollut ennen uskoontuloani. Uskoon tullaan, kun Jumala paljastaa harhat ja avaa ymmärryksen totuudelle.
Aina on ihmisiä, jotka pilkkaavat muita ja suhtautuvat hysteerisesti lähes kaikkeen.
Sitten on niitä, jotka kunnioittavat toistensa elämänkatsomusta ja ymmärtävät, etteivät kaikki kristityt tai uuspakanat jne. ole täysiä hörhöjä. Meitä on moneen junaan, mutta yleistäminen ja negatiivisten oletusten projisointi ei ole erityisen järkevää. Loppujenlopuksi suurin osa ihmisistä on aika tylsiä ja tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en minä ole kirjoittanut mitään tiedekirjoista.
Raamatussa Mooseksen lait kirjoitettiin meille ohjeeksi hyvään, oikeaan ja Jumalan mieleiseen elämään, Mooseksen jälkeen ihminen lankesi taas palvomaan epäjumalia ja seuraavaksi Joosua teki uuden liiton Jumalan kanssa. Ja ihminen lankesi taas. Jumala kuitenkin rakasti ja sääli lapsiaan, ja siksi hän teki ihmisen kanssa uuden liiton Jeesuksesssa.
Yksittäisillä sanojen muutoksilla saadaan uusia merkityksiä, jotenkin itsellä sellainen käsitys, että 1700-luvun lopulta on lähtenyt jonkinlainen kristinuskon vääristely?
Miten tämä liittyy ehdotukseen perehtyä avaruuden vaikutukseen planeetassamme ihan uteliaisuuttaan? Siihen ei raamattu riitä, pakko avata useampi tietokirja, etsiä tietoa, kysyä itseään viisaammilta.
Jotenkin tuntuu että hihhuleilta puuttuu joko kyky ymmärtää lukemaansa ta
Pilkkakirveellähän sitä aitoa dialogia synnytetääkin.
Tänään on muuten valvomisen sunnuntai, ja Raamattu kehottaa meitä valvomaan.
Uskonnot ovat aikalailla keksittyjä, siksi en pysty niihin sokeana uskomaan. Niissä on totuudenperää joissakin asioissa, mutta ei tarvitse olla uskovainen uskoakseen näihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hömppäähän ne kaikki on. Mutta toki on ihmisiä, jotka hakevat sitä hengellisyyttä muualta, kuin siitä pakkokastetusta kristillisyydestä. He ovat sentään itse ajatelleet jotain, eivätkä suoraan ole ottaneet vastaan sitä uskontoa, mikä sattui heidän vanhemmillaan olleen. Eli sillä tavalla sentään parempi asia.
Kuvittelevat tehneensä itse valintansa, mutta melkoisen aivopesun kohteenahan me ollaan jo lapsesta lähtien. Sinun ajatuksesi eivät välttämättä ole sinun ajatuksiasi, sinä luulet niin.
Yleistät. Minä olen ateistiperheestä, hyvinkin tieteellisen kasvatuksen saanut, itse akateeminen. Vuosi sitten liityin ortodoksiseen seurakuntaan. Tie oli pitkä ja kivinen, mutta tunnen löytäneeni kotiin. Ei kannata väheksyä hengellistä tarvetta ihmisyydessään. Minä tein niin pitkään, ensi
Tietenkin se oli yleistys, en minä niputa kaikkia samaan nippuun. Pitää osata tulkita lukemaansa. Yleistämällä tuodaan joskus asian toinen puoli esiin. Eihän aidosti kriittisesti ja itsenäisesti ajatteleva tulkitse sitä edes kritiikiksi itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ovat aikalailla keksittyjä, siksi en pysty niihin sokeana uskomaan. Niissä on totuudenperää joissakin asioissa, mutta ei tarvitse olla uskovainen uskoakseen näihinkään.
Vedalaisuus ja hindulaisuus ovat vanhimpia uskontoja, hindulaisuus varsinkin tuntuu olevan varsinkin nuorten keskuudessa jonkinlaisessa nosteessa. Liekö se hennkisyys olls se juttu, miksi se heitä kiehtoo?
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä.
Vastaus: Ilkeitä ihmisiä.
Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Vastaus: Asenteellisuus
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Vastaus: Ilkeitä arvostelevia itsekkäitä ihmisiä jotka useasti etsivät vain hyötyä sekä hyötysuhteita. Ajatusmaailma ei ole terve ja normaali.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Vastaus: Kaikki muukaan ei ole ok, aina löytyy heitä jotka eivät halua ymmärtää toisia ihmisiä. Kristityt ovat useasti hyvin tuomitsevia itse.
Minun on niin vaikea ymmärtää, miksi haluat martyyriksi, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistät. Minä olen ateistiperheestä, hyvinkin tieteellisen kasvatuksen saanut, itse akateeminen. Vuosi sitten liityin ortodoksiseen seurakuntaan.
Onnittelut! Minusta tuntuu että Äiti Venäjän ylivoimainen asema kansain perheessä perustuu juurikin ortodoksiseen (oikeaoppiseen?) kristinuskon tulkintaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on tylsää, koska se on (ollut) täällä valtavirtaa. Inhotaan monia perinteisiä asioita ja kristinusko on perinteistä, joten siitä halutaan eroon.
Ei osata ajatella asioita monella tavalla eikä haluta laajentaa ymmärrystä. Ei tarvitse puhua vain Jumalasta sekä raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon halveksuminen on aivan loogista, koska se on energiakiviäkin reilusti höperömpi rakennelma.
Jatkuva vastakkainasettelu vain haukkumisen vuoksi on turhaa ja estää rakentavan keskustelemisen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
"Musta vaan tuntuu siltä"
On hyvä luottaa tunteeseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en usko mihinkään mainituista, niin horoskoopeissa sentään on olevinaan joku logiikka, mikä perinteisistä uskonnoista puuttuu kokonaan.
No johan oli valhe tämäkin kommentti. Horoskooppi on lisäksi eri asia kuin uskonnot tai todellisuus elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minun on niin vaikea ymmärtää, miksi haluat martyyriksi, ap!
Ei martyyriksi haluta, se on Jumalan valinta. Jos haluaa tietoisesti martyyriksi, se on jo itsensä ylentämimstä.
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on tylsää, koska se on (ollut) täällä valtavirtaa. Inhotaan monia perinteisiä asioita ja kristinusko on perinteistä, joten siitä halutaan eroon.
Ottamatta kantaa kristinuskonnon "hyvyyteen" tai "pahuuteen" totean kuitenkin, että perinteistä suomalaista uskoa se ei ole. Kantaa en myöskään ota siihen, onko kristinuskonto tuonut tullessaan mitään hyvää. Sen toki myönnän, että Jeesus oli kova jätkä. Hänen seuraajinaan esiintyvistä pelkureista en viitsi sanoa mitään. Ja Jeesuksen maineella ratsastavia ja sillä elitistisen elämänsä rahoittavia pappeja minä suorastaan vihaan.
Kristinuskonto on juurrutettu Suomeen väkivalloin, voimalla ja vääryydellä, tuhoten samalla lähes täysin kaunis suomalainen muinaisusko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi Jumalaan uskovien :D?
Kukkikaa te Jumalaan uskovat ja muita tuomitsevat kaikessa rauhassa.
TUskovatkin kompastelevat ja erehtyvät, muttä jotkut uskovat yrittävät etsiä totuutta. Räkyttää ja rääpiä? Mitä nuo edes tarkoittaa?