Te helposti lihovat, kuinka paljon joudutte sietämään kovaa nälkää?
Itse olen ollut koko ikäni lihava, ihan alle kouluikäisestä saakka. Nyt olen pudottanut painoa noin 12 kg ja alkaa tulemaan raja ja jaksaminen vastaan. Vieläkin on ylipainoa todella reippaasti, mutta reilut viisi kiloa haluaisin vielä pois. Jos haluan pitää painon edes jo olemassa olevissa lukemissa, joudun näkemään joka päivä huomattavaa nälkää. Siis sellaista, että se vaikuttaa ihan mielialaan ja keskittymiseenkin. Nyt yhden viikon söin miten halusin. En itseäni ähkyyn, mutta kylläiseksi ja myös esim kahvin kanssa söin kakkua ja pullaa sen verran kuin hyvältä tuntui, en mitään sokeriähkyjä. Viikon tulos: + 3,2 kg. On tämä yhtä helvettiä.
Kuinka paljon te muut helposti lihovat joudutte taistelemaan näiden asioiden kanssa? Olen ollut lihomisherkkä jo syntymästä asti ja nyt kun ikää on tullut, niin tuntuu, ettei asiaa voi melkein edes hallita ilman älytöntä jokapäiväistä sietämista. Vaikka sietääkin, niin silti on ylipainoa reilusti.
Kommentit (65)
Olen kyllä todella onnellinen että pysyn helposti hoikkana ja pystyn kontrolloimaan syömistäni helposti.
Ketju osoittaa JÄLLEEN kerran, että pääsyy miksi läskejä vihataan on heidän epärehellisyytensä syömisestään. Ihan tässä äskenkin yksi lihava naistuttu väitti syövänsä vain yhden aterian päivässä. BULLSHIT! Olen itse todistanut, että hän syö, etenkin napostelee, aivan jatkuvasti. Tällaisia läskit ovat. Taitavat jo tässä vaiheessa onnistuneesti valehdella jopa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ''helposti lihovia'' ihmisiä geneettisesti. Se isoin tekijä on siinä suun ja käden välissä.
Nykyään ihmiset syövät hyvin paljon hiilihydraatteja ja energiarikasta ruokaa, joka ei täytä. Enemmän kasviksia, lihaa ja kohtuudella rasvaa. Sokeri pois niin alkaa kilot lähteä.
Entä jos tekee kaiken tämän mukaisesti, liikkuu ja silti kilot ei lähde minnekään? Sokeria ei ollenkaan. Miten selität ettei paino silti laske kuin nälkiintymisellä?
No yksinkertaisesti syöt enemmän kuin kulutat. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Huonoa ruokavaliota ei valitettavasti pysty juoksemaan pakoon.
Luepa nämä sun viestit uudelleen ajatuksen kanssa. Ap:n sijassa varmaan tekis huutaa, hänhän puhuu nälän sietämisestä. Ar
AP:n kannattaa varmaan kokeilla jotain laihdutuslääkettä, joka hillitsee nälän tunnetta. Kelpaako tämä vinkki besserwisserille?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ihan tajuttomasti jengiä, jotka koittaa etsiä tekosyitä omalle ylipainolleen. Jatkakaa vaan valehtelua itsellenne ja pysykää ylipainoisina.
Älkää vain objektiivisesti katso omaa syömistänne ja liikkumistanne ja ratkaise ongelmaa.
Toivottavasti saisit joskus kokea noita lihavien hormonihäiriöitä, toivon koko sydämestäni että joutuisit testaamaan sitä loppuikäsi. Olen itse väliaikaisesti kokenut sen, kun nälkä oli koko ajan ja kylläisyyden tunne ei tullut syödessä, ja oli muuten perseestä. Olen normaalisti hoikka ja helppo pysyä sellaisena, kun ei ole nälkä tai minkään ruoan himoa oikeastaan ollenkaan, jos yhtään katson mitä syön. Joo ongelman nimeltään ylipaino voi ratkaista, mutta ap nimenomaan puhuu siitä miten kurjaa olla aina nälissään!
Nämä samat tyypit varmaan ihmettelee miksi kaikki ei mee isin firmaan töihin kymppitonnin kk palkalla.
Toimisikohan laihdutuslääke sinulla. Nehän nimenomaan tekee kylläisen tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ihan tajuttomasti jengiä, jotka koittaa etsiä tekosyitä omalle ylipainolleen. Jatkakaa vaan valehtelua itsellenne ja pysykää ylipainoisina.
Älkää vain objektiivisesti katso omaa syömistänne ja liikkumistanne ja ratkaise ongelmaa.
Toivottavasti saisit joskus kokea noita lihavien hormonihäiriöitä, toivon koko sydämestäni että joutuisit testaamaan sitä loppuikäsi. Olen itse väliaikaisesti kokenut sen, kun nälkä oli koko ajan ja kylläisyyden tunne ei tullut syödessä, ja oli muuten perseestä. Olen normaalisti hoikka ja helppo pysyä sellaisena, kun ei ole nälkä tai minkään ruoan himoa oikeastaan ollenkaan, jos yhtään katson mitä syön. Joo ongelman nimeltään ylipaino voi ratkaista, mutta ap nimenomaan puhuu siitä miten kurjaa olla aina nälissään!
Nämä samat tyypit varmaan ihmettelee miksi kaikki ei mee isin firmaan töihin kymp
Ei teillä ole mitään hormonihäiriöitä vaan huono itsekuri. Kilpirauhasen vajaatoiminta on niin harvinaista diagnosoituna, että ei tässä ketjussa jokaisella lihomisesta valittavalla ole sitä.
Lukekaapa tämä
Kymmenisen vuotta sitten yhdysvaltalaistutkijat pääsivät vihille siitä, että mikrobeilla on yhteys lihavuuteen. He siirsivät tavallisen hiiren ulostetta sellaisten hiirten suolistoon, jotka olivat eläneet koko elämänsä mikrobittomassa ympäristössä. Kahdessa viikossa hiirten rasvakudos lisääntyi 60 prosentilla, vaikka niiden ravintoa vähennettiin.
Sittemmin havaittiin, että lihavan ja laihan ihmisen pieneliöstö on erilainen. Lihavilla on paljon Firmicutes-ryhmän bakteereja, kun taas hoikkien suolistossa viihtyvät Bacteroidekset.
Ei mulla muuta.
Laihduta hitaampaan tahtiin, ap. Lisää liikuntaa ja kaikki herkut pois ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa tämä
Kymmenisen vuotta sitten yhdysvaltalaistutkijat pääsivät vihille siitä, että mikrobeilla on yhteys lihavuuteen. He siirsivät tavallisen hiiren ulostetta sellaisten hiirten suolistoon, jotka olivat eläneet koko elämänsä mikrobittomassa ympäristössä. Kahdessa viikossa hiirten rasvakudos lisääntyi 60 prosentilla, vaikka niiden ravintoa vähennettiin.
Sittemmin havaittiin, että lihavan ja laihan ihmisen pieneliöstö on erilainen. Lihavilla on paljon Firmicutes-ryhmän bakteereja, kun taas hoikkien suolistossa viihtyvät Bacteroidekset.
Ei mulla muuta.
Miksihän olen onnistunut kerrankin elämässäni laihduttamaan, vaikka olen lapsesta asti ollut ylipainoinen?
Vaihtuuko mikrobikanta ajan myötä, vai onko se ikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Syö enemmän lihaa niin pysyy nälkä kauemmin poissa. Kasvata lihan määrää reilusti.
Mistä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ''helposti lihovia'' ihmisiä geneettisesti. Se isoin tekijä on siinä suun ja käden välissä.
Nykyään ihmiset syövät hyvin paljon hiilihydraatteja ja energiarikasta ruokaa, joka ei täytä. Enemmän kasviksia, lihaa ja kohtuudella rasvaa. Sokeri pois niin alkaa kilot lähteä.
Rasvasolujen määrä on aikuisena vakio ilman leikkausta. Nuoruuteen asti ne kyllä lisääntyy, mutta ei vähene, ainoastaan tilavuus kasvaa tai pienenee. Lapsena pulleaksi syötetty on usein pullea aikuisenakin ja laihtuminen on vaikeaa.
Onko aapeella lääkityksiä, jotka vois vaikuttaa? E-pillerit, antipsykootit ja masennuslääkkeet usein lihottaa. Ei vaan sen takia, että söis enemmän, vaan niillä on vaikutusta ihan aineenvaihduntaankin, diabeteskin voi puhjeta, vaikuttaa maksaan ja kilppariin.
Ja jos laihduttamista ja jojoilua on vuosia takana, niin kroppa ja hormonit menee sekaisin. Ilmeisesti ikäkin tekee tehtävänsä.
Itsellä oli tosi pitkään lievää alipainoa kitukuurilla. Vaikka alipaino olikin suht lievää, niin sitä oli jatkunut niin pitkään, että kun aloin syömään normaalisti niin parissa kuukaudessa paino nousi 10 kiloa. Jos onnistuin saamaan 2 kiloa pois hyvin tiukalla dieetillä,niin kohta tuli kolme takaisin. Piti vaan hyväksyä se, ja syödä oikean kulutuksen mukaan tarpeeksi pitkään vaikka se tuntuikin inhottavalta. Tais mennä ainakin vuoden verran, kun keho alkoi olemaan sen verran tasapainossa, että paino lähti laskuun ihan ilman yritystä samoilla elintavoilla. Vaihdoin myös masennuslääkitystä kun se piti painoa ylhäällä vaikka mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa tämä
Ei mulla muuta.
Miksihän olen onnistunut kerrankin elämässäni laihduttamaan, vaikka olen lapsesta asti ollut ylipainoinen?
Kyllä se uudistuu ja vaihtuu pikkuhiljaa elintapojen muuttuessa.
Mikä siinä kuntoliikunnassa(juoksu,pyöräily...) pelottaa? Se nyt kuitenkin on satavarma tapa saada paino laskemaan ja voi syödä aina kun on nälkä. Kuntoilun jälkeen on hiki ja vaatteet märkiä, kyllä, mutta sitten mennään pesulle ja vaihdetaan kuivaa ylle.
Kun kulutus on riittävää niin enpä juuri joudu. Kylläisyydentunne muuttuu erilaiseksi, kun olen riittävän aktiivinen fyysisesti. Toki sitten tulee myös kova nälkä, mutta vain silloin kun on aika syödä.
Vierailija kirjoitti:
Luepa Emilia Huvisen kirja Paskat geenit ja tiedät enemmän.
Lisää liikuntaa. Voi olla myös hyötyliikuntaa. Ehkä syöt liikaa hiilareita. Sen piintyneen ajatuksen että lihavat mässäilee koko ajan voi jo heittää romukoppaan. Uskon että kun lisää hyvää proteiiniä ruokavalioon niin nälkä pysyy loitolla. Palkpkasvit ovat hyvää proteiiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa tämä
Ei mulla muuta.
Sehän muuttuu koko ajan sen mukaan, minkälaiset elintavat ja ruokavalio sekä terveydentila kulloinkin on.
Näissä ketjuissa aina on neuvomassa ja eniten jeesustelemassa ne, joilla ei reilua ylipainoa koskaan ole ollutkaan. Juuri ne, joilla ei mitään kosketuspintaa ole ikinä asiaan ollutkaan.
Ei syöpäsairastakaan kiinnosta terveiden kokemukset ja jeesustelut, joilla ei ikinä kyseistä sairautta ole ollutkaan. He haluavat kuulla kokemuksia saman läpi käyneiltä.
Lihon helposti, mutta en ole lihava juuri nyt, enkä kärsi jatkuvasta nälän tunteesta.
Syön paljon kasviksia. Päivittäin, joka aterialla.
Olen totuttanut itseni pieniin annoskokoihin.
Olen vertaillut erilaisia ateriavaihtoehtoja, mikä pitää nälän parhaiten poissa, missä on minkäkin verran kaloreita. Yllätyksiä on todellakin tullut vastaan. Esim. kulhollinen mysliä + maitoa vs. voileipä, jossa vähärasvainen leikkele. Mysliannoksessa on enemmän kaloreita, mutta voileivällä pysyy nälkä pidempään poissa.
En syö makeita kahvileipiä arkena juuri lainkaan. Ei koskaan kakkua ja pullaa samana päivänä. Kahvin juon joko pelkätään tai pienen voileivän kanssa.
Painon pitäminen tasaisena (+/- 2 kg) on paljon helpompaa kuin laihduttaminen.
Luepa nämä sun viestit uudelleen ajatuksen kanssa. Ap:n sijassa varmaan tekis huutaa, hänhän puhuu nälän sietämisestä. Arghh, oot just niitä näsäviisastelevia idioottteja mitä mikään laihdutusketju ei kaipaa