Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te helposti lihovat, kuinka paljon joudutte sietämään kovaa nälkää?

Vierailija
15.11.2025 |

Itse olen ollut koko ikäni lihava, ihan alle kouluikäisestä saakka. Nyt olen pudottanut painoa noin 12 kg ja alkaa tulemaan raja ja jaksaminen vastaan. Vieläkin on ylipainoa todella reippaasti, mutta reilut viisi kiloa haluaisin vielä pois. Jos haluan pitää painon edes jo olemassa olevissa lukemissa, joudun näkemään joka päivä huomattavaa nälkää. Siis sellaista, että se vaikuttaa ihan mielialaan ja keskittymiseenkin. Nyt yhden viikon söin miten halusin. En itseäni ähkyyn, mutta kylläiseksi ja myös esim kahvin kanssa söin kakkua ja pullaa sen verran kuin hyvältä tuntui, en mitään sokeriähkyjä. Viikon tulos: + 3,2 kg. On tämä yhtä helvettiä.

Kuinka paljon te muut helposti lihovat joudutte taistelemaan näiden asioiden kanssa? Olen ollut lihomisherkkä jo syntymästä asti ja nyt kun ikää on tullut, niin tuntuu, ettei asiaa voi melkein edes hallita ilman älytöntä jokapäiväistä sietämista. Vaikka sietääkin, niin silti on ylipainoa reilusti.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin vıtuttaa nämä elintapajeesustelijat, jotka selittää että syöt väärin ja kaikki vaan on siitä kiinni, että yksilöllisiä lihomiseroja ei ole. Syö vihanneksia, leseitä, hedelmiä, täysjyvää ja lampaan persesuolta blaa blaa blaa.

Vıttu meillä töissäkin on niitä, jotka vetää aina niitä prosessoituja valmisruokia ja kaupan pullaa sun  muuta tämän palstan mukaan täysin väärää tavaraa. Silti he ovat normaalipainoisia. Ei heidän tarvi vetää noita kaiken maailman terveysruokia, jotta pysyvät normaaleina. Silti heidän näläntunteensa pysyy normaalina ja paino ei tartu. Ei, vaikka eivät juuri edes liikuntaa harrastaisi.

Vierailija
102/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lihoa. Ei lihota eikä varsinkaan lihoata. Minä lihon, sinä lihot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua niin vıtuttaa nämä elintapajeesustelijat, jotka selittää että syöt väärin ja kaikki vaan on siitä kiinni, että yksilöllisiä lihomiseroja ei ole. Syö vihanneksia, leseitä, hedelmiä, täysjyvää ja lampaan persesuolta blaa blaa blaa.

Vıttu meillä töissäkin on niitä, jotka vetää aina niitä prosessoituja valmisruokia ja kaupan pullaa sun  muuta tämän palstan mukaan täysin väärää tavaraa. Silti he ovat normaalipainoisia. Ei heidän tarvi vetää noita kaiken maailman terveysruokia, jotta pysyvät normaaleina. Silti heidän näläntunteensa pysyy normaalina ja paino ei tartu. Ei, vaikka eivät juuri edes liikuntaa harrastaisi.

Ja samat tyypit todennäköisesti syövät sen einesruuan 500kcl. Himassa jtn makkaraa ja leipää toinen 500kcl. Siinä saa työssä vetää pullaa kaksin käsin ja silti pysyy laihana. Mä olen just tälläinen. Monesti kuullut kommenttia miten et liho?

No varmaan sen takia että saatan elää vkl yhdellä nakkipaketilla ja parilla kananmunalla. 

Vierailija
104/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene läski muualle itkemään ja häpeämään, jos ei elintapojen korjaus kiinnosta. Kustaan sitten sun haudalle, kun kuolet 65-vuotiaana ja toimintakyvyttömänä.

Vierailija
105/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samat tyypit todennäköisesti syövät sen einesruuan 500kcl. Himassa jtn makkaraa ja leipää toinen 500kcl. Siinä saa työssä vetää pullaa kaksin käsin ja silti pysyy laihana. Mä olen just tälläinen.

Ja miksi sun kroppa toimii noin, vaikka syöt tämän palstan mukaan totaalisen väärin? Miksi et tunne posketonta nälkää vääristä tavoistasi huolimatta? Vastaus: koska sinä olet geneettisesti se voittaja. Voit syödä miten sattuu ja silti lihomisesi tai näläntunteesi ei häiriinny.

Vierailija
106/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene läski muualle itkemään ja häpeämään, jos ei elintapojen korjaus kiinnosta. Kustaan sitten sun haudalle, kun kuolet 65-vuotiaana ja toimintakyvyttömänä.

Toivottavasti kuolet syöpään viiden vuoden sisään tuskallisesti sairaalasängyssä koristen.

Vierailija
107/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhden viikon söin miten halusin. En itseäni ähkyyn, mutta kylläiseksi ja myös esim kahvin kanssa söin kakkua ja pullaa sen verran kuin hyvältä tuntui, en mitään sokeriähkyjä. Viikon tulos: + 3,2 kg. On tämä yhtä helvettiä.

Lue tämä osio aloituksesta riittävän monta kertaa kunnes hoksaat missä on ongelma...normaalipainoiset eivät vedä päivittäin kakkua ja pullaa sen verran että hyvältä tuntuu...huoh ja sitten uskotaan sitä mantraa että lihon vain ruokaa katsomalla. Pitäisi varmaan mennä ravintoterapeutin luo opettelemaan mikä ero on ruualla ja herkuilla.

Vierailija
108/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuiko läskitynnyrillä kipeään paikkaan? Jos ei neuvot kiinnosta niin ei näitä ketjuja tarvitse lukea. Varsinkin, jos omat elintavat ja ulkonäkö vtuttaa.

Vierailija
109/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samat tyypit todennäköisesti syövät sen einesruuan 500kcl. Himassa jtn makkaraa ja leipää toinen 500kcl. Siinä saa työssä vetää pullaa kaksin käsin ja sil

Vai johtuuko siitä että en ole opettanut kropalle sitä että 3h välein pitää mussuttaa jotain. 

Se pointti on lähinnä se että jotkut luulevat että saan varmaan 3000kcl / vrk aina ympäri vuoden. Mutta kun en saa. Vapaa päivinä hyvä jos tonni tulee täyteen.

Vierailija
110/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sun kroppa toimii noin, vaikka syöt tämän palstan mukaan totaalisen väärin? Miksi et tunne posketonta nälkää vääristä tavoistasi huolimatta? Vastaus: koska sinä olet geneettisesti se voittaja. Voit syödä miten sattuu ja silti lihomisesi tai näläntunteesi ei häiriinny.

Onko geeneillä väliä? On.

Onko geeneillä väliä tavallisen tallaajan painonhallinnassa? Ei ole.

Geeneillä alkaa olla merkitystä vasta siinä vaiheessa, kun puhutaan huippu-urheilijoista. Tavallisen ihmisen painonhallinnassa niillä ei ole mitään merkitystä. Paitsi tietenkin, jos älykkyysosamäärä on liian pieni ja valehtelee itselleen. Lopeta tekosyiden keksiminen. Vai oletko sinä joku kävelevä Dunning-Kruger -efektin manifestointi, jonka mielestä universumi on sinua vastaan etkä pysty itse vaikuttamaan mihinkään?

Vierailija
111/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka lihoatte helposti, teillä on päällä koko ajan insuliiniresistenssi. Se estää elimistön käyttämästä ruokaa energiaksi ja hilloo sekä varastoi sen vyötäisille. Ja kun yritätte laihduttaa, elimistö iskee vastaan ja menee säästöliekille koska evoluutio kertoo että nyt on hätä kun ei saada ruokaa ja kaikki pitää varastoida. Sit kun ruokaa alkaa taas saamaan, kerätään ne menneet kilot takaisin ja päälle vielä extraa, koska näin meidät on evoluutio suunnitellut. Tähän auttaa kaksi asiaa; Berberiini. Uskokaa pois, se tappaa tuon insuliiniresistenssin aika tehokkaasi. Toinen asia, syö voita, lihaa, läskiä ,kasvisin mielin määrin mutta hiilarit jätä minimille. Toimii uskomattoman hyvin. Googlaa tai parempaa, jos kysyy sanoilla Berberiini sekä insuliiniresistenssi.  

Vierailija
112/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene läski muualle itkemään ja häpeämään, jos ei elintapojen korjaus kiinnosta. Kustaan sitten sun haudalle, kun kuolet 65-vuot

Osuiko läskitynnyrillä kipeään paikkaan? Jos ei neuvot kiinnosta niin ei näitä ketjuja tarvitse lukea. Varsinkin, jos omat elintavat ja ulkonäkö vtuttaa.

Haahaa. Luukasa ragee! Haetko taas maanantaina apteekista reseptillä mielialalääkkeesi 🤭

Vierailija
113/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haahaa. Luukasa ragee! Haetko taas maanantaina apteekista reseptillä mielialalääkkeesi 🤭

En tarvitse mitään lääkkeitä, kun olen oikein tyytyväinen painooni ja ulkonäkööni. :)

Ei hätää, tuen veroilla sinunkin tyypin 2 diabeteksen hoitoa. Mene maanantaina hakemaan lisää piikkejä niin pysyt vielä elossa. :) 

Vierailija
114/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siedä väsyneenä nälkää sekuntiakaan. Lomilla jaksan sietää nälkää paremmin, kun olen muutenkin levännyt. Meditatiivisesti pyrin hyväksymään nälän radikaalisti, "hyväksyn nälän, hyväksyn nälän jne...". Harvoinpa näitä hetkiä kuitenkaan on.

En ole ylipainoinen, mutta en esteettisesti optimaalisessa painossakaan. Vhh auttaa jonkin verran ja nimenomaan esimerkiksi oliiviöljyn lisääminen ruokavalioon. En kuitenkaan pysty pitämään kiinni ruoanlaittorutiineista ollessani väsynyt ja stressaantunut.En esimerkiksi ehdi laittaa ruokaa ja/tai käytän ajan johonkin muuhun.  Työni luonne ei anna oikein myöten sille, että olisin tasaisesti levännyt. Pelkään ylipainoiseksi tulemista, koska en sietäisi itseäni ylipainoisena. 

Vierailija
115/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kuntoliikunnassa(juoksu,pyöräily...) pelottaa? Se nyt kuitenkin on satavarma tapa saada paino laskemaan ja voi syödä aina kun on nälkä. Kuntoilun jälkeen on hiki ja vaatteet märkiä, kyllä, mutta sitten mennään pesulle ja vaihdetaan kuivaa ylle.

Ehkä kuormitus nivelille. Ainakin juoksun ollessa kyseessä minulla meni ollessani 32 BMI-kokoa toisen polven ACL, ja seurasi usean kuukauden liikkumattomuus. Eli ehkä kannattaisi ottaa vähän huomioon ihmisten erilaiset lähtökohdat. Mikä siinä on sinulle niin vaikeaa ymmärtää?

Onhan se tuokin tekosyy, ei voi juosta = ei voi liikkua olllenkan siis.

No kuule ei hirveästi jos ACL on poikki. 

Vierailija
116/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samat tyypit todennäköisesti syövät sen einesruuan 500kcl. Himassa jtn makkaraa ja leipää toinen 500kcl. Siinä saa työssä vetää pullaa kaksin käsin ja silti pysyy laihana. Mä olen just tälläinen. Monesti

Hep täällä yks. Viime viikolla oli töis kakkua söin 4 palaa. Kotona söin makaronia kun en jaksanut lähtee kauppaa. 

Vierailija
117/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut lapsena ylipainoinen, lihoin teininä ja jos laihtua haluan, niin juuri mitään en voi syödä. 

Kaikkein helpoimmaksi olen kokenut alle 800 kcal:n dieetin, koska sitä noudattaessani en tunne nälkää, mutta eihän sitä voi loppuelämää jatkaa ja sitten, kun kaloreita lisää, tulevat kilotkin takaisin, vaikkei söisi enempää kuin kuluttaa.

Viime vuonna sain n. 10 kiloa pois, kun en stressin ja surun takia pystynyt syömään moneen kuukauteen oikein mitään. Nyt noista kiloista on 5 tullut takaisin, vaikka syön edelleen niin, että on koko ajan vähän nälkä. Taas pitäisi ryhtyä kitukuurille, jos haluaisi edes normaalipainoon päästä, mutta millään ei viitsisi kiusata itseään. 

Kadehdin ihmisiä, jotka pystyvät laihtumaan vain jättämällä leivältä juuston tai leikkeleen pois, kun itse joutuu laihtuakseen elämään lähes pelkällä vedellä.

Vierailija
118/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut lapsena ylipainoinen, lihoin teininä ja jos laihtua haluan, niin juuri mitään en voi syödä. 

Kaikkein helpoimmaksi olen kokenut alle 800 kcal:n dieetin, koska sitä noudattaessani en tunne nälkää, mutta eihän sitä voi loppuelämää jatkaa ja sitten, kun kaloreita lisää, tulevat kilotkin takaisin, vaikkei söisi enempää kuin kuluttaa.

Viime vuonna sain n. 10 kiloa pois, kun en stressin ja surun takia pystynyt syömään moneen kuukauteen oikein mitään. Nyt noista kiloista on 5 tullut takaisin, vaikka syön edelleen niin, että on koko ajan vähän nälkä. Taas pitäisi ryhtyä kitukuurille, jos haluaisi edes normaalipainoon päästä, mutta millään ei viitsisi kiusata itseään. 

Kadehdin ihmisiä, jotka pystyvät laihtumaan vain jättämällä leivältä juuston tai leikkeleen pois, kun itse joutuu laihtuakseen elämään lähes pelkällä vedellä.

Niih voitko kuvitella on monia laihoja ihmisiä joille tuo 800kcl ei ole edes laihduttamista vaan ihan normi elämää.

Aamupuuro+ raejuusto. Lounasta en syö. Välipala hedelmä. Iltaruoka makaronia+ kastike. Iltapalaa en yleensä syö.

Vierailija
119/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en oikein usko että hyvä tapa laihduttaa on se että otetaan jostain luultu kalorimäärä. 1600kcl on jo pirun paljon ruokaa. Jos sen koostaa oikeista aineista.

Ja kun olet just siinä rajoilla lihotko vai et se yksikin kakku biiti menee heti kylkeen

Vierailija
120/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä vaiheessa nämä mikrobit ja hormoonit menee sekasin sitte yhtäkkiä  eikä voi laihtua koskaan enää?

Eikö ollut tuollaisia ennen ,siis silloin kun ei suurin osa kansasta ollu lihavia?

Nykyruokavaliossa on niin paljon prosessoituja ruokia, mikromuovia, käyttötavaroissa ftalaattia, joka on hormonihäirikkö, stressaavampi ja kiireisempi elämä, ruuan ylitarjonta ja jatkuva mainostaminen...

Ei nykyaikaa voi oikeasti verrata mitenkään menneisiin vuosikymmeniin, monessa asiassa ympäristö on huomattavasti epäterveellisempi, eikä kaikkia terveyshaittoja ole varmasti vielä edes selvitetty.

Nykyaika terveellisempi,vaihtoehtoja riittää, tietoa riittää...

Mutta eriasia kuka valitsee viisaammin.